Kære HN!
Jeg ha bug for at få lidt luft ..
Sagen er den at min mor har en veninde som hun har haft i 25 år - derfor har hun altid været en stor del af mit liv og været som en moster for mig.
Min mor og hende har delt alt med hinanden og vi har altid tilbagt meget tid sammen på ferier, weekender osv.
Min mor var så for 3 uger siden hos min "moster" - hun bor i jylland. De skulle til koncert og ugen forinden havde min moster været hos os. Nå men de er til koncert og alt er fint - de havde hygget sig, så ingen problemer der. Min mor tager så hjem nogle dage efter da min moster skulle på ferie med sine børn og hendes mor og far.
Min mor hører ikke fra hende hele den uge og ringer heller ikke selv da hun ikke ville forstyrre dem.
Min mor ringer så sidst på eftermiddagen den dag de skulle komme hjem men uden held til at få fat på nogen. Hun ringede gentagende gange og bliver selvfølgelig bekymret og ringer derfor til min mosters mor der siger alt er ok og at de kom hjem fra ferie i går - hun er dog meget kort for hovedet og virker som om hun ikke vil snakke med min mor.
Min mor pøver flere gange at få kontakt til min moster som slet ikke reagerer - først mange dage efter skriver hun: "Der er dødsfald i familien og jeg har travlt"
Ikke et ord hvem der er død eller andet .. Min mor skriver at det hun selvfølgelig meget ked af at høre og hun må jo sige til hvis hun har brug for hjælp.
Min mor undres meget over at hun virker som om at hun ikke vil snakke med hende da de har delt vitterligt ALT i over 20 år og begynder at blive bange fo at hun har gjort noget galt.
Jeg siger til hende at hun skal tage det roligt og se hvad der sker. Min mor ringer/skriver flere gange for at ville snakke med min moster uden at held. Hun hverken tager tlf. eller svare tilbage på sms'er.
Min mor skriver så om hun har gjort hende noget - ingen svar på dette blot en besked med:"Jeg hat tavlt"
Det er nu 3 uger siden koncerten og min mor et kæmpe spørgsmålstegn og meget ked af det.
Min mor skriver til hende i dag om hun ikke er sød at sende nogle ting som hun har glemt hos min moster og at hun jo kan kontakte hende når hun engang mener at det passer hende.
Hun får en ikke så sød besked tilbage om at nu skal hun stoppe med at skrive sådan noget p** med at hun ikke vil snakke med hendes osv. osv.
Min mor bliver rigtig rigtig ked af det.
Jeg skriver derfor til min moster at jeg syntes ikke at hun kan være det bekendt overfor min mor, da min mor altid har haft tid til hende selvom hun havde travlt og at hun skulle tænke på hvor ked af det min mor blev fordi hun tror at det er hende der har gjort noget galt.
Jeg får en grim besked tilbage om at jeg altid blander mig og det er mig der har ødelagt deres venskab bla. bla. bla. og hun har selv haft problemer osv.
Jeg skriver så hvordan min mor skulle vide at hun havde problemer når hun ikke har villet snakke med hende i 3 uger - og at de jo altid har kunnet snakke om tingene og hun da altid har ringet hvis hun havde brug for hjælp!
Jeg har aldrig før blandet mig i noget med dem - men det gjorde jeg denne gang fordi min mor er så ked af det.
Min mor har flere gange om dagen i 2 uger sprugt: Natalie hvad har jeg gjort hende??
Og jeg aner det virkelig ikke!
De har i de sidste 20 år haft kontakt med hinanden hver evig eneste dag og pludselig hører min mor intet i 3 uger???!
Min mor har altid været der for hende - snakket i tlf med hende time efte time hvis der var noget hun var ked af selvom vi måske var til fødselsdag og lign.
Og så siger hun at jeg har ødelagt deres venskab?
Hvad mener i HN?
Skulle jeg ikke have blandet mig og har jeg ødelagt deres venskab?