Hejsa
Jeg læser selv Int. transport og logistik og er Indkøbsassistent.
Jeg læste først Logistik og dernæst Indkøb. To fag der for mig var utrolig spændende og kunne relaterer meget til hverdagssituationer. Jeg havde 3 års erhverserfaring i mit job inden jeg startede og derfor tror jeg også at det var grunden til at det faldt mig rimelig let. Men der skulle jo stadig terpes, laves lektier, afleveres opgaver osv. Jeg ville aldrig have kunne overkomme 2 fag på én gang selvom jeg kun arbejder 30 timer ugentligt. Så ja det bliver en stor mundfuld for dig. Altså hvis jeg ikke havde haft kæreste, hus, heste osv. havde det nok været ok med 2 fag, men et fag er rigeligt når man også har det andet der skal passes.
Desuden har jeg lsæt via netau, så jeg læser alt selv og ingen undervisning på en aftenskole, men kun over nettet.
Her i foråret har jeg læst erhversret som et af mine valgfag, men desværre dumpede jeg eksamen så til efteråret skal jeg både læse transportjura og dernæst læse op til både dén eksamen og erhversreteksamen. Puha hvor har den dumpekarakter været svær at acceptere. Jeg er vant til gode karakterer og havde slet ikke regnet med at ligge så lavt. Men det er et meget svært og krævende fag og slet ikke så subjektivt som de to andre jeg har læst.
I erhversret har du enten ret eller taget fejl. Der er ingen mellemveje, så hvis du ikke svarer helt rigtigt dumper du meget nemt. Der er i gennemsnit 2 på hvert hold der dumper. Øv og jeg var så én af dem på mit hold.
Jeg har fået meget ud af alle tre fag jeg har læst. Jeg er meget stærkere teoretisk nu og specielt Logistik gav mig utrolig meget viden som jeg idag bruger til at forstå virksomheden i dens helhed.
Jeg lærte alle "fremmedordene" som vores dirktør bruger i flæng, og det er da kanon lækkert at kunne følge med i hvad han snakker om 
Logistik har klart været mit favoritfag, da man også læser Supply chain management herunder. SCM er min store interesse da jeg arbejder i et mindre firma hvor vi er meget inde over alle afdelingerne og har mange møder på tværs af afdelinger. Jeg produktionsplanlægger og laver lidt lagerarbejde udover mit inskøbsarbejde så jeg er lidt over det hele.
Skal du læse Logistik næste semester? Det er jo tvunget indenfor den linje vi begge har valgt, hvis jeg ikke husker forkert.
Bare lige til info så skal man regne med 10-15 timers lektier og læsning per uge per fag på merkonom.
Så det vil sige 20-30 timer for dig med dine to fag. Og lad være med at undervurdere det for det har jeg gjort, og det gør altså at man ikke lige får sit 12 tal som man ellers gerne vil have. De ekstra timer er godt givet ud.
Jeg føler mig rimelig stærk i både Indkøb og Logistik og har pensum rimelig godt lagret i min hjerne, så du er velkommen til at skrive en PB en dag hvis du sidder med noget du bare ikke kan få til at gå op. Måske kan jeg hjælpe.