Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjortetaksolie bare en tanke..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 22:38

Hej alle sammen

Nu har jeg hørt så meget om dette hjortetaksolie at det bare virker.. Men ved også at det kan brande hesten af vis det kommer direkte på huden..

Så var det lige jeg tænkte, jer der blander jeres insektspray hvorfor blander man det ikke der i så det ikek er så stærkt igen men stadig får virkningen.. Kan man ikke det???

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift :)
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 23:22

Hej

Tror det vil skille hvis man blandede det op med vand.
Men jeg hælder altid min sprayflakse med hjortetaksolie over med skold hedt vand, så at det bliver meget tyndflydende og man undgår et alt for tykt lag på hestens pels :)

Janne

0
0
Svar på denne tråd

jow.....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 23:24

Det tror jeg faktisk godt at man kan. Jeg har tit tænkt tanken at fortynde det med vand, på den måde så strækker det længere når man smører det på istedet for at spraye det.

Jeg tror ikke det hjælper at blande det i insektsprayen, den tager de små irriterende fluer omkring ørene, mens h.olien tager de værste ting der flyver rundt om maven og de nedre regioner på hesten.

Tror hestene vil være meget ked af at få h.olien i hovedet

0
0
Svar på denne tråd

234568790+
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 23:32

Smiler..

Det jeg mener er at mange blander selv deres insektspray.. Eddike olier osv.. Hvor så ikke prøve at blande hjortetaks olie i...

Måske man skulle hopper i matas og spørge dem ad... Hvad de tænker og hvad man evt kunen gøre...

Janne hvordan gør du det med det varme vand er ikke helt med...

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Hjortetaksolie
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 01:11

Vi har ofte brugt hjortetaksolie på vores heste i sommerperioden, og ja man kan godt fortynde det med vand. Du skal bare tage dig i agt for at hestene bliver brune der hvor du sprayer det på og så lygter det stadig helt forfærdeligt.

Det virker meget godt, men nej jeg vil heller ikke tro, at hesten vil synes det er særligt spændende at få det i hovedet og for tæt på øjne osv.

Mvh Nanna

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 07:38

Jeg har i flere år lavet en aldeles hæslig blanding af :

Eddikke, citronsaft, hvidløg, lidt husholdningssprit og hjortetaktsolie.

Hjortdetaktsolien sætter sig på siderne og masser af hvidløg i bunden - så spæder man bare op med mest eddikke og lidt af det andet tynde.

Det bliver selvfølgelig klumpet og jeg smører det tynde på med en pensel, særligt mellem bagbenene (hvor mine vallakker er meget plaget af stik og bid) og under maven, en lille smule forsigtigt under øjnene.

Det bruger jeg når insekterne er allermest aggresive, fordi der er Tektonik ikke helt nok.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

234567890
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 09:04

hmmm så er det nok ikke en helt fantastisk ide alligevel... Han er bare så plaget mellem benene det lille pus...

MEn jeg må se hvad jeg lig ekan finde på så.. For er ikke så glad for at bruge h.olien ren..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider