Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Singler - hvad gør I?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 22:41

Jeg har altid boet sammen med andre, men nu er jeg endt på kollegie - heeeelt alene. ;)

Og jeg har nu fundet ud af, hvor super svært det er at tage sig sammen til at lave noget mad, når det kun er til én selv.

Jeg synes desuden, at jeg alt for ofte bliver nød til at smide mad ud, da jeg simpelthen ikke kan nå at få det spist inden det blir dårligt.

Så single-HN'er har I nogle gode råd til indkøb og madlavning, når man kun er sig selv?

0
0
Svar på denne tråd

njcdshvjkdsk
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 22:42

Lad være med at lave mere mad end til få dage?

Eller smid i fryseren og gem.

NUMSEFISKEN

Equito's Litote

Det mest dræbende våben er tungen
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 22:52

Mit problem ligger lidt i, at jeg ikke har mere end en enkelt - meget lille fryseskuffe. Der kun lige være et par poser frosne grøntsager og en pakke kød.

Det er ikke så meget det mad jeg laver jeg smider ud - jeg lever pt kun af rugbrød synes jeg. Men pålæg, grøntsager, brød og andre ting får jeg tit æren af at smide ud. Jeg gider jo ligesom ikke bare kun ha en slags brød, en slags pålæg og en slags grøntsag - og hvad gør man så lige, for der er virkelig grænser for hvad jeg når at spise.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 22:56

Jeg laver store portioner, men jeg har også adgang til forholdsvis stor fryser.

Men ellers så kan kødsovs bruges til mange retter, så man f.eks. kan lave en stor portion og spise:

Spaghetti og kødsovs

Tortillas

Pizza med kødsovs

Lasagne

Måske lidt kedeligt, men da alligevel med en vis variation.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 23:12

Tja .. hvad gør jeg - jeg bruger resterne til madpakke :)

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

Fryser..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 23:17

Når du køber pålæg, så del pakken op i mindre portioner når du åbner den, og smid nogle i fryseren.

På den måde kan du tage lidt op ad gangen, og pålæg fylder ikke det store ;-)

Det gør jeg altid, da det ikke rigtig kan lade sig gøre at spise en hel pakke pålæg inden den bliver dårlig, når man er alene - med mindre man spiser meget pålæg selvfølgelig :-P

- Simone :-D

Man kan komme til verdens ende på en løgn - men aldrig tilbage igen.
0
0
Svar på denne tråd

jeg spiser meget rugbrød
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 23:45

rigtigt meget. gerne både til morgen og aften. frokost spiser jeg gerne på skolen, vi har et system med tag selv salat og varm mad og betal efter vægt. Det er lidt dyrt, men jeg gider ikke at lave varm mad når jeg kommer hjem efter 8 timers skole og 3-4 timers hest. Så skal jeg bare have noget rugbrød og så læse lektier inden jeg skal sove. Det har også den fordel at jeg altid får spist mit pålæg op, for når man spiser to gange om dagen af det går det rimeligt stærkt. så sørger jeg for at have to eller tre slags pålæg ad gangen og så væksle imellem hvad jeg køber. En ting er dog altid sikkert. Jeg har altid torskerogn liggende, for det kan jeg rigtigt godt lide.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 00:25

flytte sammen med kæresten om 14 dage og jeg GLÆDER mig til at lave mad sammen med ham hver dag - det bliver herligt!

For jeg har stor erfaring med kun at lave mad til een person og det ER sgu ikke altid så spændende. Før jeg flyttede hertil hvor jeg bor nu havde jeg rimeligt meget fryserplads (to store skuffer i en opretstående fryser) og købte derfor meget frostmad (grøntsager, kyllingefilletter, etc) - det var godt nok nemt.

Nu har jeg boet et år med een hylde og een lille skuffe i et lille køleskab - og så dele den lille fryser plads foroven med to andre. Hold da fast... Det har været dyrt ikke at kunne købe ind til lang tid ad gangen.

Jeg er blevet god til dåsemad - bønner er fx lækkert i mange ting. Jeg laver meget wokmad; kål, bønner, brocolli, løg, frosne rejer og så en thai eller soyasauce. NAM!

Og couscous! Det er hamrende nemt og smider man lidt stegte grøntsager og evt tun og så en god klat pesto oveni er det altså helt lækkert.

Men nu kan jeg så også nemt spise det samme 4 dage i træk, hvis det smager godt

0
0
Svar på denne tråd

rugbrød...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 06:24

Påtrods af en stor fryser, som jeg kunne fylde med alt muligt..og egentlig også har...så lever jeg meget af rugbrød/grovbrød. Jeg kan sagtens leve med en eller to forskellige slags pålæg åbent. Ellers er det dog bare fryse noget ned fra hver, også tage det op efterhånden :)

Også skal man bare tage meget på date, for der får man god mad

0
0
Svar på denne tråd

Jeg laver...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 08:01

... gerne mad i store portioner og så spiser jeg måske det samme et par dage i træk og fryser resten ned. Det er også rart at have noget i fryseren til de dage hvor man ikke lige har lyst til at stå og kokkerere.

Men der er da også dage hvor jeg bare bikser et eller andet underligt sammen - fordi jeg ikke er i humør til at stå i køkkenet i længere tid.

Sine - jeg vil gerne høre mere om hvad du gør ved det der cous cous for jeg har forsøgt mig med det et par gange (og nemt er det) men synes stadig at det er noget underligt tørt noget... hvad gør jeg mon forkert? Har du nogle fiskeløse ideer til det?

£isbeth & Baloo

Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts

0
0
Svar på denne tråd

rugbrød og frugt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 08:14

Hej

Jeg gør som flere, spiser rugbrød.

Dvs. en typisk arbejdsdag ser sådan ud.

frugt frem til frokost, hvor vi på jobbet har en super frokost ordning med varm mad, derefter rugbrød eller knækbrød til aften.

(og hvad der ellers finder vej af usunde ting ;)

I weekenderne, så er det fortsat frugt frem til frokost, så er det rugbrød med ost og en slags kød pålæg, til aften er det så noget varm mad som ved køb er delt op (en bakke kød bliver til flere små poser)

Eller noget som er delt op - ala forårsruller eller lign.

Pålæg, der køber jeg aldrig mere end jeg kan nå at spise (eller det smides i fryseren og tages op efter behov)

Så mit køleskab ligner et rigtig single køleskab : en masse vand i ½ liters flasker, en pakke ost, et lille glas syltetøj, en pakke kødpølse og lidt markral på dåse hvis lysten til noget andet dukker op. Så er der nogle konserves dåser med tomat, cocktail pølser, hvis jeg laver noget kødsovs mm.

Rugbrød, der smides det i fryseren og x-antal skiver tages op efter behov.

Jeg bruger ikke smør mm. dels fordi det er unødvendigt, men også fordi der ikke findes små pakker til singler og vil ikke smide penge ud.

mælk og lign. drikker jeg ikke.

Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg laver.......
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 08:21

Jeg laver altid portioner så jeg har til 2 dage og en dags potion i fryseren.

Ellers laver jeg så jeg kan tage med på madpakken dagen efter.

Deusden arbejder jeg lige ved siden af Føtex og det er dejligt nemt lige at smutte derover og købe noget aftensmad fx en tærte fra deres delikatesse som jeg så har nok til 2 gange aftensmad og en gang frokost.

Når du nu ikke har så meget fryser plads ville jeg gøre følgende:

- Når du køber kød fx oksekød så køb det der kan holde sig længst. Del så pakken op i to og lav den ene del til aftensmad med det samme og den anden del gemmer du i køleskabet lige op til sidste holdbarhed. Så kan du fx lave kødsovs til 2 dage af halvdelen af kødet og en lille lasagne af den sidste halvdel.

- Køb fx sådan en grøntsags boks fra Tupperware (ja ja det virker sg ) Der holde grøntsagerne sig noget længere.

- Du kan også evt. dele med en af de andre fra kollegiet

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 08:41

Jeg laver kylling med cous cous.

Kyllingelår i ovn i bradepande med lidt vand, så bruger jeg skyen til cous cous at opbløde i.

Snit rød løg, blegselleri, rød peber og squash i passende stykker.

Steg/svits grønsagerne i wok eller pande og til sidst tilsættes cous cous.

Dagen efter piller jeg resten af kyllingen i stykker og blander i -smager godt både varmt og koldt fx. til madpakken.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

storeportioner
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 09:12

Jeg gjorde det at jeg lavdede 2-3 store retter og frøs ned på arbejdet, så havde jeg varm frokost, og fryserpladen blev brugt på arbejdet, så havde jeg rugbrød hjemme..

Det var deejligt!

Jeg elsker rugbrød, og især fiskepålæg! Det kan manjo heldigvis få meget af på dåse.. nu når jeg spiser rugbrød, så er det gerne 2 rundtnummere, (4 halve) 3 med fisk og 1 med noget andet kød pålæg.

Så varierer jeg med husmus, pesto, remolade, ketchup, taziki osv osv.. (og så selvfølgelig grønt ved siden af!)

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Søger part i Storkøbenhavn og omegn, på stor hest

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 09:37

Som andre spiser jeg meget rugbrød, ofte både til frokost og aften(og af og til også til morgen), og kan sagtens nøjes med 1-2 pakker pålæg ad gangen.

Af og til tager jeg mig sammen og laver "rigtig" varm mad, så laver jeg en stor portion og spiser det samme i 2-3 dage, og så er det tilbage til rugbrødet igen.

Har ikke særlig meget fryserplads, så jeg kan ikke lave store portioner og fryse ned, og gider absolut heller ikke lave varm mad særlig tit.

Men jeg har det nu okay med en masse rugbrød, savner ikke at få varm mad hver dag.

Mht til grøntsager så spiser jeg en del gnavegrønt og råkost af det jeg nu har og lader være med at købe mere end jeg får spist, selvom det måske virker lidt ensformigt at skulle igennem f.eks 2 kg gulerødder før jeg kan købe noget nyt.

Hvis jeg har noget liggende der er ved at være gammelt så laver jeg som regel en gang kødsovs, der kan alle grøntsager jo næsten komme i, og spiser de følgende dage.

Rugbrød køber jeg i de små pakker, så er der ikke noget problem med at det bliver gammelt. Hvis jeg af og til køber en større pakke på tilbud eller lignende kommer jeg halvdelen i fryseren.

Andre slags brød spiser jeg stort set aldrig.

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 15:46

Jeg køber kun det jeg skal bruge - ikke f.eks. 2 iceberg for 15 kr. 3 liter mælk for 10 kr. eller sådan noget. Ved jo at jeg ender med at smide noget ud alligevel...

Og ellers laver jeg kun mad jeg ved der kan holde i x antal dage eller kan fryses ned. Jeg hader generelt at lave mad og spiser mest rugbrød eller måske salat.

Jane

*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*

Alle stave- og tastefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd

Singlemad
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 19:25

Lisbeth: Jeg blander som sagt mest couscous med pesto eller noget andet klistret, der smager af noget (tomatbaseret). Jeg bruger det lidt som man bruger nudler - som skrevet spiser jeg meget wokmad og der kan det sagtens smides i uden sauce, hvis man så krydrer grøntsager, couscous og evt. kød på anden vis.

Det bedste couscous jeg har fået var med soltørrede tomater, løg og andet nams (marokansk, tror jeg det var) - men det var fra et supermarked - ham den sorte, skaldede britiske tv-kok har en rigtigt god serie af forskellige ting (heriblandt færdigblandet couscous) herovre, ved ikke om man kan få det i dk?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 20:27

Jeg har altid pakket kød til fryseren om. I fryse poser, og så skriver man lige udenpå hvad det er (meget kød kan higne hinanden når det er froset) og hvonår det er fra.

Jeg synes man spare en ret meget plads i fryseren på den måde.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider