Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lidt computerhjælp? CD-drev
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 20:22

Er ved at gå ud af mit gode skind og snart hente hammeren og give computeren én på skalden!

Min lillebror har købt en ny CD og tænkte at jeg ville lægge den ind på computeren og derved brænde en til mig selv.

Men når jeg sættet CD'en i drevet sker der NADA!

Går jeg så ind i brændingsprogrammet, siger den at computeren skal have et CD-drev før jeg kan brænde?? Men jeg har jo et CD-drev!!

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med hvad pokker min computer fejler?

Harvester

"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

gennistaller
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 20:32

Prøv at geninstallere drevet ?

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Cd-drev
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 20:41

og for at være rigtig dum - hvordan gør man så det? :D

Harvester

"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

er det kun...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 21:34

når du sætter den købte CD i, eller er det også med CD´er med andet data på, f.eks programmer, billeder osv?

Hvis det kun er med den, så er det nok fordi den kan være spæret for PC brug pga risiko for piratkopiering

Michael Moesby-

nu uden billeder i sin præsentation, efter HN, i deres nye regler vil have man giver HN fuld brugsret så de kvit og frit kan anvende brugernes billeder som de vil...

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

Cd-drev
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 21:40

Nej, det er alle CD'er.. Skulle installere sådan en Microsoft pakke som min far havde købt på CD, men den ville den heller ikke tage. Så det er alle CD'er..

Harvester

0
0
Svar på denne tråd

Kender problemet
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 21:57

Jeg har selv haft det problem. :(

Hvis du går ind i denne computer, er CD-drevet så synligt?

Hvis ikke skal du have gang i en større udredning. Du skal ind og slette en fil eller to...

Men her er løsningen ved Vista som styreprogram :)

Microsoft Windows Vista
1. Klik på Start
, og klik derefter på Alle programmer.
2. Klik på Tilbehør, og klik derefter på Kør.
3. Skriv regedit, og klik derefter på OK.
Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller klikke på Tillad.
4. Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen i navigationsruden, og klik på den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SY...\{4D36E965- E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. Klik på UpperFilters i højre rude.

Bemærk! Du ser muligvis også en post i registreringsdatabasen ved navn UpperFilters.bak. Du behøver ikke fjerne denne post. Klik kun på UpperFilters. Hvis du ikke ser posten UpperFilters i registreringsdatabasen, kan det stadig være nødvendigt at fjerne posten LowerFilters i registreringsdatabasen. Det kan du gøre ved at fortsætte med trin 8.
6. Klik på Slet i menuen Rediger.
7. Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
8. Klik på LowerFilters i højre rude.

Bemærk! Hvis du ikke kan se posten LowerFilters i registreringsdatabasen, kan indholdet her desværre ikke hjælpe dig. Gå til afsnittet "Næste trin" for at få oplysninger om, hvordan du kan finde flere løsninger eller mere hjælp på Microsoft-webstedet.
9. Klik på Slet i menuen Rediger.
10. Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
11. Afslut Registreringseditor.
12. Genstart computeren.
13. Microsoft Windows XP
1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
3. Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen i navigationsruden, og klik på den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SY...\{4D36E965- E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
4. Klik på UpperFilters i højre rude.

Bemærk! Du ser muligvis også en post i registreringsdatabasen ved navn UpperFilters.bak. Du behøver ikke fjerne denne post. Klik kun på UpperFilters. Hvis du ikke ser posten UpperFilters i registreringsdatabasen, kan det stadig være nødvendigt at fjerne posten LowerFilters i registreringsdatabasen. Det kan du gøre ved at fortsætte med trin 7.
5. Klik på Slet i menuen Rediger.
6. Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
7. Klik på LowerFilters i højre rude.

Bemærk! Hvis du ikke kan se posten LowerFilters i registreringsdatabasen, kan indholdet her desværre ikke hjælpe dig. Gå til afsnittet "Næste trin" for at få oplysninger om, hvordan du kan finde flere løsninger eller mere hjælp på Microsoft-webstedet.
8. Klik på Slet i menuen Rediger.
9. Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
10. Afslut Registreringseditor.
11. Genstart computeren.

Hvis du ikke kan se Upperfilters eller Lowerfilters i registreingsbasen så er det fordi de indstillinger i registreingsbasen er korrekte.
prøv så at gå ind i diskhåndteringen og se om du kan se dvd/cd Drevet ligger her. hvis ja, kontroller at det har fået tildelt et drevbogstav og genstart

Håber det virker... det gør for mig ;)

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

Jeremy Rudge dressursadel sælges! - Se annonce!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=312994&t=312994

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the ...

0
0
Svar på denne tråd

CD-drev..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:08

Zooropa: Denne guide har jeg prøvet, men der står ingen uperfilters eller lowerfilters. Der er en masse underpunkter i det der Local mashine, men i selve local Mashine er der kun noget der hedder Standard.

Er der nogen der kan forklare hvordan man geninstallere det? uden egentlig at vide hvordan det forsvandt....

Harvester

0
0
Svar på denne tråd

Upper Lower
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:25

"Upper/Lower Filters:

a. Click on Start --> Run --> and type in 'regedit' followed by the enter key
b. Expand the "HKEY_LOCAL_MACHINE" key (looks like a folder) by double clicking it (or clicking the "+" next to it.)
c. Expand the "SYSTEM" Key
d. Expand the "CurrentControlSet" Key
e. Expand the "Control" Key
f. Expand the "Class" Key
g. Look for a key containing the following string of letter and numbers:
{4D36E965-E325-11CE-BFC1- 08002BE10318}
h. Highlight this key by left clicking once on it
i. On the right hand side you are looking for "UpperFilters" and "LowerFilters" under the "Name" column, once you find these delete them by right clicking on them and choosing "delete"
j. Exit the registry by clicking on the "X" in the top right hand corner of the screen

Den her virkede i hvert fald for mig... er du sikker på at du er inde i den rigtig fil?

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

Jeremy Rudge dressursadel sælges! - Se annonce!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=312994&t=312994

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the ...

0
0
Svar på denne tråd

Cd-drev..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:37

Nu er jeg inde i det helt rigtige! Tak :)

Men der kommer en advarselsbox når jeg trykker slet. Den skriver noget med at sletning af visse værdier i registreringsbasen kan medvirke til at computeren bliver ustabil. Skal både upper og lower stadig slettes så?

og er det dem der gør at mit CD drev ikke virker?

Harvester

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider