Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg er så skuffet ...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 13:21

Kære HN!

Jeg ha bug for at få lidt luft ..

Sagen er den at min mor har en veninde som hun har haft i 25 år - derfor har hun altid været en stor del af mit liv og været som en moster for mig.

Min mor og hende har delt alt med hinanden og vi har altid tilbagt meget tid sammen på ferier, weekender osv.

Min mor var så for 3 uger siden hos min "moster" - hun bor i jylland. De skulle til koncert og ugen forinden havde min moster været hos os. Nå men de er til koncert og alt er fint - de havde hygget sig, så ingen problemer der. Min mor tager så hjem nogle dage efter da min moster skulle på ferie med sine børn og hendes mor og far.

Min mor hører ikke fra hende hele den uge og ringer heller ikke selv da hun ikke ville forstyrre dem.

Min mor ringer så sidst på eftermiddagen den dag de skulle komme hjem men uden held til at få fat på nogen. Hun ringede gentagende gange og bliver selvfølgelig bekymret og ringer derfor til min mosters mor der siger alt er ok og at de kom hjem fra ferie i går - hun er dog meget kort for hovedet og virker som om hun ikke vil snakke med min mor.

Min mor pøver flere gange at få kontakt til min moster som slet ikke reagerer - først mange dage efter skriver hun: "Der er dødsfald i familien og jeg har travlt"

Ikke et ord hvem der er død eller andet .. Min mor skriver at det hun selvfølgelig meget ked af at høre og hun må jo sige til hvis hun har brug for hjælp.

Min mor undres meget over at hun virker som om at hun ikke vil snakke med hende da de har delt vitterligt ALT i over 20 år og begynder at blive bange fo at hun har gjort noget galt.

Jeg siger til hende at hun skal tage det roligt og se hvad der sker. Min mor ringer/skriver flere gange for at ville snakke med min moster uden at held. Hun hverken tager tlf. eller svare tilbage på sms'er.

Min mor skriver så om hun har gjort hende noget - ingen svar på dette blot en besked med:"Jeg hat tavlt"

Det er nu 3 uger siden koncerten og min mor et kæmpe spørgsmålstegn og meget ked af det.

Min mor skriver til hende i dag om hun ikke er sød at sende nogle ting som hun har glemt hos min moster og at hun jo kan kontakte hende når hun engang mener at det passer hende.

Hun får en ikke så sød besked tilbage om at nu skal hun stoppe med at skrive sådan noget p** med at hun ikke vil snakke med hendes osv. osv.

Min mor bliver rigtig rigtig ked af det.

Jeg skriver derfor til min moster at jeg syntes ikke at hun kan være det bekendt overfor min mor, da min mor altid har haft tid til hende selvom hun havde travlt og at hun skulle tænke på hvor ked af det min mor blev fordi hun tror at det er hende der har gjort noget galt.

Jeg får en grim besked tilbage om at jeg altid blander mig og det er mig der har ødelagt deres venskab bla. bla. bla. og hun har selv haft problemer osv.

Jeg skriver så hvordan min mor skulle vide at hun havde problemer når hun ikke har villet snakke med hende i 3 uger - og at de jo altid har kunnet snakke om tingene og hun da altid har ringet hvis hun havde brug for hjælp!

Jeg har aldrig før blandet mig i noget med dem - men det gjorde jeg denne gang fordi min mor er så ked af det.

Min mor har flere gange om dagen i 2 uger sprugt: Natalie hvad har jeg gjort hende??

Og jeg aner det virkelig ikke!

De har i de sidste 20 år haft kontakt med hinanden hver evig eneste dag og pludselig hører min mor intet i 3 uger???!

Min mor har altid været der for hende - snakket i tlf med hende time efte time hvis der var noget hun var ked af selvom vi måske var til fødselsdag og lign.

Og så siger hun at jeg har ødelagt deres venskab?

Hvad mener i HN?

Skulle jeg ikke have blandet mig og har jeg ødelagt deres venskab?

Hilsen Krumm

- Med Ghadir Ibn Jayyid

0
0
Svar på denne tråd

Ingen af delene
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 16:34

Tror ingen af delene.

Dødsfald og sorg kan få folk til at reagere meget uhensigtsmæssigt, og uforvarende såre de folk, de holder uendelig meget af.

Træk jer tilbage, lad hende vide at I er der for hende, og giv hende tid, tid, tid, mere tid, og når I har gjort det, giver I hende lidt mere tid. Hun skal nok henvende sig igen, men I må regne med, at det nok ikke er lige "nu" eller i morgen eller næste uge, at det sker.

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 17:55

Jeg tror heller ikke i har gjort noget galt, men dødsfald kan gøre meget ved folk, som Salvia også skriver.

I denne situation tror jeg i må bære over med hende og sætte jer selv til side. Jeg forstår godt i er ét stort spørgsmålstegn, men jeg tror desværre ikke det hjælper at fiske efter et svar lige nu. Din moster har tydeligvis ikke overskud til noget som helst andet end at få hverdagen til at hænge sammen - og derfor kan selv det at ringe eller sende en sms (også til ens bedste veninde) virke som en meget stor og uoverkommelig mundfuld. Jo mere i presser på, jo mere går hun i baglås.

Send en sidste sms (fra din mor), hvor hun skriver, at hun forstår at hun må være i en svær tid lige nu, at det ikke var hendes mening at presse på, men at hun blot er bekymret - og skriv så at i tænker på hende og sender jeres varmeste tanker. Så skal hun nok give lyd fra sig når hun har overskuddet til det. Det er hårdt for jer, men det virker til at hun har brug for plads og fred lige nu og det må i prøve at leve med og vente med at få svar på jeres spørgsmål.

At du har ødelagt venskabet tror jeg nu ikke. Jeg tror mere hendes reaktion er kommet som en følge af, at hun har følt for stort et pres fra jeres side, at hun har følt hun også skulle tage sig af dig og din mor (fordi i er kede af det) - og det har hun simpelthen ikke haft kræfterne eller overskuddet til.

Håber det hele løser sig for jer.

*** Hilsen Mette ***

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 18:53

jeg er tildels enig med de andre - MEN - ja der ER et MEN.

HVORFOR hvis det kun er dødsfaldet der gør hende sådan - er det så at hendes mor er kort for hovedet og afviser trådstarters mor på den måde som hun gør???

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

Stute.
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 19:12

"kun er dødsfaldet"? Kun?

Sorg kan gøre mange ting, man ikke selv er herre over, når det er værst. Ting, man bag efter, i bagklogskabens klare lys, godt kan se ikke var hensigtsmæssigt. Som fx at afvise sine nærmeste, som trådstarters "moster" har gjort her.

Salvia

Don't let go

0
0
Svar på denne tråd

Salvia...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 19:30

uha ja jeg glemte jo " " skræk og ve dog.

Ja nu var det så mosterens mor jeg skrev om - hvorfor HUN reagerede så stramt i betrækket- det er da finurligt hvis de begge påvirkes præcist på samme måde - nemlig ved næsten at bide hovedet af en og samme person.

0
0
Svar på denne tråd

Mosterens mor?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 20:10

Stute, hvor læser du, at mosterens mor har svaret trådstarters mor eller trådstarter?

Salvia

Don't let go

0
0
Svar på denne tråd

Salvia
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 20:26

Jeg tror at det er dette Stute henviser til:

"Hun ringede gentagende gange og bliver selvfølgelig bekymret og ringer derfor til min mosters mor der siger alt er ok og at de kom hjem fra ferie i går - hun er dog meget kort for hovedet og virker som om hun ikke vil snakke med min mor."

Jeg forstår heller ikke sammenhængen - hvis de virkelig er så tætte at du har anset hende som en moster og de har været bedste veninder i 25 år - så forstår jeg ærlig talt ikke hvorfor hun "bider" din mor og dig sådan af ...

Jeg ved godt at dødsfald i familien er en hård ting - men hvis man har en så god veninde igennem så mange år - så er det i mine øjne ikke en normal reaktion..

....så får du ikke mere for den 25 øre....

Maja

Ég elska litla íslenska gullmoli minn

0
0
Svar på denne tråd

Majse ♥Valle♥
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 20:30

Tak. Det havde jeg overset.

Uanset hvad, nytter det ikke noget at presse på for at få et svar fra hende.

Salvia

Don't let go

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 20:32

Det står der faktisk i linierne.... At hendes mor havde kontaktet "mosteren's" mor - og hun havde virket afvisende og tvær (sur)

Håber det hele løser sig!!! Det er hårdt uanset årsag, pludselig ikke at have kontakt til et menneske man har (er) været glad for!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

Indrømmer det gerne!

Er stor fan af Lenelw og DJ

0
0
Svar på denne tråd

Majse...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 20:59

det var nemlig lige de som det var

0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 21:36

Er bestemt at man ikke skal blande sig i andres konfliker.

Heller ikke sin mors. Heller ikke selvom det smerter en at se sin mor ked af det.

Man stikker hånden i en hvepse rede, og kender aldrig hele historien, og vrende vendes meget let mog en selv i stedet.

Jeg har også en gang forsøgt at rede nogle tråde ud for min mor... Med hendes viden og velsignelse... Men føj da, det fik jeg mig et uvenskab ud af, og vi bliver aldrig gode venner igen... 8ikke min mor og jeg, men 3. personen og jeg).

Mvh
Jackpot

Hus 80 kvm til leje. Postnummer 8732. Staldplads til leje. Samlet 6500.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 21:51

Nu ved jeg godt du skriver, at de er vant til at snakke sammen hver evig eneste dag.. Men der er "kun" gået 14 dage!

Min bedste veninde (som jeg har kendt siden jeg var lille) og jeg kan sagtens snakke sammen hver dag i en uge, hvorefter vi ikke hører fra hinanden i en måned - Uden sure miner. Nogle perioder har man bare lidt ekstra at se til..

Kan selvfølgelig god forstå, at det er frustrerende ikke at få et ordentligt svar fra veninden - Men hun er måske stresset og kan absolut intet overskue (pga. et dødsfald).

Nu skal man altid høre sagen fra begge sider, men hvis du aldrig har blandet dig i deres sager førhen, så forstår jeg ikke hun bliver sur på dig!!

Giv veninden tid og lad hende komme til din mor..

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 07:09

Tusind tak for svar alle sammen - I har ret .. Det hjælper i hvert fald ikke at presse hende.

- Det skal lige siges at dødsfaldet ikke er en fra hendes familie .. Hun har nemlig kun sin mor og far - og de er i hvert fald ikke døde.

Min mor har fundet ud af at det var min mosters mors overbo! (meget indviklet sætning )

Men denne overbo skulle åbenbart være familiemedlem.

Det der gør mig så skuffet er nok bare at min mor ALDRIG har afvist hende på den måde ..

Min mor er (stadig) meget syg og har været det i mange år men har alligevel altid haft tid til hende - selvom overskuddet måske ikke altid har været der.

Hun har altid! været der!

Jeg mener bare - de har været veninder i 25 år - snakket sammen hver evig eneste dag - og pludselig .... Ingenting i 3 uger?

Min mor er sikker på der ligger noget andet bag og det er så fustrende ..

Det var dumt at blande sig - det kan jeg se nu men jeg var så skuffet og vred over hendes opførsel.

Hilsen Krumm

- Med Ghadir Ibn Jayyid

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider