Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ørering "øverst i øret"?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 21:07

Hejsa.

Er der nogen af jer der har et eller flere huller øverst på øret, hvis i forstår?

Jeg vil super gerne have lavet et, men er der nogen af jer der har erfaringer med om det er godt nok at få dem skudt i med en "pistol"? eller om man helst skal få dem piercet? Jeg tør personligt ikke at få dem piercet i nemlig ;)

Og sidste spørgsmål, syntes I det gjorder mere ondt end "alm." huller i ørene? Og fik I dem bare lavet hos en alm. guldsmed?

Håber I kan give nogen gode svar :)

Vh Katrine

Mine tre fantaztiske ponzer<3

Jackson,Artist og Fidika<3

Fidika bliv her, du må ikke forlade mig!<3 Please lad det hele blive iorden igen ;-(

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 21:23

Jeg fik mine lavet ved en guldsmed - og jeg mener de blev skudt i, men hæng mig ikke op på det. Det står ikke så klart i min bevidsthed, for det gjorde ikke særlig ondt efter min mening. Ikke så ondt som de alm. huller i ørerne, efter min bedste overbevisning (der var lige nogle år imellem). :)

Den dejlige pintopige Kimberley og den søde palominofyr Sunny

... og elskehundene Sascha og Nellie som betyder ALT for mig!!

0
0
Svar på denne tråd

Ørering
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 21:30

Hej med dig (:

Jeg har et øverst i højre øre . Jeg syntes faktisk det gjorde mere ondt i øreflippen , for øverst er det jo bare en masse brunsk der sidder der .. Om de skal pierces eller skydes i ved jeg ikke , jeg havde nemlig ikke fået lov og lavede min selv . Noget jeg gerne fraråder , ikke fordi der gik betændelse i min (det gjorde der nemlig ikke) men der er bare stor risiko for at der kommer det + det er nemt at få lavet det skævt . Men syntes du skulle vælge en piercer da de arbejder sterilt , hvorimod en guldsmed sjældent får steriliseret deres "pistol" efter brug , så der sidder rigtig tit en masse bakterier fra andre derpå . Så vælg en piercer , evt. forhør dig om det ved både guldsmed og piercer , så du får et indtryk af hvordan de arbejder med sådanne ting (:

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 21:31

Tusind tak for svarene

Mine tre fantaztiske ponzer<3

Jackson,Artist og Fidika<3

Fidika bliv her, du må ikke forlade mig!<3 Please lad det hele blive iorden igen ;-(

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 21:32

jeg fik min skudt i-av. Og der var ikke andet end problemer og betændelse med den. Dem jeg kender, der også har fået den skudt i, har også kun haft problemer, så den blev meget hurtigt taget ud igen. Hvorimod at dem der har fået den piecet i-ja de har deres endnu;-)

Hvorfor tør du ikke blive piercet? Det tager 20 sek, så er det overstået. Jeg vil personligt hellere pierces 10 gange end at få skudt 1 i.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 21:40

Smerten afhænger af om den skal sidde i brusken eller sidde yderst og flagre i skindet - det pæneste er at den sidder i brusken, det gør ikke ondt uanset metoden, men kan godt være lidt ømt efterfølgende.

Jeg fik min skudt i - det var før piercing kom frem (25 år siden) og den har der aldrig været betændelse i - jeg har været glad for den hele tiden og er stadig lige så glad for den, som jeg var den dag jeg fik den i.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 09:36

jeg har 2 deroppe og er rigtigt glad for dem.

Jeg synes du skal få den piercet i, det er det mest sterile.

Det gør ikke mere ondt end at få det skudt i, så det er ikke noget at være bange for.

jeg fik også skudt huller i øreflipperne første gang jeg fik lavet huller. Det var ved en guldsmed og den ene er faktisk skæv, jeg bøvler med det hver gang jeg skal have en ørering i.

Derfor er mit råd få det lavet hos en piercer. Det der deres speciale og de har helt styr på det.

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

hej :)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 09:53

Du kan sagtens få den skudt i.

Men det gør mere ondt, du vil få mere bøvl med den bagefter = mere smerte under helingen, men du kan stadigvæk, godt få den skudt i, min egen er skudt i. :)

At få piercet sådan noget er ALTID at foretrække - og det mindst smertefulde! :) Nålen glider nemt igennem, som var dit øre smør, mens en pistol vitterligt SKYDER, og klemmer dit øre, KLASK, for s*tan da så ondt det gør. (samtidig er det umuligt at rengøre de her pistoler optimalt)

De piercinger der er i brusk er de mest smertefulde at få udført ifølge piercere, også dem med aller længst helingstid end nogen andre piercinger. :)

Janne

0
0
Svar på denne tråd

jkjkjkjkjkj
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 10:43

jeg har fået den lavet ved en guldsmed - 2 gange. Nu er den endelig kommet ud efter 3-4 år med konstant smerte i øret (kan endelig ligge på højre side igen) og betændelse, på trods af at jeg rensede det ofte osv.

Så jeg ville ikke få den lavet, men kan jo være du er heldig :)

Mvh Louise

Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud

Søger en lejlighed/rækkehus i Odense, egen have, 3 værelser - kontakt mig :)

0
0
Svar på denne tråd

øreringe
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 11:09

Mine blev skudt i og jeg har taget dem ud for længst da jeg ikke kunne sove på siden mere. Det var for belastende. Det er nok 10 år siden jeg tog dem ud og jeg har stadig mystiske hvide prikker der hvor de sad.

I øvrigt gjorde de også ondt når ridehjelmen klemte på dem.

Så hvis ikke jeg skal anbefale ikke at få dem, så vil jeg i hvert fald anbefale piercingen i stedet for at få dem skudt i.

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

yada yada
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 17:18

Jeg fik mine skudt i... ved en guldsmed :)

Synes egentlig ikke det gjorde ondt, var slet ikke forberedt på at damen ville skyde så lige pludselig *klasp* og så sad den i. Efterfølgende gik der lidt betændelse i som varede 2 ugers tid og siden da har jeg ikke har et eneste problem med den :)

Regina

Zappa er ikke en fisk :)

Always forgive your enemies; nothing annoys them so much :)

0
0
Svar på denne tråd

Piercet!
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 17:46

Min er skudt i og det har jeg fortrudt :) Den er endelig helet pænt og jeg mærker ikke noget til den, men jeg vil helt sikkert få piercet huller næste gang uanset hvor!

Jeg har prøvet begge dele i ørene og selvom det er dyrere er det mere renligt og bedre med nål end pistol!

"What if I'm not the hero, what if I'm the bad guy?

0
0
Svar på denne tråd

få dem piercet...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 20:09

Jeg har godt nok ikke deroppe, kun alm. huller, men vil til enhver tid sige, at du skal få dem piercet.

Jeg har fået skudt i flere gange, da min mor mente, at det var den mest rigtige måde - min bare! Det har gjort ondt som bare pokker, er blevet skævt, jeg har endda fået en byld bagpå øret og så betændelse der sagde spar to + at det ikke ville hele, gik både halve og hele år indtil jeg gav op.

For et par år siden ville jeg så gerne have et par øreringe i og de gamle huller var jo naturligvis groet sammen, så min bedstemor tilbød at pierce det. Et stykke steril nål, en isterning og et sammenfoldet viskestykke bag øret = jeg mærkede aldrig noget, ingen betændelse, pæne huller og hurtig heling. Jeg får dem aldrig mere skudt i!

0
0
Svar på denne tråd

gggggg
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 20:32

Efter 1-2 år med betændelse som aldrig forsvandt måtte jeg pille min ud.

Det gør lidt ondt pga. brusken, men det er til at holde ud.

Men svært at få til at gro sammen synes jeg.

Nanna

De værste sår er dem som ikke bløder...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider