Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Drop mors begravelse du skal til jobmøde
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:14

Nu syntes jeg de strammer den lige lovlig meget..

Håber de bagefter har fået en meget stor skideballe..

avisen.dk/drop-mors-begravelse-du- skal-til-jobmoede_131076.aspx

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Begravelse
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:22

Kan kun sige en ting; Er de da blevet fuldstændig gak gak???

Pudsigt, at man så, hvis man har fast arbejde, de fleste steder kan få tjenestefri til den slags!

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Championatsvinder Distance 2009

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

hvad....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:26

Jeg har ikke andet at sige end:

Venligst Jenni

"Tomorrow is fresh, with no mistakes in it"

Anne fra Grønnebakken.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:39

... som en skrankepave der har fået reglerne galt i halsen.

£isbeth & Baloo

Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts

0
0
Svar på denne tråd

WTF...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:39

kun retsmøde el jobsamtale er gyldig grund

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

Halloooo
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:45

Det er jo ligesom ikke dem der forvalter reglerne der LAVER dem, det er politikerne..

Hvis man arbejder i det offentlige så kan man få tjenestefri men det er der vist ikke noget der hedder i det private..

Det er aldrig blevet sagt at han ikke skulle tage med til begravelsen, det er blevet sagt at han måtte melde sig syg, tage en feriedag eller lade det være op til A-kassen at vurdere om det var en rimelig begrundelse for at udeblive..

Ventede bare hvornår der skulle dukke et link op til historien herinde - efterfulgt af en skideballe til dem der er tvunget til at forvalte latterlige regler som de sikkert ikke engang selv kan stå inde for..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:53

ganske vist mange lokalaftaler på diverse arbejdspladser der giver fri (med løn) til dødsfald og begravelse af nærmeste familie. Jeg har op til 3 dage, og der er defineret hvem der er nærmeste familie jeg kan dog ikke huske definationerne, men jeg fik fri med løn til min Svigerfars begravelse.

Men det er altså kun lokalaftaler, forhandlet med enkelte arbejdspladser. Det er ikke et lovbefæstet rettighed man har.

I de fleste overenskomster har man ret til at tage fri... Men det er altså for egen regning, og det var jo også bare hvad manden her fik bud på. At han kunne tage en fri dag.

Det synes jeg faktisk er ok rimelig. For når man får dagpenge så står man til rådighed for arbejdsmarkedet. Og gør man det kan man også komme til møder i a-kassen, ellers må man jo tage en ferie/fridag for egen regning.

Jeg kan faktisk ikke se det forkastelige i situationen, han fik jo lov til at tage en fridag, og dermed udskyde mødet, og komme med til sin mors begravelse. Så hvad er egentlig problemet.

Mvh
Jackpot

Hus 80 kvm til leje. Postnummer 8732. Staldplads til leje. Samlet 6500.

0
0
Svar på denne tråd

Men når ministeren...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:54

... siger at der inden for reglerne er plads til at udvise lidt menneskelighed, så burde det også kunne lade sig gøre.

Jeg har i øvrigt ALDRIG været ansat et sted hvor man ikke fik fri med løn til begravelser - og jeg har kun været privat ansat! Faktisk fik min kollega for nylig fri til både dagen efter dødsfald, begravelse og møde i skifteret, da hans svigerfar var død. MED løn. Og det manglede da bare at han har mulighed for det!

Men jeg kan også godt forstå at det ikke skrives ind i reglerne at man kan få fri (fra jobmøder) til andet, for nårm an ser nogle menneskers "kræve ind mentalitet", behøver man ikke en spåkone for at se hvor meget der ville blive forlangt mødeændringer for den mindste ting.

I et tilfælde som dødsfald kan jeg dog ikke se grund til at man ikke kan flytte mødet til en anden dag. Det var noget andet hvis hvert andet møde man skemalagde skulle flyttes - men netop de stramme regler forhindrer jo dette.

£isbeth & Baloo

Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts

0
0
Svar på denne tråd

vi er bare
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 20:20

Vi er bare nået til det punkt, hvor alle er høg over høg i samfundet. Af angst for at nogen får mere end andre og for at "stoppe" nogle få "snydere" (som vi ikke engang ved om findes) så skal alle holdes i kort snor og straffes hvis de ender i arbejdsløshed.

Vi har f.eks også kontanthjælpmodtagere gående for 15 kr. i timen i tvangsarbejde37 t. om ugen. Vi har syge der bliver tvunget i sportscenter, fordi det udløser en økonomisk gevindst til kommunen, også selv om de har fast job og bare venter på en raskmelding fra lægen.... sygt system. Frihed til at vælge..... hvis du ikke er arb.løs eller syg.......hm......

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

0
0
Svar på denne tråd

vores system
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 08:17

har fejlet på det kraftigste Desværre er det jo ikke jobcenter eller for sags skyld kommunen der har lavet reglerne, men politikkerne, som jo som altid skynder sig at sige; jamen der er altid frihed indenfor reglerne Vi er pt i systemet grundet min mands sygdom, og ja vores sagsbehandler prøver virkelig, at omgås reglerne, så han ikke mister sine sygedagpenge på trods af, at han ikke kan deltage de 10 timer om ugen i fitnesscenteret, han skal men nej de har bare så lidt råderum de arme sagsbehandlere, og følger de ikke reglerne, ja så får de da bare en fyreseddel

Kom Nanna lige forbi og sagde

0
0
Svar på denne tråd

Skrankepave?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 09:15

Som andre også er inde på, er det jo ikke den stakkels medarbejder ved skranken, der har lavet reglerne, så jeg synes det er lidt groft at kalde denne for en skrankepave. Som jeg læser det, har personen endda fortalt, hvordan han alligevel kunne flytte mødet - altså ved at tage en syge/fridag.

Men ja, reglerne, dem kann vi godt blive enige om, ikke altid virker efter hensigten - pænt sagt.

0
0
Svar på denne tråd

jobcenter my a**
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 10:07

hvis det var mig der stod i hans situation, havde jeg givet hende langefingeren og gået min vej

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

Man er også
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 10:37

nødt til at se på, at jobcentre og andre offentlige instanser konstant skal leve op til krav fastsat af politikere. Det gør desværre, at medmenneskeligheden viger af skræk for ikke at leve op de fastsatte krav.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

0
0
Svar på denne tråd

jobcenter vs. regering
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 13:18

nu er det jo ikke jobcenteret som har den her afgørelse. Hvis de har nogle paragraffer som siger retmøde eller jobsamtale så kan de ikke rigtig gøre andet. De SKAL indberette ALT for at have deres på det rene. Han kunne jo tage en fridag, og det endda med kort varsel. Normalt skal man melde fri 14 dage før som ledig.

Jeg er slet ikke enig i at det skal være sådan, men det er jo bare ikke jobcenteret der er skurken, men regeringen som har fastsat nogle regler og overvågningsprocedure som gør at jobcentret ikke har andre muligheder.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

melde sig syg
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 14:34

Han kan bare melde en sygdag ;-)

Jeg er selv i systemet lige nu - og jeg er lige så stivnakket som dem og bukker ikke en finger hvis jeg ikke skal!!

Det kan bare ikke nytte noget - jeg tager gerne to skridt ekstra for at gøre tingene nemmere for andre - men lige i denne situation er jeg lige så regelrytter som dem selv.

Pt har jeg ferie og har fået tilsendt nogle papir jeg skal udfylde og sende videre så jeg kan få kursus godkendt - de har rykketf or dem 3 gange nu i denne uge - mit svar er bare standart.

Jeg holder ferie og kan kontaktes igen på mandag!

Helt ærligt jeg har for fanden da FERIE!!!!

Puha nu hidser jeg mig helt op :P

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lallaa
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 18:39

Nejnejnejnejnej...

Men denne her er om muligt værre...

avisen.dk/unge-blokerede-bordel- jobcenter_129535.aspx

Vietnamesisk kvinde sendt i aktivering på et bordel..

0
0
Svar på denne tråd

Min historie.
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 19:04

Jeg har for 4 uger siden også haft en "spøjs" historie med et jobcenter.

Efter at have været bortrejst i nogle dage, åbner jeg mandag d. 21/6 min postkasse, hvor jeg (Noget overrasket) finder et brev fra det lokale jobcenter, hvor der står jeg grundet sygmelding skal møde til et infomøde tirsdag d. 22/6 (Altså dagen efter).

Efter som jeg overhovedet ikke er sygmeldt men på barsel (Jeg er offentlig ansat, og gik derfor fra på barsel 8 uger inden forventet fødsel) undre jeg mig meget over denne indkaldelse, hvor de forøvrigt truer med "bål og brand", i det tilfælde jeg ikke dukker op.

-Jeg er overbevist om at der er tale om en fejl, og at det blot er et spørgsmål om at ringe dertil, og forklare dem sagen, så jeg slipper for at køre de 20 minutter derind, og forøvrigt spilde min og deres tid.

Da jeg først åbner brevet sidst på dagen, har jeg ikke mulighed for at kontakte jobcenteret før dagen efter.

I løbet af natten til den 22/6 får jeg noget der minder om veer... men ikke noget regelmæssigt. Men jeg har termin få dage efter, så jeg er alligevel obs på om det kunne være "rigtige" veer.

Ved morgengry er de dog taget noget mere til, men er stadig ikke helt regelmæssige, og stadig "kun" som kraftige mens. smerter.

Kl. 8.00 ringer jeg til jobcenter for at informere om at jeg tror deres indkaldelse må være en fejl, og jeg får også fat i en rigtig "skrankepave".

Først forklare jeg, at jeg overhovedet ikke er sygemeldt, men på barsel, så jeg derfor tror det må være en fejl.

Dertil svare hun at uanset hvad jeg er, så skal jeg komme til det infomøde, eftersom jeg har fået brevet.

Jeg spørger hvorfor det er relevant for mig at høre om de forskellige rettigheder for en sygmeldt, når jeg nu altså slet ikke er sygmeldt, men er på ganske alm. barsel, med en ganske alm. tilbagevenden af mit job, til maj mdr. når min barsel er slut (For ligesom at understrege at jeg heller ikke er arbejdsløs eller lign.).

-Hun svare der intet er at komme efter, jeg skal møde til det infomøde, hvis jeg ikke vil miste mine sygedagpenge.... Hvortil jeg gør opmærksom på, at jeg IKKE er på sygedagpenge, men på ganske alm. barsel, hvortil hun blot gentager sin svada om jeg skal møde op (Som om hun overhovedet ikke har lyttet til hvad jeg har sagt).

Undrende afslutter jeg samtalen, og lettere forvirret med stadig tiltagende smerter, beslutter jeg mig for at møde op. Men da klokken nærmer sig 09.30 hvor jeg skal til at køre, synes jeg smerterne (De begyndende veer) bliver mere reglemæssige, og jeg ringer igen til jobcenter, for at fortælle at jeg ikke er meget for at komme derind, da jeg mener jeg har veer, og derfor synes jeg er bedst tjent med at være hjemme.

Skrankepaven mener igen at der ikke er nogen vej uden om, og at jeg skal komme derind.

Som sagt så gjort, jeg køre derind.

I 30 minutter sidder jeg så og høre på alverdens rettigheder for sygmeldte, kommunen og arbejdsgiver.

-Noget der på ingen måde er relevant for mig.

-Det eneste gode er, at det jeg mente kunne være veer, nu er aftagende, hvilket selvfølgelig er værdig befriende, eftersom jeg skulle sidde ret op og ned på en stol.

Efter det fælles infomøde skulle vi hver især ind til en sagsbehandler, for at planlægge vores videre sygdoms-forløb.

Da jeg kommer ind til "min" sagsbehandler er hun helt forvirret, og kan overhovedet ikke forstå hvorfor jeg er blevet kaldt ind.

-Jeg kan jo kun give hende ret.

Der slutter "sagen" så, og jeg bliver sendt hjem med et undskyld og fortsat held og lykke med graviditeten .

-Med til historien høre, at jeg faktisk fødte dagen efter ... så uanset om man ikke er sygemeldt, arbejdsløs eller man er i beyndenede fødsel, så skal man åbentbart møde på jobcenter, når og hvis man bliver indkaldt .

0
0
Svar på denne tråd

Synes ikke
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 19:35

de to nævnte sager er de værste.

De kan umuligt slå kravet om at en døende mand skulle møde op på jobcentrer. Få dage efter døde manden af kræft!

Den er led.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider