Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dræbersnegle og naboer
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 19:24

Er der nogen herinde der ved om det er tilladt at gå en tur på naboens fortov og strø salt på deres dræbersnegle?

Jeg mener jo det er en meget uhuman aflivning, og at det er bedre at hakke dem over med fx en skovl.

Men må man gå en tur i byen på offentlig fortov og strø salt på de dræbersnegle man finder, både på fortov og inden for fortov?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 19:42

Jeg ved ikke om det er lovligt. Men hvis det var mig der så en der gik og strøede salt på snegle, ville jeg ................... ja jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg ville. Men det var nok ikke til personens fordel

Hej fra

Irene

Pragtfuld prinsesse pony sælges

og

Se hvor nemt du får en færdig pakket halv gris i frysren, på www.halv-gris.dk

0
0
Svar på denne tråd

!!....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 19:54

Nu de går så meget op i jeres fortorv, så spørg dem da, om de ikke tilsvarende har lyst til at holde det fri for sne hele vinteren!?

Hvis dette ikke er tilfældet, så bed dem holde sig væk!

Jeg kender ikke de eksakte regler, men de virker da nævenyttige udover alle grænser.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 20:10

Jeg har skam bedt personen om at holde sig væk, og fik ordret dette svar: " Skrid møgkælling det er et offentligt fortov, så det skal du fandme ikke blande dig i"

Derfor jeg spørger, for hun har jo ret i at det er et offentligt fortov, og jeg er ret sikker på at fordi jeg kommenterede det så kommer hun med saltbøtten igen imorgen.

0
0
Svar på denne tråd

Salt......
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 21:14

Jeg tror altså ikke man må strø salt på andres fortove, for det ødelægger jo både fliserne og den eventuelle hæk......!

0
0
Svar på denne tråd

Offentlig fortov
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 21:14

Hvad med at ringe til teknisk forvaltning på mandag og spørge dem ?? De må da have en juridisk rådgiver som ved noget om det..

"MAN HØSTER SOM MAN SÅR"

0
0
Svar på denne tråd

årh ja...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 21:43

årh ja det var da en god ide, tror jeg prøver teknisk forvaltning på mandag. Tak for ideen :)

0
0
Svar på denne tråd

ja det
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 22:13

Ja, det er jo som man ser det. Hvis nogen gad at holde dræbersneglebestanden (som er massiv) nede ud for min matrikel, så ville jeg faktisk være glad.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 06:33

Tina det ville jeg skam også, hvis det var en human aflivning. Prøv og se på sådan en snegl der har fået salt, den lider i timevis, og dør efter mange timer af dehydrering.

Bliver den hakket over er den død på stedet.

0
0
Svar på denne tråd

Så må du
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 08:57

bare ud og hakke dem over inden hun kommer med saltet...

Men jeg kan forælle at dræbersnegle er kannibaler, og når de bliver klippet over vil de derfor vil tiltrække flere snegle.

Man kan også bruge sneglegift. Men hvor humant er det.

Det er "foder" der får dem til at føle sig mæt. Så går de i skjul igen, og dør af sult....

Jeg kan godt forstå at din nabo gerne vil have ryddet fortovet for snegle. Det burde være en pligt ligesom snerydning. Og begge dele burde håndhæves.

Jeg ville være glad for hvis der kom nogle og ordnede mine snegle for mig, og var jeg ikke tilfreds med metoden, måte jeg bare gøre det selv.

Det er i hvert fald ikke værd at blive uvenner med naboen om.

Mvh. Anja

På stald: Sidse, Rasmus, Tarsan, Fina og Madam Skrald

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Anja
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 22:53

Jeg kan kun give AnjaK ret.

Salt er ikke humant og det er sneglegift heller ikke, da det får dem til at sulte ihejl, hvilket næppe heller nogen hurtig død.

Hvis du ikke bryder dig om aflivningsmetoden, så må du jo komme i forkøbet og dræbe dem selv...selvom det nok kan komme ud på et, for et nyt hold snegle kommer frem så snart du vender ryggen til fortovet.

Hvis du kan se, at sneglene på fortovet primært kommer inde fra din have, så kan du evt. prøve at lokke sneglene til at blive i haven ved at have noget liggende på jorden i haven, som de kan krybe i skjul under. Et bræt, noget plastik, whatever. Noget som sneglene kan kravle ind under og som du nemt kan flytte. Så kan du lokke sneglene sammen ét sted og nemmere slå dem ihjel på en måde, som du finder mere human.

Men det kommer selvfølgelig an på, hvor mange snegle det drejer sig om. Er der mange, så forslår det som en skrædder i helvede.

Personligt ville jeg ikke gøre aflivning af snegle til en nabostrid. Sneglene er kommet for at blive, det må vi acceptere og så må man gøre op med sig selv, om man være uvenner med folk, som man skal leve klods op af de næste mange år, over en gang snegle.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

er i sikre på at det er dræbersnegle
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 23:06

eller ibiriske skovsnegle som det korrekte navn er. Folk er blevet så bekymrede over denne her dræbersnegl at de rask væk slår alle nøgensnegle ihjel. Dette har en stor betydning for miljøet da snegle er en vigtig del af systemet.

skov og naturstyrrelsen har lavet en guide til at bestemme hvad det er for en snegl.

www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/ Artsleksikon/Bloeddyr/Snegle/ Noegle_identifikation.htm

Rent bortset fra det ville jeg ikke bryde mig om at min nabo kaldte mig en kælling, det ville jeg nok gå mere op i end det andet.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 06:02

Jep det er dræbersnegle... desværre

Det gode naboskab forsvandt dengang hun sigtede på mine unger med en ægte riffel, og sagde til landbetjenten at det da kun var for sjov... politiet kan ikke gøre noget for det er jo kun for sjov.

eller dengang hun bildte min datter ind at de kirsebær hun stod og plukkede i vores egen have havde hun lige sprøjtet med gift.

Så naboskabet behøver i ikke bekymre jer om

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider