Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Collie-hund - nogen som har sådan en ?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 19:01

og hvad kan I fortælle om den som familiehund ?

Vi har naturligvis læst en masse på nettet, men vil også gerne have nogle personlige oplevelser og erfaringer med denne race.

Nogle i vores familie har haft dem hele livet (dog ikke mere) og har har været lykkelige for racen.

Gerne billeder af dyrene også.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever og OX-hingst Shaklan Ibn Saskatoon

Sommergræs tilbydes på Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

Bumbujm
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 19:09

Jeg elsker collier. Vi havde en kort og langhåret da jeg var barn. Dejlig aktive hunde, dog var den langhårede en smule nervøst anlagt, men alligevel skøn hund.

Nu har jeg en collietæve på 10, som vi har haft i 7 år. Hun kommer fra et internat og er en ex vanrøgtshund. Der var en del udfordringer med hende i starten, bla. sprang hun på fremmede biler og gik til angreb på højtaleren i fjernsynet.

Men skøn og velopdragen hund, der altid er i nærheden af en. Altid klar på en omgang leg, men lige så tit med på bare at ligge og hygge.

Min konklusion må være en gang collie altid collie

Billede

Og det fjæs kan man da ikke stå for....

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 19:36

hej smukke og tak for sidst

vi havde en blanding af collie og schæfer (hanhund) da jeg var barn og den var enormt angstbider og faktisk ikke nogen ret god børnehund.. meeen vi elskede det skøre kræ alligevel

så havde vi en i familien (tæve) og den var faktisk også noget så skør (og angstbider)... dem der havde den fortalte at det var meget normalt efter dem de kendte der havde haft sådanne i mange år og at de generelt var meget nervøse/angst anlagte

det var ikke en hund jeg nogensinde ville overveje som familiehund men det er jo alle mine dårlige erfaringer/oplevelser om dem der er skyld i det...

men en smuk hund er det bestemt...

Bianca & Banditten
Der nu også giver den gas til C stævner :)

0
0
Svar på denne tråd

2 stk lige nu
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 19:54

Hejsa

Jamen vi har lige for tiden 2 skønne hunde af den race, faktisk har vi haft collier de sidste snart 14 år.

Vores hanhund blev 12 i maj, og ham har vi også haft i 12 år, og vi har aldrig haft dejligere hund. vi børn var dog teenagere da vi fik ham, og både min lillebror og jeg gik til træning med ham i starten, og han var dejlig lærenem.

Mine kusiners børn har også haft meget glæde af ham og de har ikke altid været lige søde ved ham når vi vendte ryggen til, bl.a. har en af dem siddet og hoppet på ham mens han lå i køkkenet, vi opdagede det ved at hunden kom med nogle meget sjove lyde, ligesom når vi selv oplever at nogle hopper på maven af os. Han har været lærenem, meget kærlig og ekstrem beskyttende indimellem, især overfor min mor, som blev meget alvorligt syg da han var ½ år gammel og hun blev hentet i ambulance. redderne snakkede meget med begge vores hunde inden de tog mor op på båren og han nød opmærksomheden, men i det øjeblik de begyndte at køre med båren var han klar til at sørge for at de ikke tog hans madmor med, og siden da har han ikke kunnet lide ambulancer. Han har også holdt vores nabo inde i huset hos os. naboen skulle aflevere nogle papirer og døren var ulåst, tror min mor lige var kørt til købmanden, og naboen fik da lov at komme ind og kunne også snakke med hunden, men når naboen nærmede sig døren ud, ja så knurrede hunden af ham, så naboen sad pænt inde ved køkkenbordet da min mor kom hjem

Tæven vi har nu, har vi haft i 5 år og også fra hvalp af. og hun er ligeså dejlig som hanhunden, dog indimellem lidt mere tungnem, når hun får en ordre, men der er heller lagt så meget lydighedstræning i hende som i hanhunden. hun elsker børn og befinder sig godt med dem. Tæven vi havde inden da købte vi da hun var næsten2 og der havde hun skiftet hjem mange gange, så der tog det noget tid med at få opbygget tilliden, men da den var der, blev hun en fantastisk hund, der var lærenem og lærevillig. hun var en smule reserveret overfor fremmede børn og ikke den der gad at lege med børn i flere timer, men når hun ikke gad mere så gik hun bare sin vej, det samme gør vores hanhund, mens vores nuværende tæve elsker al opmærksomhed.

hundene er aktive, men ikke hyperaktive, de er nemmme at aktivere gennem f.eks. træning, men samtidig er vores rigtig gode til at aktivere sig selv i vores have, med en fodbold eller lign. Begge er lærenemme men også indimellem med deres egne meninger om tingene. Vi har fået et enkelt kuld hvalpe efter de 2 vi har nu og de hvalpe er afsat til børnefamilier.

billede kan ses her www.facebook.com/#!/ album.php?aid=101015&id=711492369

mvh

Mie

med ox araberne Fadligt og Dagirr samt palominohoppen Shakira, og hendes skønne hingsteføl efter Dagirr.

Shakira sælges, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har collier
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 13:06

2 stk

Der er meget stor forskel på collier og collietyper, jeg har en collie med både engelske og amerikanske linier og så en 100% amerikansk collie - jeg sværger idag til amerikaneren..

Simba (eng/amr linier) er meget nervøs, han har som de fleste collier et venligt gemyt og er super intelligent, men er desværre for nervøs..

Fellow (100% amerikansk) er købt hos Kennel Lassie i Stenlille, han er Simbas totale modsætning, og beskrives bedst som en Golden i en colliekrop - han er utrolig stærk og ikke nervøs overhovedet, han tager alting med ophøjet ro. Han er venlig og kan lide alle og er en super dejlig arbejdshund

Så collien BEHØVER ikke være en nervøs og usikker lille hund, det handler bare om at finde de rigtige linier og se sig for når en vælger en kennel.. Jeg har lige været til et årligt træf for hunde som er købt hos min opdrætter (af Fellow) og INGEN af de hunde der er der er usikre eller bange - de er alle hunde som vil hilse på fremmede og har et godt temperement..

Mvh Heidi

Some of my best leading men have been dogs and horses

Elizabeth Taylor

* Bryllup i juli 2011*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider