Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skoletaske til 3. klasse
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 10:13

Hvad skal man se efter og være opmærksom på når der skal handles taske til en 3. kl elev og ca 15 kgs bøger.

Hvad ser I på??

GOd dag

HEidi

DAMESADEL SÆLGES

se billeder på min præs.

Undervisning i damesadel ridning gives

Pluto - Siglavy

Minimulen Viktor

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 10:19

Jeg spørger altid i butikken, og fortæller ekspedienten hvilket klassetrin barnet skal i. Min erfaring er, at de ved ret meget om hvilke tasker, der egner sig til hvilken aldersgruppe

Ahorngård

0
0
Svar på denne tråd

skoletaske
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 12:17

Som Katcat skriver så spørg ekspedienten..:) de ved tit mere omkring netop lige dette emne..:)

Men jeg ville kigge efter en taske hvor der for det første kan være alle de bøger de skal have i.. Og så en vigtig ting, at den sider godt på barnet ryg, for rygskader kan man tidlig nok få.. :)

Men ellers held og lykke med jagten på den gode skoletaske..

Mvh. Trine

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 12:35

Tak tak jeg vil kaste mig ud i div. taskebutikker senere med lillebarnet under armen og håbe på velvillig hjælp fra taskedamerne

god dag

Heidi

DAMESADEL SÆLGES

se billeder på min præs.

Pluto - Siglavy

Minimulen Viktor

Nihil intentanum

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 18:20

Det er vigtigt at hun prøver taskerne på da der er meget stor forskel på hvordan de forskellige mærker passer til hvert barn. Når i så har fundet det eller de mærker der bare sidder godt på lille pigen så er det jo bare at lade hende vælge.

De gange jeg har købt skoletasker til mine unger har de altid været utroligt hjælpsomme i butikkerne. Jeg køber kun tasker i taske butikker, da jeg ikke vil have noget BIIIP.

Held og lykke med taske købet. Vi har lige købt den første skoletaske til den mindste, hun er meget stolt af den og alle skal se den.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

15 kg...?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 20:22

En skoletaske på 15 kg bøger

Nu sidder jeg selv som lærer og sidste år havde jeg en 3. kl. Da deres tasker pludselig vejede 5 kg, lavede vi en kraftig udlugning af bøger + diverse i deres tasker - nogle slæbte sågar rundt på kæmpe kopimapper, hvor de kun skulle bruge én af sider derhjemme. Kopimapper fik deres faste plads i klassen og eleverne fik en postmappe, som de kunne transportere enkelte ark i. Bøger, der periodevis ikke blev brugt, blev også placeret i klassen.

Børn må slet ikke bære så meget. 13-14 årige må ikke engang i følge arbejdstilsynet (se nedenfor). Så hvis det er rigtigt, at lærerne forlanger, at dit barn slæber så meget med i skole, så BROK DIG I STOR STIL!!! Alt andet er ikke forsvarligt i længden for dit barn og hans/hendes klassekammerater.

Indsat fra www.at.dk/REGLER/At-vejledninger-mv/ Unge/At-vejledninger-om-unge/WIT- E01-Undervisningspligtige-unges- arbejde/E01-Undervisningspligtige- unges-arbejde/Chapters/3- Beskaeftigelse-af-unge-som-er-13-14- ar.aspx

"Arbejdsprocesser, der er farlige for den unges sikkerhed og sundhed. Ud over en række andre arbejdsprocesser gælder det især arbejde, der er fysisk belastende, idet unges muskler, knogler og led ikke er fuldt udvoksede.

Ved løft, træk og skub skal der derfor tages særligt hensyn til den unges alder og fysik, og unge må normalt ikke løfte mere end ca. 12 kg. Løftet skal foretages midt foran kroppen og mellem midtlårs- og albuehøjde.

Skal byrden bæres, skal der ske en forholdsmæssig reduktion af byrdevægten."

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  10-08-2010 09:45

så bare købt en billig taske fra Aldi. Nej den holder ikke til andet end en sæson, men det er ok med mig:)

I øvrigt har den fra Aldi brede skulderremme, bryst-strop og bælte-strop (eller hvad de nu hedder de ekstra remme)

Udover det, sorterer vi dagligt hvilke bøger de skal bruge den pågældende dag, da jeg ikke synes det er rimeligt at børnene skal slæbe på en tung taske.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-08-2010 22:54

Tak for indput. Vi har idag købt i en lækker taskebutik en fin skoletaske med hvad sådan een nu een gang skal indeholde og se ud. Damen var hjælpsom og prisen blev 550,-

Mht bøger - alle i klassens forældre jamre over mængden og nogle af pigeren har endda hjul på tasken da de ikke kan slæbe den. På lette dage vejer den 7 kgs.

Imorgen står den store 3 klasse start dag og han glæder sig nu med ny taske på ryggen.

God aften

Heidi

DAMESADEL SÆLGES

se billeder på min præs.

Pluto - Siglavy

Minimulen Viktor

Nihil intentanum

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider