Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ak for korte ben eller for stor hest :)
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 22:20

Puha skulle lige skridte en tur på min 5 års vallak. Han har rundet de 165 i stg og er kæmpe stor ifølge min verden.

Pegasus (billedet fra i vinters)

Måtte desværre hoppe frivilligt af pga en meget larmende plæneklipper bag en hæk og ville trække forbi men ak så det svært at få sine 163 cm småfede krop op igen.

Hesten står pænt (og smågriner) men jeg kan simpelthen ikke komme op. Så måske jeg bliver den eneste på mols og omegn som rider tur med en bette skammel på ryggen. ( min nuværende stolen kan ses på billedet også PINLIGT)

Nu er i advaret hvis i skullle møde mig på min smukke hest med skammel på ryggen.

Andre med korte ben eller for stor hest....

MONA

Intet er umuligt for den der ikke selv skal gøre det

0
0
Svar på denne tråd

syeyrurti
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 22:49

Hehehe Kender det udemærket!

Jeg har lige solgt den sidste pony, og har efter mange års spekulation købt en stooor dame på små 170 cm.

Jeg selv er ca. 164 cm. og jeg kan love dig for, at jeg har problemer! Jeg har måtte slæbe stole, spande osv. med ud til ridebanen for at kunne komme op - men så i går, da alle stole omkring ridebanen på mystisk vis var totalt VÆK, og jeg stort set havde afskrevet min ridetur, sagde en ridekammerat: "'amen, har du da nogensinde prøvet at komme op på den uden en stol??"

Og næææeh, det havde jeg da sådan set ikke, jeg havde bare på forhånd besluttet mig for, at SELVFØLGELIG kunne jeg ikke komme op på den kæmpe ;-) Men et forsøg skulle der da til (nu hvor alternativet var, at slæbe kæmpen heeelt tilbage til stalden for at finde en stol...) - foden i bøjlen og 1,2, 3, wupti, så sad jeg sgu på ryggen af min kæmpe hest uden diverse behjælpelige genstande Så måske kan det i virkeligheden også lade sig gøre for dig uden stige, stol og skammel?

Mvh Antonia

Tidligere med dressurponyen Bjerregårds Eros

Nu med Skippergårdens Delight Aurora

Allround 5 års Connemara hoppe til salg.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/268703

0
0
Svar på denne tråd

kender jeg udemærket
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 23:23

jeg er selv 165, med meget korte ben oven i.

Når vi sprang , havde vi nogle små tøser til at skridte dem af bagefter, vi snakker 10-12-14 år gammel, og når de så satte sig i min sadle fik jeg altid kommentaren at de lige ville sætte bøjlerne ned så de kunne passe dem .. ( møg unger :))

Min basse er 172, og ja jeg vil godt være ærlig at sige ... det er ikke en harmonisk equipage, jeg havde en part med lange ben og noget mere højde end mig, hun kunne få ham til nogle ting jeg ikke kunne, Så jeg sprang "bare" og holde mig fra de lidt sværere øvelser i dressuren.

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

stor og lille
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 19:15

Billede

Søde Leando er 10 cm højere end mig (177 cm/jeg er 167), og det er stort set umuligt for mig at komme op uden tanteskammel. I starten nægtede han at stå ved siden af en skammel, men det fik han af nødvendighed lært.

Når jeg har været til undervisning er jeg pinligt nok nød til at låne beriderens stol.

På billedet herover har han tilmed sommergræsvom, efter en lang ufrivillig pause, det gør jo ikke mine ben længere.

Til trådstarter, jeg synes I passer fint sammen.

Louise

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

store heste
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 19:43

Da jeg havde min gamle hoppe på 165, så var det bare foden i bøjlen og op. Blev de ca. 170 så måtte bøjlen 1-2 huller ned, og i størrelse over 175 lærte jeg sætte knæet i bøjlen, også hoppe videre ;) (på unge heste kan det ikke anbefales). Efter nogle år fik nogen dog overbevist mig om sadel og ryg havde bedre af bare tage en skammel...hmm...

Jeg er forresten 156...

I dag ville jeg ikke kunne løfte benet op til en shetlænder grundet hofteskade :(

Hoppe-dyret på 165..

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 21:21

jeg kan prale af at jeg ikke engang kan komme op på en haflinger op 135, og ja i må godt grine. Men min røv blivr nærmeste trukket mod jorden i det jeg sætter foden i stigbøjlen. Har opgivet at komme op på en hest/pony uden skammel.

Jeg fatter ikke hvordan i kommer op på jeres stor heste, ikke engang med skammel, jeg ville skulle have en stige.

Noget andet er så at det er sundere for sadlen, hestens ryg og ens eget bækken og knæ at stige op fra skammel.

0
0
Svar på denne tråd

Lille rytter, stor hest
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 21:41

Her kan vi være med! Lenzicco er 175, jeg er 160.

Jeg stiger altid op fra skammel, også da jeg havde en bette hest på 162, så i dagligdagen er det ikke et problem, jeg har slet ikke prøvet på at stige op fra jorden.

Men det kan da godt blive et problem til stævne eller andet sted, hvor der ikke lige er en skammel - er faktisk ikke sikker på, jeg overhovedet ville kunne komme op selvom jeg satte stigbøjlen ned!

Men det må jo afprøves en dag...

...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer

Brune dressurstøvler købes str. 5(38) 38 46 el. mål meget tæt derpå!

0
0
Svar på denne tråd

stor hest
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 23:27

Her kan jeg også være med.

Jeg har faktisk aldrig prøvet, at komme op på hende uden skammel. Det ville være synd for os alle ( hest, sadel og mig selv). Til gengæld betyder det, at hun har lært at passere hvad som helst på rideture. For jeg nægter simpelthen, at stå af og ende med at måtte trække resten af vejen hjem, fordi jeg ikke kan komme op igen.

Her er min STORE Camelina:

Camelinas og mine veje blev krydset ved en tilfældighed, og derfor endte jeg op med en hest, der egentlig er for stor til mig. Men pyt.......så længe vi nyder turen, så må andre leve med at ekvipagen ikke er så harmonisk

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Altid hjælp
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 23:31

Jeg stiger altid på fra skammel - forhøjning eller what ever jeg ellers har i nærheden...

Synes det er bedst for hesten, mig og udstyret at jeg ikke skal hænge der og tynge ned indtil jeg får lettet popo'en tilstrækkeligt fra jorden...

Jeg er 163 med korte ben - og rider i springsadel - med korte bøjler... Ikke den bedste cocktail - og nævnte jeg hvor usmidig jeg er

Hende jeg rider nu er 162 og står ok under opsidning - men er en hidsig dame - så tager du for lang tid om det ryger du en tur på jorden...

Min gamle var 173... Skulle jeg op uden skammel satte jeg bøjlen ned - kunne ikke nå den!!

Det er dog bevist på jagt hvor han "tabte" mig at jeg på mystisk vis godt kunne komme derop når jeg virkelig skulle i en fart

Trådstarter jeg synes ikke han er for stor til dig - så du må bare finde "tricket"... Når du finder en af de der smidige ryttere med ben langt ind i himlen og har banket deres hemmelighed ud af vedkommende kan du jo lige dele den

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Lidt info
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 20:26

Nu er der ikke mange med respekt for hest og udstyr som sidder op ved brug af bøjlen, der bruger man en forhøjning, skammel eller hvad der nu lige er i nærheden.

Og så er der alle os andre som enten ikke orker at bruge tid på at lære hesten at stå stille med mulen den rigtige vej, ved siden af denne forhøjning eller lignende. Vi benytter bøjlen. Nu er jeg jo heller ikke den rigtige at spørge da jeg gerne rider store heste og med mine 177 cm og ben til op under hagen er det ikke det store problem at komme op, ej heller er nummeren blevet for tung... endnu... Sagen er så den at jeg pt rider en ismule på 130 stang ikke grine sagde jeg jo...

Nå men til alle jer med store opstignings problemer, jeg har set små piger svinge sig op på ryggen af en hest på størrelse med 2x dem selv. Tjek selv næste gang et volteringshold træner...

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

tanteskammel her!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 08:39

Stiger ALTID op med skammel! -Også selv om jeg kan nå op.

Min popo er blevet større end gennemsnittet og det synes jeg simpelthen ikke hverken sadel eller hest skal rykkes til venstre af.

Jeg KAN godt hoppe op i bøjlen og hvis hesten er liiidt for stor spænder jeg bare bøjlen tilstrækkeligt langt ned.

Hilsen fra

Strit 77

Kontor-elevplads søges!

Speditør, kontorassistent, shipping eller logistik

Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå
-og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
0
0
Svar på denne tråd

altid skammel
Forfatter: 
Dato:  10-08-2010 23:10

Nu stiger jeg altid op endten ved hjælp af en skammel, sten eller lign. og det har jeg faktisk altid gjort...

Selvfølgelig kan man havne i nogle situationer hvor man ikke har mulighed for at kravle op på noget først og så har det ikke førhen været et problem for mig at bruge bøjlen...

Men, men, men... Ham jeg har part på har jeg måttet opgive at komme op på uden hjælp... er selv omkring de 162 cm og han ligger på de 172-174 i stang... Så vi går nok heller ikke under kategorien "en harmonisk ekvipage"

Men han er jo simpelthen super skøn så ville ikke bytte ham for en lavere hyp..

Billede

som min underviser siger: "Tænk dig lang"

Sagde Helene

R.I.P. Hot Chilli K

elsket og savnet

Med part på den skønne Milancio S

0
0
Svar på denne tråd

Højde....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 01:20

Ja, her er det vist mere gået ned af bakke grundet alder og vægt ;)

Frits her på 170+ hoppede jeg bare på uden at sætte bøjle ned eller noget

Freja på 150 cm, som jeg fik part på ½ år efter kunne jeg ikke hoppe op på uden skammel eller sten eller lign.

Og nu har jeg den herlige undskyldning der hedder af hest og sadel har bedre af at jeg bruger en skammel :D

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

PS........
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 01:40

Jeg er forresten 163 cm :D

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

lille mig
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 10:12

jep her har vi samme problem.. :D

bøffe dyret rundede de 175 i stg, og jeg har knap sneget mig op på 165 i stg :D .. han lærte også at stå stille ved halmballer, skamler, sten og andet der ku bruges som opstignings hjælpe midel :D ..

jeg rider også nogen gange min venindes "pony" på 182, se det er en omgang bjergbestigning :D ..

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 10:41

Da jeg havde Giga på 178½ stg - brugte jeg altid skammel.

Det gør jeg så også nu.... selv om den hest jeg har kun er stor 1'er ;D

Men hellere det end hænge ude på siden a hesten i 15 minutter, fordi ens krop ikke kan tre ting på en gang!!!! ;D ;D ;D

Det behøver ikke være meget, mine fødder er lettet fra jorden... tre-fem cm er nok til, at det hele bare går noget nemmere!!!

Heldigvis er Lucky sød til at stå stille - det var Giga langt fra - og det må have set ret sjovt ud... skammel hen, op... Giga flytter sig... ned a skammel, flytte denne, op... og sådan kunne der godt gå en rum tid med den "leg" :P

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

Indrømmer det gerne!

Er stor fan af Lenelw og DJ

0
0
Svar på denne tråd

kæmpe smil
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 21:47

når nu jeg ikke må grine, må jeg jo smile stort. kanon skrevet folkens, meget livagtigt. kender ikke til problemet, har indtil nu redet nordbagger, har selv lange ben og er 175 cm. ka kun sige smidighed kan trænes, men giver jer helt ret en skammel er godt for dig og hesten.

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 23:06

her er min "lille" oldenborger på 172 cm - jeg selv er 168 cm, og udstyret med korte ben. Så her er skammel eller hvad jeg ellers nu kan bruge for at komme op, også en del af hverdagen. Men det er nu mest for at skåne hestens ryg osv at jeg gør det :)

Billede

Hvorfor er man rejst ud, når det man er rejst ud for at lede efter, er der hvor man kom fra?
0
0
Svar på denne tråd

wwwwww
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 10:25

Jeg har en højde på 170 cm og min hest er 164 i stang. og jeg kan IKKE komme op uden en skammel eller andet.

Men heldigvis kan jeg få ham stå ved hvad som helst.

Så hvis nødvendigt står jeg gerne op på elkasser, lave vejskilte, sten, bænke. ja alt der rager mere ende 40 cm op over jorden

:O)

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 11:09

min gamle hoppe er 163 i stg og jeg er 170 med korte ben og har lagt røv til for tidligt, så jeg brugte en skammel for at komme op, pt rider jeg en fjord på 141 stg, når jeg skal op uden sadel skal jeg have noget at stå på, kan dog komme op når det er western sadlen som ligger på, træner også en hoppe på 160 stg og der kniber det lidt at komme op, også pga gigt i knæ og hofte

men ridningen er den bedste medicin

Bidt af en gal hest (op til flere gange :-) )

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger ikke skammel
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 11:20

men har også "normale" ben - og en hest der matcher nogenlunde - hun er 167 stgm - og jeg 170 - så der er forholdvis fin balance i højderne.

Mit inlæg fordi jeg ikke mener at hesten tager mere "skade" af opstigning fra den ene side, hvis den blot tager et splitsekund, end at man i en snæver vending bruger bøjlen som "støttemiddel"....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Tyngdekraften......
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 12:24

Tjaaa nu er jeg udstyret med en vallak på 172 cm i stang, og er selv 180 cm høj, så vi passer meget harmonisk sammen.

Men jeg har oplevet, at fysikkens love begynder at arbejde imod mig, da jeg for nogle ahmmmmm år siden rundede de 30 år Det er mig kropumuligt at svinge mig i sadlen uden en skammel, en træstub, en stor sten e.l. - jeg KAN IKKE !

Jeg får ondt i hoften, ondt i fodleddet og røven trækkes ned mod jorden, når jeg sætter foden i stigebøjlen

Så jeg er et intersant syn når jeg skal i skoven - jeg kan spotte en sten, en stub eller bare en god niveauforskel i terrænet, når jeg skal op på krikken. Og så har han skam lært at stå stille ved skamler, elefantfødder, og bænke - så moaren kan komme op.

Sidst men ikke mindst har han lært at stå ved siden af trailerens rampe, så kan jeg bruge den som opstigningshjælp - kan ikke anbefale trailerens skærmkanter - som jo absolut ikke er lavet til at en almindelig af vækst kvinde kan stå på dem

Glæder mig helt til at skulle i gang med min bette 3 års, som her i maj blev målt til 161 cm i stang - han burde da være lidt nemmere at komme op på

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 13:38

Ditte - du kan godt, det så jeg selv den dag vi var oppe og prøve kæmpen!!

Selv kan jeg slet ikke komme op på min hest uden skammel - og den er altså ikke stor... Faktisk er vi begge 164.

Af samme grund har jeg købt mig en dejlig skammel i IKEA til 39 kr som jeg kan tage med til stævner. Smart, hvis jeg selv skal sige det

Amigo dækner i super stand, str 145 sælges

- se præsentation!!

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var lille
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 14:06

Og jeg var lille(! Men smidig)) kunne jeg sagtens sætte foden i bøjlen, selvom den nærmest var i højde med mit øre.

Det var dengang! Idag er jeg for usmidig og tung i bagdelen. Så tanteskammel tak! (og ikke en hvid havestol fra Jydsk!) Eller et ben op.

Mine ben er heller ikke særlig lange, jeg har lange lår, så jeg sidder heller ikke godt i de fleste møbler. Jeg er 1,67 m. Men bagdel og barm- bare jeg var 10 år igen! ;-)

Mvh
xtiny

Kattebogen: "The Unadulterated cat" tekst: Terry Pratchett, illustrationer: Gray Joliffe.
Få svar på, hvorfor katte er økologiske, perfekte tidsrejsende og hvorfor din have aldrig er som i bogen
0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 14:33

så skulle I prøve at stige op på min store dreng.

Lofty er 182 cm i stg og jeg er 168 cm med korte ben og er tung i r**** ;-)

Bruger altid en skammel :-)

Mig og Lofty:

Min mor på 164 cm og Lofty :

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

velkommen i klubben.
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 15:07

Jeg er kun 160 høj og udstyret med en stor rumpe, så opstigning foregår altid fra skammel.

Planlagde at få en lidt højere ridehest, da jeg sendte min oldenborg/araber hoppe til bedækning. Hoppen er 154 i stg. målt til kåring.

Afkommet er nu som 5 års, 170 i stg. Så højden fik jeg men godt nok ikke planlagt at afkommet skulle blive så høj. Havde været tilfreds med 160 i stg

IMC

PER VOGNMAND

Tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten.

Matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.

Container udlejning til bygge og have affald.

Henv. 20285450.

0
0
Svar på denne tråd

så er den bestilt.
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 16:28

Har lige haft en hyggelig snak med dem og sådan en med 4 trin er på vej til mig.

glæder mig til at tage den i brug.

aika.skandiashop.dk/opbevaring-og- trin.html

IMC

PER VOGNMAND

Tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten.

Matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.

Container udlejning til bygge og have affald.

Henv. 20285450.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 17:32

gøre det samme som hende her

www.youtube.com/ watch?v=QiRrSlv7IXg&am...detailpage

Gid man var lige så let og smidig.

0
0
Svar på denne tråd

man kan få
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 17:46

en extra "stigebøjle" som kan kan sætte fast i den stigebøjle man har så man har lidt extrat hjælp hvis men man som du er ude på tur og ikke kan finde noget at stå op på ;-)

jeg er nemlig heller ikke så stor ca 164 og min hest er ca 177

så der skal lidt hjælp til

men selv om jeg have en hest som jeg kunne komme op på uden hjælp så ville jeg nok bruge noget til at stå på når jeg skulle op

for hestens ryg skyld og sadel ikke bliver trukket alt for skæv og får mine knæ og ryg skyld

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 18:25

I stedet for at lave huller i stigremmene, så sæt en række bøjler i forlængelse af hinanden, så hesten har indbygget rebstige monteret.

Jeg er selv for kort i den ene ende og må finde alt muligt at stå på for at komme op.

Udsalg af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 21:51

jeg er ret høj, 185 nu som udvokset, men da jeg "kun" var ca 173-75 fik jeg alligevel bøvl med at komme op på en hest jeg skulle prøve.. dyret var nok ca 185 i stang, en ordentlig krabat (fatter slet ikke jeg turde dengang, jeg var ret pivet) jeg måtte simpelthen have en hestesko op i bøjlen, der endda var spændt helt ned min ridelærer syntes det var SÅ pinligt hehe.. hun kunne slet ikke få sig selv til at kigge, og da vi kom hjem og fortalte min far om den store hest jeg havde været oppe på sagde hun bare "ja, da hun skulle op kunne jeg simpelthen ikke kigge - det var SÅ uelegant" :p altså! hehe.. der fik jeg sgi alligevel kam til mit hår skal jeg da lige love for!!

"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.

"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.

La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd

Stor hest
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 22:40

Jeg red engang for 7 år siden på en STOR hest (var den omkring 175 cm. - 180 måske?) og jeg var væsentlig mindre. Jeg var vel 152 cm. lang, og det så sådan her ud:

Billede

Billedet er ikke ligefrem godt, men det var det billede, jeg havde.

Jeg husker ikke hvordan jeg kom op, men er ret sikker på, at jeg havde fået hjælp på en eller anden måde.

Det er ellers nogle sjove historier, I andre fortæller. Vi kan nemlig ikke komme uden om, at det nogle gange giver lidt problemer at have sat r*v for tidligt.

- Katrine, som måler ca. 155 cm. og derfor stadig har problemer med selv små heste.

0
0
Svar på denne tråd

Øvelse :D
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 01:29

Hehe, min er 176 cm og jeg stiger op fra jorden, som den eneste i stalden,(står i en rideklub) tiltrods for at min er den største.. Så øvelse gør mester ;) det er nemlig træls, hvis man bliver nød til at stige af og trække forbi noget evt. farligt og så man ikke kan komme op igen :D

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål om træning
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 12:38

Min er 170 og jeg er 160....

og jow,- jeg kan "sagtens" komme der op... bruger skammel eller sten hvis der er mulighed for det.

Du må træne, for det dur da ikke, ikke at kunne komme op.

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider