Jeg læste lige hurtig over "morgenkaffen" en artikkel i det omdelte blad, som hedder noget i stil med Land og liv, som omhandlede hvem der stilles ansvarlig ved ulykker hvor løse heste er involveret..
Tidliger har det været sådan at hesteejer ikke kunne stille ansvarlige, så kunne de ikke stilles ansvarlig hvis indhegningen var forsvarlig - nu lyder det umiddelbart til (bemærk hurtig og mindre grundig gennemlæsning af artikel) at hesteejer stilles ansvarlige uanset, eller som min. hvis bilens ejer ikke har kaskoforsikring på bilen..
- Jeg har selvfølgelig ansvarsforsikring på mine heste, så det kommer ikke til at "skade" mig, selv om man jo naturligvis bliver skadet, i form af skadet hest eller i væstefald død/aflivning af hesten..
Jeg formoder at det tidligere har været sådan at bliver ens hest ramt og skadet, så ville hesteejer får udgifter til hestens helbredelse dækket af bilistens forsikring..
- Så hvad nu, står vi hesteejere uden forsikring til at få vores heste på benen igen, og vores eneste hjælp vil være en dyrlægeforsikring????
Jeg troede ellers jeg var godt dækket ind med min ansvarsforsikring, yderst forsvarligt hegn og en begrænset dyrlægeforsikring som ikke dækker ved bevægelsesforstyrrelser, som man nok må påregne efter en ulykke hvor bil og løs hest er involveret..
NOGEN der er kloge på området???