|
|
| møder I ind på arbejde før tid? |
|
|
Først skal siges at jeg elsker mit arbejde, min arbejdsplads og endda også ledelsen Er meget tilfreds med mit job, men træerne vokser jo ikke ind i himlen...... Så mit spørgsmål er nu, starter du arbejdet med det samme du kommer ind af døren på jobbet, eller starter du arbejdsdagen med at sætte tasken, tage en kop kaffe osv? Eller møder du ind på job før du egentlig skal møde for at klare kaffen, tasken og alt det? Grunden til at jeg spørger er fordi min arbejdsplads har strammet lige lidt rigeligt op synes jeg. Normalt har vi mødt ind kl 12 om formiddagen og har så haft 45 minutter inden børnene kom. 30 minutters frokostpause og 15 minutter til at forberede dagen - dvs lægge papirene frem til børnene komme, stole ned, koordinere med kollegaer osv. Nu har ledelsen så strammet op, således at når jeg møder ind kl 12.15 og så har 30 minutter til det jeg normalt har 45 minutter til. Egentlig ikke noget problem, for jeg kan sagtens nå at spise og alt det på 30 minutter, men det er lidt en principsag for mig, da jeg nu skal bruge en del af min eneste daglige pause på at stole ned, lægge papire frem, tage kreative artikler frem og forberede dagen. Ligeledes sidder vi i disse dage i ansættelsesudvalg, hvor samtalerne starter kl 10. Vi får den dag løn fra klokken 10, men ledelsen så gerne at vi kom 10 minutter før, således at vi sad klar ved bordet kl 10.00 sharp. Så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan I andre møder ind på job og hvad I synes om mine nye opstramninger - er det bare mig der er sart?
Venlig hilsen -miki- Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg.... |
| Forfatter:  |
TinaR |
| Dato:  |
12-08-2010 20:34 |
|
møder altid et par min. før - sådan at min taske og madpakke er sat væk og jeg kan tænde pc'en på det klokkeslæt jeg får løn fra  Det er ikke noget nogen har sagt, at jeg skal - men det trives jeg bedst med - så bliver der ikke nogen problemer. Jeg er lægesekretær på sygehus og her forventes det, at de personalegrupper der skal klæde om, er omklædte og klar til at arbejde på mødetidspunktet.
Træk vejret nu, venter du til om lidt.... - så dør du! TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mødetider |
Louise *SpeeDyret* |
12-08-2010 20:39 |
|
Jeg er Altid kommet før tid - lige fra jeg var piccoline på advokatkontor til nu hvor jeg arbejder i sundhedssektoren. Jeg synes det er rart lige at lande inden jeg kaster mig over mine beboere. Faktisk har alle "pigerne" i min gruppe det sådan, så vi er der gerne 15 min. før tid og sætter os med en kop kaffe inden vi går igang. Det er sådan en dejlig start på dagen!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 34567890+ |
|
|
tja nu går jeg desværre sygemeldt.. Men da jeg var på arbejdsmarkedet mødte jeg gerne 5-10min før.. Så jeg var klar kl 8. Men når jeg har pause har jeg altså pause så skal jeg ikke arbejde eller gøre klar til der kommer nogen.. Så må jeg gøre det når min pause er slut.. Engang i mellem er helt ok men ikke flere gange om ugen..smiler.. Men det er jo hvad man er til..
Hilsen Annette (Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mødetider |
RM |
12-08-2010 20:47 |
|
Hvis jeg møder fra morgenstunden, er jeg der 30-45 min før, da der er lækker morgenmad i kantinen. Hvis jeg derimod skal møde i løbet af dagen, er jeg der nok ca. 10 min før, og laver også tit arejde inden jeg får løn for det. Jeg har haft et kassedamejob hvor vi havde problemer med at det blev krævet at vi sad klar ved kassen lidt i det klokkeslæt vi skulle møde og først gik fra den igen lige efter det klokkeslæt vi fik fri på. Det var en butik hvor hver havde sin egen kasse, så den skulle ordnes både inden og efter og der var også andre ting der skulle ordnes, derfor var vi der typisk en halv time "gratis" og fik HK ind over (der var også andre problemer). HK sagde at hvis en vagt fx. hed 12-19, så skulle vi sidde klar kl 12 men til gengæld gå ud af burikken kl 19 - på den måde var det rimeligt for begge parter og ifølge loven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forresten |
RM |
12-08-2010 20:48 |
|
Og lige lidt mere. Så vidt jeg er informeret må de IKKE bede jer om at komme tidligere hvis de ikke betaler jeg for det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arbejde |
Lisab |
12-08-2010 20:52 |
|
Ja jeg kommer gerne en halv time før, så kan jeg nå en kop kaffe og en smøg med de andre  Starter også tit med at arbejde før tid men så kan jeg gå det tidligere i den anden ende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg møder som regel et par min. før tid, og står klar til arbejde når jeg skal møde. Nogle enkelte gange er jeg der måske 5 min før, men ikke noget jeg kræver ekstra for. Mine pauser bliver overholdt og jeg går når jeg har fri.
Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige for tiden... |
|
|
... er min arbejdstid lidt "fleksibel" da jeg er så afhængig af tog, der ikke går så tit. SÅ jeg møder CA når jeg skal og når min madpakke er i køleskabet begynder jeg at arbejde. Når jeg er flyttet går jeg tilbage til at have en mere fast tid, og der forventes det selvfølgelig at jeg sidder på min plads og er parat til at arbejde ved arbejdstids start. Der hvor mine arbejdstider er mest "faste" er når jeg har morgenvagt. Vores telefontid starter kl 6.30, og der skal jeg være parat til at tage telefonen og servicere kunderne. Arbejdstiden på en morgenvagt starter 6.15, så man har tid til at forberede nogle ting - og det kan jo sagtens gøres mens computeren starter. Men det betyder ikke at jeg træder ind ad døren kl 6.15 - det betyder at det er der jeg er parat til at påbegynde arbejdet (senest. Som regel tager jeg et tog før nødvendigt når jeg har mnorgenvagt, så jeg er sikker på at være der også selv om der er forsinkelser, så der er jeg der oftest 20-30 minutter før. Og så kan jeg jo lige så godt bestille noget og komme lidt forud. Også selv om jeg først får løn fra 6.15. Til gengæld er der ingen der siger noget hvis mit tog er forsinket og jeg kommer for sent. Bare det ikke er på en morgenvagt) Umiddelbart er min arbejdsplads ret fleksibel, så om jeg sidder på min plads præcis til tiden eller om jeg lige skal op i køleskabet med madpakken og ud til vandautomaten efter vand - det tager vi ikke så tungt. Bare telefonerne bliver svaret og arbejdet passet. Der HAR dog været en der startede dagen med at skulle spise morgenmad, ud og lægge makeup osv osv - alt i alt 30 minutters øvelser i at være væk fra sin pind. DEN gik ikke. Vi har ingen faste pauser i løbet af dagen, men tager lidt tid når der er tid til det og der er behov for det. Og så har vi selvfølgelig vores 30 minutters frokostpause - selvbetalt. DEN ligger ret fast, da det er i turnus for at der hele tiden er nogen på telefonerne, og der skal jo være tid til at alle får deres pause.
£isbeth & Baloo Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mødetid |
|
|
Skal man møde kl. 8, skal man begynde at arbejde fra kl. 8. Der skal man være klædt om, have tændt pc eller hvad man nu skal. I kan sammenligne det lidt med om i skal betale elektrikeren for at tage en kop kaffe på jeres regning inden han starter med arbejdet. Jeg har ikke været nogle steder med løn i pausen, så har man pause, har man pause. Men igen skal man være igang når pausen slutter. Ikke noget med at bruge 5 minutter på at finde sin plads igen. ( i har vel heller ikke lyst til at betale elektrikeren for at stå udenfor og ryge) God arbejdslyst 
Mvh. Anja På stald: Sidse, Rasmus, Tarsan, Fina og Madam Skrald
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja da for |
JLH ♥Wannamus♥ |
12-08-2010 21:19 |
|
jeg skal jo være i uniform 
MVH Janni DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har altid.... |
|
|
haft det bedst med at være der senest 5 min før mødetid. Så kan jeg nå at stille tasken og få madpakken i køleskabet. Derudover er det også for at alle kan blive forsinket af den ene eller anden årsag, og de små "minutforsinkelser" betyder ikke noget hvis man havde planlagt at møde 5 min. før - og hvis jeg en dag står og lokummet brænder og jeg kommer for sent - sådan rigtig, ja... så kan de andre i hvertfald sige, " Nå, men Helle PLEJER jo at være her til tiden - så der må være sket et eller andet". Ikke at det betyder at jeg er kørt galt eller noget, men så er det ikke sådan at kollegaerne siger "ja... de bliver da også bedre og bedre alle de historier om hvirfor hun nu kom for sent"  Da jeg arbejdede i landbruget var der ikke rigtig noget der hed faste pauser, men nu hvor jeg er i børnehave har det været svært for mig at vænne sig til at vi har 29 min. betalt pause. Nogle gange synes jeg stadig at pausen er frygtelig lang hvis jeg pauser alene... Men jeg skal nok lære det 
Hilsen Helle. Dejligt hus i Slagelse sælges. Har du for meget frugt i din have??? Jeg kommer gerne og plukker det du ikke skal bruge. Skriv PB. LP- plader sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
Løfwall |
12-08-2010 22:34 |
|
På mit tidligere job som sælger, mødte jeg ½ time til 20 min før. Så havde jeg altid lige købt smurte rundstykker ved bageren og en juice, kakao eller andet. Så sad jeg altså lige og læste avisen foran pc'en med min mad, mens de andre mødte ind og så kunne vi lige nå at få en sludder for en sladder inden vi skulle stresse op Det var så hyggeligt. Og når jeg så kom for sent pga. af traffik eller lign., så vidste chefen og direktøren godt, at det ikke var min fejl og var rigtig large. Det var noget andet med dem som enten kom på klokkeslet eller kom 5 min. over altid. Da jeg arbejdede som tjener på en café hvor jeg blev røvrendt af chefen mødte jeg tidligst 5 min før. Så jeg lige kunne nå ind og tage en t-shirt og forklæde på... Hvis jeg mødte 10 min før blev jeg bare sat til at arbejde med det samme og fik af vide, at jeg ikke skulle stå og snakke med e andre når jeg var på arbejde!? Selvom jeg ikke var mødt endnu i princippet. Så fra altid at møde 15-10 min før, begyndte jeg at møde på klokkeslet!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, det har jeg altid prøvet på at gøre.. Jeg kan godt lide lige at falde ned, inden jeg skal igang.. Nu arbejder jeg hjemme... så.. nu står jeg bare tidligere op ;-)
Spring og cavaletti sælges.. se mine annoncer ..og det mener jeg sq... Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er der som regel |
|
|
også altid i god tid....Kan godt lide at stå og sludre lidt med kollegaerne inden det går løs...Ja vi har som regel også god tid til at snakke på jobbet men så at snakke med dem der skal hjem:) Vi skal sidde på pinden og være klar præcis kl. 15 hvis det er en aftenvagt. Og der får de andre så fri, så man møder gerne lidt før så folk kan komme hjem. Men der er da nogen der næsten kommer løbende ind af døren men sådan er det jo....Vi får først løn fra kl. 15. Vi får så betalt alle vores pauser også frokost da vi sidder foran computeren og spiser. Men det er nu ikke noget der genere mig for som regel er der da god tid til det. I weekenderne om natten kan det godt være hektisk men så skiftes vi til at gå en tur og lige strække benene når det hele bliver for meget:) Jeg har svært ved at forstå folk der siger " jeg får først penge fra kl. 15 så møder først der" altså man må give lidt og tage lidt....Der går ikke noget af mig hvis jeg møder lidt før... Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| møder før |
|
|
Er PT på barsel. Men når jeg arbejder, møder jeg altid før 20-30 min. Skal lige have kaffe, sludder osv, og det er uanset om jeg møder 6-7 eller 8  Kan godt lide lige at "lande" og få et overblik over dagen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| giv lidt og tage lidt... |
|
|
Jeg har altid haft den holdning at vi giver lidt og tager lidt. Så jeg møder også tit ind lidt før tid. Når jeg skal åbne om morgenen møder jeg tit 15 minutter før, så jeg er sikker på at jeg er der til tiden uanset hvad der sker i trafikken. Men når jeg møder ind til pause, så kommer jeg på klokkeslet. Så kan jeg jo bruge min pause til lige at komme ind af døren. Men synes egentlig det er lidt frækt at jeg nu skal bruge min pause på at stole ned eller også skal jeg gøre det når børnene kommer - eller de selv skal gøre det. Havde det bare været mig selv og mit ego det gik ud over, så var det ok, men det er jo i sidste ende børnene. Så jeg synes det er at tvinge folk ud i en irriterende situation. Enten skal jeg være mig selv tro og holde på min pausetid, men så møder børnene jo ind til stole på bordet og et knap så hyggeligt miljø og de skal måske stå og vente på at jeg får tingene på plads. Ikke at de dør af at vente, men synes det er dejligt at starte formiddagen med at sidde stille og snakke med børnene når de kommer uden at der er stress og jag i det. Eller også skal jeg gå med til at de har skåret halvdelen af min pause fra og så forberede dagen som jeg plejer. Ærlig talt så er der ingen af de ovenstående der virker for mig. Man skal vel et eller andet sted ikke finde sig i alting?
Venlig hilsen -miki- Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| møder når jeg vil... |
|
|
Nu er jeg så ansat som forsker. Vi har flekstid, og stempler ind når vi kommer og ud når vi går. Mit arbejde er meget varieret, nogle dage (som igår) har jeg latterligt travlt med møder fra 10-15.30, og en del her-og-nu beredskabsting der skal klares ind imellem. Sådan en dag kommer jeg sent hjem, uanset at jeg mødte tidligt og var godt forberedt. Idag har jeg til gengæld god tid her fra morgenstunden, og kan altså lige klare et par minutter her på HN inden jeg starter på mine opgaver  Jeg rejser en del for job, og laver også nogle gange ting i ferierne/aftenerne/weekenderne. Det plejer jeg ikke at timeregistrere, medmindre det er mange timer det drejer sig om. Jeg har nogle overordnede opgaver der må passes, og som er mit ansvar, og hvordan/hvor hurtigt/hvornår det bliver gjort er op til mig. Så det er kun min samvittighed der bestemmer. Og idag bestemmer den, at jeg kan tage en lille slapper ovenpå en meget hektisk dag igår  Har også arbejdet på slagteri, og der skulle vi være omklædt ved arbejdstids begyndelse. Fint med mig!
Mvh Britt The more you practice, the luckier you get....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Før tid.... |
|
|
Jeg møder som regel ind ca. 10 min. før tid.... Og det kan godt betyde, at jeg kommer i gang med at arbejde "før" jeg egentlig er mødt ind. Det er lidt svært, at finde ud af, hvad der er pause og hvad der er arbejde... Og om vi arbejder i pausen.... Men der er heller ikke nogen der hænger sig i tidspunkter eller lign. på mit job. Og da det er på et botilbud med psykisk handicappede, så er det ikke til at vide om vi bliver forstyrret i pausen, ligesom vi også hele tiden har et øre på hvad der foregår blandt beboerne også når vi har pause. Men er det ikke lidt underligt, at i møder ind, og starter med at holde frokost-pause? Hvad bruger i tiden på? Overlap? Eller blot at sidde og spise? Hvis der er overlap, så er det jo reelt ikke en pause....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pause når vi kommer. |
|
|
Det er jo fordi vi møder ind så sent og lige netop i "spisetid". Derudover kan vi jo ikke holde 30 minutters pause når endelig børnene kommer, de skal jo bruge os alle på gulvet når der er børn. Det bruges jo automatisk som overlap, men det er pause i forhold til vores overenskomst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arbejdstid |
|
|
Det kommer an på trafikken. Jeg er lærer og SKAL møde ind 10 minutter før mit mødetidspunkt - det får vi også løn for, så ingen problem dér, så der er rigeligt med tid til at få madpakken i køleskabet og jakken af. Hvis trafikken er "normal", så er jeg der ca. 20 minutter før. Nogle gange skal jeg også lige have kopieret noget, som jeg skal bruge i den efterfølgende time eller i løbet af dagen. Så er det rart at ordne fra morgenstunden, hvis jeg er tidligt på den. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskelligt |
|
|
møder altid før tid nogen gange mere end andre.. har vi travlt møder jeg tidligt og starter med det samme, er der ikke travlt så er der tid til hygge.. planlægger selv mit arbejde .. min yngste datter er på hendes arbejdsplads blevet bedt om at møde tættere på mødetiden, da han mente at 10- 15 før tid var for tidlig.. det sgu ikke nemt når man er på knallert og har ca 20 min til job.. det har jeg så aldrig hørt før.. du kommer for tidlig.. ret underlig måde at have elever på
we do it the Hippie way ! do the hippie hippie shake
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sart??? |
Cecilia 3 |
14-08-2010 08:56 |
|
Du spørger om det bare er dig der er sart - ja det mener jeg faktisk det er - når jeg hører om de stramninger der i øjeblikket finder sted rundt omkring, så synes jeg det du fortæller lyder som det rene vand - og at det i sidste ende går ud over børnene - fint nok - det overlever de såmænd nok - besparelsen er jo nok nødvendig hvis budgettet skal holde - og så må alle jo udvise lidt fleksibilitet. At i før har haft 15 min til at lægge papirer frem ser jeg som et gode - og gu er det surt når et gode bliver skåret væk - men som tingene ser ud lige for tiden synes jeg ikke det er noget at tude over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
|
|
tilhører et udskældt folkefærd - er lærer. jeg møder altid ind før tid og starter også før tid. vores klasseværelesr er låst af, og det er ikke godt at klokken ringer også står der en flok larmene unger og skal låses ind - det giver bare uro. jeg er der 10-15 min før start på første time, sidder så og laver noget. børnene må så komme ind og lige stille også gøre sig klar - det betyder at der er ro når klokken ringer og vi er med det samme klar til at gå igang.
xx - hoppe 9 år drægtig ved kåret trakehnerhingst sælges kun 10.000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
14-08-2010 12:04 |
|
På min første arbejdsplads (min tidligere læreplads) skulle jeg møde ind kl. 7 om morgnen og være omklædt, klar til at gå ud i stalden. Men jeg var somregel omklædt og klar til at gå ud i stalden ca. imellem 6-6:30 for så kunne jeg nå at gøre nogle ting, så det var lettere for min kollega og jeg at når andre ting når arbejdsdagen startede kl. 7. Det var frivilligt at jeg mødte ind så tidlig, og jeg nød det også, men det var hårdt i længden.
Hilsen Helene - Med vildhesten Sonny  Nu er du endelig kommet ud på gården min skat 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Supersneglen Sneggla |
|
|
Som tjenerelev møder jeg ind 20 minutter før arbejdstid. Her skal jeg klæde om. Det ender dog oftest med at jeg er færdig med omklædning efter maks 10 min. og jeg er derfor altid på arbejde 10-15 min før tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Møde ind. |
Karita s Rocco |
14-08-2010 17:49 |
|
Jeg møder ind på arbejdet 10 min før jeg starter og så drikker min kop kaffe. Når jeg åbner møder jeg 15-20 min før for jeg kan godt li at når børnene kommer ind af døren så er morgenmaden på plads og bollene varme og så kan jeg sidde og hygge og drikke min kaffe sammen med børnene. Når vi går til pause har vi en halv time som også er en halv time!!!!!
8/6-09.R.I.P. Felix. Du er elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
Artex |
15-08-2010 12:45 |
|
Jeg er klar til at arbejde når jeg skal. Dvs hvis jeg skal møde kl 6 er jeg der 5-10-15 min før, så jeg lige kan nå at smide overtøjet, tage et glas vand, kigge mig i spejlet, og evt skifte tøj hvis jeg ikke har gjort det hjemmefra og er klar til at gå igang med arbejdet kl 6. (og skulle jeg være klar før 6, så går jeg bare igang med arbejdet med det samme) Det samme når jeg har fri, omklædning osv er efter jeg har fri. Synes det er helt fair at min arbejdsgiver ikke skal betale mig for at "lande", smide overtøjet osv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På min arbejdsplads forventer man ..... |
Gammelnok ☻Lisbeth Sejbergϒ |
15-08-2010 13:07 |
|
..... at man er omklædt og klar til arbejde på det klokkeslet, der nu står på ens vagtplan. Om morgenen er det faktisk vældig praktisk, at vi er nogle, der gerne er inde at klæde om allerede 20 i 7, så er vi ude af omklædningsrummet, når der kommer nogle 10 i 7 ...... vi har ikke verdens største omklædningsrum. Jeg arbejder på et plejecenter med 4 huse, så når klokken er 7, går der en fra hvert hus til morgenrapport med nattevagterne i centerbygningen og vi andre sætter kaffe over, tænder computerne og læser post og læser tilbage i borgerjournalerne, så vi er opdateret fra sidst, vi var på arbejde. Når så kollegaen er tilbage fra morgenrapport, får vi lige at vide, om der har været noget med beboerne om natten, om der er sygemeldinger, så vi måske skal sende en kollega en tur i et andet hus for at hjælpe med morgenplejen. Ellers sætter vi os med en kop kaffe og fordeler opgaverne/beboerne imellem os, så vi ved, hvem der gør hvad. Om vi enten har fri fra en dagvagt kl. 13 eller kl. 15, ser man meget ofte personale, der bliver og hygger med kolleger over en kop kaffe, mens beboerne sover middagssøvn, eller bliver efter kl. 15 og hygger med både beboere og kolleger. Skal man noget vigtigt, lige efter man har fri, ja så går man selvfølgelig, men generelt er det en arbejdsplads, hvor man gerne bliver hængende lidt, fordi man selv hygger sig med det.
Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad dog børnene |
|
|
Pretty du skriver at hvis ikke du tager stolene ned er børnene selv nødt til det,og det er ikke(så hyggeligt for dem)) Hvad med at lære dem på et tidligt stadige i livet at de voksne IKKE er tjener for dem,og at de sagtens kan have pligter,uden at de skal tage det som noget dårligt. Så med hensyn til at møde for tidligt eller for sent,er det vel op til to parter,den der skal betale hvis ikke du er igang med dit arbejde fra den tid du har bundet dig til,og så dig selv,syntes du at det er iorden at arbejdsgiver skal betale for noget de ikke får udført??? Og til slut,jeg har aldrig været for god til at hold en mødetid,det er derfor at jeg har været selvstændig siden 1973. Samtidig er jeg så egoistisk at jeg ikke holder ud hvis en ansat kommer for sent.
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den gamle smed.... |
|
|
"Pretty du skriver at hvis ikke du tager stolene ned er børnene selv nødt til det,og det er ikke(så hyggeligt for dem)) Hvad med at lære dem på et tidligt stadige i livet at de voksne IKKE er tjener for dem,og at de sagtens kan have pligter,uden at de skal tage det som noget dårligt." Jamen børnene har skam mange pligter som de dagligt skal. Men det er nu meget rart at komme ind om eftermiddagen til ro, stabilitet og et rum der er klar til brug. Det afstresser en hel del og det synes jeg der mangler hvis børnene selv skal klare "åbningen" af rummet. Der skal jo stoles ned, åbnes lidt vinduer og døre, der skal tages krydslister frem og jeg vil gerne ned og sidde og modtage dem i ordentlighed. De skal jo selv dagligt rydde op efter sig selv, vande blomster, feje osv. Til tider vasker de også vindueskarme osv, så det er skam ikke fordi de ikke har nogle pligter og tror at de voksne tjener dem. Men hvis man ikke lige når at gøre de småting i rummet klar til de kommer, så skaber det ikke den rolige og stille stemning som jeg godt kunne tænke mig.
"Så med hensyn til at møde for tidligt eller for sent,er det vel op til to parter,den der skal betale hvis ikke du er igang med dit arbejde fra den tid du har bundet dig til,og så dig selv,syntes du at det er iorden at arbejdsgiver skal betale for noget de ikke får udført???" Nej, selvfølgelig synes jeg ikke det er i orden at arbejdsgiver skal betale for noget de ikke får udført, men det gør de jo heller ikke!!!! Jeg ER jo netop igang når jeg skal være det. Møder ind og har pause den første halve time jeg er der, hvilket alle SKAL ifølge deres overenskomst, da det er vores eneste pause i løbet af dagen. Derefter havde jeg 15 minutter til åbning af rummet. Men nu er de 15 minutter skåret væk, så hvis rummet skal åbnes før børnene kommer, så går tiden fra min pause. Det synes jeg faktisk ikke er i orden. Men det er jo to forskellige problemstillinger.
Venlig hilsen -miki- Nu uden Bob og Fjodor -Et makkerpar der bar mig gennem mange år af mit liv. RIP begge to. Savnet er stort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Tja, jeg har nu også meget svært ved at se problemet i, at børnene selv skal tage stolene ned. I mine 15 år i skolen har jeg endnu ikke oplevet, at det blev gjort for mig - det skulle da lige være, når man dagen før havde glemt at sætte den op. Jeg tror i høj grad, det handler om rutiner, at få børnene hurtigt ind og selv tage sin stol ned  Det lyder som om, du går ualmindeligt meget op i, at gøre dit arbejde 110% perfekt, og hatten af for det. Men hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge at acceptere, at der ikke er budget til at betale for den ekstra tid, som det kræver at gøre sig ekstra umage - så enten må du frivilligt "lægge tid til" eller også må du acceptere, at der er nogle mindre mangler ift. at gøre dit arbejde 110% perfekt og lade børnene selv tage de stole ned  Det er bestemt beundringsværdigt, at ville gøre alt så godt som muligt, men det koster desværre også, og det kan simpelthen ikke lade sig gøre at gøre alting 110% perfekt i vores samfund - det er der ikke råd til. Det ville være dejligt, hvis der var, men man må jo også være realistisk. Jeg selv har altid brugt at møde lidt før tid både ifb. arbejde og skole På arbejde bl.a. for at hjælpe børnene til at være klar til den fastsatte tid, så de fik fuldt udbytte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg møder |
|
|
Omklædte og klar til arbejde 15 minutter før tid. De 15 minutter bruges på at afløse med den kollega der har fri, således at jeg kan blive sat ind i eventuelle problemstillinger der ligger fra tidligere vagter. Og så vedkommende der har fri kan gå til tiden. Vi er 8 mennesker i vores team, og alle 8 kommer 15 minutter før tid til afløsning. (er man sent på den afløser man inden omklædning, så vedkommende der har fri, stadig kan gå hjem til tiden).
Mvh Jackpot Hus 80 kvm til leje. Postnummer 8732. Staldplads til leje. Samlet 6500.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til tiden. |
|
|
Nu bestemmer jeg heldigvis selv over min arbejdsdag, men på min tidligere arbejdsplads hvor jeg var daglig leder, forventede jeg at folk var KLAR til at starte kl 09:00. Dvs, at på det tidspunkt sidder man ved en tændt computer og er klar til at begynde arbejdet. Det kunne irritere mig i højeste grad, hvis folk ankom kl. 9 og først skulle til at hænge overtøj op, finde div. papire frem, starte computeren op og ha deres kaffe. man giver ikke løn for at folk kan "forberede sig" til dagen, iform af morgenhilsner og kaffedrik, ydermere startede vi altid ud med et morgen møde, og så skal folk altså bare være klar til at koncentrere sig og høre efter. Så jeg forventer at folk møder tidsnok til at kunne begynde arbejdet når klokken siger "arbejd". 
Mvh. L Nielsen. For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har svært ved.... |
|
|
Ja, jeg vil gerne gøre mit arbejde så godt som muligt og sørge for at børnene har det godt. Mange børn lider af stress uden at man ved det. De er fremtiden, så hvorfor ikke passe godt på dem? Men jeg må indrømme at jeg ikke kan forene mig med den mentalitet der er ved at være på arbejdspladserne. At man skal møde ind før tid for at gøre sig klar til at arbejde. Kan godt forstå at man ikke vil betale for at folk drikker kaffe og sidder på facebook, men hvis det er forberedelse - at finde papirer frem, tænde for computeren osv, så ER det da arbejde og ikke fritid! Og så alle de nedskæringer som folk bare trækker på skulderen af og siger er nødvendigt, så derfor er det ok at forringe børnenes vilkår. WHAT? Jeg gør mit bedste for at gøre det så godt for børnene som muligt (ej at forveksle med at overforkæle dem og bære dem rundt på et sølvfad) men alligevel føles det umuligt når der hele tiden er nedskæringer og forringelser samtidig med at der jo er stigende krav til min indsats med krav om indholdplaner og udviklingsarbejde oppefra. Der kræves mere og mere af mig som medarbejder og jeg får ringere og ringere vilkår. Og det er ikke kun på tidsplanen, det er også mht inventar, mangel på reperationer og endda manglende rengøring samt stigende antal børn og mindre personale. Alt er skåret ned på, så jeg render rundt i lokaler med pivutætte vinduer, varmeapparater der ikke virker (varme om sommeren og pisse kolde om vinteren - vores lokaler svinger fra 15 grader til 35) og en rengøringsaftale der faktisk siger at han slet ikke behøver gøre rent med mindre jeg har flyttet absolut ALLE potentielle forhindringer i hans vej. Det er lige før han ikke skal gøre gulvet rent fordi der står møbler i lokalet. Bare en enkelt lampe på et bord og så behøver han ikke tørre det af osv osv... Ligeledes bliver håndtag og andre berøringsflader nu ikke længere afsprittet,så når folk tager deres børn i skole selvom de er syge (fordi de jo er pressede af deres arbejde) så kan jeg se frem til selv at ligge syg bagefter osv osv... Nu tager de så også min tid fra børnene, for hvis ikke jeg er villig til at tage tid fra min eneste daglige pause, ja så må jeg jo forberede alt til dagen efter INDEN børnene faktisk er gået hjem. Så de børn der er tilbage - som egentlig har rigtig meget brug for en voksen når de er de eneste tilbage, de må klare sig selv mens jeg forbereder til dagen efter. Og hvis jeg ikke har samvittighed til det, ja så må jeg bøje mig i støvet og give af min pause. Men for mig er det virkelig en principsag hvor jeg føler at jeg må stå fast, for hvad bliver det næste? Igen, misforstå mig ikke, det er ikke min arbejdsplads jeg er gal på, men nok mere at børne området i den grad bliver nedprioriteret.
Venlig hilsen -miki- Nu uden Bob og Fjodor -Et makkerpar der bar mig gennem mange år af mit liv. RIP begge to. Savnet er stort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|