Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ringorm på mennesker
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 13:06

Ja, hesten har så præsteret at smitte mig med sit dumme, dumme ringorm (han er selvfølgelig i behandling nu).. Da jeg opdagede det ringede jeg i vild panik til min sygeplejeske-mormor som sagde at jeg skulle smøre med Locobase el. hvilket jeg så har gjort, men det hjælper ikke en dyt.

Da vi så havde dyrlæge på hesten i mandags, sagde han at det var ret vigtig at man kontaktede sin læge hvis man var blevet smittet af en hest. Men nu er jeg jo ikke døden nær, så jeg tænkte at jeg ringer bare og snakker med lægen i telefontiden om morgenen, som er fra kl. 8-9. Men nu har jeg de sidste to dage siddet med konstant optagettone i røret hver gang jeg har forsøgt at ringe til lægen Kan godt være jeg ikke er døden nær, men det er alle andre åbenbart...

Men så tænkte jeg, at inden jeg begynder at ringe til den søøøøøøde (læs: evigt sure og emsige) telefondame eller hvad hun er, og begynder at bestille tid, så kunne det jo være at der var nogle HN'ere der har et godt husråd til hvordan man kommer sådan noget skidt til livs.

Så - er der nogen der har det? ;-D På forhånd tak.

Rikke & Lucky Lurito DM

0
0
Svar på denne tråd

Nå jeg vidste
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 13:13

ikke at smitte fra hest til menneske kunne forekomme, men hvorfor ikke ?

Ringorm er en svamp - der kan i håndkøb købes flere midler mod hudsvamp ( feks brentan ), men for en god ordens skyld synes jeg da også lige du skal have lægen med ind over

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ringorm
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 13:22

Tag de samme forholdsregler, som du ville gøre, hvis din hest havde noget MEGET smitsomt!

Min erfaring er, at håndkøbsmidler er spild af penge. Fat i lægen og få noget, der sparker r*v i en fart :-)

Kan du ikke bestille tid/e-konsultation over nettet?

0
0
Svar på denne tråd

Ringorm
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 13:30

jeg har god erfaring med behandling af ringorm på mennesker med håndkøbsmedicin (lægens anbefaling).

Lena.......

Én gang fuldblod, altid fuldblod..............

R.I.P. Wonderbird XX, elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Brentan
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 13:32

Jeg har nu flere gange brugt Brentan både til hestene og mig selv. Det virker rigtigt godt.

Man kan blive smittet af hvad som helst, det værste jeg har hørt var én som tog solbad på græsset og fik ringorm på hele ryggen.

0
0
Svar på denne tråd

ringorm
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 14:44

Hej :)

Jeg har også haft ringorm, tror jeg blev smittet af en kat det (Læs: IKKE) fantastiske var bare at jeg havde det på balderne hvilket ikke var en dans på roser når man ikke måtte sidde på brættet.

Når men min mor havde dette geniale husråd fra sin mor at hun tog papir og brændte på en tallerken, det danner så sod og lidt gulligt stads, dernæst tager hun lidt vand så det bliver til at smøre med og det blev smurt ud på de steder det sad og det hjalp, men kan ikke huske hvor lang tid jeg blev smurt med det, men vi blev ved indtil det var væk. - Tror der gik en lille uges tid.

Kh Helena :)

0
0
Svar på denne tråd

Locobase
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 14:52

og ringorm??? Nej den går ikke.

Du skal i lægebehandling. Ved ikke hvad job du har, men vi er mange det ikke MÅ arbejde, hvis der kommer besøg af ringormen.

Det er meget smittefarligt - ikke at du dør af det, men smitte gør det.

.

0
0
Svar på denne tråd

Ahh herregud!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 15:58

Det er bare ringorm, det er nemt at få væk. Fik det engang på låret da en del af hestene havde det på rideskolen.

Vaskede det bare med noget svampedræbende, evt. Virkon S, jeg brugte noget salve som jeg ikke kan finde nogen der forhandler længere der hedder PILI natursalve (evt. dyresalve).

Men fik jeg det igen ville jeg da bare bruge Virkon S.

Gider ikke kontakte lægen for sådanne småting

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!

0
0
Svar på denne tråd

Ork det har jeg haft mange gange!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 16:00

Det går væk med en omgang canesten. Har både fået det af kattemisser, køer og sikkert også heste, grise hunde og får... Hver gang har Canesten virket. Sidst tog jeg det med noget andet i en blå tube.

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

Ringorm
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 16:18

Jeg havde engang ringorm, og da sagde lægen at jeg bare skulle bruge Lamisil (mod fodsvamp). Det virkede ganske udemærket :-)

Men som mange andre også nævner, så vær MEGET opmærksom på kontakt, da det smitter ekstremt let!

- Simone :-D

Man kan komme til verdens ende på en løgn - men aldrig tilbage igen.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 16:40

Jeg var engang godt angrebet af ringorm, de var over alt på arme og ben. Lægerne kunne ikke diske op med noget brugbart, men det kunne dyrlægen.

Jeg fik en flaske jod og besked på at spise selen og vupti det forsvandt igen.

Så er der sommer igen

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg blev også....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 18:09

behandlet hos dyrlægen for min egen læge prøvede med 4 forskellige svampedræbende cremer - og det virkede ikke. Så gik jeg til dyrlægen - og det var væk 3 dage efter...

Hilsen Helle.

Dejligt hus i Slagelse sælges.

Har du for meget frugt i din have??? Jeg kommer gerne og plukker det du ikke skal bruge. Skriv PB.

LP- plader sælges.

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 18:32

Jeg bruger dixanthogen olie både til mig selv og hesten.

Vi brugte det til min første pony som jeg fik da jeg var 8 år, og er 20 år nu, og det virker stadig. Har arbejdet med køer de sidste par år så får nogle gange nogen på armene og de nåede aldrig at sprede sig inden de er væk igen.

Super skøn 1'er pony vallak sælges 1 år gammel

0
0
Svar på denne tråd

ringorm
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 19:24

Uh det har jeg også haft, og det kan klø som 1000 myggestik.

Få nogle kemikalier af lægen! ;-)

/minski

HESTEMASSAGE TILBYDES

(Vestegnen og Midtsjælland)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

Væk på 3 dage
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 19:42

Hvis det har været væk på 3 dage efter der er skiftet middel, så er det det først-brugte middel der har gjort alt arbejdet. Der går ca 14 dage fra man begynder at behandle til det er væk.

Hvis man ringer til lægen så får man at vide at man kan købe et produkt i håndkøb der fjerner det. Så der er ingen grund til at gå via lægen.

0
0
Svar på denne tråd

Ringorm
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 19:46

Her er lidt omkring behandling af ringorm:

huddoktor.dk/patient/Behandling/ 1759.html

Du kan såmænd sagtens vente til imorgen, men jeg ville købe noget i håndkøb, hvis du har et åbent apotek i nærheden.

Husk at vaske dit tøj, sengetøj mv. godt, så det ikke kommer igen.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider