Vi har ferie hund for tiden.
Først passede jeg min venindes hund i en måned, den blev så hentet i torsdags da de kom hjem fra ferie.
Samtidigt kom en anden hund til i sidste torsdag, som er min mosters hund.
Hendes goldenretriver begyndte at klø helt vildt torsdag aften, fredag morgen har den bogstavligste talt flået sine øre op.
Vi får en tid ved dyrlægen fredag eftermiddag.
Dyrlægen står og aner faktisk ikke rigtig hvad han skal gøre. Det er fredag, dvs. de kan ikke sende prøver ind før mandag.
Han mener det er skab, men kan ikke behandle før han er helt sikker. Så den får en krave på, og lidt pencilin med hjem.
Nu er prøverne sendt ind, og vi venter på svar fra dyrlægen i eftermiddag eller i morgen tidligt.
Den stakkels hund er virkelig dårlig. Den ligger og piver, og det klør så vildt. Samtidigt når vi giver den krave på, så ligger den bare, og der ligger den i flere timer.
Den kan sagtens drikke og spise med den på, men den vil bare ikke. Så vi bliver nødt til at pille den af og på hele tiden, så den får vand, mad, tisset, osv..
Når den ryster sig i huset, er der blodigt hud og hår overalt efter den, og den lugter så meget ved ørene. Men dyrlægen har sagt vi ikke må vaske, eller lign. før vi kender svaret.
Jeg må ærligt indrømme at jeg vasker hænder konstant, og føler det hele kribler og krabler. Jeg troede ikke jeg skulle sige sådan, men py hvor er det altså klamt.
Dyrlægen mener ikke det smitter til andre dyr, men vi må tage vores forholdsregler. Så mit ridetøj ligger oppe ved hesten, og jeg tager en skyller inden jeg skal derop. Virkelig den omvendte verden.
Ejeren kommer hjem et par dage før beregnet, det glæder jeg mig til.
Pyy, andre der har haft hunde med skab?
ps. min venindes hund har ikke fået noget. Men hvis prøverne fortæller at min mosters hund har skab, så skal den også til dyrlægen.