Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hunden har fået skab.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 11:37

Vi har ferie hund for tiden.

Først passede jeg min venindes hund i en måned, den blev så hentet i torsdags da de kom hjem fra ferie.

Samtidigt kom en anden hund til i sidste torsdag, som er min mosters hund.

Hendes goldenretriver begyndte at klø helt vildt torsdag aften, fredag morgen har den bogstavligste talt flået sine øre op.

Vi får en tid ved dyrlægen fredag eftermiddag.

Dyrlægen står og aner faktisk ikke rigtig hvad han skal gøre. Det er fredag, dvs. de kan ikke sende prøver ind før mandag.

Han mener det er skab, men kan ikke behandle før han er helt sikker. Så den får en krave på, og lidt pencilin med hjem.

Nu er prøverne sendt ind, og vi venter på svar fra dyrlægen i eftermiddag eller i morgen tidligt.

Den stakkels hund er virkelig dårlig. Den ligger og piver, og det klør så vildt. Samtidigt når vi giver den krave på, så ligger den bare, og der ligger den i flere timer.

Den kan sagtens drikke og spise med den på, men den vil bare ikke. Så vi bliver nødt til at pille den af og på hele tiden, så den får vand, mad, tisset, osv..

Når den ryster sig i huset, er der blodigt hud og hår overalt efter den, og den lugter så meget ved ørene. Men dyrlægen har sagt vi ikke må vaske, eller lign. før vi kender svaret.

Jeg må ærligt indrømme at jeg vasker hænder konstant, og føler det hele kribler og krabler. Jeg troede ikke jeg skulle sige sådan, men py hvor er det altså klamt.

Dyrlægen mener ikke det smitter til andre dyr, men vi må tage vores forholdsregler. Så mit ridetøj ligger oppe ved hesten, og jeg tager en skyller inden jeg skal derop. Virkelig den omvendte verden.

Ejeren kommer hjem et par dage før beregnet, det glæder jeg mig til.

Pyy, andre der har haft hunde med skab?

ps. min venindes hund har ikke fået noget. Men hvis prøverne fortæller at min mosters hund har skab, så skal den også til dyrlægen.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder mere
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 12:21

som øremider !!

vores gamle hun fik skab , det er ræveskab hunde får og det er artsspecifik det vil sige kattene og hestene får det ikke !!

det startede på maven og det lugter ikke , men det klør , vi fik ikke taget prøver, men fik noget til at vaske ham i og det blev han og så var det ovre.

som sagt tror jeg det er øremider , når det nu er i ørene han klør og at det lugter.

Vh Berit

De Dagda står til rådighed for hopper

1 års smuk tinker hingsteplag sælges helbror godkendt avlshingst i sverige.

årg 2010 tinker hoppeføl sælges v/fravænning.

www.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 12:42

Kan det være hot spot??

Ikke om jeg begriber, at dyrlægen ikke har givet dig noget, at vaske den i hvis han tror, at det er skab??

Og det er da ren tortur at give krave på, istedet for, at forsøge behandling:(

Har han ikke givet kløestillende?

Sebasil er super at vaske i og virker omgående.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian

&

Shetterne Clyed & Junker

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Han ville
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 14:51

Han ville vente på svarende, for oftes hvis det er skab, og han giver noget kløstillende til det, så kan det forværre situationen hvis det nu er en hudsygdom. Og omvendt.

Jeg tror ikke det er øremider, da den også klør på næsen, og under forbenene.

Jeg synes også det er synd for hunden, vi tog den til den dyrlæge ejeren bruger, og ja, vi har jo ikke så meget at sige. Så jeg glæder mig bare til ejer kommer hjem, og vi ikke har ansvaret mere.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis dyrlægen mener, det er skab .....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 18:21

..... og han IKKE tror, det kan smitte ..... hvordan tror han så, hunden har fået det ???

Jo skab smitter jo netop, oftest fra ræve til hunde, hvis det er en hund, der færdes meget frit mellem bevoksning, hvor skabmiderne kan være "tabt" fra ræve med skab.

Så det kan selvfølgelig også smitte mellem hunde.

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

Fandt lige en artikel .....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 18:26

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

vores ene
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 18:50

hund kløede sig helt vildt på halsen så det strømmede ud med betændelse i løbet af en dag.

Dyrlægen sagde at det var hot spot og at grunden til at han havde fået det nok var ræveskab.

Der sad lidt på ørerne som godt kunne minde om skab.

Dyrlægen tog ikke prøver af skaben men vi fik straks udleveret advocate til alle 4 hunde. Dejligt nemt. Dryp i nakken og så var det overstået.

Ud over det blev skaben ikke behandlet, men vi var selvfølgelig igennem en længere behandlingsperiode med hot spotten. 2 forskellige piller 2 gange om dagen i 10 dage, samt vask mv. af hot spotten.

Held og lykke med den lille vuffer.

Hilsen

Dorthe E.

Ridebaner:www.egeland.dk

Hus sælges i Nordsjælland med super udsigt over Arresø. Se under hus sælges på www.team-egeland.dk

0
0
Svar på denne tråd

: Gammelnok ☻Lisbeth Sejbergϒ
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 22:23

Undskyld, det fremgår ikke af mit indlæg. Men dyrlægen sagde at det hvertfald ikke kunne smitte mennesker, og andre dyr. Men hunde kan godt smitte hinanden.

Tak for jeres svar, og linket.

Jeg skriver når dyrlægen ringer i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Nej jeg læste og forstod ......
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 22:43

..... det vist som om dyrlægen havde sagt, det IKKE smittede.

Men hvis en hund kan blive smittet ved at gnide sig op af en plante, som en ræv med skab har gnedet sig op af, så kan et menneske vel også bringe skabmiderne videre til andre hunde.

Det er sådan, jeg læser det.

0
0
Svar på denne tråd

Advocate
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 09:27

Hedder behandlingen og den er hurtig og effektiv. Vi har haft syv hunde med skab og alle blev helt fine igen. Men tænk på den stakkels ræv der dør langsomt og smertefuldt.

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider