Da jeg undersøgte mulighederne for et års tid siden, skulle man stadig tage et suppleringskursus for at kunne undervise i Folkeskolen, hvilket jeg stadig finder rigtig plat. Kontakt DFL for mere information 
Jeg synes dog ikke, at det skal være det, som afholder en fra at vælge DFL, for man får mulighed for at vælge langt flere fag end på det alm. lærerseminarium. Desuden er stemningen og miljøet fantastisk derovre. Selvom den tager 1 år længere, så er det jo et helt år i praktik på en skole, og man får rigtig foden indenfor i friskolemiljøet - super bonus 
Man kan bo på skolen, og Ollerup er placeret rigtig skønt på sydfyn, med skov, sø og ikke så langt igen til stranden. Desuden er det jo meget tæt på Svendborg, som er en super hyggelig by. Jeg har selv gået i skole på Ollerup Friskole, hvor vi også havde projekter med DFL, og det var rigtig fedt 
Jeg overvejede meget at gå på skolen, men jeg endte med at vælge, at jeg vil være gymnasielærer (kemi og biologi) i stedet for. Noget af grunden var, at jeg ikke ville tilbage og bo på Sydfyn, da jeg lige har fået lavet et solidt netværk herovre i Kbh. Drømmen er dog at undervise på Svendborg HTX og bo dernede 
Jeg kan kun anbefale det dernede, og det er et besøg værd, så man kan finde ud af, om det er stedet for en.