|
|
| Grime på hund |
|
|
Jeg er ved dyrlægen blevet opfordret til at prøve en grime til vores hund, da den trækker i snoren. Jeg har købt en, men min lille hund så ud som om, jeg gjorde overgreb på den, da jeg lagde den på. What to do? Smide grimen ud eller er der et trick? Hun ser ligesådan ud, når hun skal have sele på, men logrer glad, når vi kommer med hendes "kvæler"-halsbånd. Hun trækker især i de første 10 minutter af turen. Givetvis fordi den er ivrig.
Hilsen Mette Tanni og Duchess Part søges til hoppe på 7 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er imod... |
|
|
grimer til hunde. Har du prøvet med "gå pænt"-træning de ti minutter, hvor hun trækker? Jeg har selv to beagler, som også er meget ivrige, når der skal gåes tur, nøjagtig som din, tror jeg. Jeg synes mange har en tendens til at tale for meget til hunden. Det forstyrrer den, da den har brug for helt klare kommandoer, så enkle så muligt og ikke alt muligt løssnak. Lær den en lydkommando, som betyder kontakt! Jeg laver en kort, skarp lyd med min mund (hønserøvsformet ) som betyder kontakt! Man kan også bruge en "klikker", det vigtigste er bare, at lyden er den samme hver gang. Den lyd, jeg udsender, vænnede de sig ret hurtigt til, for hvis de søgte mine øjne i det øjeblik lyden kom, så faldt der en godbid. Derudover har jeg også gjort det, at jeg simpelthen ændrer retning, hvis hunden trækker, jamen, så går jeg baglæns, indtil min hund er ud for min side, så går vi igen fremad. Håber du kan bruge mine råd, synes altid det er lidt svært at beskrive sådan noget  Held og lykke med det  Mvh Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en |
|
|
jeg syndes at den er rigtig god ... kunne ikke undvære min ... jeg gik med et alm halsbånd samt grimen til at starte med så hunden kunne vende sig til grimen.
HVOR ER DYRHAUGES FRIDA ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|