Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Svensk Ardenner
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 23:14

Hejsa

Jeg har brug for noget hjælp omkring den Svenske Ardenner

Har forelsket mig godt og grundgt i en hoppe - og skal ud og gennemgå papirer på onsdag - Men vil så gerne finde noget om racen... Men selv om jeg Googler - kan jeg ikke finde ret meget stof... måske jeg søger forkert ?

Jeg har hendes svenske ID - kan man mon finde noget, på nogle svenske sider ?

Huuuu håber der er en Ardenner fan der kan hjælpe mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv her
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 23:21

sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ardenner
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 01:59

Min veninde har en Ardenner hoppe gående og den er da godt nok bare så rar Jeg ved ikke så meget om racen, men kender ihvertfald Rolina gennem mange år efterhånden.


Du skriver ikke rigtig noget om HVAD det er du konkret ønsker at vide om racen???


Og så lige et tip: Hvis du ikke forstår det der svenske noget som PiaR linker til, så husk at google translate er okay, selvom den vrøvler lidt engang imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 23:47

tak for adressen - jeg har prøvet at kikke på den...

men det jeg søger er oplysninger om racen - altså lidt mere om hvordan man arbejder med den - erfaringer omkring den.. har i øjeblikket en fjordhest - og der er jo en del foreninger jeg er medlem af.

Jeg søger nogle mennekser i DK som vil dele ud af erfaringer omkring Ardenneren. - det er jo blandt andet en arbejdshest... og lidt tips og ideer til at bruge den på den måde... men også omkring ridning... tænker jo lidt i hvilket udstyr der kan bruges til sådan en bred madamme... men her kan jeg selvfølgelig bruge jyder og belgier foreinger.

Hun er jo hoppe... og findes der Svenske Ardenner hingste i DK..

Tjaaa... en novice det er jeg.

Men jeg vil prøve at lede videre - men det lykkes bare ikke så godt


tak fra Berit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor hest
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 00:02

Er en svensk ardenner egentlig ikke det samme som en dansk belgierhest?



sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 stor hest
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 00:06

Hej Pia

Som jeg kan finde ud af det - så er den svenske ardenner en "afart" af Belgieren - en mindre hest.

Men det er sådan noget jeg også søger noget viden om...

Ja fuldstændigt fjollet at forelske sig så meget i en hest - og race, som jeg intet ved om.

Jeg tænker også i evt. sygdomme forbundet med denne race - men det er muligvis det samme som Belgieren og lignede... har fundet ud af at blandt andet forbenetdragtbrusk kan være et problem.


Men tak for tanken -

Berit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Google
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 00:10

Søger man på ardennerhest på google kommer der en del hits, jeg har ikke nærlæst dem, så ved ikke hvor gode de er.


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ardenner
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 01:45

www.google.dk/ #hl=sv&source=hp&q=ard...1c7b45d45d


Her findes en masse om ardennere. Man skal bare Google den på Svensk

I övrigt en fantastisk hest. Jeg bor den den kommune der har langt de fleste i Sverige så jeg möder en del på min vej.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ÅH SÅ DUM
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 07:33

1000 tak for jeres hjælp... Skalltorp - det var selvfølgelig det jeg skulle - søge på svensk....


Nu vil jeg tygge mig igennem en masse sider...

og har så fundet en koldblod.dk - som må kunne hjælpe mig med danske ardenner folk


tak fra Berit - der næsten ikke har sovet i nat - glæder mig helt vildt til at skulle være sammen med en ardenner dame i dag


Berit

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke sikker
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 13:00

men jeg mener at Ardenneren og den danske belgierhest er noget nær det samme.

I hvert fald sælger vi en del belgierheste til sverige - også avlshingste, og jeg mener det er til ardenneravlen.


Men ellers prøv at kontakte Dansk Belgisk hesteavl for at hører nærmere - tror nemlig du kan få hoppen godkendt der og derved bruge danske hingste ( som jo så ofte er importeret fra holland og belgien)


Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


Til salg:

GO Webmaster, DSP hingsteføl, se mere her

0
0
Svar på denne tråd
 
 koldblod
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 17:14

Måske kan du finde nogen der kan hjælpe dig her http://www.danskkoldblod.dk/





Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!


www.nordsvensk.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ardennere på Grantoftegård
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 11:59

jeg arbejder med Ardennere til hverdag.. Hvis du vil opleve dem kan du tage et smut forbi Grantoftegård i Ballerup. Det er en besøgsgård..
Ardennere er nogle fantastiske heste, men de er bygget til arbejde, så man skal huske at træne dem i at trække og sådan noget.. :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider