|
|
| VIRUS på heste nettet! |
|
|
Hej Vil bare lige komme en advarsel til alle hn's brugere, (moderationen er kontaktet.) Jeg har de sidste 3 måneder måtte skille mig af med 2 computere, da de blev angrebet af virussen "trojan horse", jeg mistænkte at den kom fra Heste Nettet, efter som jeg begge gange mine computere gik i stykker, var online på ryttersnak. Nu sidder jeg med en helt ny bærbar, der har et super antivirus system, og den har lige advaret mig om at jeg her iløbet af morgenen, er blevet angrebet 2 gange, af trojan horse virussen, MENS jeg sad på rytter snak. Bare en advarsel, får man først denne virus på computeren, er der vist ikke så meget at gøre?!! (jeg måtte ihvertfald smide to computere ud.) Håber at HN evt kan blive "renset" indtil da, må jeg ihvertfald skærer voldsomt ned på mit forbrug 
Mvh. L Nielsen. For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underligt |
| Forfatter:  |
Mikkel-Lund |
| Dato:  |
17-08-2010 11:10 |
|
Det lyder meget underligt at hn skulle være kilden til virus. Dem får man normalt ikke bare ved at besøge en hjemmeside, men ved at helt file (ikke dem siden består af). Hvorfor har du skiftet computer pga. et software problem? Man kan bare formatere harddiske og geninstallere, hardware kan ikke få virus!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved det... |
|
|
Jeg ved heller ikke hvorfor jeg blev "angrebet", men f.eks. her til morgen har jeg udelukne været online på Rytter Snak, jeg har ikke været på andre sider og har ikke hentet nogle filer. Mine comutere gik totalt i sort, jeg kunne ikke starte dem. Første gang kom der bare en blå skærm op og anden gang blev den ved med at genstarte igen og igen, så ved ikke om man bare kan formatere og geninstallere, men det er lidt svært når man slet ikke kan tænde computeren. Vi prøvede også at koble dem til andre computere, uden held. Ved de to første computere kom der en virus alert op, som jeg trykkede på, (Det stod der man skulle for at forhindre virussen) og det er muligvis dét, der har hentet virussen. Da de alerts kom op idag ignorrede jeg dem bare, men man skal IKKE trykke på dem. Det sker når jeg er online på hn, det er helt sikkert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til L Nielsen |
|
|
Hej L Nielsen, Det virker mystisk at du har kunnet få virus på din computer, og jeg vil umiddelbart tro at det er en tilfældighed at du har siddet på HN, når du har fået de virus. "trojan horse" er ikke navnet på en specifik virus, da det bare er et generelt udtryk for en special type virus. Udefrakommende virus kan komme helt uden at åbne nogle programmer eller hjemmesider. Jeg ved ikke præcis hvordan du er koblet til internettet, men hvis du ikke har en router, vil jeg stærkt anbefale dig at få en, da de blokerer for udefrakommende angreb. Alternativt, hvis du har en router, men har flere computere koblet til samme internetforbindelse, så kan det være at en af dine andre computere har virus, som prøver at formere sig. Dog, vil jeg også sige at det skam rigtigt, at man ved blot et besøg på en hjemmeside er nok til at kunne få virus på sin computer. Derfor, kan du fortælle følgende: *) Hvilken tråd du læste, da det kom op? *) Hvilken antivirus program bruger du? *) Hvilken windows bruger du? (XP, Vista, Windows 7) *) Hvad var virusens fulde navn? (f.eks. Trojan-Spy.HTML.Smitfraud.c) *) Hvad hedder din firewall, hvis du benytter en? Mvh, Casper Biering HN Teknik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal skrive en overskrift til indlæge |
Mikkel-Lund |
17-08-2010 12:14 |
|
"Mine computere gik totalt i sort, jeg kunne ikke starte dem" Det lyder som et hardware problem, hvis den slet ikke vil starte! Det lyder meget underligt med de pop-ups. Har du muligthed for at tage et screenshot så jeg kan se den? (tryk på "Prnt Scrn" knappen, åben paint, tryk ctrl+v, gem billedet og sæt det ind her )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virus.. |
|
|
jeg ved intet om virus, men min computer skulle vist også være så godt som 100% sikret med det syetsm jeg har i den. Jeg har Linux, ved ikke hvad der er sat i den men min ven jeg har den fra siger at windows er "hullet som en si" ved siden af.. Jeg har dog oplevet, når jeg er inde på ryttersnak og vil uploade et billede i en tråd, så bliver min skærm "grå" mens den arbejder. Det har jeg regnet med var pga den "bliver varm" (eller hvordan jeg nu skal udtrykke det)og mens den er grå kan jeg intet på nogen hjemmesider, alt går i stå....
"MAN HØSTER SOM MAN SÅR" KARMA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reformatere? |
|
|
Det lyder skræmmende. Men vil man ikke altid kunne redde en computer ved at reformatere den?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jeg ville anbefale at bruge firefox med pop op blocker. Af anti virus programmer bruger jeg selv AVG anti virus og Malware bytes Anti malware  Jeg har 7-9-13 ikke selv har virus endnu. Men syntes det lyder mærkeligt at HN skulle give det, tror det ikke-.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mikkel lund |
|
|
Det er netop lige der vira ligger sig, for det er SUPER NEMT at skade folk der. Så det er noget vås. Det er ved besøg på almene side, for der har udvikleren bedst mulighed for at ramme folk. Jeg sidder med IT support til dagligt og der skal altså ikke så meget til, for at inficere maskiner uden et godt antivirus produkt som ER opdateret. Jeg fik engang for mange år siden selv virus, bare ved at se på EB.dk - men der havde jeg heller ikke antivirus på. Det var KUN ved besøg på forsiden. Mine kollegaer (som jeg lige nævnte dette overfor, siger også at det er ganske normalt, at vira ligger der - foruden alle de mails, programmer mm. hvor folk selv aktivt klikker på links mm. ) Men man behøver nu ikke smide pcére ud, fordi de er inficeret. En reinstallation kan gøre det. Venlig hilsen Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til Starbits |
|
|
Hej Starbits, Dit problem er at du benytter en ændre udgave af Adobe Flash til din Linux computer (vidst nok version 9). Hvis du får den opdateret til version 10, skulle Adobe have løst problemet. Mvh, Casper Biering HN Teknik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| virus.... |
|
|
Jeg har kun oplevet disse virus advarsler mens jeg har siddet på hn (ryttersnak) Jeg kan ikke huske præcis hvad den hed, men hvergang er det et lille vindue der popper op og siger "warning, ur computer is under attack by an Trojan horse" (eller noget i den retning.)
De første 2 gange det skete, trykkede jeg på advarslen for at se hvad jeg kunne gøre (jeg troede det var min firewall der viste advarslen) Da jeg trykkede på den åbnede den en internet side, med noget "net security", og derefter kunne jeg ikke åbne andre internet sider, jeg prøvede begge gange at genstarte computeren, men der var de allerede "ødelagt" (som skrevet, ved den første computer kom der bare en helt blå skærm og man kunne intet gøre, ved den anden computer gik den helt i selvsving og blev ved med at genstarte igen og igen.) Idag poppede denne advarsel så op igen, i stedet for at "røre" ved den, lukkede jeg den bare (alt+f4) og så har jeg ikke hørt noget fra den siden  for lige at svare dine spørgsmål : Derfor, kan du fortælle følgende: *) Hvilken tråd du læste, da det kom op? idag læste jeg vist den der hedder "ridesporten nu tildags, pyh" eller noget i den retning, inde på opslag og billeder.. Sidste gang jeg fik virussen sad jeg inde på den tråd der hedder "folk kigger lidt" eller noget i den retning, men det er en tråd inde på opslag og billeder, der handler om at ride i Cordeo. Jeg var ved at skrive et svar dengang. Første gang husker jeg ikke hvilken tråd jeg sad på.. *) Hvilken antivirus program bruger du? Hmm.. kan ikke huske hvilke jeg havde på de andre computere, men på denne har jeg AVG anti virus. *) Hvilken windows bruger du? (XP, Vista, Windows 7) På min sidste computer havde jeg Vista, den første samt denne, er vist Windows 7. *) Hvad var virusens fulde navn? (f.eks. Trojan-Spy.HTML.Smitfraud.c) Jeg mener bare der står "under attack by an trojan horse" *) Hvad hedder din firewall, hvis du benytter en? Tror bare det hedder Windows firewall?? Jeg er koblet til internettet via trådløs router (pt. sidder jeg på et Yousee netværk, der hjemme hvor jeg to gange blev "angrebet" var jeg på mit Telia internet. At virussen kommer fra HN er 100% sikkert, eller dvs. Det er herinde fra jeg er blevet angrebet hver gang, anden gang min computer fik advarslen havde jeg min bror, der arbejder med computerprogramering ude, og han bekræftede det. Dog kom jeg til at trykke på advarslen selv om han lige havde fortalt mig at det måtte jeg IKKE!..  Men nu har jeg sagt det og advaret jer Om i vil tro det eller ej (MCK ) er sådan set op til jer, ligesom det er op til HN selv om de "gidder" undersøge det (hvis muligt.) men en ting er sikkert, sker det igen for mig, må jeg sige farvel til Heste Nettet. for jeg har ikke råd til flere computere ..og det ville selvfølgelig være sørgeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hmm - kunne det ikke være en virus der ligger på din pc og som tilfældigvis springer op når du er på HN? Det virker som om det er sådan en virus du har fået og som så ligger og "vågner" en gang imellem - og hvis du så mest er på HN er chancen for at den kommer lige der jo ret stor  Men jeg ved det ikke, håber da i får det løst 
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene! ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jette77 |
Mikkel-Lund |
17-08-2010 16:11 |
|
Hej Jette Jeg skrive at ikke er normal at få virus bare ved at hente en side. Det kan ske hvis en bruger har lagt et script op, men det børe siden være beskyttet med. Det kan godt være du er IT supporter, men jeg er software ingeniør! Hvis det er så super nemt, hvordan forslår du så at man gør det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg har nu engang prøvet det samme - ikke på hn dog  Jeg trykker af princip ik på den slags og kigger ordentligt efter OM det nu kommer fra min egen anti virus (norton) - og et gjorde det ikke så jeg afviste det simpelthen. Jeg mindes ik der var problemer efterfølgende. Så tror ik nødvendigvis at det reelt ER hn problemet ligger på. Jeg har intet oplevet endnu i hvert fald, og ved at det var en anden side det er kommet fra på det tidspunkt osse.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Casper Biering |
|
|
Jeg håber du læser med her, da vi vist ikke må skrive til jer privat (?). Jeg ved ikke engang hvad version jeg har. Jeg har et meget langsomt netværk her (visnok 3,5 bredbånd). Så jeg har i længere tid ikke fået den opGRAderet da min langsomme hastighed ikke kan trække en opGRAdering ned. Det er nok et par mdr siden jeg sidst har set en opDAtering til den, der plejer at komme et ikon op som jeg skal trykke på og så en kode. Men så kom min computer ud til min veninde forleden, hun har hurtigt net (mener det er 10 MB). Der blev den opdateret/opgraderet, jeg ved ikke hvordan hun fandt det der var til den, da det ikke er poppet op til mig længe. Efter den har været derude, så kan jeg ikke se nogen form for video, spille online spil osv, den skriver følgende: "ADOBE FLASH PLUGIN HAS CRASHED" og så er der en "sur legoklods".. Jeg har lige opdaget at jeg nu slet ikke kan uplode billeder her på HN, jeg plejer at bruge "filmstrimlen", men der kommer kun det frem med titel og beskrivelse, der er ikke feltet hvor man skal "vælge fil".. Håber du kan hjælpe.. 
"MAN HØSTER SOM MAN SÅR" KARMA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til L Nielsen |
|
|
Hej,
Det vil _aldrig_ (99.99999%) være nødvendigt at købe en ny computer, bare fordi at man har fået virus på den. Det værste du kan komme ud for, er at geninstallere computeren, hvilket kan være slemt nok. Grunden til at få en ny computer er _kun_ at det kan være en hurtigere / billigere løsning.
For at komme tilbage til sagen:
Jeg har nu installeret AVG, og den kan ikke finde nogen virus, selvom jeg har kigget alle de nyeste tråde (og den du nævnte) igennem på "Opslag og billeder" samt "Hyggesnak".
Prøv at gå ned i Start -> Alle programmer -> AVG 9.0 -> AVG Brugerflade.
Klik herefter op på "Historik" (i menuen) og derefter på "Online Shield-fund".
Her vil der være en liste over de virus AVG tidligere har fundet (advaret imod).
Send mig venligt et skærmprint af denne, eller brug muligheden "Eksporter liste til fil".
Ang. dine tidligere problemer med virus, har vi fundet nogle links, som direkte beskriver at AVG godt kan tage fejl af virus, og ligefrem ødelægge Windows: www.nowpublic.com/tech-biz/trojan- horse-proxy-ahiy-false-alarm- according-avg securityandthe.net/2008/11/10/avg- virus-scanner-removes-critical- windows-file/ Mvh, Casper Biering HN Teknik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Godt man har en macbook = nærmest umuligt at få virus på! 
Bates Maestro dressursadel sælges m/sikkerhedsbøjler og stigeremme. 17", sort, mellem bom, pæn og velholdt. PRIS 3000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der var engang |
|
|
hvor virus kunne ødelægge hardware, men det skulle vist være noget sværere i dag. Jeg har sidste år oplevet hacking af en af mine hjemmesider. Der blev puttet noget kode ind i min forside som hentede et eller andet. Selvom jeg fjernede den, kom det igen. Pludseligt stoppede det. Man skulle tro at HN var obs på den slags, men hackere mm. kan jo være meget snu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar.... |
|
|
yess2000, det kunne det vel, men nu har jeg prøvet det éen gang på 3 forskellige computere, på to forskellige netværk, og med 2 forskellige styreprogrammer samt to forskellige antivirus systemer, inden for kort tid, alle 3 gange var det PRÆCIS den samme advarsel der kom op og alle 3 gange mens jeg var på heste nettet. Casper- det kan godt være det aldrig vil være nødvendigt at købe en ny computer, men det var det for mig. Den første computer havde jeg til reperation og de kunne INTET gøre, de kunne ikke engang redde de ting jeg havde haft liggende på computeren, anden gang prøvede min bror at redde computeren, men det var samme problem som med den første, jeg har den stadig og når jeg tænder den genstarter den bare igen og igen og igen, en SJÆLDEN gang imellem (efter at ha ladet den genstarte i flere timer) lykkedes det at komme på ind på skrivebordet, men så fryser alting totalt. -Hvis der er nogen der kunne tænke sig at forsøge at redde den skal i være velkomne  .......... Jeg ved ikke hvordan man tar et skærmprint? men har gjordt som du skrev og fundet en liste over de virusser der har været advaret mod og der stod bl.a. "Trojan Horse Generic18.bktl (under object: )c/:WINDOWS/system32/qtplugin.exe (under result: ) Infected (under detectiontime: ) 17-08-2010, 10:48:54 (under Object Type: ) File (under process: ) c:/WINDOWS/system32/wbem/ wmiprvse.exe Håber det giver mening? Ellers må jeg lige få hjælp af min bror til at sende et skærmprint 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalallala |
|
|
Jeg har lige oplevet det samme som dig, den samme virus, du skulle bare have omformateret din computer, så det hele løst. Men du skal huske at tage batteriet ud, da den virus ikke kan reagere hvis ikke batteriet er i. Det skal siges jeg fik den i en mail fra min far, som han selv havde sendt.. Jeg tænker bruger du FB? FB er den største virusfælde der er..
-Simone & Wald Staff EWADAN, importør af vinduer, døre og fliser, af kanon kvalitet.
KURUS VED RIDEFYS. CLAUS TOFTGAARD, KLIK HER FOR MERE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Simone... |
|
|
For at omformatere computeren skal man vist være istand til at tænde den. og det var jeg ikke. Heller ikke når vi (de) koblede den til andre computere kunne de "trænge igennem". Jeg har facebook men bruger ingen applikationer derinde, har heller aldrig oplevet nogen problemer mens jeg har været derinde (hvilket jeg alligevel sjældent er, men er obs på det .) Det ENESTE tidspunkt jeg har haft problemer, har været på Heste Nettet, og reperatøren sagde at det med sikkerhed kom "herinde" fra (hn)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ½12345 |
|
|
Tog de også batteriet ud? Du behøver ikke bruge applikationer på FB for at få virus/hackere, det er nemt at komme frem til dine personlige oplysninger, og derefter nappe dine koder osv.. Jeg er helt stoppet med FB pga de tog alle mine personlige oplysninger, og alle mine koder til alt pludselig blev ændret.
-Simone & Wald Staff EWADAN, importør af vinduer, døre og fliser, af kanon kvalitet.
KURUS VED RIDEFYS. CLAUS TOFTGAARD, KLIK HER FOR MERE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Simone... |
|
|
jeg ER meget forsigtig med facebook, men somsagt har stadig aldrig fået noget derfra, men passer fortsat på  Pt. handler tråden om et problem på heste nettet. anyway, jeg ved ikke om de tog batteriet ud af den første computer (som var en stationær.) den anden computer er "opgivet" af min bror, jeg har selv "leget" lidt med den, og ja, jeg har taget batteriet ud, det gør altså ingen forskel. Computerne er blevet undersøgt af proffesionelle folk, der lever af at reperere computere, så beklager, men der er altså ikke noget at gøre Men tak for rådene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virus... |
|
|
Min erfaring siger, at Internet Explorer er den direkte vej i virus-helvede. Jeg havde mange problemer med diverse vira, keyloggers osv og min wow account blev hacked på et tidspunkt (oh ve og skræk!! ) Siden jeg skiftede til Mozilla Firefox, begyndte at bruge Thunderbird som mailprogram, installerede Superantispyware, Spybot search and destroy og opdatere den begge samt AVG hver dag, er mine problemer forsvundet. Et stort plus er desuden at jeg meget bedre kan lide Mozillas programmer end Microsofts. Mvh Mette
4 skønne black and tan og ruby cavalier hvalpe født d. 14. juli 2010 sælges - 2 tæver og 2 hanner - efter hjertescannede og patellaundersøgte forældre. http://www.kennel-kokhus.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til L Nielsen |
|
|
Hey L Nielsen, Den virus du nævner "qtplugin.exe", kommer ikke fra HN men lå _allerede_ på din harddisk, hvor AVG så har fundet den (du fandt frem til den under "Resident Shield"). Virusen skal stå under "Online Shield-fund", hvis den kommer fra hjemmesider (så som HN). Når alarmen i fremtiden kommer frem med virus, skal du bruge knappen "Flyt til Virus Vault". Hvis du trykker på nogensomhelst andre knapper (eller på ALT-F4) vil virusen inficere computeren. Hvis du ikke kan finde noget under "Online Shield-fund", vil jeg umiddelbart mene at du har fået virusen på en anden måde end fra et website (f.eks. mail, usb, netværk). Men hvis du gider, må du meget gerne "eksporter liste til fil" fra "Online shield-fund" eller få din bror til at tage et skærmprint. Jeg vil desuden anbefale dig at åbne "AVG brugerflade", klikke på menuen "Værktøj" og derefter på "Scan computer", for at sikre dig at du ikke har andre virus liggende. Mvh, Casper Biering HN Teknik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| casper... |
|
|
Jeg ved ikke hvad det jeg fandt virussen under hed, men jeg trykkede på "history" oppe i hjørnet og valgte så "event history-virus vault".. Forresten, den "virus advarsel" jeg fejlagtigt kom til at trykke på blev IKKE sendt af mit antivirus system, men poppede op da jeg sad på nettet. det var da jeg trykkede på den at virussen blev "aktiveret" .....eller sådan noget. Jeg er ikke computer kender (det skal bare virke når man trykker "start") så kan ikke undersøge noget uden hjælp Men jeg stoler på de mennesker jeg nu engang har betalt for og undersøge og fikse problemet også når de fortæller mig at jeg fik virussen fra (eller mens) jeg sad på heste nettet. Igen, jeg oprettede blot indlægget for at advare jer og evt finde ud af om Heste Nettet er i stand til at gøre noget, ved den virus jeg bliver angrebet af når jeg opholder mig her. Min antivirus scanner computeren automatisk dagligt. mht skærmprint må jeg lige vente til jeg kan få hjælp af min bror 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|