Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Øjenoperation - fri for briller/linser
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 20:02

Hejsa,


Jeg går og leger lidt med tanken om at få en øjen/laser operation så jeg slipper for kontaktlinser/briller. Tanken om ikke at skulle bøvle med linser og bare at kunne se når man vågner om morgenen tiltaler mig så meget.


Jeg har kigget og regnet lidt på det og med det jeg betaler for linser om måneden, så har sådan en operation tjent sig ind på 4 år.


Men så er det Men'et ;o) Det er jo ens øjne, og tænk hvis der sker noget så man mister synet, eller det bliver dårligere eller... Ja...


Mit spørgsmål er så, er der nogen her der har prøvet det? Hvordan var det ved operation, efterfølgende og i dag... Kom med erfaringer og "oplevelser" :)




-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min oplevelse
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 20:21

Jeg fik sidste år (aug 09) lavet mine øjne hos godtsyn.dk.


Selve operationen gjorde ikke ondt, og personalet var meget venlige....Men den efterfølgende uge var et rent SMERTE-HELVEDE jeg ikke ville byde min værste fjende.

Jeg så meget dårligt den første uge, og mit syn var hele tiden grumset og havde konstant tørre øjne...og ondt.


Det blev dog bedre med tiden, og nu snart et år efter ser jeg helt normalt, ingen smerte....kan dog stadig godt blive lidt tør i øjnene hvis jeg læser, eller sidder ved en skærm i længere tid, men ikke noget som øjendråber ikke kan fikse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfjsdlkfjsdl
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 20:25

Hej,


Jeg har heldigvis aldrig selv haft brug for hverken briller eller kontaktlinser, men kunne forestille mig der var en del bøvl ved det.


Prøv at gå ind på mylooks.dk og snus lidt rundt.


Her er lidt om øjenkirugi:

www.kosmetiskguide.dk/synskirurgi


Her er debatforum om øjenkirugi, hvor du evt. kan læse andres erfaringer:

www.kosmetiskguide.dk/community/ default.asp?FID=4


Held og lykke med det!




- get moving cupcake


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaatjoooo
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 20:52

Min storebror er blevet opereret for nylig - havde omkring -6, så det var på det offentlige han blev opereret.


Der er to slags måder at gøre det på - alt efter hvor fejl de skal korirgerer for.


Min bror havde næsten ikke ondt efterfølgende - og kunne se med det samme. Har også meget usædvanligt næsten fået perfekt syn. Det er ikke noget man skal regne med, når man er SÅ nærsynet.


Til gengæld er han blevet natteblind - noget som man risikerer. Og DET irriterer ham afsindingt meget.


Og helt at slippe for briller gør han ikke - han skal bruge svage læsebriller.


Jeg går også og overvejer det - men lader lige brormand nå frem til om det var det værd.

Jeg har så også fået at vide, at mine øjne har slidmærker af mange års brug af kontaktlinser - også fra den gang af hvor de ikke var så smarte som nu.


Og så er det jo meget sigende, at der ikke er nogle øjenlæger i DK som har ladet sig selv operere.............


Da jeg selv har arbejdet på operationsgange rundt omkring, dog med ortopædi, så har jeg også den holdning, at man ikke skal opereres/gøre det af kosmetiske ønsker - for tænk nu hvis det går galt !


MVh Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen al
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:16

operation er med risiko for fejl. Selvom det går godt for mange kan du jo godt være en af dem det ikke går så godt for.


Hvis jeg havde råd tror jeg ikke jeg ville før mit syn var blevet meget dårligt. Jeg har en masse fluer for øjnene. Dem kunne jeg godt tænke mig at blive af med. Men det er der også risiko ved.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:24

Havde en veninde hvis forældre betalte for en tur til udlandet arrangeret med henblik på at få OP. øjnene. Sådan en arrangeret tur med en masse mennesker som gerne ville have deres øjne ordnet. Nå, men pointen er, at hun kun har rost arbejdet, hun går i dag uden briller, og har ikke oplevet nogen mén eller ligende.


Overvejer det også selv, men har altså ikke lige råd til det..


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode svar!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:25

Tak for gode svar - bliv endlig ved :)


Henriett: Det med smerte-helvede i dagene efter har jeg hørt før ved den ene af de typer operationer der findes og også tørhed i øjnene. Men hvad med nu? Er du glad for du har fået det gjort, og fortryder ikke?


cupcake: Tak for links - værd at kigge videre på!


morgan: Dit indlæg giver virkerlig stof til eftertanke, og du kommer med en lidt anden vinkel som jeg ikke selv har tænkt! (y)

Har selv -3,75 & -3,5 - så det er egenbetaling.

Er der virkelig ingen øjenlæger der har fået foretaget sådan en korrektion af øjnene? Puha....


migogså: Det er lige netop det der bekymrer mig... Hvad nu hvis.... Så kan jeg altså godt leve med linserne...


Ja, har også fået af vide mine øjne er slidte efter mange års linsebrug... og er ikke så god til at lufte øjnene med mine briller!




-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd
 
 min.....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:52

min øjenlæge anbefalede mig at lade være. "ikke rode i øjet, hvis det ikke fejler andet, end der kan gøres med briller".


Havde en veninde, som havde problemer efter en uge, hun skulle opereres igen, men så blev det også fint.


Min far fik det gjort i "gamle dage" på eksperiment-basis. Det var med kniv, han har ingen problemer i dag.




Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link


Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 22:53

Min historie er en tro kopi af Henriett's, så jeg kan kun sige: afsted med dig ;))))


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 23:21

jeg håber det er ok jeg lige låner tråden til et lille spørgsmål:-)


Jeg har lige siden jeg var barn døjet meget med mine øjne, rigtig rigtig meget!


Det er selvfølgelig en lang historie!


Men pt har jeg næsten opgivet at få linser/briller for der er aldrig en det kan gøre så jeg kan se rigtigt!


Jeg har omkring +6 til 7 stykker, bygningsfejl, samt manglende 10% klarhedssyn, og ikke en eneste øjnlæge har kunne "trylle" for mig!!

Så er så småt bare begyndt at gå med de linser jeg har i gemmeren, fordi "det bliver jo alligevel ikke bedre" og det går mig virkelig meget på



Så er det vi har vendt den der med operationen..... hvor meget er det man skal have i styrke for at det går på statens regning?????????????????? for jeg ville "med glæde" have smerte i en uge, hvis jeg nogen sinde ville kunne komme til at se normalt!!


Pyyhhh ha, jeg sidder her og får helt tårre i øjnene, for tænk på hvis jeg en dag kunne se klart!!! et af mine største ønsker!








Hø sælges, minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, skriv pb for mere info!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overvejer
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 23:27

Jeg overvejer det også nøje, men er også rimelig skeptisk.


Hvad nu hvis...

Natteblindhed kunne jeg til nød leve med, men ville godt nok være lidt trist over det...


Har kigget lidt på godtsyn.dk og det er umiddelbart den operation til 20.000 som vistnok "passer til mig".

Jeg giver pt. 268 kr. om måneden til linser, så det er altså også penge "ud af vinduet" og de 20.000 kunne ret hurtigt tjenes ind.


Men hvad nu hvis...


Jeg har minus 4,75 og minus 5,75 på mine øjne, så man kan sige jeg er lidt halvblind uden linser ;)


Vil meget gerne kigge med hvad folk har af oplevelser, tanker og råd...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er - 6
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 06:30

Man skal have.


Jeg har minus 8 på det ene øje og plus 2 på det andet, og jeg tænker stadig, for jeg vil ikke få normalt syn, men ville være brillebærer, hvor jeg nu kan "nøjes" med læsebriller. De er okay, men skal jeg strikke og se tv- sidder brillerne nede på næsen, så jeg kan se over dem på tv- og igennem på strikketøjet.


Men det ER generende. Og mit natsyn er faktisk ikke ret godt.


Nu er mit tilfælde også specielt + jeg bruger høreapparater, så brillestangens gnid, giver en lyd, der generer.


Men var jeg yngre- ville jeg springe til!



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 go for it!!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 07:05

Jeg fik det lavet for snart 5 år siden hos lasersyn.dk i KBH, der idag er en del af Memira kæden.


Jeg fik lasik med zyoptik . Kostede dengang 25K

havde -5,75 inden, var blevet overfølsom over for mine kontaktlinser og briller og heste er upraktisk. Det var faktisk min øjenlæge der anbefalede mig at få lavet en operation. Klinik valgte jeg selv. Googlede en del, talte med flere, og mit valg faldt altså på lasersyn.dk


Lasek gør ondt i ca 8 dage bagefter. Nogle klinikker kan kun udføre denne metode. Den er altid den billigste på markedet.

Men ja nogen skal have denne metode, kan ikke få lasik til ders øjne (har noget med øjents krumningsgrad at gøre samt hornhindens tykkelse), men det kan kun en øjenlæge forælle, evt en klinik der benytte begge indgreb.



Jeg har aldrig haft komplikationer efter operationen. Så jeg vil til enhver tid gøre det igen.

Anbefaler alle at gøre det.


Faktisk skal min mand til forundersøgelse i næste uge. han har ikke den store styke i sine briller, men har "grove" bygningsfejl som om det falder ind under kategorien operationsmuligt kan kun tiden vise




Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 svar....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 07:37

Ja jeg fik jo lavet LASEK og det er den metode som er "værst"

Jeg er glad for at slippe for briller, men jeg tror ikke jeg ville gøre det om, men mest pga smerterne...

Jeg var så lysfølsom at manden ikke kunne se fjernesyn fordi det var for stærkt lys, hele vores hjem var mørklagt i et par dage.

Jeg havde -3,5 så det er fantastisk at kunne se uden briller...fx at ligge ned og se fjernsyn, eller når man skal barbere ben i badet så kan se hvad man laver


Desuden er der lidt bivirkninger, fx det med nattesyn, mit er dog blevet bedre end først, men er jeg træt i øjnene er det ikke sjovt at køre i byen....alt lys flyder nærmest ud, lidt ligesom når man kigger ud af et vindue i regnvejr i mørke. Også er jeg noget mere lysfølsom end før, jeg kan slet ikke køre bil uden solbriller hvis det bare er lidt solskin eller skarp lys....men man vænner sig til at have solbriller alle steder.


Hvis du vil have dine øjne lavet hos Godtsyn, så har jeg en rabatkode på 800kr du kan få


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige et ??
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 10:06

Jeg har - 4 på begge øjne,har de sidste 4 år haft behov for en + styrke til at læse med, altså jeg er i aldren hvor synet ændre sig.

Det stopper vel ikke, selv om jeg fik mit nær syn lavet så vil jeg vel komme til at skulle bruge læse briller alligevel??.

Nogle bud på dette.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 syn versus alder
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 10:57

ja ens syn ændre sig med alderen. Ens syn skal ahve været stabilt i minimum ½ år før operation hvis jeg husker korrekt.


De garanterer fejlfrit syn i 1 år, herfter kan man evt re-operes for mindre grbyr hvis dyret pga alder har ændret sig(og ens hornhinder kan klare endnu en operation dvs det afhænger af deres tykkelse).


For ja det vil ske.


Mit har som sagt holdt i 5år, men på et eller andet tidspunkt vil alderen jo ramme selv lille mig



Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Furius..
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 11:02

Dit syn SKAL ha været stabil i 1-2 år. Ellers gør man det ikke.


Du kan læse meget her på denne side: www.godtsyn.dk

Jeg snakkede med dem i går, da jeg overvejer meget.

Men jeg vil nok også vælge LASIK og ikke den som Henriett har fået som hedder LASEK.


Men nu i går fik jeg så en tid til en GRATIS forundersøgelse som Godtsyn.dk tilbyder.

Det er ikke sikkert jeg egner mig, da jeg har så tørre øjne og f.eks ikke kan anvende linser.

Og som en anden skrev : Heste og briller er bare ikke en god kombi. samt så meget andet sport og briller.


Samt jeg synes selv at jeg er pænere Uden vinduer for øjnene..


:)


Så nu ser jeg hvad forundersøgelsen siger, så kan jeg nemlig begynde at spare de 20.000 op. (puha)


Men man kan også tage til Tyrkiet med www.kirurgirejser.dk

Tyrkiet laver SÅ mange flere tusinde operationer om året, at de er langt bedre og mere fremme i viden og teknik.

Det koster omkring 12000 kr. incl rejse, ophold og operation.


Venlig hilsen


Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit syn....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 11:32

havde ikke været stabilt i 1-2år da jeg blev opereret.


max det ½ år......




Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 operation
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 11:45

Jeg fik en LASIK operation for ca. 3 år siden. Jeg havde -6,25 på begge øjne. Mine øjne havde det ikke så godt med linser mere og jeg havde ikke lyst til at bruge briller. Jeg havde ingen smerter, under og efter operation.


Jeg er rigtig glad for det, jeg har et helt normalt syn og ingen bivirkninger.


MVH Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 22:58

Jeg blev også opereret hos Godtsyn og mit højre øje blev ikke helt godt, så jeg blev re-opereret for ½ år siden. 2. gang var ikke slem overhovedet, det sved kun lidt et par dage, så det var intet i forhold til første omgang. Dette blev gjort ganske gratis.


Mit nattesyn er også blevet dårligere, men det vidste jeg kunne ske og det generer mig ikke synderligt.

Tørre øjne var et problem før og er ikke blevet bedre, men jeg drypper bare og så går det fint.


Trods de småirriterende ting der følger med sådan en operation, så ville jeg gøre det igen på et splitsekund. Det er de bedste penge jeg nogensinde har givet ud - det er så fantastisk at leve uden briller og linser, kunne bruge solbriller, svømme osv osv osv.


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 21:05

Jeg blev opereret på Glostrup Hospital i maj i år på det offentliges regning. Jeg havde omkring -8 på begge øjne. Jeg ser fint idag. Jeg har ikke været til sidste kontrol endnu, men jeg må være endt meget tæt på 0. Jeg fik lavet en Lasik operation, og det gjorde ikke ondt på noget tidspunkt. Den første dag havde jeg "grus" i øjet, men så allerede ret godt. Mit læsesyn var dog noget tid om at stabilisere sig. Jeg har stadig lidt tørre øjne af og til. Mest når jeg har sovet, og jeg drypper lidt med kunstig tårevæske. Det er ikke noget der generer mig.


Til den af jer der har problemer med tørre øjne før operation. Jeg fik at vide ved forundersøgelsen, folk med tørre øjne IKKE bør få lavet operationen.


Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 øjnene
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 23:18

Jeg har været turen igennem for godt 1 mdr siden.

jeg er LYKKELIG for at jeg endelig fik det gjort.

Hold K... hvor er det fantastisk at slippe for briller og linser.

Jeg havde minus 8,5 på begge øjne og nu har jeg ca minus 0,25!


Rideudstyrsbutik i Taulov + på nettet

Happy-horse- Alt til super priser

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider