Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

SÅ træt af hovedpine!
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 16:48

Jeg har haft hovedpine fast i snart 2 uger nu. Før det var det lidt on og off i en god måneds tid.

Det skal siges jeg stort set aldrig har haft reel hovedpine før.

Nu er det så slemt, at jeg vågner om natten pga hovedpinen. Jeg er helt helt smadret om dagen. Nogle dage, må jeg bare nøjes med at kun tage mig af min datter, og så sætte alt andet til side.

Andre dage kan piller lige gøre, at jeg kan finde overskud til fx hesten.

Jeg har så været til tandlægen idag og han sagde jeg havde et yderst anstrengende bid, og det højst sandsynligt var her det lå. Jeg skulle åbenbart være et rent skoleeksempel, udfra det jeg fortalte.

Sagen er den, at jeg har en tid hos lægen imorgen, netop pga hovedpinen, og jeg har da stadig planer om at tage derop.

Jeg ved meget kan sidde fra munden af. Men jeg har virkelig svært ved at tro, at jeg kan blive så "invalid" af et forkert bid?

Og hvorfor skulle det så lige starte nu?

Nogen der har erfaringer med anstrengte bid?

Mvh. Tine

Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,- Eller bud

God kat 2 pony købes. Skal være fornuftig i hovedet. Søges til rigtig hestefamilie.

0
0
Svar på denne tråd

ja for den da
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 16:53

ja jeg har i allerhøjeste grad og har haft det siden jeg var barn (og er altså snart 37)

De har forsøgt med mange ting men intet virker helt 100

INDEN du dog kaster dig ud i tandretning/bideskinner m.m. ville jeg i stedet gå en tur omkring lægen. Tjek for blodtryk, kolesterol m.m.

Jeg kan nemlig holde min hovedpine nede ved konstant at tænke i kolesterol - deraf også en del mht fødevarer.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Lækker ruh.gravhunde han standard tilbyder paring til egnede tæver, Reg. DKK

0
0
Svar på denne tråd

spændinger
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 17:24

Nu tænker jeg så på spændinger i nakken.

Hovedpine kan nemlig også komme derfra, så har du lavet noget hvor du evt. kunne have noget som satte sig i klemme??

Jeg døjer meget med spændingshovedpine :(

Hvilket Ibuprofen (Ipren, Ibumetin, Ibuprofen) er godt imod, da det er muskelafslappende :)

mvh

sanne

0
0
Svar på denne tråd

Alt er prøvet
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 18:08

mht smertestillende, ipren, ibu, panodil i forskellige varianter, diclon osv osv...

Dertil div muskelafslappende midler om natten (hvilket er en VIRKELIG dårlig ide, når man skal op når datteren kalder).

Jeg ER spændt i nakken, manden må dårligt røre den, så lige meget hvad, skal jeg via en fys eller lign.

Jeg har netop måtte få en anden fra stalden til at give min hest hans nat medicin (han er på pencillin pt), da jeg er så svimmel og smerteplaget, at det er dybt ubehageligt at rejse mig fra min stol. -Hvilket jeg nu alligevel gør, og går i seng.. Godt man har en forstående mand!

Mvh. Tine

God kat 2 pony købes. Skal være fornuftig i hovedet. Søges til rigtig hestefamilie.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Tina
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 18:38

Jeg har egentlig ikke så mange ideer til hvad der kan være galt. Vil bare give dig lidt medfølelse. Jeg lider ikke selv særlig tit af hovedpine. Men har her for et par uger siden haft en dundrende hovedpine med kvalme og svimmelhed og det var virkelig ikke rart og meget invaliderende.

Har selv 4 børn og selv om jeg kun havde det et enkel døgns tid kan jeg virkelig føle hvordan du må have det. Og så har du det hele tiden.. Jeg synes virkelig at du skal forlange af lægen at du bliver undersøgt 100% igennem. For det er mig bekendt bestemt ikke normalt det du gennemgår.

Rigtig god bedring til dig

Mvh Mia

Opstaldning tilbydes med Thy Nationalpark i baghaven. Ideel sted for terræn/jagt og distancerytteren

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 18:53

Det lyder lidt henad migræne.....bestemt ikke rart.

Kan det være spændingshovedpine af at bære forkert på den lille?

Dengang jeg havde migræne kunne jeg tage det i opløbet ved at tage 2 x panodil og 2 x ipren 200 mg. sammen.

Men få lige tjekket hos din læge om du må tage denne blanding.

0
0
Svar på denne tråd

Til lægen
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 19:05

Når det drejer sig om hovedpine er det vigtigste at afklaret hvilken form for hovedpine det drejer sig om.. Skyldes den ændrede trykforhold i hjernen (aneurisme, svulst, væske), forhøjet blodtryk, spændinger i nakken eller hvad det nu må være.

Ud fra hvad jeg har læst og fået at vide om migræne (har det selv) så er det sjældent at det varer så længe og det kan i hvert fald ikke bedres med diverse smertestillende præparater. Det kan derimod nakkespændinger som ubehandlet kan føre til migræneanfald og skyldes hovedpinen nakkesmerter så er det helt essentielt at det er her der sættes ind..

Jeg har for en lille måned siden fået to injektioner med botox i nakken i forsøg på om det kunne bedre de spændinger jeg har og jeg synes faktisk det har haft ganske god effekt.

Pas på med smertestillende over længere tid i det et stort indtag i sig selv kan føre til hovedpine.

Ang det med tandlægen så har jeg hørt om mange der gerne vil sælge en DYR skinne og ingen af dem jeg kender der har fået en har brugt den særlig længe da den er både irriterende at have på og gør at man savler temmelig meget om natten fordi man ikke lukker munden til..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 19:06

når du siger spændt bid - er det så "bare" i kæberne dine muskler spænder?

Jeg døjer med uden grund at mine kæbemuskler har det emd at spænde - eks hvis jeg ahr spist brød af en el anden art der skal tygges grundigt, el et el andet som er lidt sejt.

Så begynderm ine kæbemuskler at spænde. Jeg skal simpelthen strække dem ud

Det gør man ved at tvinge underkæben frem og op (lukke munden) - der er ik noget at tag fejl af for man kan jo mærke når man gør det rigtgt. Det har virket for mig oftest. Jeg har ellers måtte tag muskel afslappende for det så slemt har det været!

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

Hovedpine
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 19:49

Jeg kender ikke til hovedpine pga bid, men jeg tænker mere på om det stammer fra dine spændinger i nakken...

Jeg har selv lidt meget af hovedpine pga jeg spænder meget i nakke + rygmusklerne fordi jeg har en kronisk dårlig ryg. Jeg har gået til fys. som både masserede min nakke (og ryg), gav mig ultralyd og så sådan nogle små elektroder der gav stød. Mens jeg gik hos ham, havde jeg stort set aldrig hovedpine, men efter jeg er stoppet, kan jeg mærke jeg spænder mere igen og derved også oftere har hovedpine igen...

Så udover at besøge tandlægen, skulle du måske prøve at få en fys. til at kigge på dig.

God bedring og håber du snart slipper af med den.

De ved, hvornår du er tilfreds
De ved, hvornår du har det godt
De ved, hvornår du er stolt
Og de ved altid, hvornår du har gulerødder

0
0
Svar på denne tråd

Spændings
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 20:26

Hovedepine, kan klares ved at gå til kraniosakralt.

Desuden kan man købe en bideskinne, som sportsudøvere bruger, og selv passe den til, og så sove med den om natten.

Det har hjulpe mig, da jeg bider sammen om natten og derfor har smerter om dagen.

Selv om jeg får smertestillende og muskel afslappende, pga. af anden sygdom, så hjælper det ikke på de spændinger, jeg får pga, sammen bid , skære tænder.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg jo
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:03

ikke selv mor, så dette er ikke ment som bedre-vidende, men bare en brain-stormin':

Jeg tænker at når man har født et barn, så har kroppen måske været ret anspændt, især under fødslen, og måske især nakken?

Og derefter sover man måske ikke ordentligt, og slet ikke igennem, så man får de ønskede 8 timer hver nat.

Og man skal også til at løfte et barn stort set hele tiden, her tænker jeg også på når barnet skal fodres eller hvad det hedder, hvor man måske kommer til at sidde/ ligge lidt skævt hver 3. time, eller hvor ofte det nu er.

Jeg tror selv at jeg ville have nakke og ryg smerter hvis jeg fik et barn. Det er trods alt en ret stor ting for både psyken og fysikken.

Har lige set i TV i forgårs, at hvis man er træt og en smule stresset/ udkørt, så kan det manifestere sig i nakke og ryg smerter, da man vil have tendens til at spænde op i kroppen...

Så en fys. eller kiro. var en god idé

Men god bedring

Tag det roligt og nyd dagen!

0
0
Svar på denne tråd

jsjjehdjued
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 23:15

Jeg har selv døjet SÅ meget med det. Jeg kom så til zoneterapi KUN 3 gange, og der er sjældent noget nu :)

Første gang jeg kom der fløj jeg rundt i lokalet bare hun rørte mig pga spændinger. Anden gang var der kæmpe fremskridt og så tredje gang kunne hun næten gære alt. Jeg skulle bare komme en ekstra gang, hvis der blev noget mere, men har ikke været der siden

Men prøv og find ud af hvad grunden er. Hvis der er pga spændinger, kan jeg anbefale zoneterapien, det hjalp på mig..

Det er godtnok lidt dyrt. Jeg gav ingenting godt nok da mine svigerfar(landmand) giver dem gratis hø og ordner en masse for dem. så det er en skøn byttehandel..

vil bare ønske dig af med smertene og held og lykke med og få det væk

Sagde Simone

-nu med økohest i en flok økokøer

hvorfor køre med vario og lir når man kan køre John Deere med sejtræk og gear ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift ...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 23:18

hej Tine ..

Jeg har døjet med min ryg i MANGE år, så længe jeg overhovedet kan huske tilbage, men det blev aldrig taget som andet end "forkert brug af ryggen", jeg fik mange problemer med min ridning, men værst af alt, jeg fik daglig hovedpine, fra morgen til aften, kunne intet overskue, og dertil kom der så også stress på grænsen til dep.

min læge trak på skuldrene efter 3 mdr. med smertestillende, hvorefter jeg valgte at tage til kiropraktor, grundet min sadelmager havde set mig ride "live", og konstateret at jeg var skæv i kroppen ..

jeg gik til kiropraktor, som opdagede MANGE problemer, hybermobil ryg, skæv skulder/ryg/bækken i højre side, og EKSTREMT spændt muskulatur i hele højre side ..

hovedpinen er mere eller mindre væk efter mine besøg hos ham, tja, de forsvandt første gang ;)

men kommer dog igen, når jeg døjer for meget med ryggen ..

valgte senere at få taget røgten af min ryg, fordi jeg trods kiro og stærke gigt-piller stadig havde konstante smerter i ryggen, og deraf fortsat stress ..

jeg har skæve ryghvirvler, og der kan desværre intet gøres ..

jeg ville klart besøge en Kiro og få taget billede af ryggen i første ombæring, det kan fortælle en masse ting ..

men hverken fys. læge eller smertestillende hjalp mig det mindste ..

. Med den skønne Max Nobel .

Du har et valg. Den hurtige, men forkerte vej, hvor det ser flot ud.

Eller den rigtige og forstående vej, med langt og godt samarbjde, og gensidig respekt

- husk på, din hest sladre ...

0
0
Svar på denne tråd

Nakkesmerter
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 08:01

og spændte kæbemuskler hænger sammen.

Og nakkespændinger giver ofte hovedpine.

Jeg ville personligt gå til kiropraktor, fysioterapeut, kraniosakralterapi eller lignende - også før jeg gik til læge - men det er mest fordi jeg har lært at læger ikke tager sig synderligt af smerter. Enten kan man få piller - eller også må man lære at bevæge sig mere - eller mindre (!)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt!

PB for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 08:16

Jeg har tidligere lidt meget af hovedpine og det kom fra tænderne - det var nu ret simpelt løst, den måde jeg bed sammen på var helt forkert og jeg skulle bare tygge på tandlægens blå papir, så sleb han lidt og wupti væk var hovedpinen.

Det er ikke nødvendigvis den helt store tur selvom det er tænderne.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hovedepine
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 09:55

hmmm i min verden, ville jeg ud over spændinger og tandstilling kigge på og du evt. skulle lide af blodmangel.

Det giver i sig selv hovedepine og svimmelhed.

Og kan afhjælpes med jern tabeletter.

Det kan komme efter en fødsel og i og omkring mens.

Håber det snart løser sig for dig.

Hilsen Mig

Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.

HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.

A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 11:41

Hej

Jeg mener jeg kan huske da du ventede dig, de grimme hævede ben du satte billeder ind af, eller husker jeg forkert? Har tit tænkt på hvordan det mon gik dig. Er alt vand ude af kroppen? Var dit blodtryk for højt dengang?

Jeg tænker forhøjet blodtryk og stress når du fortæller om din hovedpine. Stress er mange ting, men når man har sådan en lille størrelse som I har fået så får man tit ikke så meget søvn og det er stress for kroppen. Det er også psykisk hårdt at få et lille barn og tankerne kører på højtryk også stress for kroppen. De påvirkninger kan i søvne give spændinger i kæberne da du bider dine tænder hårdt sammen eller skærer tænder og så får man hovedpine.

Desuden kan man nemt få spændinger når man bærer rundt på et lille barn og når det skal ammes, måske det stammer fra dårlig siddestilling.

Det var mit bud, håber din læge har kunnet hjælpe dig.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Nogle korte
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 12:27

svar.

Mht kiro, har jeg gået hos sådan en stort set siden jeg fødte, pga låsning i lænden.

Han henviste mig til en massør, som helt smadrede min ryg, vi snakker store mørkeblå mærker ned af ryggen, og smerter der ar endnu vildere end før jeg kom derop (jeg har en ryglidelse i forvejen, og har derfor gået til fys/massør det meste af mit liv, så er ikke i tvivl om hvornår noget er rigtigt, og noget er forkert...det her var MEGET forkert).

Da kiro mente det var normalt, ja så var jeg færdig med ham!

Jeg var hos tandlægen igår igen, og fik lavet et aftryk til skinne (jeg passer selvfølgelig ikke en standard skinne). Derudover var jeg hos lægen, som tjekkede mig i hoved og r*v, og hun var helt med på det var spændinger, da hun slet ikke kunne mærke hvad der var hvad på ryggen af mig.

Så nu har jeg tid hos en fys på mandag, der også er uddannet akupunktør. Og går det ikke er enten en kranio sakral eller zoneterapeut det næste jeg gør.

Jeg har prøvet med 2 x panodil samt 3 x ipren 200 gram, uden held, samt ovenstående med muskelafslappende...stadig uden held. Dertil diclon osv osv osv...

I nat fik jeg næsten 7 timer sammenhængende søvn, dog med et lille opvæk pga hovedpinen kl 24. Så idag er jeg indtil videre lidt mere afslappet. Jeg har planer om at tage en tur i svømmehallen senere og se om det mon kan løsne lidt op.

Tak for alle de gode råd og tanker.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider