Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Manglende kondi v/ridning
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 09:18

Har problemer i trav - bliver hurtigt træt i ben og forfoden

Har du nogle træningsforslag?? Behøver ikke skrive at jeg blot skal ride mere/oftere...

Hilsen Pia

Har en sort hoppe med astma. Hun er tidligere rideskolehest fra Mattsson Rideskole.

Hun er smuk og fræk :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 09:51

Hej,

Løbetræning. Det har i hvert fald gjort underværker her. :-)

Kh

Maria

Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

0
0
Svar på denne tråd

Bøjlelængde...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 13:42

...Har du tjekket om du måske har lidt for lange/korte stigremme? Jeg kan mærke det med det samme hvis jeg mangler ½ hul i den ene eller anden retning - her er det dog knæ og ankler jeg bliver øm i.

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

her.....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 16:52

her er det hofte og ankler, jeg får ondt i. Det hjælper for mig at bruge S-formede sikkerheds-bøjler, hvor foden er mere fri. Hjælper også på hoften, fordi jeg slapper af i hele benet så.

Jeg strækker ind imellem benene, helt ud til siden og helt frem, man kan lægge dem foran sadlen for at strække ud.

Men måske er det nogle andre specifikke problemer, du har.

Man kan også smide bøjlerne lidt. Og holde pauser, og derved bygge kondi langsomt op.

Jeg gik fra ikke at kunne gå (lammelse) i foråret, til nu at være nær ved vores tidligere niveau. I starten måtte jeg tage smertestillende, fordi det føltes, som om jeg havde fået tæsk. Men nu har jeg ingen problemer.

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd

Løbetræning...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 21:04

jeg vil også råde dig til løbetræning. Det hjalp mig gevaldigt i hele min opstilling og arbejdet med hesten, da kondien blev bedre.

Eneste minus var, at jeg måtte have en skomager til at sætte lynlås i mine ridestøvler, da lægmusklen ikke længere kunne klemme sig ned i støvlen på almindelig vis ;)

Til gengæld kom ridebukserne til at sidde løsere :) og det kan man jo godt li' :)

Hvis du vælger at løbetræne, så gør dig selv den tjeneste at få taget en løbetest. Det er guld værd...

0
0
Svar på denne tråd

tak for de gode svar
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 20:46

Det kunne være jeg skulle begynde at løbetræne - det ville nok gavne fígur og kondi

Har en sort hoppe med astma. Hun er tidligere rideskolehest fra Mattsson Rideskole.

Hun er smuk og fræk :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider