|
|
| ville du udlåne din sadel? |
|
|
jeg står midt i sadelhelvedet med den ene unghest jeg rider. Min sadelmager er ikke forhandler af sadler, og skal jeg købe alle de mærker der muligvis skal prøves, ender jeg jo temmelig fattig. Indrømmet, de sidste par dage har jeg redet uden sadel, men jeg er nu knap så modig på bar ryg, og med en uerfaren hest under mig. Men.. vil folk overhoved udlåne deres sadler til et sådan formål? Altså at man låner en /flere sadler og afprøver på hesten? Der vil ikke blive reddet i saderne, da det udeukkende handler om at finde en der passer hesten (så må rytterens popo jo indrette sig).. Hvordan ville du have det med det? Indtil videre er alle Stübbens modeller kasseret, Isabell Werth har jeg lånt lige nu, men er godt nok noet i tvivl, så det må blive sadelmagerens afgørelse når han kommer i dag.. SUK!
Fjordhest er bedst. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det |
|
|
var til en i nærheden således jeg selv kunne køre ud med den og se den på hesten ville det ikke genere mig 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door. Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt! PB for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja da... |
|
|
de gange jeg har solgt sadler(brugte) har man kunne lægge det fulde beløb der handels for i depositum og hvis sadlen returneres i samme stand som afhentet inden for den aftalte tid, kan man få pengene igen hvis sadlen ikke kunne ligge på dyret. Mht nye sadler, har seriøse forhandlere prøvemodeller man kan låne. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har gjort det med |
|
|
min, mod fuldt beløb. En enkelt prøvede den dog, mens jeg var der.
Mvh. Tine Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,- Eller bud Alca pads eller Anky underlag købes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salg af sadel |
|
|
Jeg har selv når jeg har købt og solgt sadler, prøvet dem før end man køber. Sadlen skal jo prøves på hesten før end man kan vide om den kan passe. Har f.eks en til salg nu og ville da undre mig hvis nogen købte den uden at have prøvet. De må også godt ride i den. Intet problem. Sadlens pris skal bare ligges i depositum som betales tilbage når sadlen afleveres. Jeg ville aldrig købe en sadel jeg ikke havde prøvet at ride i. Ved godt den skal ligge godt på hesten, men rytteren skal også befinde sig godt i den. Begge dele er lige vigtigt i min verden. Jeg kan ikke ride min hest ordenligt hvis jeg ikke sidder godt. Rigtig god jagt på sadel. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel... |
|
|
Hvis det var en som boede tæt på og evt. betalte benzinpenge, så ville jeg gerne komme med min sadel, så den kunne prøves. Men jeg ville tage den med mig hjem igen  Ville kun udlåne den i en periode til dem jeg kender, hvis jeg ikke selv skulle bruge den. Er lidt øm over min sadel  Held og lykke med sadeljagten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ville jeg... |
|
|
... ikke have et problem med. Den sadel jeg har til salg giver jeg en uges returret på. Man betaler det fulde beløb, og passer den så ikke sender man den tilbage og får pengene retur. Men jeg foretrækker at det ikke er med forsendelse osv, men en der kan hente og bringe den - for det ER besværligt med at skulle på posthuset. Jeg ville heller ikke have problem med at nogen (i nærheden) ville prøve den sadel jeg IKKE har til salg, for at se om den er den rette type. Det skulle bare være så tæt på at jeg kunne køre ud med den og være der mens den blev prøvet.
£isbeth & Baloo Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er lige |
|
|
netop som trine t og lisbeth siger, at sadlen befinder sig forholdsvist tæt på (vejle) og ejer må selvfølgelig gerne komme med. Dejligt at læse der er hjælpsomme mennesker til! Er der nogen af jer der har erfaringer med Isabell werth? Når jeg lægger den på syntes jeg ikke den er helt optimal, men når gjorden bliver spændt ser det rimeligt ud, er det almindeligt med "luftsadler"? Ahh.. er spændt på hvad sademageren siger. Grunden til min sadelmager ikke er i besiddelse af sadler, skyldes at han for længst er pensioneret. Min mand laver noget computer halløj for sadelmageren, og han tjekker og tilpasser mine sadler:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøveride sadler |
|
|
Havde jeg en sadel til salg, så kunne den prøves mod et depositum på sadlens værdi, sadlen skulle hentes og afleveres af køber, selvfølgelig afleveres i samme stand som inden afprøvning. Men jeg må dog kommentere på, at du ikke har tænkt dig at prøve at ride i sadlen. En sadel, der umiddelbart ligger godt på en stillestående hest, kan pludselig ligge helt anderledes efter en ridetur. Glider sadlen frem, tilbage, vipper den bagtil... der er mange ting at tage stilling til. Og det nytter altså heller ikke med en sadel, man som rytter slet ikke befinder sig godt i! Så sørg endelig for at ride i de sadler, du prøver!!
...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn! Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer *** Brune dressurstøvler købes str. 5(38) 38 46 el. mål meget tæt derpå!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps.. |
|
|
Når jeg har haft sadel til salg, er jeg gerne kørt 50-100 km hver vej, istedet for at sende. Og de har også haft i deres varetægt på kontrakt et par dage, så de kunne finde ud af om den passede perfekt. Det ønsker jeg selv, og gør det derfor også for andre. Låner gerne ud til andre i stalden også, men ved også det er ærlige mennesker, der passer på mine ting, og oplyser hvis der sker noget. Så ja, det vil nogen folk gerne 
Mvh MB
"De som ikke mener lykke kan købes for penge,
har aldrig ejet en hest!"
-Min hest er på fold hele dagen..
Opstaldning 6973- hal, løbebånd, fuldpas www.staldhiphop.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa... |
|
|
...jeg er åbentbart mere modig end så mange andre herinde jeg har haft udlånt min helt nye stubben dressursadel mod at der blev skrevet kontrakt på at sadlen skulle afleveres tilbage i samme stand som da hun fik den. Pigen skulle have sadelmager ud for at se hvilken sadel der passede hesten og da hun ikke var millonær kunne hun jo ikke ligge depositum for alle sadlerne hun fik med ud at prøve. Vi skrev en udførlig kontrakt og jeg fik fulde navn og kørekortnummer og hun underskrev kontrakten inden hun fik udleveret sadlen. Der var ingen problemer og sadlen kom tilbage i samme stand som den blev afleveret i  Det tør jeg godt gøre igen hvis jeg skal sælge en sadel igen. Mvh Britt
Savnet er stort: Lady Lianna 1984-2004 Magic 1996-2006 Cherie 1986-2009 Freja 1991- 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låne sadel ud |
|
|
Da jeg i sin tid skulle have sadel til min unghest, fik jeg lov til at låne omkring 15 forskellige sadler af private mennesker, der havde deres til salg. Sadler med en udbudt salgspris mellem 4 og 15.000 kr. Det var primært folk fra nordsjælland og kbh, hvor jeg selv boede, jeg lånte af, men også i holbæk og ringsted lånte jeg. Der lavede jeg en udførlig kontrakt om sadlens model, serienr, stand, salgspris, og om at jeg som låner hæftede for sadlens fulde værdi, hvis ikke den kom tilbage i samme stand og til aftalte tid. Jeg bad desuden om tilladelse til at prøve at ride i den, i tilfældet af, at sadlen var blandt en af dem der kunne ligge. Det sagde alle ok til. Ejer af sadlen fik naturligvis mit fulde navn og adresse, samt kørekortsnr., samt et symbolsk beløb i depositum på 500 kr. Jeg ringede simpelthen på de annoncer der kunne være interessante, og forklarede min situation, og der var kun 2 der ikke ønskede at låne mig deres sadel uden dep. på sadlens fulde værdi. Jeg hentede sadlerne i løbet af et par dage, og afleverede dem alle, undtaget den jeg købte, tilbage dagen efter mødet med sadelmageren. Da jeg selv skulle sælge sadel, var jeg naturligvis lige så large med at lade folk låne min sadel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Da jeg skulle sælge min "gamle" sadle, fik køber lov at prøve at ride en times undervisning i den, og have deres sadelmager til at kigge, fik hele beløbet i dep. for turde ikke bare låne den ud.
Den sadle jeg har nu, købte jeg fra helt ny, og der er én enkelt anden hest der har haft den på, og det var både første og sidste gang..
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadelhelvede |
|
|
Har siddet med samme tanke, jeg er kommet frem til at jeg virkelig gerne vil have en Kieffer Rusty eller Windsor Greenline - Men vil naturligvis også rigtig gerne have lov at prøve dem på hesten inden jeg køber. Så det er rigtigt rart at se der findes mennesker der er villige til at låne deres sadler ud, så man kan finde den rette 
Mvh Elisabeth Med den "japanske" hest OG lånehesten Charlie Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P Back on Track købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| problemet er løst nu |
|
|
sadelmageren godkendte Isabell werthén. Jeg har den til låns en uge og har redet i den i dag, hvilket gik fint. Til gngæld er det opstået et nyt problem.. Sadelmageren mente at undet hestens ret korte ryg kan den ikke bære en sadel større end 16,5 tommer (hvilket werthen er). Fint for mig, men det er ikke min hest, og ejerens popo kan absolut ikke være i den..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm12345 |
| Forfatter:  |
Camilla-H ♥Pedro♥ |
| Dato:  |
07-08-2010 00:30 |
|
Hmm. Hvad er det for en hest?? Man KAN jo få sadler, hvor sædet er op til 20", men hvor selve fladen ned mod hesten er måske 16,5".. Men de er jo ofte lidt pebrede i prisen.. Det er vigtigt ikkke at klemme sin bagdel ned i en for lille sadel, da vægten så vil blive lagt for lang tilbage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er en |
|
|
87% oldenborg på 160 cm. Han er bare ret kort i ryggen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selv til stede |
|
|
Jeg har ikke noget imod at lade andre prøve min sadel og de må, hvis sadlen ikke risikere at lide overlast (dvs. den ligger fornuftigt på hesten) også gerne prøve at ride i den. Men det sker kun, når jeg selv er til stede. Så det er nærmest kun venner, som får lov. Nu har jeg så heller ikke solgt ret mange sadler. Men jeg har haft de sadler, som jeg selv rider med, med i byen, når veninder har skullet finde ny sadel. Det er jo en fin måde at få testet, om nogle sadler duer til deres hest eller ej. På den måde kan man jo nemmere få et overblik over, hvilke modeller der er fuldkommen håbløse til hesten.
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke uden penge |
|
|
Man må gerne købe min sadel og levere den retur igen hvis den ikke passer, men låne den, næ nej, det sker ikke hos mig. Jeg har desværre engang prøvet at sende en sadel afsted med halvdelen af prisen i depositum (5000 kr.) og sadlen passede ikke, så hun fik pengene og sendte sadlen retur. Jeg fik en sadel tilbage med to kæmpe ridser, og jeg var fuldstændig grædefærdig. Hun mente at den havde ridserne da hun fik den, så det måtte jo være sket under transporten. Det var da en mulig forklaring, hvis altså ikke det var fordi hun havde sendt sadlen tilbage i samme papkasse, som var fuldstændig intakt. Ergo havde hun lavet ridserne, og jeg kunne intet stille op. Jeg havde haft sadlen til salg for 10.000 kr. men måtte sætte prisen voldsomt ned pga. ridserne (og havde den i øvrigt til salg i umådeligt lang tid, for der er dælme ikke mange der vil købe en spritny sadel med fejl...), og endte med at sælge den for 7500 kr. ink. dyr montering. Så nej, hvis der er nogen der er interesseret i min sadel, så er de velkomne til at betale prisen og levere tilbage igen hvis sadlen er intakt. Låne ud kunne jeg aldrig drømme om at gøre igen, det var simpelthen for dyr en lektie. Jeg kan da hilse og sige at jeg var 16 år på det tidspunkt, og havde købt sadlen for 14000 kr. et par måneder tidligere, og måtte sælge fordi min pony var meget syg. Det var rigtig rigtig mange penge at miste fordi sådan en m*gk*lling havde ridset min sadel, og jeg var længe om at få betalt dyrlægeregningen - når man er 16 år er det jo begrænset hvor meget man kan tjene ved siden af skolen. Så det var dyre lærepenge, og den fejl begår jeg ikke igen. Ikke fordi man skal tro, at alle er sådan, men når man en gang har en dårlig oplevelse skal det bare ikke ske igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udlån af sadler. |
|
|
Jeg har to udlånt pt. Den ene med henblik på salg. Den anden er bare lånt ud, indtil rytteren få råd til en ny. Jeg ville selv aldrig mere købe en sadel, som jeg ikke har haft mulighed for at prøve inden køb. Sadler, som jeg ikke skal af med, vil jeg gerne låne ud, men kun til personer, som jeg ved passer godt på dem.
Hilsen Maria Livet er for kort til bekymringer -Men hvor er det svært at lade være
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rasmine: |
|
|
Det var da godt nok en sur erfaring at gøre sig! Og i øvrigt meget respektløst af låner! Line nu har jeg som skrevet lånt en Isaell werth af min tidligere ridelærer. Sadelmageren har godkendt den, og vi har den ti låns en uge, for at ride den, men netop fodi det ikke er min er jeeg meget påpasselig med den. Jeg sadler feks ikke op i stalden, men i stedet på banen, på den måde risikerer jeg ikke at hesten ridser sadlen når den går ud gennem stalddøren. Ligeledes sadler jeg af på banen. Sadlen var meget støvet og havde ikke været i brug et stykke tid da jeg lånte den, men det er da klart min plan at levere tilbage i nypudset stand som et lille tak for lån. Alt andet syntes jeg er mangel på respekt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja og... |
|
|
Ja og det værste var bare, at jeg kunne intet stille op. Køber havde jo fået sine penge tilbage, så den eneste mulighed jeg havde, var at køre til den anden ende af landet og stille mig på hendes dørtrin og kræve en erstatning eller at hun købte sadlen. Og det ville der nok ikke komme noget godt ud af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|