Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lukke hingst ud til 1 vallak' 2 hopper.
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 18:19

Jeg har 2 hopper og en vallak, hvor hopperne er (158-15år) og 139-7år) og min vallak er (165-21år)

Nu har min far og hans nye dame købt en shetlænder hingst på (ca80-12år)som de vil lukke ud til mine heste. har sagt til dem at min vallak ikke vil tage godt imod hingsten for han passer på sine hopper og kan te sig som en hingst på 5 år nogle gange. men dette vil min far ikke tro på, har sagt det men så griner ham mig simpelthen lige ind i fjæset, som om man ikke har en skid forstand på heste..

har også sagt til ham at hingsten vil hoppe på mine hopper når de kommer i brunst for selvom den er så lille vil den godt kunne bedække dem afligevel.

så ville faktisk lige høre jeres mening om dette, og i siger til hvad der vil ske hvis man lukker en hingst ud til 1 vallak og 2 hopper.

Cassi, Lady og charlie.

0
0
Svar på denne tråd

Det eneste....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 18:29

Man kan sige med nogenlunde sikkerhed er, at du får to sene føl næste år...

Hvordan din vallak vil reagere er jo umuligt for os herinde at vurdere...

Så du må jo sørge for at hingsten bliver kastreret og får brændt de sidste "celler" af inden de lukkes sammen - eller at den ikke kommer på fold med dine hopper.. Men mindre du gerne vil have føl!

Held og lykke med det...

Milla

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

Snart med på en ny Aalborg-tur!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 18:37

Vi havde engang en shetlænder hingst der bed vores store hannoveraner hoppe i haserne, og så lagde hun sig ned så han kunne bedække hende De blev hurtigt skilt ad ...

Heste og ponyer tages i ridning og kommission

på Midtsjælland !!

http://www.team-schade.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg vil også sige ...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 18:40

Jeg vil også sige at du kan vente dig to sene føl næste år .. og hvis din vallak vil forsvare sin flok, kan du nok også forvente en masse skrammer ...

Jeg vil nok lave en indhegning til hingsten .. alternativ lade ham gå kun med vallaken så den har selskab ..

/mette,

og de to dejlige drenge:

...---***Quinar's Lovespot***---...

...---***Sartor's Simply the Best ***---...

RIP min dejlige Prinsesse:

...---***Cappucino***---...

...---***01.06.03-17.06.10***---...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 19:16

Din far er ikke den eneste der tror hingsten ikke kan nå. Men det kan de!!!!!

Vi havde den dejlig pony, hvis far var resultatet af at den DV-avler havde lukket en lille hisig 3'er hingsteplag ud til hans fine DV-hopper - de var jo i fol, men det var 2årsen ikke, det blev den så. Den kærlighed er ikke sådan at styre.

Da vi så solgte ham kunne vi sige: Mor kender vi ikke meget til, men farmor er en medaljehoppe ud af en gennem avlet dressurstamme. Sjovt nok blev ponyen springpony og skal i år starte DM for 2. gang.

Suldudu

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider