Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du fliser/klinker i stuen?
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 22:25

Vi er ved at renovere vores spisestue, og i den forbindelse skal vi have lagt nyt gulv (med gulvvarme).

Fra starten ville vi have trægulv, da vi har det i stuen, gangen og soveværelset.

Men men... jeg har altid drømt om at have et flisegulv i stuen :) Og nu har jeg endelig fået manden lidt med på ideen, men vi er dog stadig lidt i tvivl... er jo ikke så tit man ser fliser i stuer.

Har du/i fliser i stuen, og hvad synes du/i om det??

Positivt/negativ... kom frisk med jeres meninger :)

Mvh

Janni

BOKS UDLEJES TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR NÆRMERE INFO.

2 HESTE SØGER PART - 4440 MØRKØV - TÆT PÅ RIDEHUS OG 2 SKOVDISTRIKTER.

OPALER sælges - rå eller slebne.

0
0
Svar på denne tråd

Klinker
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 22:30

Ja jeg har lyse store italienske marmor fliser, og er super glad for det, syntes det giver et godt look til vores stue.

Vores stue er med loft til kip og vinduesparti fra gulv til kip, så er klædeligt med meget lys+ klinker tilsammen.

Syntes det er et must der er gulvvarme i.

Husk at overveje en lys fuge, da mørk fuge ofte får klinker til at se køkkenagtige ud.

Christine

Julingaards fjordheste - fordi en gul ikke er nok!!!

Ågerupgårds Diva & Ågerupgaards Oliver

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 22:33

Christine - Kan kun forestille mig det ser super flot ud hjemme hos jer ;)

Den med fugens farve har vi ikke lige tænkt på... hermed noteret.. tak :)

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

vi har fliser
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 23:01

i vores daglig stue , vi lagde dem for snart 10 år siden i forbindelse med renovering af rummet i samme ombæring blev der lagt gulvarme og støbt ny gulv, vi har aldrig fortrudt , det er pragtfuldt , vi har valgt en forholdvis stor flise i en neutral farve og så er der lagt små fliser på hjørnerne så der er et mønster , jeg elsker dem :D

Vh Berit

De Dagda står til rådighed for hopper

1 års smuk tinker hingsteplag sælges helbror godkendt avlshingst i sverige.

årg 2010 tinker hoppeføl sælges v/fravænning.

www.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

fliser
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 00:22

Mine forældre har klinker i køkken/alrum og de er generelt nemme at holde.

Vælg dog nogle som ikke er sarte overfor fedtpletter, for så ender du med at skrubbe gulv hele tiden.

Fordelen er at det kan tåle noget mere end trægulv og ikke slides på samme måde.

Man skal bare huske på at ting går næmmere i stykker, når man taber det på et flisegulv . Det har jeg lært på den hårde måde.

Marie
Bach.Scient.Meteorologi

Two atoms walk into a bar.
One atom stops and says to the other, "I think I just lost an electron."
The second atom asks "Are you sure?"
The first atom replies, "I'm positive!"

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 02:11

Det er for sterilt til min smag og virker ikke lige så "varmt" som eks. et trægulv gør..

Vi er ved at kigge på hus og jeg vælger konsekvent dem fra som har klinker i stuen..

.. men det er jo en smagssag ;)

Men hvis det endelig skulle være vil jeg også anbefale gulvvarme - uanset gulvvalg egentlig - det hjælper også på din energiregning ;)

Held og lykke med projektet.. :)

/Lene

0
0
Svar på denne tråd

varmeform
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 07:48

Husk og tag beslutningen ud fra hvilken slags varme i har. Hvis i har fjernvarme osv i den dur er et fint, for så kan i altid have gulvet lunt.

Hvis man som os har træfyr og ikke fyrer nogen af sommermånederne, så bliver et klinkegulv iskoldt, vores tæer er ved at fryse af på badeværelset selvom der er ca 22 grader i luft temperatur.

0
0
Svar på denne tråd

vi har sort skiffer
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 09:13

med gulvvarme indlagt på vores stuegulv (og afhøvlet fyrretræsgulv i køkken-alrum ).

Det fungerer fint, er nemt at holde rent, dejlig varmt at gå på - også når gulvvarmen ikke er tændt - de holder på varmen.

Jeg ville aldrig selv ha' valgt at lægge et stengulv i stuen, men må indrømme at jeg faktisk er temmelig glad for det.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 11:14

Er ikke ret meget i tvivl om vi skal have fliser på i stuen længere :)

Annette - hvordan er skiffer fliserne at vaske?? Er vild med skiffer fliser, men er lidt betænkelig ved den lidt ru overflade?

I har vel ikke tilfældigvis lidt billeder af jeres stuer??

Synes ikke der dukker så meget op når man søger på nettet... er primært køkkener og badeværelser der kommer frem.

En anden ting der gør fliser lokker lidt, er at vi har to hunde, som godt kan finde på at tage en fræser i stuen en gang imellem :)

Og der synes jeg trægulvene er lidt for sarte i længden.

Tænkte fliser ville være mere egnede, også fordi hundene søger de andre rum vi har fliser på gulvet i om sommeren når det er varmest.

Vi slukker naturgassen om sommeren, hvilket vi også vil gøre hvis vi lagde fliser i stuen.

Vi har naturgas så ingen problemer med konstant varmekilde. Dog havde vi brænde fyr også da vi flyttede ind, men med en anordning så når vi ikke brugte brændefyret om sommeren, så tog naturgas fyret over i stedet for.

Brændefyret er dog røget ud for længst... det var et ældre et af slagsen, så varmen svingede ekstremt meget hvilket gav kondens på ruderne.

Så ud med det, og nu kører vi konstant med naturgas og brændeovn :)

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

hej Janni.....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 11:18

det er ikke helt ru overflade - men ej heller poleret....

Det er nemt at holde - støvsugning og en gulvmoppe....

Jeg skal smide et par billeder senere....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

jeg har brune
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 12:30

ikke bæ - men rødbrune, glaserede, 30x30 med beige fuge.

Det er meget nemt at holde, men ikke særlig hundevenligt, de falder hvis de leger.

Lyse eller sorte fliser ville jeg aldrig vælge i en stue.

Vi har ægte tæpper under spise- og sofabord.

Skulle vi flytte eller lave nye gulve, ville vi ikke vælge fliser igen. Det bliver bare aldrig så hyggeligt som tæpper.

.

0
0
Svar på denne tråd

fliser
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 18:57

vi har mørke fliser med en helt speciel farve, der skifter alt efter lyset. Der er et strejf af kobber farve i. Meget specielle og flotte. De er 60x60.

de er i gang-køkken-stue.

fugen er sort

Med venlig hilsen Anne

Hingsteføl søges til selskab til mit eget. Stor boks, dejlig fold og kvalitetsfoder tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 10:38

Annemai - det er da bare super flot :) Er helt pjattet med mørke fliser :)

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

Klinker
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 11:09

Jeg har klinker i stue og spisestue.

Jeg er sindsyg glad for den løsning som har været i 1½ år nu.

Det er en mørk flise med spraglet kobber mønster som får den til at ligne en ru sten, men den er mat/glat.

Det man skal tænke over når man vælger klinker er

• Farve Lys eller mørk, hvad kan rummet bære, hvad passer til møblerne.
  • Fugefarve. Kontrast til klinke, eller tone i tone. Lyse fuger er flotte, så længe de er rene, men de tager ofte farve i gangbaner med årene.
  • Klinkes slidstyrk. Vælge styrke efter rummets slidtage, vejledning ved forhandler. Vælge aldrig med mindre slidstyrke end anbefalet.
  • Overflade. Rå uglaserede klinker er flotte, og skridsikre. Men mere sarte for fedt pletter og rødbedesaft. De er også "tungere" at vaske. Glatte glaserede overflader er lette at rengøre, men det blanke bliver "sporkørt" ved almindelig brug (ikke slid, men skidt og fedt fra føderne).
  • Natursten. Er vanvittigflotte, men ofte lidt vanskeligere at holde rene og pæne.

Det er alfa omega at der er gulvarme i rummet. Vi har ingen varme om sommeren, men synes ikke det er koldt (køligt, og dejligt på varme sommerdage). Men om vinteren kan man ikke undvære gulvvarmen.

Mvh
Jackpot

Hus 80 kvm til leje. Postnummer 8732. Staldplads til leje. Samlet 6500.

0
0
Svar på denne tråd

Klinker
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 13:57

Jeg har lyse marmorsplit Halvblanke i køkken og bryggers.

Jeg har mørke klinker i stuen og i gangen.

Skal have klinker i et værelse og naturlighvis på badeværelset.

Gulvvarme i hele underetagen, som styres med fjernbetjening til

styreenheden i bryggerset.

Vi har hund og kat og så mig som har hest hjemme, med det skidt jeg slæber ind.

Tidl. havde vi gulvtæpper og trægulve.

Klinkerne er mere lydløse når det er hunden det gælder, og så er de utrolig nemme at holde rene både med fejning og vask. Jeg har ikke fortrudt.

Hilsen

Susanne

Tinker altid tinker
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider