Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Torben Andersen / Fjordens Freja
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 13:17

Hej !

Jeg har lige erfaret at Torben Andersen har Fjordens Freja til salg. - først og fremmeste vil jeg sige lad vær med at købe den.

Fjordens Freja er en pony som jeg har ejet og som min datter har redet. På stald og i hånd er hun en dejlig pony - indtil du kommer på ryggen, så stejler hun til den store guld medalje.

Efter et par måneder i vores og andre hestekyndige menneskers hænder måtte vi erfare at der var ingen i vores stald der turde ride hende. I en kort periode var der en pige på 21 oppe at ride den og gik godt et godt stykke hen af vejen. Men 3. gang hun var på ryggen af den gik det galt, mens hun skridtede af begyndte den at stejle med hende op i lodret og dreje rundt og oppe fremad. Den stoppede ikke før de sammen væltede ned i hegnet.

Efter der var det slut for min datter at sætte sig op på hende, og for den sags skyld også andre da jeg ikke ønsker folk skal komme til skade.

Jeg får freja undersøgt og får taget røgten af hende og der er intet at se - meget fin pony i ryg/nakke og i muskler osv.

Vi beslutter dog at hun skal aflives pga. jeg ikke ville have det godt med at hun kom ud i hænder hos nogen som kunne komme til skade.

Vi bliver så kontaktet af forrige ejer som er meget kede af at høre om vores beslutning da de aldrig har oplevet hende sådan som vi har oplevet osv. De spørg om de må købe hende tilbage - hvilket vi siger ja til da de lover de aldrig vil sælge hende vidre og hvis hun ikke kan rides bare ville komme til at gå som selskabhest. De gave en pris på 5000 kr. til at dække lidt af vores tab og dyrelægeregning

I går aftes bliver jeg så kontaktet af en bekendt som har været hos torben andersen for at prøve pony og havde prøvet den - hvilket ikke var gået så godt.

Jeg har i dag snakket med torben Andersen som agter at sælge den som ridehest til en sum af 22.000 - jeg prøvede at fortælle om de oplevelser som vi har haft med freja, men han ville ikke lytte. Jeg spurgte ham om han havde samvittighed til at sælge sådan en ? og det svarede han ja til :-/

Jeg er chokkeret og ved ikke lige hvad jeg skal gøre - jeg ønsker ikke at der er nogle børn eller andre mennesker der skal komme til skade ved at ride den pony.

Men jeg vil klart fraråde alle at købe hende som ride hest - men som avls-pony ville hun være fantatisk.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddd...dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 13:22

Mon ikke det er fordi ponyen er mega signalforvirret at den på tidspunkter vælger at stejle. Den er tjekket fysisk og der intet ivejen ?

Men okay, 22 for en stjelepony, så skal folk da være godt dumme ;)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 13:52

Totalt uansvarligt

Utroligt at man ikke kan stole på folk, når forrige ejere siger den ikke kommer videre og sørme så om den ikke er til salg. Det er lige til at sig over.

Jeg vil bare sige Til folk som prøver at sælge sådan en pony videre, de skulle skamme sig.

MCK

...

Smallwhitepony.blogspot.com

-En Blog om heste og det meste

"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd

Uansvarligt
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 14:27

Hvorfor i alverden lod I sådan en pony sælge videre?
Det er da at sende aben viderer i stedet for selv at tage ansvar, og sende krikken over broen.

Så er man SIKKER, og ender ikke med at se den et andet sted.

Om jeg fatter, at folk sælger deres syge, skadede eller på andre måder uridelige heste videre.

sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 14:32

Nu skriver TS:

Vi bliver så kontaktet af forrige ejer som er meget kede af at høre om vores beslutning da de aldrig har oplevet hende sådan som vi har oplevet osv. De spørg om de må købe hende tilbage - hvilket vi siger ja til da de lover de aldrig vil sælge hende vidre og hvis hun ikke kan rides bare ville komme til at gå som selskabhest. De gave en pris på 5000 kr. til at dække lidt af vores tab og dyrelægeregning

og det kan jeg da godt forstå man vælger når forrige ejer henvender sig, fordi man tror på det bedste i folk og tror man kan stole på dem. Det kan man så bare overhovedet ikke

MCK

...

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det var mig
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 14:33

der på samme måde blev kontaktet af tidligere ejer, der vil købe ponyen tilbage og lover at den ikke kommer videre - ja, så tror jeg egentlig også at jeg ville have så meget tiltro til mine medmennesker at jeg ville sige ok.. Dette er så bare endnu en lektion i hvad der kan ske hvis man for skade kommer til at stole på andre.

Ponyen er vel sagtens havnet hos Torben Andersen fordi han skulle prøve at ændre på dens dårlige vane.. Det er da et rigtig godt forsøg og man kan vel sige at den nu er ved at have fået en del chancer men det er da brandærgeligt at en der i den grad slår sig op på hesteforstand vil give køb på sin etik ved at sælge en ustabil pony videre.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Joh Sandra
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 14:54

Den var nok mega signalforvirret mens den blev skridtet af

Det var nok de lange tøjler den ikke forstod

Helt ærligt, signalforvirret, uden overhovedet at have set hesten så er det simpelthen din konklusion??

Hvor er det ærgerligt at sådan en pony havner hos Torben, for den havner med garanti på en rideskole et sted

Men jeg ville nu også have været godtroende nok og sælge den til tidligere ejer, de kender jo hesten om man må formode at de vil den det godt.

mvh

katja

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror...............
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 15:39

at det vist er på tide, at vi får slået 100 % fast--

Hvilken af disse to personer snakker vi om. Heste handler Torben fra Rønned, eller heste træner Torben Andersen.

det er to vidt forskellige personer. Lad for gud skyld være med at blande de to personer sammen.

Ingen af os ved jo, hvorfor de tidligere ejere valgte at lade hesten gå videre, efter de købte den tilbage. De har måske ikke haft de problemer med hesten, som åbenbart før har kunne opføre sig ganske normalt hos dem, men som ved salg, ændre adfærd.

Ingen af os ved, om der pludselig er opstået en krise i deres liv, der har betydet at det var nødvendigt at sælge.

Ingen af os ved, om de måske har vurderet, at hesten alligevel var for god til at slagte, eller bare lade stå og glo på en fold.

Vi kan alle sammen gisne om det ene og det andet..og især, når igen af os ved hvem det er denne torben er..

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 15:42

Jeg vil tro det er hestehandleren.

MCK

...

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd

Det er hos ......
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 18:05

hestehandleren.

Vi var en gang til et stævne hvor banen var 80 x 100 den kom lige over det første spring og så løb den ned i det fjerneste højne af hvor jeg stod og bare gik i gang med min datter på ryggen - ved ikke om det er signal forvirret eller en pony der nok bare er "skadet" - jeg råbte og råbte at min datter skulle hoppe af men hun kunne ikke høre mig - men da det kunne speakeren som så formidlede mit budskab videre.

Og min datter fik hoppet af og kunne så trække den ud af banen uden der var noget.

Folk på sidelinjen var meget chokoret.

Ps. forrige ejer har kun nået at have den i 1½ mdr. max. 2 mdr.

Jeg er meget ked af at den pony er kommet ud på salgsmarked og havde jeg pengene havde jeg købt den tilbage og aflivet den. Men har allerede mistet 20000 kr. på den. og har været ude og låne for at købe ny pony til min datter.

Er glad for der er mange der forstår min situation, og håber de vil advare folk hvis de høre at nogle skal der ned og kigge på pony. Han har sikkert mange fine ponyer men ikke hende her.

0
0
Svar på denne tråd

Lyder mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 18:12

Tænk at den pony er blevet sådan, det er mærkeligt. Hvad kan der dog være "faret" i hende.....

Stakkels pony, den må da have ondt et eller andet sted.

Har lige været inde og kigge på TA`s hjemmeside, men der er ingen profil af Freja.....

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

Gudskelov
Forfatter: 
Dato:  28-08-2010 14:14

At det ikke var DEN Torben Andersen jeg troede det var (altså ham træneren).. Det er stadig rigtig trist for Freja og for den eventuelle nye ejer men jeg er da sådan ret lettet over at det "bare" var hestehandleren.. Så er det jo kun hvad man kan forvente..

Måske en præcisering havde været på sin plads..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 11:17

hvad man kommer ud for, når man handler dér?

Har indtryk af at han sælger hvad som helst.

Godt du lige fik præciseret hvilken TA det var - uha da da.

.

0
0
Svar på denne tråd

Nu er Torben jo kendt for at
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 13:26

gøre ting med/får heste som gør at de ændrer sig, så måske har han bare kunnet nå ind til hende??

Synes det er uheldigt at du oprettet et indlæg som dette - for alle har nok en historie om hest/rytter som kan virke negativ i forhold til hvad hest/rytter skal fremover, ikk?

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Gitte, nu har du
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 13:54

set det ikke drejer sig om træneren Torben Andersen, men om hestehandleren Torben Andersen, ikke?

Mig bekendt har hestehandleren ikke specielle evner ud i hestetræning.

.

0
0
Svar på denne tråd

Gitte--------------
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 14:42

Gitte du har læst forkert. Det er ikke Torben Andersen (trailer trænings horsemanship manden)men Torben Andersen ( Hestehandleren i Rønnede) det handler om.

Men jeg har altså lige købt hest hos Hestehandler Torben Andersen, og har gjort et godt køb dernede. Det er jo ikke Hestehandlerens skyld at der kommer vanskelige heste ind, men hans arbejde at finde nye hjem til dem, og det koster altså også noget at have heste på stald og han skal derfor både have løn og udgifter dækket ved et salg af en hest.

Syntes du skulle have aflivet hesten da du havde den, du havde muligheden for at stoppe for at hesten skulle sælges igen.

Kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Søger Jeres rideklub sponsor? Prøv TLRC.
0
0
Svar på denne tråd

Mette, du har
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 15:56

helt ret i det ikke er en hestehandlers skyld, at der kommer vanskelige heste ind. Men det er ikke OK han sælger den videre som værende i orden, til folk der ikke har mulighed for at kende hestens forhistorie.

Tror du han gør et specielt stykke arbejde for at finde et hjem til den? - det tror jeg ikke, den skal bare sælges så hurtigt som muligt.

Men derfor er det da stadig dejligt du har fået dig en god hest hos ham.

.

0
0
Svar på denne tråd

nej.........
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 20:48

Nej jeg tror det er de færeste hestehandlere osv der laver opsøgende arbejde, hvorfor skulle de også det?

Hesten fejler jo ikke noget, det vides der jo (iflg. trådstarter) men den har et ridemæssig problem.

Hva nu hvis det er en der skal bruge hesten som nussehest, hyggehest, avlshest osv. ?? Hva nu hvis der kommer en rytter der har tiden til at løse hestens problem?

Det er ikke alle heste der bliver solgt som rideskoleheste fordi de ender hos en hestehandler. Rideskolerne sætter altså også krav om deres matriale for de skal leve af hestene, og er en hest ikke ridbar og rolig, så kan den groft sagt ikke tjene pengene ind og er derfor ingen forretning.

Ja det er meget dejligt at jeg fandt en god hest hos ham, men jeg kan også skelne mellem godt og dårligt, og der var da flere heste der ikke kunne bruges til mit formål, men måske var perfekte for andre.

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Søger Jeres rideklub sponsor? Prøv TLRC.
0
0
Svar på denne tråd

hestehandler..
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 20:49

Det er super super ærgeligt at ponyen er endt hos en hestehandler. At Torben har samvittighed til at sælge sådan en pony kommer ikke bag på mig.. Jeg har intet tilovers for ham..

At prisen så er skyhøj for en stejlepony undre mig heller ikke når det er ham, han sætter altid prisen rigeligt højt.

Mvh. Pernille

RIP Elskede Denver.

Masser udstyr sælges..

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=413516

0
0
Svar på denne tråd

Fremtid...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 20:56

Rideskolehest bliver den næppe, for de rideskoler der handler med hestehandlere deriblandt Torben, får normalt lov at returnere eller bytte hesten hvis den ikke kan bruges, og en stejlepony vil ikke kunne bruges i en rideskole.

Personligt har jeg kendt et par tilfælde at stejleheste, som kunne kurreres og blive gode stabile rideheste efterfølgende.

Men om det samme kan ske for pågældende pony, er jo ikke til at vide, og kan da godt forstå bekymringen for dens fremtidige ejere.

Men man prøver jo hesten inden køb, og der skal vel noget til før man giver 22.000 kr. for en pony...?

0
0
Svar på denne tråd

Titel ...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 23:22

Hej ..

Håber da den kommer til et godt hjem med kompetente mennesker og ikke til nogle hvor der enten sker skade på den eller menneskene :(

Men et helt andet spørgsmål, hvorfor har I købt en pony der stejler og som man ikke kan ride ? I har vel prøvet den først.. for synes godt nok det er mange penge at give for en problempon, man kunne få så meget bedre for de penge.

0
0
Svar på denne tråd

Freja.....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 06:37

Vi var 2 gange oppe og prøe Freja 2 gange stejlede den en gang - hvor forbenene lettede 20 cm fra jorden - hvilket vi vurderede var en lille narrestreg.

Vi købte den af en familie hvor de fortalte at pigen og freja var skæve af hinanden. Pigen var ikke så erfaren i at ride.

Selv har jeg over 25 års erfaring fra hestebranchen, har været med til at drive ridecenter og rideskole, samt nok købt og solgt 40 ponyer/heste gennem tiden. Ridelæren som vi havde med endnu mere erfaring.

Vi vuderede at det var en lille unode. Familien fortalte at den havde fundet ud af at den kunne løbe om hjørnerne med pigen. Men det kunne den ikke med min datter. trods hun ikke er så gamle, er hun en dygtig rytter. Freja er en super spring pony når hun sprang - hun kan spring højhuse og havde et dejligt fremadgående tempo.

Nogle gange laver man fejl køb og sådan er det...... men jeg prøvede at gøre sådan at freja kunne få ro og ikke skulle ryge rundt til folk hvor hun ikke passede ind eller også var fejlkøb.

Ærligt ville jeg heller havde tabt de 5000 kr. plus det havde kostede at få den aflivet.

0
0
Svar på denne tråd

ang freja
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 10:25

hejsa..

1 ja der har måtte sket et eller andet for freja. det er træls. men hvis den har været sød, og har alle kunne ride hende, og så hun lige pludselig bliver vild, er det et tegn på at der har noget der har sagt klik, måske dårlig ryg, eller noget helt andet, oppe i hendes hovede. men ja det vides ik.

2 salg til torben.. nu kender jeg et par stykker der er ved torben. og når man sælger heste til torben, vil jeg sige så bliver hestene reddet hverdag. og der er ingen der er bange for at sætte sig op.. måske kan de rette op på freja.. for det er nogle dyrtige rytter de har derude.. og hestene har det godt.. torben er rimlig fair hvad der ang heste, han sælger ikke bare heste. man kommer der ud og ser hvad han har. og ser man en der kunne virke noget for en. jamen så tager man det og sadler op. og prøver ridder hesten.. og jeg ved at siger du til torben du vil have en stille og rolig hest, der er nem at have med at gøre. så før du det..

men det er meget trist for den lille hest.. som der er blevet skrevet skulle du nok ha aflivet hende. :(

0
0
Svar på denne tråd

bummelum..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:51

Nu kender jeg både tidl. ejere og hesten.

hvorfor ejer har valgt at sende hesten til torben anderesen, skal jeg ikke kunne udtale mig om..

Men jeg har redet og haft med freja at gøre igennem en lang peride, da jeg lånte hende med henblik på køb.

De problemer i har haft med hende, kan jeg på ingen måde genkende. Hun har aldrig forsøgt at stejle, eller smide mig af.

Hun er en pony der er bange for sin mund , a hvad jeg har erfaret.

hun har tendens til at panikke , hvis man har for meget fat i tøjlerne, derfor valgte jeg udelukkende at ride i rebgrime, eller bidløs trense, hvilket gjorde hende meget mere samarbejdsdygtig, og hun havde overskud til at lytte, også i springningen..

Men jeg har både sprunget, redet ture, HMS, dressur osv på hende , uden problemer overhovedet.

Freja er en dominerende hoppe, og har alle dage været det.

og reagere rigtig meget på kropssprog.

men når hun har tilliden til en, er hun en kanon dejlig hoppe.

at jeg ikke valgte at købe hende, er pga personlige årsager, og jeg måtte aflive min egen daværende ridehest og unghest, og derfor tog jeg beslutningen om ikke at ville have hest igen..

Da jeg savnede det lidt for meget, var hun desværre solgt.

og har efterfølgende fået tilbudt at købe hende inden hun kom til jer., da ejer ved jeg vilel kunne give hende et godt hjem, men havde på det tidspunkt ikke mulighed eller økonomi til at have flere heste desværre.

jeg blev også kontaktet da i havde taget beslutningen om at hun skulle aflives af tidl ejer, om jeg var interesseret i hende stadig, da de ville hente hende. men havde ikke plads til hende der hvor jeg står med min egen..

det gør ondt at vide at hun har været lidt af en kastebold, for det fortjener hun ikke.. hun er en pony, der kan være nem at misforstå desværre..

men kan ikke udtale mig om hvorfor ejer har sendt hende til torben.

Venlig hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

fjordensfreja
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:17

Er der en der har et link til ponyen eller et billede af den? :) Dét lyder som en pony, jeg har kendt engang nemlig. Tak!

//Kat

Spica is a star but not the one that shines the most.

All I Really Want Is A Battleship. Plök! <3

0
0
Svar på denne tråd

Her er jeg så...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:18

Jeg er den tidligere ejer, vi har haft Freja 3½ år og hun var uden lige vores elskede pony. Hun kaldte når vi kom ud af døren, hun elskede strigle og vasketure under vandslangen.

hun står bomstille både under strigling, hovrensning - ja hun behøver faktisk ikek at stå fastbundet.

når min datter gik - fulgte Freja lige i hælene, uden tov eller lignende mellem dem. stoppede min datter, stoppede freja,

vores datter sad forlæns, baglæns, sidelæns og stå på ryggen under ridning. Der har ALDRIG NOGENSINDE været et ondt ord i Freja.

Vores datter travede og sprang både med hånder og med hænderne ud til siden - ja kald det bare dumt - men det beviser hvor god en pige hun er.

Vi solgte hende til en god familie i Nordsjælland - men desværre satte de sig ikke i respekt overfor freja, hun skal have en fast hånd og vide hvme der bestemmer. efter 3 mdr. blev hun kastet videre til en sød familie i Lyngby. de var rigtig glade for hende i starten. men jeg ved desværre ikke havd der er gået galt - men de blev bange for Freja.

Heldigvis fik vi nys om at hun stod til aflivning - jeg er oprigtig glad for de undersøgte hende, dette beviser at de virkelig vil hesten. - men efter at de intet fandt på hende, bad vi om at købe hende tilbage.

jeg græd da jeg så Freja, hun har altid været vores øjesten , vi har savnet hende hver dag siden hun forlod vort hjem siden 30. nov. 2009. og tanken om at hun ikke sku være mere, var slet ikke til at bære.

desværre har vi måtte give hende videre af personlige årsager - selvom vi havde lovet Freja, at hun bare skulle være hos os altid. Men nogle gange får man taget munden for fuld, når man står der og vræler og bare har savnet. - jeg vil sammenligne det lidt med ægtemanden der slår og lover han ALDRIG vil gøre det igen. når alle ens følelser sidder uden på, lover man alverdens-Det er sgu ikke altid til at vide hvad der sker imorgen....

Håber på denne forståelse.

da vi fik Freja hjem var jeg godt spændt på hvad der skete når vores datter satte sig op på ryggen af hende...

Men der skete INTET - jeg lyver ikke. Freja var vores dejlige gamle freja, som bare var den sødeste. det var en helt vild følelse endelig at have hende stående i baghaven og så vide, at man har redet en uforskyldt pony.

jeg er bare så glad for hun stadig lever.

Jeg håber virkelig hun får det bedste hjem, hvor man forguder hende og respekterer hende og sætter sig i respekt.

hun har sprunget 140 cm. med min datter og de har reddet 58 % i dressur. Freja vil gøre alt for dig.

Vi har fået 2 føl med hende og hun er en kanonmor...

vores datter har både redet med bid og Hackamore og freja kan begge dele, men hun er meget følsom i munden, så for Frejas skyld foretrækkes Hackamore.

I er meget velkomne til at maile til mig hvis I er i tvivl om noget....

mvh. Frejas tidligere mor - Hun er en Engel... Mulekys Freja...

Stutteri Piilgaarden

Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er

2 x 1 års hingsteplage til salg -

forventet stang 132 og 160

www.123hjemmeside.dk/kaninavler

0
0
Svar på denne tråd

som ma-ibrit
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:31

også selv udtrykker er freja en pony der nemt kan misforståes desværre.

har selv flere gange handlet hest/ponyer med Mai-brit, og har aldrig haft problemer med dem..

Venlig hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:51

Jeg troede ikke der fantes umulige heste, kun umulige hestefolk

Nogle heste passer bare ikke sammen med de ryttere de havner hos.

Det er ganske flot i får hesten undersøgt tilbunds, og det er også vældig fint at i vælger at kasserer hesten til jeres brug.

Fuld respekt for det, det er godt man kan kende grænsen.

Hvis tidligere ejer har købt hesten så billigt af dig og ved hvilke udgifter du havde på ponyen, samt hvilket tab du havde på hende, mon så ikke nu de har meldt sig på banen her i tråden og tilsyneladende har videresolgt hesten inden for så kort tid (1½ måned) med noget mere fortjeneste deler overskuddet i porten med dig.

Det ville da være mest fair, ellers kan man da som du selv og andre antager kun konstatere at hesten er købt med en anden hensigt.

I har vel lavet kontrakt hvor der står den ikke er solgt til dem som ridehest og at den ikke må videresælges ?

Team Rahmberg

Aalborg

Kan du ikke få solgt din hest ?
Lad os træne og sælge den inden for 4 måneder.
Vi har allerede potientelle købere, men mangler heste i alle prisklasser.

Find os på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

meget forvirrende
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 20:02

historie.

Hvem er det så der har sendt Freja til Torben? Det kan da ikke være nogen der vil hende det bedste, for hos en hestehandler bliver den bare ekspederet videre så hurtigt som muligt.

.

0
0
Svar på denne tråd

En lille historie
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 20:20

Det lyder som en pony jeg engang kendte - og red.

Hun var skruphysterisk, stejlende og utidig da jeg "overtog" hende, og hun blev det hurtigt igen hvis rytteren ikke var rutineret nok, simpelthen fordi ponyen var usikker og bange for sin mund.

Men udover dette, var det en superhest.

Man kunne lave alt med hende, schenkelvigninger, versader osv. osv. uden at hun nogensinde havde lært det, man gav bare hjælperne og hesten reagerede korrekt.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, og havde hun været 20 cm højere havde jeg købt hende(hun var kun 135).

Hun var ikke min, og skulle sælges, da pågældende rytter ikke magtede hende alene, og jeg gav de nye ejere mit telefonnummer og har lige siden inderligt håbet at det er gået som det skulle.

Hun var sådan en pony der kunne blive hvadsomhelst, helt umulig, eller fuldstændig fantastisk.

Jeg aner ikke om ponyen i denne tråd er noget hen i den retning, men noget tyder da på det.

Jeg håber så bare at den får den helt rigtige ejer, desværre er der jo ikke så mange "små piger" der har den rideerfaring som sådan en følsom hest ofte kræver, men man kan jo håbe.

Og jeg vil understrege at jeg intet ondt har at sige om køber/sælger, den pony jeg selv kendte, havde jordens sødeste ejer og rytter som ville den alt det bedste, men desværre magtede hun den ikke rent ridemæssigt, det var virkelig ærgerligt, men sådan er det jo nogengange.

Omtalte pony blev i øvrigt i sin tid indkøbt fra Torben, og blev så siden solgt videre privat, så det KAN ende godt - uanset.

0
0
Svar på denne tråd

øvøvøv
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 20:25

jeg er ked at af høre, at I tror vi købte hesten med det formål at vidresælge den. Vi har ingen fortjeneste haft på hende. Og det er jo egentlig heller ikke dette sagen drejer sig om i bund og grund.

vi havde selv et nedslag i prisen på 8.000 da vi solgte hende, da vores datter skulle have en hest, hvem skal jeg dele denne udgift med ???

Så pengene ud af verdenen. jeg er hverken millionær eller ludfattig - jeg tænker her på et dyr der skulle være aflivet, som trods alt fik en chance mere...

det handler om en hest der ikke passer til alle ryttere, nu ikke for at kaste med jord, men det er bedre at låne hesten på prøve, for at se om man egenlig kan sammen med hesten. Men igen respekt for atlt det Pia m. familie gjorde.

Nu håber jeg bare for freja at hun kommer det rette sted hen.

Stutteri Piilgaarden

Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er

2 x 1 års hingsteplage til salg -

forventet stang 132 og 160

www.123hjemmeside.dk/kaninavler

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 21:40

havde jeg haft muligheden, og pengene, havde jeg købt hende for længe siden.. men sådan er det desværre ikke.

hun er en god pony, og med den rette rytter vil hun kunne nå rigtig langt...

og jeg tror på intet tidspunkt at maibrit har tænkt fortjeneste i at købe hende tilbage...

Jeg husker da hun ringede til mig da de havde hentet hende og næsten stortudede i telefonen sammen med hendes datter og fortalte at nu var hun kommet godt hjem.. og har løbene fulgt både freja og datteren med hvordan det gik.

så vil på ingen måde tro at maibrit har valgt torben som 1 løsning.

alle kan komme i en situation hvor de må vælge til eller fra..

men self er det da rigtig ærgeligt at det lige er freja der så endte der.

Venlig hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hest med "dårligt ry"
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 22:46

Jeg forstår ikke der bliver advaret mod en hest! det giver da ikke hesten nogen reelle chancer, og er dèt ikke menningen at dèn skal videre i livet?

Hestehandleren har da intet gjort,og skal ikke hænges ud for andres fejl!

Jeg mener jo der findes den rette ejer til hver eneste hest, akkurat som forhold mellem mennesker, nogen kan man med, andre :O(

Jeg tror omtalte hest nok skal få et godt liv, og helst uden "dårligt ry", så kan nye ejer starte på en frisk uden malurt i bægret.

mvh merete

En god dag kommer aldrig skidt tilbage :O)

www.123hjemmeside.dk/knoppen

0
0
Svar på denne tråd

1234456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 11:52

Man kan ikke anklage andre for noget man selv har startet

Alt for mange sælger deres farlige ponyer/heste..

Moral er godt, dobbelt moral dobbelt så godt ...

" Tilredet DV hoppe e. De Noir 3år, sælges eller byttes med pony/er"

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider