Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kastrere 6-års hankat
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 11:27

Vil en 6-års indtil nu ukastreret hankat, som jo normalt ikke accepterer andre hankatte, kunne finde sig i at kommet til et hjem, hvor der er en anden hankat (stor killing fra sidste år, bliver kastreret), hvis han bliver kastreret?

Vil de 2 hankatte mon kunne tolerere hinanden, som kastrater?

Begge er inde/ude katte.

Nogen med erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 12:54

Jeg har haft en del ukastrerede katte i alle aldre, men styret af en kastrat (han styrede dem nu også før). Han var bare selvsikker.

I år har jeg en hankat, som ikke er selvsikker, men sidder i nakken på alt og alle, selv hans bror går af vejen for ham.

Men ham, vi fik kastreret, har hele tiden været en stor og rolig kæmpekat, der tager sig af killinger.

Jeg tror ikke, de ændrer sig så meget, udover det med at parre. Min gamle kastrat hader kilinger og andre katte- men han tolererer dem. De skal bare ikke lægge sig ved ham. (Men han lægger sig på dem- så de små må luske sig væk! ;-) )

Jeg ville ikke lade det komme an på det, det går måske godt, men har hankatten været enekat, så måske ikke!

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

jkahsdkjas
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 13:46

Det kommer an på kattens sind..

Min gamle hankat hentede vi på internat da han var 2 år. Han var lige kastreret.

Han var kæmpe stor og solid.

Han har ALDRIG tolereret andre hankatte på hans område..

Bare ved skyggen af dem er de blevet jaget på porten. Hunkatte kunne han godt med, men han havde det bedst med sit eget selskab..

Selv hankillinger var han ved at overfalde.

Han blev ved med at strinte hele livet (udendørs) selv om der ingen kugler var mere.

Den nye kat er også hankat, ham har vi haft 1 år fra han var killing - han ELSKER alle hankatte, men er ikke så meget for hunkatte...

Så ja.. det kommer vist an på de enkelte katte, men kan den ikke lide hankatte nu tror jeg ikke du skal satse på det lykkes!

Hvis I skal have ny kat ville jeg nærmere satse på en hunkat (måske en killing?).

Er det sammenflytning kan man jo gøre forsøget, men jeg tror du/I skal forberede jer på, hvilken kat I vil beholde.

0
0
Svar på denne tråd

min mis---
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 15:01

Min Hermann blev kastreret da han var 6-7 år, efter at ha boet på landet hele sit liv, flyttede vi indtil byen. Efter han blev kastreret kom han helt fint ud af det med alle andre katte, også naboens hankatte, og så stoppede han med at strejfe. (mildt sagt, han skal jages ud af huset)

Mvh.

L Nielsen.

Heste tages i tilridning/ridning/kommision

Rytter/groom søges til international springstald.

-se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Har selv flere
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 15:03

tillløbere hankatte, som alle er blevet ordnet i en sen alder. Og i dag har jeg altså 18 katte som går sammen (har løbegård).

Det har meget at sige med deres temperman. De bliver somregl meget mere rolige og nemme.

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.

En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd

Katten
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:05

Mange tak for jeres svar :-)

Jeg tror at jeg tager chancen og lader det komme an på en prøve.

0
0
Svar på denne tråd

Lige meget hvad
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:13

Lige meget hvad, så er det altid en god ide at kastrere en hankat.

Så render han ikke rundt og laver et hav af uønskede børn, samt generer naboerne med strint og brølen.

Hankatte der ikke skal bruges til kontrolleret avl, bør altid kastreres.

sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider