|
|
| Efterårsstorm? |
|
|
Hej Ja, det lyder da næsten sådan udenfor. Må indrømme at jeg fik ondt af hypperne, så gik hen og tog dem ind på stald for en time siden (selv om de har et fint læskur på marken!), gav dem en smule lucerne og korn samt en ordentlig bunke hø, som de veltilpas gik ombord i! Men tænk, magen til ØV-vejr hva...og vi er i august...! Var det den sommer mon? VH Lene
NU MED ET SKØNT DE NOIR HOPPEFØL I STALDEN! H
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg er ved at være |
|
|
bange for det:( Synes ikke jeg kan huske så slemt et vejr før i august... Suk endnu en grund til at flytte sydpå hvor vejret er bedre i længere tid...Bliver så deprimeret i det her møgvejr:( Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345rt6y7u8i9o00+ |
| Forfatter:  |
Artex |
| Dato:  |
23-08-2010 21:21 |
|
Puha, jeg tror desværre også sommeren er slut... Et ordentligt forår fik vi ikke, og sommeren slutter hurtigere end august  Det gør ikke ligefrem, lysten til udvandring mindre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Julie Buhl |
23-08-2010 21:24 |
|
ja det er bare et rigtig øv vejr. Måtte op i stalden kl 16 og lukke hestene ind. De stod allesammen og hundefrøs, de rystede heeeelt vildt. Men det har altså også bare været rigtig møg vejr i mange dage nu! Sikke et vejr vi dog kan få i Danmark. Lige nu sidder jeg alene hjemme, og kryber sammen i hjørnet af min seng under dynen. SIKKE det larmer udenfor! 
Kærligst hilsen Julie Buhl Lev idag, drøm om imorgen, lær af igår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørgsmål |
|
|
Hvor i landet bor i? her regner det en del, men ingen blæst endnu. Bor i Nibe i nordjylland. Vi er fornylig flyttet i træhus ved vandet, og glæder mig faktisk til det kommer til at blæse, at opleve det her i dette hus bliver spændene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her.. |
|
|
Jeg har lige tænkt samme tanke: Det er blevet tidligt efterår i år..!  Jeg synes, at det også er lidt hyggeligt, når det rusker og raser udenfor. Kan godt lide at mærke naturens kræfter.
Vrinsk fra Esma Dybdevirkende healing til hest og rytter Healing styrker og afbalancerer hesten og gør den mere glad og samarbejdsvillig
Be happy for this moment This moment is your life
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Julie Buhl |
23-08-2010 21:28 |
|
Emma, hvordan kan du synes det er hyggeligt. Jeg HADER når det stormer og bælser, specielt når jeg er ALENE hjemme. Men ja okay, jeg synes faktisk det er hyggeligt at være i stalden sammen med hestene når det er sådanne et vejr. 
Kærligst hilsen Julie Buhl Lev idag, drøm om imorgen, lær af igår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blæser |
Annemettems |
23-08-2010 22:02 |
|
Ja her blæser det også en halv pelikan mindst... Har lige sendt mine forældre på ferie i formiddags, så sidder alene hjemme med 3 katte, som bare VIL være udenfor i kattegården... Men de må de dælme også selv om så, jeg gider bare ikke sidde derude samme med dem. Har måtte kapitulere hertil aften og tænde op i fyret. Det var simpelthen bare en tand for koldt og klamt. Var lige ude for 10 min. siden for, at samle have stolene sammen... Vinden legede lige lovlig voldsomt med dem. Så nu er de stillet i en pæn stabel op af muren. Men tilgengæld regner det ikke lige nu, så hestene må da tørre godt nu. De går på døgnfold med masser af læ. Da jeg var derude tidligere på aftenen, stod de bare med måsen op i regnen, og så egenlig vældig tilpasse ud.
Sagde Anne Mette Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang. Glemte at vågne d. 25-10-09 Nu med Markus, Oldenborg med et snert af Fjordhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efterårsvejr.. |
|
|
Polgadot, Jeg bor i Haderslev.
Vrinsk fra Esma Dybdevirkende healing til hest og rytter Healing styrker og afbalancerer hesten og gør den mere glad og samarbejdsvillig
Be happy for this moment This moment is your life
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| odense |
|
|
Jeg sidder i Odense C og puuuuha et vejr. Men dejligt at sidde med computer, et tæppe og en kop the. Og så overdøver blæsten for en gangsskyld al den larm de hjemløse laver nede på gaden (ja, jeg bor lige oven på fairtrade butikken og de hjemløse ynder altså at sove lige under "vores halvtag". ret træls at skulle høre på deres ynklige versioner af "Annegrethe er en hestelud** )
Mvh. L Nielsen. For where your treasure is, your heart will be also. There's no school like oldschool..And i'm the f*cking headmaster..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her regnede det |
xtiny |
23-08-2010 22:17 |
|
Og det blæser lidt. Lidt! Fordelen ved Nordfyn: Vi får sjældent ekstemt vejr.
Med væmlig hilsen
xtiny "Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bor... |
Annemettems |
23-08-2010 22:25 |
|
...forresten lidt udenfor Give (7323) Ikke så langt fra Billund som fik 131 mm. vand i Onsdags. Spørg lige om jeg føler mig heldig 
Sagde Anne Mette Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang. Glemte at vågne d. 25-10-09 Nu med Markus, Oldenborg med et snert af Fjordhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja efterårsagtigt |
JLH ♥Wannamus♥ |
24-08-2010 00:41 |
|
har det været idag øv. Synes ellers ofte der plejer at blive en periode i August med varmt tørt vejr. Også træls for landmændene nu der skal høstes. Så mangler vi bare at det begynder at sne i november og den blive liggende til april 
MVH Janni DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Lisab |
24-08-2010 01:14 |
|
Ja jeg har nu også taget min fjordhest ind, han rystede af kulde så nu hygger han i boksen  Altså JLH ?Wannamus? du har vidst aldrig boet i Sverige ? Det første år jeg boede der var der sne den 1 Oktober og det blev liggende til efter min søn blev født og det gjorde han den 17 April :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg skal slet ikke sove for den kraftige regn og blæst. måte idag også tage enkelte andre heste ind udover hingstene som i forvejen altid er inde om natten. de sidste der går ude nu, kommer med ind fra i morgen af også, og får nu regndækken på igen indtil vi får lidt bedre vejr igen, hvis vi får det. for flere af dem er begyndt at sætte lidt stikkelhår nu, og de ryster i den kraftige regn her.
Lækker 3 års Onassis hoppe sælges-
opstaldning i vester skerninge tilbydes. er fuldpasning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var en ... |
|
|
... mørk og stormfuld nat... Faktisk så stormende at jeg var nødt til at lukke soveværelsesvinduet på klem - og jeg kunne selvfølgelig stadig høre hvor det susede og ruskede derude. Hestene kan heldigvis gå i læ bag en bakke, så de har det sikkert fint. Og i eftermiddag venter der dem en solid portion nedfaldsæbler - for jeg er sikker på at æbletræet har smidt nok til både heste og køer  Men hvor jeg dog GLÆDER mig til at flytte. Det bliver rart når et regnvejr som det i går ikke medfører regn i stuen mere...
£isbeth & Baloo Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. (Albus Dumbledore)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| surt surt surt |
|
|
ja det er godt nok surt det her vejr, lige nu vælter vandet ned i lille Vålse på Nordfalster, hunden har lagt sig på sofaen og har nuppet tæppet, hun kikkede godt nok underligt på mig da jeg sagde at vi skulle ud og gå vores morgen tur, ai mor du kan gå din tur selv kan du, så skal jeg nok passe på huset i mens... go tur... 
skal du af med din pæne sofa og bor tæt på, så sig lige til, max 1000kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den gamle |
|
|
Den gamle går på en fold med masser af læ til alle sider, så jeg er ikke bekymret for ham. Jeg selv elsker efterårs vejret, når det rusker og regner og blæser ..... det er skønt, elsker når jeg skal sove hos kæresten og høre regnen på hans tagvinduer .... den bedste lyd der er til at falde i søvn til, ja ud over at kunne høre ham. jeg elsker når vi går mørkere tider i møde, jeg er nok sær, men kan bedre lide efterår og vinter end sommer. Var selvfølgeligt røvsurt for kæresten ( som lidt uden for billund) at hans kælder skulle fyldes med regnvand .... Men det er da Bolle og varm kakaotid og lun æblekage med creme fraiche
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hygge... |
|
|
Ja, hver årstid har sin charme. Men jeg kunne nu ikke sove i går, så i dag går jeg rundt og ser sådan her ud  Godt man er arbejdsløs, så kan man lige tage sig en lille lur 
Skrev hende den tykke, som er blevet mor... Alle mennesker er født lige dumme - nogen får bare mere ud af det end andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
HEY du er ikke alene om at bo tæt på Billund - husk det Jeg læste for i øvrigt at der kom 141 mm i Billund (husker ik hvor)... Og både Give og Egtved har nok fået nogenlunde samme mængde - det er jo bare fordi det er Billund de måler i. Trolden og jeg skulle til læge - men da vi kommer op til bussen 100-150m hjemmefra var vi allerede gennemblødte og måtte gå hjem og melde afbud (Så spørg om jeg håber det ik regner el blæser sådan i morgen!) I går tidlig aftes sagde det BUUUM uden for vinduet- det var så alle 4 skraldespande der lige væltede på en gang pga blæsten, og der lå de så ud over det hele  Jeg sys ik så godt om den slags - jeg tænkerp å dyrene, og alle de steder der ofte skade mens der er dyr i staldene el mennesker i husene ect. 
diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blæst... |
|
|
Ja nu blæser det lidt som i nok kan høre elsker jeg blæse vejr, det kan ikke blive vildt nok. Hvis nogle kunne tænke sig at se hvordan vejret er lige netop her på Nibe havn kan i gå ind på dmi under borgervejr, der har kæresten en vejrstation på taget der sender til dmi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg hentede |
|
|
mine hjem i går omkring kl 16 - og forlangte at naboens skulle med hjem med det samme for de frøs godt nok og et par af dem er ikke i alt for god stand. (Min den ene har jo været sultet og er ikke ved godt huld endnu) Hun ville så have hentet dem senere men skulle først have ryddet op og sat nødboksen op - og det viste sig så da hun kom hjem at halm-manden havde smadret en af hendes faste bokse - så hun havde pludselig et stort problem for der er selvfølgelig grænser for hvor mange heste man kan sætte i samme boks også selv om det er store bokse.  Så da de var installeret med en god portion wrap hver måtte jeg over og hjælpe naboen med at sætte nødboksen op så hendes 2 store damer og følle også kunne komme ind - og hente halm til hendes to hingsteplage. Mine egne står på træpiller og deres bokse var klar - men man laver selvfølgelig ikke lige 2 træpillebokse klar til to heste som kun skal stå her en nat - måske to. Og nu her til morgen kan jeg så kun sige FØJ HVOR DET STINKER!!!  Så hvis jeg ikke lige var klar på at halm ikke har hjemme i min stald undtagen som noget at pille i i forvejen så blev jeg det nu!  I øvrigt - i går så det omtrent sådan her ud da jeg gjorde klar til at hente mine ponser - Billedtråd
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door. Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt! PB for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
Annemettems |
24-08-2010 12:28 |
|
Aaajj altså jeg troede at jeg kunne føle mig, som noget ganske særligt... Nå okay du får så lov til,at bo i området også  Tja 131 eller 141 mm. vådt det var i hvert fald. Kan da godt passe, at der kom mere vand end det jeg lige hørte. Og at der kom meget i Give også, det vil jeg gerne skrive under på. Da vi (mor og jeg) besøgte Markus på folden i Onsdags, måtte vi udsætte den lille bil, for vandmasser i flodlignende mængder, for at komme derud.... Det var ganske spændende, må jeg indrømme. Men ret fedt at se, på en eller anden måde. For det er da imponerende hvad vejret kan gøre, at det så også kan ødelægge er så desværre en træls sideeffekt.
Anne Mette Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang Glemte at vågne 25-10-09 Nu med Markus, Olde med snert af Fjord A woman needs 2 animals The horse of her dreams and a jackass to pay for it
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|