Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Motivation.. kommer og går.. :(
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 18:49

Hej Alle :)

Har virkelig et problem der hedder svigtende motivation :/ er sikker på jeg langt fra er den eneste med det problem, lige nu er den nede og har været det nogle uger :(

Når den er nede går det udover træning, kost og ja, hverdagen generelt. Og så går mit humør ned fordi jeg har dårlig samvittighed og så kører det bare ...

Plus at jeg vil SÅ gerne tabe mig, men har svært ved at holde motivationen oppe, der skal SÅ lidt til før det vender, altså det er som om der bare skal gå en lille bitte ting skævt og så føler jeg ikke min motivation er der.

Så kom med nogle af jeres gode motivations citater og tanker :) for ligesom at få vendt tankegangen, for det er en af de ting jeg har oplevet hjælper, hvis jeg læser nogle gode sætninger eller hører noget der får en til at tænke anderledes :)

Og lad mig høre hvordan I holder motivationen oppe, til de ting der bare nogle gange er en sur pligt ..

0
0
Svar på denne tråd

åhhh ja....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 19:05

kender det alt for godt, jeg har også svært ved at holde modet oppe, men jeg gør så det fra i morgen af at jeg tager sådan en suppe kur, jeg skal have gang i det vægttab, og ja jeg ved godt det ikke er sundt, men nu skal der ski ske noget...

skal du af med din pæne sofa og bor tæt på, så sig lige til, max 1000kr

0
0
Svar på denne tråd

Nogen gange
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 19:09

Skal man bare gå i gang, så kommer det af sig selv...

Det er vigtigt, at de ting man vil lave er skemalagte, og man kører på i mindst 14 dage (så de bliver vane) uden at fravige skemaet.

Pas på, der ikke kommer for meget på! 3 ting om dagen kan alle gøre- mere er bonus.

Grunden til skema er, at nye ting er anstrengende at lære at få ind på rygmarven, men så snart det er vane gør man det bare...

Og en dårlig dag vælter altså ingen vægttabsplan, sig: Det var i dag! i morgen går det bedre, for jeg kan godt!

Det vigtige er at undgå de negative ikke-sætninger: Jeg kan ikke tabe mig! Jeg kan ikke finde ud af noget. Jeg er også så dum! Jeg kan ikke engang få styr på mit liv...

Klap dig selv på skulderen: Jeg kan godt tabe mig! Jeg er god til det! Jeg har styr på det!

Jeg kan gå en tur i stedet for træning i dag. Jeg må gerne spise et lille stykke chokolade (en gang i mellem!). Jeg vil spise sundt og godt! Jeg vil være rask og sund.... etc.

Hvis man er slem til at blive lidt kaotisk og have dårlige dage, er det vigtigt med struktur, men det skal være en hjælp og støtte- ikke ekstra pres. Og 3 ting kan alle nå på en dag. :-)

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Suppekur
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 19:10

Ja det er drønsvært :(

Ja jeg ville ønske jeg kunne overholde en suppekur, men har jeg spist samme mad to dage i træk er jeg SÅ træt af det så jeg næsten hellere lader være med at spise og så til sidst er jeg så sulten så jeg spiser alt muligt usundt :(

I de her dage kan jeg simpelthen ikke lade være med at spise usundt og slik, ved ikke hva der sker :( synes virkelig det er ekstremt, men ja hart også sagt at fra imorgen ! der starter jeg på en frisk .. hmm håber så virkelig det holder.

Og det er endda selvom jeg er så kræsen, svært både at være kræsen og så også hurtigt bliver træt af samme mad :/

0
0
Svar på denne tråd

Kulhydrater virker
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 19:34

Beroligende, derfor kan man tæske slik og kage i sig, hvis man er derprimeret.

Det er vigtigt, at du spiser nok (og tit nok), så du ikke bliver gammelsulten og falder for at spise slik eller hvad, det nu er.

Hvis din kost er morgenmad: 1dcl havregryn med skummetmælk og 5 rosiner, sort kaffe og en flad mager ostemad,

formiddagsmaden er to gulerødder og tørt knækbrød,

frosten er salat (af den slags der er salat med tomat og agurk)

eftermiddagsmaden er gulerod med knækbrød

Så SKAL du senest her være klar til at indhalere 2 store Hollybars og en enorm portion aftensmad...

Maden skal: Smage godt! Mætte! Være tilstrækkelig!

Protein mætter godt (bønner og den slags, men også magert kød- og fed fisk. Æg). Frugt er godt, og de grove grøntsager- og groft brød. Derimod bør man (om muligt) skære sukkeret ud, det får blodsukkeret til at fare op og ned som en trampolinspringer, og lavt blodsukker= sult efter det søde og fede.

Man kan søde med honning, sirup, tørret frugt og sødemidler. (Personligt bruger jeg sødetabletter i kaffen- ellers ikke.) Ellers spise sød frugt.

Med væmlig hilsen
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

:D ml måltid
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 19:41

Ja ved godt jeg skal spise MANGE gange på dagen, men det er jeg virkelig dårlig til :( mangler nok nogle retter man bare kan fryse ned eller lave på forhånd så der er nok til et par dage .. for har ikke lyst til at stå og kokkere lang tid hver dag. Og nu har jeg ikke de store kokkeevner :( måske mere der det ligger, tror også lidt det er derfor jeg hurtigt spise usundt fordi jeg sipmpelthen ikke VED hvad jeg skal lave, også fordi der er nogle ting jeg ikke kan lide ..

Men kom gerne med tips til de små mellemmåltider :) som man kan have med sig i skole. Eller som bare kan ligge i køleskabet.

Tror også at når jeg får ændret mine kostvaner kommer energien og motivationen af sig selv..

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 19:58

gulerødder.. ummhh elsker dem,, er de skåret ud, bare så de er en hånd lange så skal jeg nok spise 250-500g af dem.. nok ikke sundt, men lidt er...

når det gælder mellem måltider, hvad med at bage nogle fiberboller, eller mega grov boller, med div kerner, og evt rugmel... også noget grønt... der er jo et hav af forskellige grønsager som ssagt holder jeg af gulerødder, på en skole dag holder

min dag er fra kl 05:30 til 16:30

en halv agurk,

o,5 liter vand (bør drikke mere og er på sagen)

6-7 gulerødder

4 skiver rugbrød med hamburgerryg

så kan jeg vente med at spise aftensmad kl 19.. og hvis ikke spiser jeg bare en gulerod når jeg kommer hjem..

det bliver fordelt over

3 måltider

men duh skal finde dig noget som du bare elsker at spise...

Stine nu med Frontiers Chico

ridning skal ikke være en pligt, men noget begge parter synes om, ridning skal være et samarbejde mellem hest og rytter,

derfor spørger jeg min hest!

horses4you.skysite.dk

0
0
Svar på denne tråd

Man kan købe
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 20:43

Mange gode typer grovbrød/boller/rugfler- og det tager altså kun 2 minutter at smøre sådan et par og klappe dem sammen om et par skiver rostbøf- eller spise dem til gode modne tomater, banan- eller smøre dem med røgeost og komme lidt peber på og snitte en rød snackpeber.

Når man koger bønner til fx chili con carne- tages lidt fra, der trækker med lidt olie og snittet salatløg= frokost næste dag. (Hvide bønner). Chili con carne kan fryses.

Æg- kan indgå i salat (frokost), det tager 7 minutter at koge et æg- eller 4.

Råkostsalat tager lid tid, men i citronsaft med lidt rosiner- skønt og frisk. Frugt kan skæres i mundrette bidder og kommes i boxe- marineret med ½ lime ½ citronsaft.

Kinakål mætter mere end iceberg, og med tomat, agurk, champignons og rød peber og tun + olie-eddikemarinade= en skøn ret.

Et æble/pære fintsnittes til müsli m Acido- ½ minut. Pære til vandgrød- nå ja vandgrød skal koget lidt længe, men med pære, lidt smør, mælk og lidt honning/rosiner.

Frosne grøntsager (dem med kål i) kan fint laves som wokret. hurtig varm ret.

Hvor lang tid tager det, at skrælle 2 bananer og spise dem? En appelsin? :-)

Med væmlig hilsen
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Okay ja
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 22:53

Okay ja :)

I har ret det er slet ikke så svært:) Vidste faktisk ikke chilli con carne kunne fryses har noget liggende i køleskabet men det er vidst desværre en dag for gammelt :( for har efterhånden fået øjnene op for bønner som jeg er blevet helt vild med :D

Men ja må ud at købe nogle grovboller imorgen, eller måske selv få laver nogle i løbet af ugen, med masser af kerner :)

Har faktisk fundet ud af at man kan blande græsk yoghurt (den hele fedtfattige) i de der pulver dressinger fra knorr. og det smager faktisk rigtigt godt..

Ellers er andre kalorielette dressinger og saucer velkommen :)

Hm kan være jeg spørger lidt dumt nu, men hvad er Acido ?

0
0
Svar på denne tråd

Okay ja
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 23:00

Okay ja :)

I har ret det er slet ikke så svært:) Vidste faktisk ikke chilli con carne kunne fryses har noget liggende i køleskabet men det er vidst desværre en dag for gammelt :( for har efterhånden fået øjnene op for bønner som jeg er blevet helt vild med :D

Men ja må ud at købe nogle grovboller imorgen, eller måske selv få laver nogle i løbet af ugen, med masser af kerner :)

Har faktisk fundet ud af at man kan blande græsk yoghurt (den hele fedtfattige) i de der pulver dressinger fra knorr. og det smager faktisk rigtigt godt..

Ellers er andre kalorielette dressinger og saucer velkommen :)

Hm kan være jeg spørger lidt dumt nu, men hvad er Acido ?

0
0
Svar på denne tråd

hov ....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 23:02

Hov sorry for dobblet indlægget ved ikke lige hvad der gik galt -...

0
0
Svar på denne tråd

Acido er Thiese Mejeriets
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 22:53

Svar på A38, og det smager simpelthen godt. Meget bedre end Arlas.

(Jeg er Thiese-fan, deres mælkeprodukter smager bare af mere- også skummetmælken.) Men de er selvfølgelig noget dyrere, på den anden side: Det er VIGTIGT at ens mad smager godt, ISÆR hvis man vil tabe sig. Det er derfor det skal være en *kostomlægning*, hvor man også lærer at bruge andre typer krydderier og madvarer, man ikke ellers har prøvet.

Meyer & Astrups kogebog, har jeg brugt som inspiration, simpelthen for at lære noget om smage.

Men jeg er ikke lige til pulver-ting og græsk yoghurt: Jeg bruger oftest ikke dressing- udover olie-eddike, cironsaft og fløde(til grøn salat om sommeren) og nævnte lime-citronsaft (selvopfunden!) til søde æbler og anden frugt, der nemt bliver brun.

Og jeg har en prik med pulver-ting, der indeholder al mulig underligt, man ikke normalt vil komme i mad, man selv laver... :-D

Hvis du selv bager: Bare mindst 7 dcl af de 17 dcl mel (cirka! Dej er et spørgsmål om gefühl, og den må hellere være lidt klæbrig end for tung af mel), der indgår i en normal franskbrødsdej er hvedemel- hæver det fint. Men jeg er landet på 10 dcl mel- og 7 af "andre typer"- ellers bliver det for tungt. Speltmel giver en lækker lidt "knækbrødsagtig" smag, mens spelt-fuldkornsmel giver et godt groft brød. Med hele hvedekerner fås et lidt tungere brød med mere at tygge på.

Hvis man river 4-5 gulerødder fint i dejen, får man et lækkert gult brød, der ikke bliver så hurtigt tørt.

Man kan også roligt tilsætte 1 dcl hørfrø, 1 dcl solsikkerkerner og 1 dcl havregryn.

Derimod- synes jeg ikke færdigkornsblandinger smager særlig godt/gør noget for mit brød. Og græskakerner vil jeg hellere udelade. De smager da godt, men ikke i mit brød...

Je laver som regel "bollebrød"- min ovn er ret lille, så det kniber med plads til begge dele. Nogengange bager jeg dog 1 brød og ½ portion bollebrød.

Det er herre-nemt- og lidt billigere end købe-brød. ;-)

Samme dej (dog uden kerner og gulerod, men gerne med speltmel), kan anvendes som pizzabund (½ portion dej altså), til en rest kødsovs eller andet.

Med væmlig hilsen
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider