Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snyd på heste-nettet
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:45
Hej alle..
Jeg er en mor,der er kommet i den ulykkelige situation,at jeg har fundet ud af,at min datter har snydt adskellige mennesker herinde.
Da jeg har været på ferie og hendes far har haft hende,har jeg intet vidst om dette,før jeg i dag kom hjem,og hun fortalte mig det.
Jeg er klar over,at der er nogle mennesker,der skal have penge tilbage.Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg...Måske bede til,at i ikke melder hende til politiet,da vi selv-hendes far og jeg-har taget en del skridt til,at det ikke sker igen.
Jeres penge bliver selvfølgelig betalt tilbage.Og pigen får ikke adgang til internettet igen.
Selvfølgelig er der en del andre skridt af sanktioner over for hende,men dem tager vi indbyrdes.
Jeg skriver under hendes mailadresse,da jeg har fåey hendes kode og ændret den.Men i ved selv hvem i er,dem hun har snydt,så derfor bliver mailkontoen ikke lukket ned lige nu.
Igen,jeg undskylder meget og håber,at vi får dette her ud af verden.
Samtidig vil jeg gerne høre,om her er andre forældre,der har været i samme situation og hvis,hvad der så er blevet gjort.
M.V.H.Snyderens mor og far.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Snyd på heste-nettet
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:51
Hej!
Ikke melde hende til politiet? Der er tale om snyd for over 20.000kr!

Rose
~~§(Khamill)§~~
-----"Køw' mig en bøf!!!"-----
Citat: Garfield

--Før var jeg tit træt og depramert. Så prøvede jeg Hest. *Vriiiinsk* Nu har jeg det meget bedre, tak for hjælpen, Hest! *Selv tak*(y)(y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:52
Jeg har pt. kontaktet dig, da jeg har kendskab til en del af det.
Jeg synes det er utrolig flot at du står frem og beder folk henvende sig. Det tager jeg virkelig hatten af for! Du er sgu en mor som vil din datter det bedste! :)

Vh. Annette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:52
Tak for det venlige brev!
Det er dejligt, at se der er nogle forældre der gøre noget ved alt det snyd!!

Hilsen Samantha & Arkibald.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:53
Undskyld jeg spørger, men det er jo en åben debat, hvad drejer det sig om?

:D En hilsen med pels, anjamaria :D

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:53
OVER 20.000????

@!#$ det var meget! Hvordan kan det lade sig gøre?
Og hvordan ved du det Rose?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:54

Jeg kan nu ikke se hvad det skulle gavne at melde det til politiet, når nu forældrene går så flot ind og tager hånd om det og lover at betale pengene tilbage.

Udfra indlægget lyder det heller ikke til at pigen er så gammel (Hvor gammel er hun egentlig?).

Og mon ikke hun allerede græmmer sig tilskrækkeligt over hvad hun har gjort, og mon ikke det er nok for hende at vide, at hun ikke lige er i kridthuset ved hendes forældre nu?;)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 16:59

Med fare for at lyde dum eller måske ligefrem ondsindet:

Hvorfra kan brugerne herinde være sikre på, at det ikke blot er snyderen selv, der sidder og skriver dette indlæg, blot for at undgå retsforfølgelse.

Bare en tanke.

Nu har jeg ikke lige fulgt med i denne debat tidligere, så jeg undskylder hvis jeg har overset noget væsentligt.

Hilsen Heidi R.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:01
Hej igen.
Jeg takker for responsen og vil lige sige,at min datter er 13 år.Men det undskylder ikke noget.Hun er bedre opdraget end det..Eller det troede jge i det mindste.Endnu engang tak
M.V.H.Hendes mor..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:08
Og så lige en besked til heidi R.
Du kan være helt sikker på,at det ikke er snyderen selv,der sidder og skriver det her.
Hvordan jeg lige skal bevise det,ved jeg ikke,da jeg ikke har lyst til,at oplyse min adresse her,så du må tage mit ord for det det er*
Hilsen J.Andersen
Da pigen har opgivet forskellige navne,der alle rimer på mit og hendes eget navn,vil jeg dog lige fortælle at mit navn er Jeanette Camilla Andersen.
Hvor imod pigens navn er Line Camilla Andersen.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:10
Stadig ingen svar!?

Må vi andre lige have lov til, at følge med?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:11
Tjek lige din datters email-konto. :)

Vh. Annette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:21
Luxus: Jeg har sendt en mail til dig.

Rose
~~§(Khamill)§~~
-----"Køw' mig en bøf!!!"-----
Citat: Garfield

--Før var jeg tit træt og depramert. Så prøvede jeg Hest. *Vriiiinsk* Nu har jeg det meget bedre, tak for hjælpen, Hest! *Selv tak*(y)(y)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Heidi R
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:23
Jeg har haft samme tanke, har lige talt med en som lige har været ved at falde i hendes fælde, at købe en sadel, men sælgeren ville ikke oplyse adresse, så handlen gik heldigvis i vasken.

Mette

Shetlænderhingst på 4 år sælges, se ham på http://www.shetland.dk/salghi.htm Han sælges da jeg har for mange hingste, prisen er kun 2000,-
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:41

>>Du kan være helt sikker på,at det ikke er snyderen selv,der sidder og skriver det her.
Hvordan jeg lige skal bevise det,ved jeg ikke,da jeg ikke har lyst til,at oplyse min adresse her,så du må tage mit ord for det det er<<

Nu er jeg - heldigvis - ikke én af dem som er blevet snydt, men jeg håber da at HN tager hånd om denne sag, og at DE i de mindste sørger for, at få kendskab til dit navn og din adresse, så de kan få en snak med dig. Kommunikation via e-mail imellem dig og HN, er jo ingen garanti for, at du ikke er snyderen selv.

Desuden mener jeg ikke, at du (eller din datter) skal beskyttes af HN, og at denne sag ikke skal have konsekvenser, på den ene eller den anden måde. I en sag som denne, bør der istedet tages hensyn til de mange som er blevet snydt, så der ikke opstår en lignende sag.

Hilsen Heidi R.

:) Konkurrence: vind en portræt tegning! :)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:45
Til Heidi R.
Jeg skal i telefonisk kontakt med Annette Skovboe så snart jeg har hentet min datter hjem.Så er du stadig i tvivl,må du forhøre dig om den samtale hos annette.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 17:47
Jeg synstes det er Rigtig flot at i fortæller dette og at din datter fortæller dette.! - det er selvfølig grad og tåre pga. folk der har misdet deres penge, men efter som i tager hånd om det, stopper dette! - jeg vil sige at det er jo ikke noget man overhoved skal gøre men Tak, Jeanette:) - flot gjordt tager hatten af - med Annette.

Mange hilsner Mia - Toulouse

- drejer det sig om 20.000.- på 1 uge eller??
0
0
Svar på denne tråd

Hvad menes der lige vil i lige forklare!
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 18:08
HejZa!

Ja undskyld men hvornår er det sket? og hvem har betalt hende alle de penge? (hvis jeg må spørge)?

Knuser Christine Smil for livet vare ikke evigt:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 18:11
Hvad er det lige det her drejer sig om? Det kan godt være, at jeg ikke har været en del af det, men det ville da være meget rart at kunne følge med....

MVH en forvirret mig...

;-DFjordheste er bedst - absolut INGEN protest! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 18:27
Hvis pigen kun er 13 år, hvad skulle det så hjælpe at melde hende til politiet, da hun jo er under den kriminelle lavalder?
Jeg ved ikke, hvad hun har gjort, men jeg kan regne ud, at hun har snydt folk for penge, som hendes forældre nu vil betale tilbage.
Flot gjort og mon ikke pigen har lært noget, det kan man håbe.
Men jeg forstår da så godt, at dem der er blevet snydt er vrede, det har de al mulig grund til.

Jeg synes det er fint gjort af pigens mor at skrive her og fortælle, hvad hendes datter har lavet, mange ville sikkert vælge ikke at sige noget.

Og så vil jeg da inderligt håbe, at pigen ikke finder på den slags fremover - held og lykke til familien med at læse problemerne!

mvh Eva
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 18:28
Selv om jeg ikke er blevet snydt er jeg rigtig glad på de andres vegne: Specielt dig Rose som jo har haft utrolige problemer med det.
Lækkert!

MVH Nancie og Terroristen
AL MAGT TIL NANCIE!;D
Tjek min hjemmeside HER!

SÆLGES:Stof dressursadel!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 18:36
Hej

Til moderen:
Du er lige blevet mit forbillede. Jeg har tre drenge og man håber aldrig at komme i en sådan siutation som dig, men ved heldigvis nu hvordan man tackler den.
Hvordan fandt du ud af det? Fortalte hun det selv? I så fald tager jeg hatten af for hende også, det må have været svært, og i så fald må hun jo være kommet på bedre tanker.

Venlig hilsen endnu en mor.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 19:03
Jeg ved bare overhovedet ikke hvad dette handler om...? Men nu når der ikke er nogle, det vil fortælle det, må jeg jo bare læse ud fra det, I skriver i denne tråd.

Jeg synes også, det er rigtig flot, at du vil hjælpe din datter, men jeg håber også, at du selv finder en måde at "straffe" hende på, hvis ikke selve indrømmelsen var nok. :)

Held og lykke med det hele. :)

Besøg vores hjemmeside: Ibriiz Arabians! - tak! :)
(Salgslisten er opdateret!)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 19:15
ja du er en god mor! hånd på det da.

tror fakstik at hun er blevet straffet allerede, jeg ved godt at der har været flere annoncer om det på markedspladsen, men kan vi ikke få et link til de her på hyggesnak?

The past is memories, the future thoughts; the present is the only thing that exists so live for it

besøg min hjemmeside på www,maria1805.subnet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Re: Undskyld men...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 19:19
Måske er jeg bare mistroisk af natur, men denne 13 årige har mobiltelefon, får penge sat ind på sin konto, + hæver check hvordan kan det lade sig gøre.....

+ omtalte henter brevene med check på adresser hvor der ikke er nogen der kender pigen..... ??

Jeg undres.

Mette''

Shetlænderhingst på 4 år sælges, se ham på http://www.shetland.dk/salghi.htm Han sælges da jeg har for mange hingste, prisen er kun 2000,-
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 19:26
Kære venner!

Inden I nu falder fuldstændigt i svime over den "brave" mor til den angivelige 13 års datter, som har oprettet adskillige bankkontoer i forskellige pengeinstitutter og som har solgt de samme sadeler til 12 forskellige mennesker og modtaget penge fra de 7. Så må i lige klappe hesten, fordi Jeanette Andersen / Camilla Meyer er en gammel kending hos politiet i Esbjerg.
Jeg har personligt talt med hende og efterfølgende undersøgt sagen,hun er over 18 år og den eneste måde hun kan stoppes på er at opretholde politianmeldelsen.
At hendes "Mor" ikke vil skrive direkte til alle os der er blevet snyt, under sit rigtige navn og med sin rigtige adresse, viser kun at "snyderen og hendes mor" er mere udspekuleret end som så!
0
0
Svar på denne tråd

Føj
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 19:36
...for en grim sag.

Håber inderlidt at alle melder jeres tab til politiet.

Kan vi så snart få indført karakter bog eller lign. på markedspladsen, så kunne det have været at det kun var 2 der blev snydt.

Colorit
"Stinker jeg!
-jeg DUFTER af hest".....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 19:46
Hejza Luxus!!

Jeg synes at det er vildt fedt at du står frem og siger dette her!! Specielt fordi, din datter (sagde at hun) havde en Kieffer Ulla Salzgeber sadel til salg, som jeg var lige ved at købe, men gjorde det ikke på pga. den (alt for) lave pris!! Et par dage efter at jeg sidst havde mailet med din datter, så jeg en annonce herinde med en pige der satte en advarsel op imod at sende penge til din datter, fordi hun var blevet snydt med den sadel!! Jeg sad bare og tænkte, godt jeg ikke købte den sadel, men selvfølgelig også virkelig synd for den pige der havde betalt det forlangte depositum!!

Der stod også i en af de mails fra din datter, hvori hun skrev: "Hvis du vil købe sadlen, så skal du bare sende mig 2000 kr. i depositum. Jeg ved godt at det er meget, men min far forlanger det!!"

Det hentyder måske til at faderen havde kendskab til snyderiet?????

Endnu en gang 1.000.000.000.000 gange tak fordi du står frem, og jeg håber at alle der snyder andre mennesker, for enormt dårlig samvittighed, nu hvor de ser at et andet menneske står frem og fortæller sandheden!!

;-D Qnuzer fra *Zippen & Oliver*!! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Det mangler brikker i det her spil.....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 20:00
Jeg må desværre indrømme at jeg tror ik e dyt på den "kære" mor! Jeg er overbevidst om at der er noget gemt, som vi ikke bliver oplyst om...

Jeg er mand, (host, kvinde) nok til at sige undskyld, hvis jeg tager fejl, men efter at have læst div. indlæg med neutrale øjne, så tror jeg ik på noget af det! Der mangler for mange brikker i det her pusle spil til at det passer!!

Knus fra Vinnie_M
(Som har fået opdateret sin præsentation den 20/10.)
*** En mand uden en kvinde er som en fisk uden vand...!! ***
Citat: min far...
0
0
Svar på denne tråd

Re: Det mangler brikker i det her spil.....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 20:40
jeg tror sku godt nok også at denne mor historie er en and..
når jeg køber får jeg altid mine ting på postopkrævning. på den måde er der ingen der bliver snydt.
det vil jeg også opfodre alle andre der ikke vil snydes til.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Afklaring
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 20:53
Hej Igen,

Nedenstående er sendt via email til dem, som jeg har kendskab til er blevet snydt.

-------------------------------------------------------

Hej Alle,

Jeg har nu talt med Line's mor. *Bedragerens mor*
Hun har været på ferie og har opdaget dette ved at være kommet hjem til en telefonsvarer med ikke så pæne ting på.
Derefter snakkede hun med Line om det og Line har indrømmet det hele.

Moderen har overtaget Line's Emailadresse, og Line har lovet at aflevere alle pengene til hendes moder.

Moderen har lovet mig, at hun vil gøre alt hvad hun kan, for at I får jeres penge tilbage,- om de så skulle komme fra hendes egen lomme, så ville hun ordne det, sagde hun.

Hun er virkelig ked af det her, det ved jeg.

Jeg kan forresten på Heste-Nettet se at der er en Line fra deres IP-adresse, som fra deres for flere måneder siden har søgt pennevenner osv. på hestenettet. En 12-13-årig pige. Så hun findes altså og skriver på samme måde, som det i har fået i Jeres emails.

Derudover har jeg netop sendt moderen en email, hvori jeg spørger hende hvem der ejer kontoen i Arbejdernes Landsbank, så vi kan finde ud af HELE sandheden.

Det er op til Jer selv hvorvidt I vil trække jeres anmeldelser tilbage eller ej, dette hverken kan eller vil vi blande os i.
I har allerede fået alle relevante oplysninger i denne sag, som kan hjælpe politiet med en opklaring.

Dog vil vi lige tilføje at moderen trods alt stod frem og erkendte problemet og vil gøre hvad hun kan for at løse det.

Jeg vil dog godt bede Jer alle om at skrive tilbage til mig, når i modtager Jeres penge. Så betragter Heste-Nettet nemlig sagen som afsluttet for vores vedkommende.

Med venlig hilsen

Annette Skovbon
www.heste-nettet.dk

Dette bliver også sendt til Line's moder, samt indsat på Heste-Nettet's ryttersnak, da der derinde er en heftig debat om dette.

Advarsel mod en kendt dyrlæge, tjek denne side
0
0
Svar på denne tråd

Re: Det mangler brikker i det her spil.....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 20:53
Uha da!! Det lyder ik' så godt alt det, men det r skiiide godt at Jeanette har indrømmet det!! Hatten af for hende!!

-*Zar*
Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre. :-P

Citat: Peter Plys... 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Må jeg sige noget nu?
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 21:04

Hvis jeg var blevet snydt, ville jeg melde sagen til politiet. Jeg synes stadigvæk, at det er en meget stor sag, og jeg fatter simpelthen ikke, at det kun er en lille pige, som står bag det hele... det lyder helt utroligt.

Har det interne HN snakket om, hvad der kan gøres for, at undgå den slags store bedragerisager i fremtiden?

Hilsen Heidi R.

0
0
Svar på denne tråd

Re: Snak løs for den da! ;-P
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 21:08
Hej Heidi,
Det bliver taget op på mødet i næste weekend. Xtiny og jeg er tyvstartet på snakken, fordi jeg har været lettere desperat i ovenstående sag. Det er svært at forholde sig til den slags, og det er svært at vide hvordan man skal tackle det.
Hvis i har gode råd i denne sammenhæng så skriv til i får kramper tak!

Vh. Annette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 21:17

Jeg synes, at der er noget "lummert" ved hele denne sag,- og jeg har stadigvæk mistanke om, at der ligger mere bag, end blot en 13 årig pige *skynder sig at gemme sig under bordet, før nogen donker mig i hovedet*.

I princippet synes jeg, at det interne HN har klaret sagen fint indtil nu,- men den bør bare ikke stoppe nu! Skal det slet ikke have nogen konsekvenser, at snyde en masse af jeres brugere? Jeg synes at det interne HN, fortsat skal hjælpe ofrene med, at få opklaret hele sagen, og være behjælpelig med en evt. politianmeldelse... eksempelvis ved at udlevere IP nummer til politiet, så de kan finde frem til den/de der står bag.

Hilsen Heidi R.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 21:20
Jeg har allerede udleveret nok materiale til dem som har bedt om det af ofrene, så bedrageren kan spores ved et enkelt opkald til TDC. :)
Men hvis du havde en fiks idé til hvordan man får folk til ikke at snyde, så lytter jeg uden at kaste med ting?

Vh. Annette

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 21:37

>>Jeg har allerede udleveret nok materiale til dem som har bedt om det af ofrene, så bedrageren kan spores ved et enkelt opkald til TDC<<

Det lyder godt. Godt gået af HN (y)

>>Men hvis du havde en fiks idé til hvordan man får folk til ikke at snyde, så lytter jeg uden at kaste med ting<<

Ja, der vil jo altid være folk der snyder, men måske kunne man gøre det nemmere, at "anmelde" en bruger til HN, så I hurtigt kan danne et overblik, hvis en bestemt bruger får mange anmeldelser... måske en "anmeld"-knap på selve Markedspladsen?

Derudover kunne I måske lave en lille beskrivelse under Markedspladsen, hvor I fortæller at I kan og vil udlevere IP numre til politiet, hvis der er opstår anmeldelser om bedrageri... det ville nok have en afskrækkende effekt på mange bedragere.

De bruger lidt det samme princip på mange chatforums, hvor de også truer med, at finde frem til de personer, der eksempelvis laver sexuelle tilnærmelser til børn. Muligheden for IP-sporing har jo altid været der, men mange føler sig alligevel anonyme og i sikkerhed bag sin computerskærm... en skriftlig advarsel minder alle om, at ingen er anonyme bag en computerskærm.

Hilsen Heidi R.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 21:42
Et Guldkorn!!!

Mange tak. Jeg tager det helt sikkert med til mødet. Og den del med en 'skræk-tekst' bliver lavet snaret, hvis det bliver godkendt på mødet.

Tusind tak.

Vh. Annette

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 22:10
Lige til hende der mener at en 13 årig ikke kan straffes. Derfor kontakter jeg de sociale myndigheder i Esbjerg hvis ikke vi får pengene tilbage.
Hilsen Jens
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 22:46
Kære Annette!

Konto nr.: 53850448188 Arbejdernes Landsbank i Esbjerg er en såkalt posterings konto, altså kun beregnet til at foretage indbetalinger på.

Den er oprettet af Jeanette Andersen og i Jeanette Andersen navn og hun har under navnet Camilla Meyer udgivet sig for at være berider på et ridecenter i Grindsted, hvorfra hun har opfordret til indbetaling af depositum for en sadel på ovennævnte konto.

For den gode ordens skyld, den man kan være tilbøjelig til at glemme, når føleserne tager over, så skal det endnu engang præciseres, at Jeanette Andersen alias Camilla Meyer alias Jeanne B. Poulsen er ikke et barn, men en ung kvinde der helt sikkert ved hvad hun gør, men måske ikke helt har forestillet sig konsekvenserne af sine handlinger. Men det kommer hun til nu!

Historien om den stakkels mor er umiddelbart rørende, men den holder ikke for en nærmere granskning, hvilket du også vil erfare, hvis du undersøger sagen tilbunds.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 22:48
Det er nok mig du hentyder til ang. straf.

Ja, du kan da godt kontakte de sociale myndigheder, men det rokker ikke ved den kendsgerning, at en pige på 13 år er under den kriminelle lavalder og derfor IKKE kan straffes!

Eller er straffeloven ændret??

Det er så undgået min opmærksomhed!

mvh Eva
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 23:02
kan en 13 årrig ikke have mobil, hæve chek og få penge sat ind på kontoen.... ved ik om jeg er helt galt på den, men mener da nok jeg ka alle delene
knuZer Pernille¤

"Den, som ikke indbyder mig til sit bryllup>:-(
får mig ikke at se til sin begravelse...:-D !!!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 23:04
Måske, men måden det er gjort på undrer mig, jun kommer efter hvad hun selv har saft fra esbjerg, men vil have pengene sendt til billund, det undrer mig..

Mette

0
0
Svar på denne tråd

mette(blossi)
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 23:20
ja det lyder sq underligt :P
knuZer Pernille¤

"Den, som ikke indbyder mig til sit bryllup>:-(
får mig ikke at se til sin begravelse...:-D !!!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 23:24
der er da kun en måde at handle med folk man ikke kender, tingende skal sendes pr efterkrav, altså man modtager en vare som man først betaler for når man har den i hånden, og da det er dyre ting, ja så pakker man dem også op mens postbudet venter.
INA
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 23:39
En pige på 13 år ville IKKE kunne finde ud af så noget, andet det har hun lært et sted..

Jeg er selv 13 år, og jeg ville da ikke kunne ane hvordan jeg skulle kunne ordne så noget.

Her lugter altså lidt, syntes jeg nok, men jeg håber der bliver fundet ud af noget..

Enten er jeg MEGET dem af en 13 årg pige at være, at jeg IKKE ville kunne finde ud af så noget (som jeg ALDRIg ville kunne finde på)
Ellers er det morens datter som har fulgt godt med i dette,,,!!

--HeidiZ--
....~HN's sorte får!~....

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 23:41
UPS......Jeg havde ikke lige set at det var Heidiz som havde glemt at logge sig ud..så kom til at skrive fra hendes bruger så har lige logget moi af igen ups.....

Rigtige rytter rider da hver dag.;-D

http://www.novel.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 23:48
Hehe, jeg har ikke lært at gå i banken selv, før jeg blev 18 ;-) Hænger sammen med, at jeg bedre kunne styre forbruget, når det gik igennem min mor. Det var helt frivilligt. Det går dog stadig ganske godt, nu hvor jeg selv har overtaget...

Jeg må sige, at der denne gang sker noget fra HNs side! Blev lidt overrasket over den meget hurtige udlevering af IP (troede kun, at denne udleveres til politi), men kan se, at I tager sådanne forbehold ved bedrageri - hvilket vel også er rimeligt nok. Ofrene begynder nok næppe at misbruge den 8-)

Så ja, kort sagt: godt gået!

Nu er jeg så MEGET spændt på hvad der videre sker. Det er RET mystiskt! Og jeg forstår 100% dem, som politi-anmelder.

Lene Skov Mikkelsen :-) piv.nu

pivnu er en numsefisk - tryk her!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 00:03
Hej Ironhorse,
Jeg kan kun undersøge de ting jeg får tilsendt, og derfor har jeg ikke haft mulighed for at undersøge det du der siger. Jeg var blot klar over at der havde været noget med en konto i pågældende bank.
Send mig evt. noget materiale via email, så skal jeg gerne se på det.
Mvh. Annette Skovbon
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 10:30
Hvad med at RINGE til personen for at få det optrævlet?

Lise Rohden
zatogi@hotmail.com

En hest på nettet er bedre end én på taget - medmindre det er en Knabstrupper, så må den bo i mit badekar! ;D
| En rideskole med sammenhold og de dejligste heste - www.amagerrideskole.dk |
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 10:34
Om en 13-årig kan straffes eller ej er da sagen uvedkommende. Bedrageri skal meldes til politiet - især i dette tilfælde hvor det ikke ser ud til at man er helt klar over om denne 13-årige overhovedet eksisterer.

Jeg foreslår dig Anette, at du tager en snak med mor OG datter plus evt. faderen, på deres privatadresse. På den måde kan det ihvertfald fastslås om det er en lille pige der står bag det her.

Men som sagt synes jeg stadig at sagen skal politianmeldes.

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 11:50
Nu er bedrageriet godt nok foregået på HN, men HN har jo ikke som sådan noget med sagen at gøre. HN har gjort hvad de kunne - udleveret IP nummer og anden relevant info som de har om brugeren. Det er ikke HNs ansvar at støve familien op, besøge dem på privatadressen osv. Hvis sådan noget skal ske skal det enten være de mennesker der er blevet snydt (alle der har henvendt sig pga snyd har, så vidt jeg har forstået, fået udleveret den info HN nu engang har kunnet skaffe), eller politiet.
Jeg vil så sige, at var jeg blevet snydt for 20.000 ville jeg politianmelde, uanset om moderen står frem eller ej, og uanset om snyderen er 13 eller 33. Bedrageri er ulovligt, lige gyldigt hvordan det udføres og af hvem. Man kan ikke forlange at moderen selv skal politianmelde sit barn (det er dog at forlange mere end hvad rimeligt er), men hun kan heller ikke forlange at de forulempede ikke gør det (det gør hun jo sådan set heller ikke, men beder om det - forståligt nok).

-susan
pull the other one, it's got bells on...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 11:54
Selvfølgelig burde det ikke være Anette der opsøger disse mennesker, men nu har hun jo allerede kontakt med dem, og moderen virker ikke interesseret i at hele HN skal kende hendes adresse.

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 11:57
Selvfølgelig anmelder en mor ikke sin egen datter, jeg forstår bare ikke at moderen ikke henvender sig til os der er blevet snydt, for at få en ordning når hun i sit indlæg bad om at vi trak politianmeldelserne. Hun kan vel ikke mene at vi skal trække anmeldelserne før vi har pengene.
En ting er helt sikkert. Jeg stopper ikke før jeg har mine penge om jeg så skal bruge år på det.
Hilsen Jens
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 12:43
Vil også lige sige at jeg synes det er dejligt i gider arbejde på sagen, lækkert at vide ;-)

Mine tanker er stort set blevet skrevet ned - det eneste jeg ønsker er, at de uskyldige offer får deres penge retur, og er meget mere forsigtig fremover.

--HeidiZ--
....~HN's sorte får!~....

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 13:27
Som nogen af jer andre har skrevet, så syntes jeg at det er flot hvad HN har gjordt i denne sag, og jeg mener som Susan skriver, om personen er 13 eller 33 år burde hun straffes,jeg vil også mene at det burde være dem som er blevet snydt der skal møde op hos familien.

Jeg håber at de forulempede snart får deres penge tilbage, men et råd til jer giv ikke op, selvom det måske kan tage lang tid med sådan en sag.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 14:54
Hej Igen,
Jeg har nu fået nye oplysninger i sagen og Heste-Nettet vil hermed opfordre alle som har handlet med Jeanette Andersen, Camilla Meyer, Line Camilla Andersen, Hanne osv. som er blevet snydt til at henvende sig til mig hvis de ønsker at anmelde tilfældet.
Det er vigtigt at I kontakter mig i dag.

Mvh. Annette
Tlf.: 75513240 - Mobil.: 61188282
Email:annette@heste-nettet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 22:22
Jeg synes det lyder som om i hentyder til at det kan en 12 - 13 årig pige ikke finde ud af! Helt ærligt, tror i hun er total dum?
Lad være med at undervurdere tidens unge, de fleste af dem er nemlig klogere end jer selv.

Dette var ikke ondt ment, men i får intet ud af at skrive det er SÅ utroligt hun kan finde ud af det, og hvordan hun overhovedet kan finde på det...

Håber sagen snart er afklaret.

Men er det ikke lige at overreagere, 20:000 ?

- *Smile*
En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P
*Venner er der når andre ikke er der*8-)

"Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst for da behøver jeg det mest."

"Viljen til at ville - skaber evnen til at kunne"
0
0
Svar på denne tråd

Igen...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 12:48

Kan så lige hilse at sige at nu er hun igang igen.... Ved ikke hvor længe hun har været i gan denne gang... men er næsten lige blevet snydt for 2000 kr ve hende og har oprettet en advarsel om hende herinde for en god uge siden.

Hun er meldt til politiet af mig...

0
0
Svar på denne tråd

jeanette andersen
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 16:35

Altså er det ikke en Jeanette Andersen(mors navn) der i et indlæg lige ovenover dette bliver omtalt for at have snydt flere i gennem en del år ? Altså hvis pigen er 13 har hun ikke været ret gammel da hun begyndte? hmmm det kan være jeg har overset noget men jeg undres ?

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 16:54

Læser i tråden pas på svindel lidt længer nede på siden , kan man se at hun har været igang længe og der for har været lagt sag an mod hende.

Så det med en 13 årig pige og hendes mor som prøver at glatte ud er vist et falsum.

I den anden tråd skulle hun, have haft gang i snyderiene siden 2002.

Dengang var "datteren" vist et par år gammel...

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 17:21

Der er ikke tale om en 13-årig pige, men en voksen kvinde, som har fundet en fed fidus til at snyde penge ud af folk.

Hendes hjerteskærende historier om en uartig datter er løgn og latin.

Hun er dømt for bedrageriet, men ofrene fra dengang så ikke deres penge igen, da hun ikke er i stand til at betale tilbage.

Lad nu være med at handle med hende!

Rose - og Kongejordens Cardiff

http://equinitis.wordpress.com - Et hestesite i udbrud!

0
0
Svar på denne tråd

læsdfæslkdf
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 18:44

Ja tak sådan havde jeg også forstået det :) blev bare i tvivl om jeg havde set forkert:) tror helt sikkert også på at det er hende "moren" der er en løgner uden lige... at man kan finde på det...

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 19:39

Tænk at hun er igang igen!

Jeg synes nærmest man burde lave en liste over alle de navne, som man ikke må handle med.

Ved det lyder åndssvagt, men i siger selv at folk har handlet med hende igen nu her?

Og jeg var personligt ikke på HN i 2002, hvor denne tråd er fra, så jeg ville have gavn af sådan en liste.

Man kan jo ikke kende/huske alle de navne efterhånden, synes snart der er en del svindlere, men det virker til de bruger det samme navn eller næsten samme navn altid, selvom de er blevet taget i akten før, så sådan en liste ville være god.

Eller et karakter-system på markedspladsen. Er man blevet snydt, kan man give dårlige karakterer, og så vil andre kke handle med vedkommende. Det bruger de jo også på fx eBay :)

0
0
Svar på denne tråd

trist......
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 09:09

Har sidet og læst lidt på denne sag og syntes godt nok det er trist:o( Jeg er heldigvis ikke selv blevet snydt, men har dælme handlet en del her på nettet og føler med jer der har tabt en masse penge:-/

Jeg tror desværre ikke der er nogen opskrift på, at helgardere sig mod snyd og man kan desværre ikke sende pr. efterkrav mere, hvilket jeg ellers har benyttet mig en del af?

Måske HN kunne anmode Postdanmark eller anden pakketrans, UPS mfl om at genindføre denne ordning. Det er vist den eneste måde at gardere sig på.

Mht. denne kvinde der snyder, hun skal helt klart anmeldes, jeg ville enda gå så vidt som til at prøve og fremskaffe billede af damen og sende det til alle rideskoler i Dk og hænge det på forsiden af HN.

Desuden syntes jeg virkelig det er sygt som hun kører løgnhistorierne ud med 13-årig pige, hengiven mor osv., hun burde ha en forvaringsdom på en kolbøtte-fabrik! Fandeme trist moralen er synket så lavt!!!

Håber i får ram på damen:o)

Kh. Søs

0
0
Svar på denne tråd

Tjek datoen!
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 13:50

Til orientering:

Den tråd I skriver i nu, er fra 2002.

Dvs. at der kan være oplysninger der ikke længere er relevante, f. eks. kontaktoplysninger på private.

0
0
Svar på denne tråd

selve historien
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 13:38

bliver vel aldrig urelevant - uanset den er startet i 2002.....

Kongur fra litla-moshvoli

Vikur fra Baverslund

0
0
Svar på denne tråd

ang snyd
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 14:45

især da det er igen og igen der optræder snyd fra folk....

0
0
Svar på denne tråd

det er da ret
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 09:45

utroligt at hn har haft siden år 2002 til at lave et mere sikkert system, og intet er endnu sket?

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

0
0
Svar på denne tråd

hej....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:16

er der nogen som ved hvilket navn hun køre under nu ??

I nyheden er der tre link, og i et af dem er der en som skriver at hun sku sælge noget til "jeanette", og afventede beløbet indsat på konto, inden afsendelse, men det skete aldrig.

Jeg afventer betaling fra en jeanette andersen fra billund, på 100 kr. og hun skrev hun overførte i torsdags, hvor jeg svarede jeg først sendte når jeg ku se beløbet, og der er intet sket.

Det var via HG, og kan ik finde hendes bruger derinde mere :S

Kan det være hende??

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette andersen
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 05:36

Søg på hendes hest derinde, der står noget i en af trådene med at det er en frieser ved navn Imke-et-eller-andet.

Men kunne faktisk godt tænke mig at se et billede af hende, så jeg ku se, om det er hende jeg tror det er.

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 09:18

Det er sørgeligt at en så initiativrig og udspekuleret person ikke kan omdirigere sine talenter til noget samfundsnyttigt, som fx ærligt arbejde.

Tænk at leve i en så falsk verden og altid skulle holde rede i løgnehistorier. Huske på hvilket navn man nu optræder under i forskellige sammenhænge. Jeg får sgi da mavesår på hendes vegne!

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:47

Efter at have læst tråden så jeg at Anette søgte forslag til forbedring af systemet på HN. Jeg har sendt hende et forslag, også må vi ses om det kan bruges :)

I kan lige få en kopi af min besked. så kan i evt. komme med forslag til forbedringer af det, så det kan blive endnu bedre.

------------------------------------ ------------------------------------ ---

Hej Annette.

Jeg har netop læst tråden fra 2002 hvor Jeanette Andersen snyder folk for store summer, (www.heste-nettet.dk/forum/1/210353/ 210353/) hvor af jeg så du søgte efter systemer som kan forbedre HN, så snyd undgås. Jeg ved ikke om det stadig er aktuelt, men derfor vil jeg gerne sende mine ideer til dig alligevel.

Som en bruger i tråden tidligere har foreslået, kunne en "anmeld" knap indsættes i annoncer, så HN nemmere kan se hvor mange anmeldelser en bruger får.

En anden ide kan være at indføre et pointsystem ala. det trendsales har, som skal være til frit skue for alle brugere. Det kunne evt. laves på brugerens præsentation.
Her skulle det så være muligt for brugere, som har handlet med den pågældende sælger, om at give vedkommende en bedømmelse, og poste en kommentar. Det skal ikke være muligt for andre end HN admin, at slette disse bedømmelser, så andre brugere kan se hvilke bedømmelser en bruger har fået, inden de handler med dem.

Systemet vil selvfølgelig ikke kunne sikres 100%, da folk altid kan oprette flere brugere og dermed bedømme sig selv, men ved at bedømmelserne ikke kan slettes, kan andre gå ind og give deres bedømmelser og advare/rette op på deres "snyde" bedømmelser.

Jeg håber det er et forslag i vil overveje :)

Mvh Pernille.

------------------------------------ ------------------------------------ -

- Pernille

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:19

Lige til orientering:

Hun snyder nu igen, denne gang på hestegalleri, så mon ikke hun er herinde igen?

www.hestegalleri.dk/ for_messagedetail.aspx..._id=800344

- Pernille

0
0
Svar på denne tråd

12345676543
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:42

Pernille: Anette arbejder IKKE for HN mere (tjek hendes profil), så du får intet ud af din besked til hende - den skal sendes til en anden som står for markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 18:56

Så vidt jeg ved har hun 2 profiler på HG... Begge er under Jeanette A. Om hun er herinde ved jeg ikke noget om desværre.

Hun skulle ha været i retten for godt 2 måneder siden, men udeblev og er blevet indkaldt igen til Marts engang.

Så det er bare at håbe at hun får den straf hun fortjener.

Mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:33

Pyh, sikke en omgang læsning, men er nu kommet igennem.

Sikke en FORFÆRDELIG tøs! Hun skulle da skamme sig så langt væk at vi andre ikke kan se hende!

Der burde blive bedre sikkerhed på nettet, når man handler - alle steder. Det er jo ikke kun på HN og HG det er et problem, desværre.

Konikponyen Masca Z Nadziei!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:59

TØS eller voksen er jo ikke godt at vide... For nogle år siden udga hu sig for at være 13 år gammel... Og nu i år er hun stadig 13 åbenbart...

Så om det er en tøs eller moren selv der sidder og svindler i den anden ende er ikke godt at vide...!!!

Bare hun får sin straf ihvertfald....!!!!

0
0
Svar på denne tråd

spøg til side..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 22:49

Jeg tror at min lille søster hedder Jeanette A. på HG.. Nu håber jeg ikke at hun modtager hade mails fra alle mulige efter denne tråd?

- Vi hedder ikke Andersen til efternavn, og min søster var 8 år i 2002

Det kunne være rart hvis man kunne give sælger bedømmelse, eller bare tilkendegive at handlen har været reel på markedspladsen.

Mvh Krestine

0
0
Svar på denne tråd

????????????????????
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 02:08

er hun mon død?

Jeg faldt over denne annonce. Men kender ikke alderen på den omtalte Jeanette.

www.afdoede.dk/ index.php?page=visanno...1096771950

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 02:30

Ja det er Jeanette som er død, det kan læses i én af de gamle tråde som de pårørende har skrevet på i går.

Det er synd for hende at hun har været så syg så dét har været hendes eneste udvej. Tiltrods for hendes løgne og snyd, så må jeg sige at hun er en stakkel.

Kondoler

Mette

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

0
0
Svar på denne tråd

min søster.
Forfatter: 
Dato:  31-12-2011 14:39

Jeg har i min søsters lejlighed fundet en pakke med en adresse seddel på. Der stod Louise xxxxxxxxxxx på og hun er fra Hobro. Hvis nogen kender vedkomne, eller hvis vedkomne selv er her på hestenettet, vil jeg gerne i kontakt med hende. Jeg har ikke kunnet finde et tlf. nr.

Mvh

Tina

Tak for din kondolance Mette

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 14:16

Tråden er låst for yderligere besvarelser af hensyn til de efterladte.

Er man i tvivl om en oplysning om en persons bortgåelse er sand, er man ALTID velkommen til at kontakte supporten.

Mvh

Ryttersnak Support

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider