|
|
| Grime på hund |
|
|
Jeg er ved dyrlægen blevet opfordret til at prøve en grime til vores hund, da den trækker i snoren. Jeg har købt en, men min lille hund så ud som om, jeg gjorde overgreb på den, da jeg lagde den på. What to do? Smide grimen ud eller er der et trick? Hun ser ligesådan ud, når hun skal have sele på, men logrer glad, når vi kommer med hendes "kvæler"-halsbånd. Hun trækker især i de første 10 minutter af turen. Givetvis fordi den er ivrig.
Hilsen Mette Tanni og Duchess Part søges til hoppe på 7 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er imod... |
|
|
grimer til hunde. Har du prøvet med "gå pænt"-træning de ti minutter, hvor hun trækker? Jeg har selv to beagler, som også er meget ivrige, når der skal gåes tur, nøjagtig som din, tror jeg. Jeg synes mange har en tendens til at tale for meget til hunden. Det forstyrrer den, da den har brug for helt klare kommandoer, så enkle så muligt og ikke alt muligt løssnak. Lær den en lydkommando, som betyder kontakt! Jeg laver en kort, skarp lyd med min mund (hønserøvsformet ) som betyder kontakt! Man kan også bruge en "klikker", det vigtigste er bare, at lyden er den samme hver gang. Den lyd, jeg udsender, vænnede de sig ret hurtigt til, for hvis de søgte mine øjne i det øjeblik lyden kom, så faldt der en godbid. Derudover har jeg også gjort det, at jeg simpelthen ændrer retning, hvis hunden trækker, jamen, så går jeg baglæns, indtil min hund er ud for min side, så går vi igen fremad. Håber du kan bruge mine råd, synes altid det er lidt svært at beskrive sådan noget  Held og lykke med det  Mvh Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en |
|
|
jeg syndes at den er rigtig god ... kunne ikke undvære min ... jeg gik med et alm halsbånd samt grimen til at starte med så hunden kunne vende sig til grimen.
HVOR ER DYRHAUGES FRIDA ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Moiselle : Vi laver skam gå-pænt-træning på hele turen, men det er hårdt arbejde.  Jeg har en lyd, der betyder, "hov det går for hurtigt vent". Grimen var for, at det skulle være lettere at træne hende med små signaler, men havde ligesom den modsatte effekt, da jeg gav hende på. Hun har grimen på nu, og ser ud som om, det går lidt bedre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har en border |
|
|
"hvalp" på et halvt år....der TRÆKKER..... Hun har halsbånd på - og jeg har ikke forsøgt mig med en grime. Jeg står stille indtil hendes "trækkeanfald" er ovre, går så lidt videre, trækker hun igen, står jeg stille igen - indtil hun giver efter i snoren. Hun har efterhånden fundet melodien. KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haha... |
|
|
det tænkte jeg også nok, du gjorde... Jeg kom til at tænke på, da jeg havde fået den ældste af mine hunde, boede vi stadig i byen og jeg luftede ham ved åstierne i Odense og hvor har "bænkefolket" ofte grint med mig, når Asterix og jeg travede frem og tilbage og frem og tilbage... Det var faktisk helt hyggeligt og det endte med at Asterix blev helt glade for dem, for de kaldte altid på ham og gav ham godbidder, for han var/er jo en ren charmetrold. Hm, nå, lige et nostalgisk tilbageblik. Og han lærte at gå pænt... Det lyder da godt, hvis hun er ved at acceptere grimen. Ellers er der også nogle seler, der kan hjælpe mod trækkeriet. Min Mor har købt en og er superglad for den. Hun har nemlig kysset asfalten en del gange, fordi deres lige pludseligt skulle pokkers hurtigt hen til noget MEGET spændende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grime.. |
|
|
Grimen ER et overgreb på hunden!! Jo, den virker, men kun fordi vi misbruger den påvirkning den har på hunden. Det den gør er at den giver et pres hen over næseryggen på hunden. På hunde/ulve-sprog er det den værste irettesættelse OVERHOVEDET!! Det næste ville være et overfald. Så det er klart det virker, hunden bliver sat i en situation hvor den med instinkter ved at her skal den ikke kæmpe, men bare give efter. Den finder ud af at den undgår dette pres når den ikke trækker, men det er ved at den bliver straffet. Den lærer IKKE fordi det er sjovt og fordi den selv skal tænke sig til at det er bedre for den ikke at trække. Ang krops-sele, så kræver det selvfølgelig at den lige finder ud af at det er okay at have en sele der sidder rundt om kroppen. Den kender sin kæde, og ved sikkert at når den kommer betyder det at I skal på tur. Det ksn den også lærer med en sele. På sige vil en sele være meget mere behagelig for både hund og ejer. Hilsen Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vores største problem er nok, at vi ikke er nødt til at have snor på hende særligt tit. Vi bor på landet, og har rigeligt plads. Når hun er med mig rundt, går hun løs, tøffer lidt rundt, bliver indkaldt og rost, og har det som blommen i et æg. Jeg har haft hende i snor i dag, og hun gik egentligt forholdsvist pænt. Min mand og børn har dog svært ved at finde fidusen og være konsekvente nok. Min mand lader hende bare daske rundt som det passer hende, hvilket jo så gør det dobbelt svært at træne den. Mine børn er ikke stærke nok til at sætte sig igennem. Især min datter flyver bare afsted. Tror bare grimen bliver droppet, den kostede heller ikke alverden, så ingen penge spildt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundegrimer |
| Forfatter:  |
Marie ♥Milton♥ |
| Dato:  |
05-08-2010 15:40 |
|
Grimer til hunde skal KUN bruges når der trænes. Og hvis den ikke bruges korrekt, kan den give kroniske nakke/rygskader... Go idé at smide grimen langt pokker i vold og på med selen  Jeg har en grand danois på 65 kg, som jeg kan holde i selen men ikke i halsbånd.... En kvælerhalsbånd, kan give kroniske skader i halsen, så ud med den også  Og et sidste råd, så begynd til hundetræning!! Held og lykke og klap-klap til vovse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vil gerne se beviser for påstande om skader ved brugen af grimen og kvæler halsbånd.. ----------------------------- Ønsker du en vejledning / hjælp med grimen så skriv privat. Det skal kun være en hjælp i starten og ej en længere varende brug.
Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk 2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Tilst ved Århus efter aftale. LÆKKER HOPPE PLAG EFTER UNO DON DIEGO SÆLGES! KIG PÅ PRÆSENTATION!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| StaldArthur |
Marie ♥Milton♥ |
06-08-2010 13:28 |
|
Ang skader ved kvæler, så er du velkommen til at komme og hører hvordan min hund, siger, hvis du tager i hans almindelige halsbånd! Han hoster, sprutter, laver brækanstrengelser, mm, bare man holder MEGET let i halsbåndet. Dette kommer af ALMINDELIG brug af kvæler... Har ikke "beviser" fra en halti, men det jeg har læst og hørt om den, ja så får ingen af mine hunde sådan én på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
Laust |
06-08-2010 13:59 |
|
Hvor i landet bor du? Jeanette fra www.specialdogs.dk kan hjælpe ALLE hunde der trækker. Hun er den mest kompetente person der kan have med hundetræning at gøre. vores store lab-blanding på 40 kg bor også på landet og er i snor 1 gang pr. mdr. men hans grundtræning trænede vi hos Jeanette så selvom vi slæber ham med i byen, til dyrlæge eller andre steder så opfører han sig pænt og kan til enhver tid dæmpes med et forsigtigt "Det Nej". Jeg kan bremse ham i alt ved at bruge "Det Nej" Hun er simpelthen et besøg værd...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg går og venter på at få en melding om, hvornår der starter hundetræning i vores område. Vi har gået ved dyrlægen, men hun er gået på barsel og afløseren starter kun et hvalpehold, så ja, vi arbejder på sagen. Mht. tilvænning til sele, så var selen det første vi brugte til hende, så skulle mene den har vænnet sig til den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| katten... |
|
|
Min kat lignede også en der var udsat for noget yderst frygteligt de første uger han fik kattesele på... nu har han vændet sig til det og har intet imod det. I Starten trykkede han sig helt fladt mod jorden og nægtede at bevæge sig.
Mvh. L Nielsen. For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du skal bruge |
|
|
grimen på din hund, skal du vende den noget positivt. Lad hunden snuse til den først og giv ros+godbidder et par gange. Så tag grimen på og ros+godbidder og tag den af og fortsæt sådan. Jeg har selv en grime, som jeg kun bruger til gå pænt træningen (Vi bruger den faktisk ikke rigtigt mere), den har været effektiv for os og har også hjulpet med hans trækkeproblem 
Mvh Flis "If you take one more step, I'll be behind you and put my foot where yours were first, and if you say one more clever thing, I'll just repeat it and act like I said it first" - VETO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hund |
|
|
trækker også meget, indtil hun har været fri og løbe, g jeg har ikke lavet andet end at træne hende. Købte så en grime, og hunden synes det var SÅ ubehageligt selvom hun havde fået ros/godbidder og tilvænning. Så fikhun den på, kørte hun hovedet hen ad alting så hun fik rifter i mundvigene og lign. Så den blev lagt på hylden meget hurtig, og så træner vi fortsat det samme, som i længden nok skal hjælpe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|