Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp til gråspurveunge, foder
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 08:58

Hej til alle i kloge hn er.

Min datter fandt en lille gråspurveunge lørdag aften ude på vores fortov. Han lever stadig.

Vi har fodret ham med vildtfugleblanding-banan-hårdkogt æg blandet sammen med vand. Det har vi mast og ladet stå og trække så det er blevet til en slags grød.

Men nu er jeg begyndt at bekymre mig om det er nok til at dække ham ind ernæringsmæssigt. Har tænkt på at opbløde enten kattetørkost eller hundetørkost i vand.

Men er bange for at slå det lille kræ ihjel.

Hvad tror i vi skal give ham.

Han er døbt Uffe æggeskal og er jo allerede blevet et elsket familiemedlem.

Tusind tak.

0
0
Svar på denne tråd

Fugleunger
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 09:39

Min erfaring er at det bedste er at lade fundne fugleunger blive udendørs.

Her hvor vi bor har vi masser af gråspurve under taget og der falder tit nogle ud af reden.

Jeg sætter dem i en kurv der hænger i vores tagrende så katte ikke kan komme til dem - efter kort tid kommer forældrene (eller nogle andre spurve) og fodrer dem videre i kurven

Har også forsøgt selv at made spurve op, men det er ikke så let endda desværre...

Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
0
0
Svar på denne tråd

det er altså
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 12:06

ikke altid fordi de er forladt, når fugle unger er på jorden, mange hopper fra reden, før de rigtig kan flyve fordi der ikke er plads til dem, så hvis den ikke ligefrem er syg eller kommet til skade, så lad den være eller sæt den ind i busken, glælder også andre dyrebørn, at moren efterlader den mens hun selv finder mad. men når nu du har den, ville jeg gå i haven og grave rengorme op, eller købe små mel orme i en dyrehandel

Bolig søges i jystrup eller rimlige tæt på, da hesten står der, indekat gerne tilladt. pris max 3000 da jeg er under uddandelse

0
0
Svar på denne tråd

katten åd broren
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 12:28

Ville egentlig også helst have ladet den være men børnene kom ind med den og katten havde den anden i munden, så der var et vildt postyr.

Ang. melorme ved jeg at der er rigtig meget af et bestemt stof deri måske hedder det noget i retningen af melamin som kan give hård mave. Vi har haft en skægagame. Regnorme hme, skal vi så hakke dem i stykker. Det bliver nok en anelse grænseskridende. Men han skal jo spise.

Tak for rådende, er der nogen der har erfaring om det med kattemaden.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hej ....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 13:55

Jeg ville ringe til falck og få dem til at afhente den og køre den til nærmeste vildtplejestation.

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

gggdgsg
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 17:26

Jeg har også lige fundet en lille spurv i min have, den bevøger sig, men ser meget meget afkræftet ud.

Den hoppede ikke væk eller noget da jeg tog den, og den ser ikke skadet ud og kan bevæge ben.

Er der noget man kan give den for at hjælpe den?? Er det ikke noget med de er fredede?

Synes det er så synd for den lille fyr

0
0
Svar på denne tråd

Til jer begge!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 18:10

Få fat i vildtplejestation - de har forstand på det, og man ender hurtigt med selv at gøre mere skade end gavn! Det er hyggeligt at opfostre en lille fugleunge, men oftest bedre for den selv at komme i kyndige hænder!

L Str: Dyrenes Beskyttelse har en aftale med flere dyrlæger om at man kan aflevere fundne dyr som måske skal aflives hos dem, og så betaler DB regningen. Prøv at kontakte dem, og så afsted med den lille fyr.

Tina
- Nu med 2 skønne "muskelhunde"

0
0
Svar på denne tråd

Kan lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 18:44

Jeg har haft en gråspurv i 12 år, madet op med hårdkogt æggeblomme ( i engangssprøjte) og kattemad på dåse ( engangssprøjte) det var en hun der hed Jacob( da vi kunne se det var en hun var hun døbt Jacob), Jacob var fantastisk tam, fløj aldrig ud selv om hun havde muligheden for det, sad på skulderen, vækkede en søndag morgen ved at bide en i øreflippen hvis man tillod sig at sove lidt længere.

En pragtfuld fugl!

Bent

Welsh Cob avler

http://www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

fefssff
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 18:56

Den er desværre død Jeg gav den en lille smule vand, i håb om det måske hjalp lidt, også i mens jeg var ude og fange insekter, så var den død da jeg kom tilbage.

Har nu sat den ud på plænen igen, vil ikke begrave den hvis den nu ikke ER død, så venter lige og ser. Synes heller ikke jeg ser tegn på den trækker vejret..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 23:47

Brug melorme ! Men de skal have små potioer hver time. Har selv lige madet 3 svaler og 1 gråspurv op. Gråspurven har jeg stadigvæk.

Evt, hvis du bor omkring midtsjælland, påtager jeg mig gerne ansvaret for de lille. Det er hårdt arbejde at made sådan én op.

Heste og ponyer tages i ridning og kommission

på Midtsjælland !!

http://www.team-schade.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider