Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

HJÆLP - problem efter øjenlægebesøg!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 22:51

Min datter på 7 (snart 8) har lige været til øjenlæge i dag for at få målt sin styrke, da hun skal have nye briller.

Vi havde tid i formiddags kl 10.40, vi skulle så have dryppet øjne på Ida, det var ca kl 11 vi fik det gjort.

Så udvider pupilerne sig MEGET, og hun er efterfølgende meget lys-følsom, (det skulle være helt normalt).

Hun får målt styrken (+6 og +7), det samme som der i forvejen var i hendes briller, men det skulle tjekkes inden vi køber nye briller til hende.

Her til aften, altså nu ca 12 timer efter (et halvt døgn), er hun STADIG MEGET LYSFØLSOM og har store pupiler og ser mange ting som "prikker", altså hvor der ikke er prikker.

Hun kan ikke så godt læse og se farver.

Jeg har ingen ide om hvornår hendes øjne bliver normale igen.

Jeg syntes bare der er gået længe nu.

Hun bruger solbriller ud over sine alm briller, gr lysfølsomheden, men tager dem jo af meget af tiden.

Hun har ikke set tv eller været påcomputeren i dag.

Håber nogen her har noget erfaring omkring det.

Hun blev først dryppet med noget der skulle "bedøve" øjet, og derefter noget der udvidede pupilerne.

Leverbroget shetlænderblanding.

Sød/kælen hingst på 1 år.

Pris: 1.000 kr, ses her:

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=426237

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 22:55

Jeg tror jeg lige ville ringe og tjekke med vagtlægen for en sikkerheds skyld. Det sker der helt sikkert intgenting ved. Så lad ham afgøre om i lige skal komme et smut forbi nu eller se det an til imorgen.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 23:00

Jeg har fået dryppet øjne mindst en million gange (Underdrivelser fremmer forståelsen )

Normalt bliver pupillen normal efter max 6 timer, så det lyder oxo længe for mig med din datter.

Så for en sikkerhedsnåls skyld ville jeg oxo lige snakke med vagtlægen.

Ellers lyder symptomerne helt rigtige.....

VH Pernille

Charles Baudelaire sagde engang: "Man kan ikke være forsigtig nok i valget af sine forældre"

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Vagtlægen
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 23:04

Nu har jeg lige talt med vagtlægen, og han siger det godt nok er længe men at de ikke kan gøre så meget ved det, så jeg skulle lade hende sove nu og se tiden an til i morgen tidlig.

Håber virkelig ikke hun har taget skade af det øjendryp, men jeg kender ikke rigtig nogen som får dryppet øjne, så har ingen anelse om det "bare" afteger efter så lang tid..

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 23:06

Godt du fik ringet (y).

Prøv at hører din datter i morgen tidlig når hun vågner hvordan hun har det. Har hun det ikke bedre så afsted en tur til lægen/øjnelægen igen :)

Jeg tror ikke hun har taget skade, det kan være hendes øjne blot er længere tid om at komme tilbage til normalen. Folk har jo os forskellige øjne :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 23:39

Måske kan jeg berolige dig med at mine øjne også tager enormt imod det drypperri. Der gik et helt døgn før mine øjne var næsten normale igen. tror der gik 1½ før alt var helt som det plejer.

Det er ufattelig ubehageligt.

0
0
Svar på denne tråd

Øjenene
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 23:47

Ja det var godt jeg fik talt med vagtlægen, nu er jeg spændt på om hendes øjne er normale i morgen.

Men der skulle vel være en chance, da de jo får mange timers ro nu hun sover.

Jeg fik bare lidt mareridt om, om hendes øjne kunne have taget skade af dråberne, om hun ikke har kunne tålt dem, om hende som dryppede har givet hendes noget forkert/for meget osv.

Hun blev først dryppet en gang med noget der bedøvede øjnene, og derefter to gange (med få min mellerum) med det der skulle udvide pupilerne.

Jeg spurgte hende som dryppede hvordan hun egentlig var uddannet, hun fortalte hun hed Elsebeth og var uddannet lægesekretær og havde arbejdet hos en optiker i over 20 år før.

Men er det ikke bedre i morgen når hun vågner, så kører vi til lægen/øjenlægen.

Nu sover hun nok bare meget længe da hun kom sent i seng her til aften, men vil ikke vække hende, hun skal sove det hun kan..

Mens jeg ventede på vagtlægen i telefonen, var der en ventetone på som sagde at alle samtaler blev optaget og gemt i 5 år.

Det syntes jeg faktisk er betryggende at vide, så kan man da ikke være i tvivl hvis der skulle opstå noget der vedrører lægens behandling af en/patienten.

0
0
Svar på denne tråd

tije *Fylkir*
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 23:58

Det lyder godt nok væmmeligt, at det kan tage så lang tid.

Jeg gik virkelig og frygtede, at hun havde taget skade af dråberne, men ad os håbe hun bare er ekstrem følsom for det.

Det vil jeg ihvertfald fortælle øjenlægen, så hun ved det.

0
0
Svar på denne tråd

1 døgn.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 00:33

Min datter 1,5 år er blevet testet og der fik vi afvide det kunne tage et døgnstid inden de var normale igen.

Kilden

Ejer af fjordhoppen Sussi og mini hesten Tarzan

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 09:11

vores dreng har nu fået det gjort 4 gange i alt (han er 7 mdr)- og skal ha det gjort hvert halve år til han er en tre år minimum. Og her kan der godt gå 12 timer før det er væk- han er dog ik synderligt generet af det heller.

Det er uanset om han får børnedråber- voksen el begge dele. Det svinger - men så vidt jeg ved er det normalt der kan gå 12 timer - og for nogle længere.

Min mor har osse prøvet det.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

her til morgen
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 11:32

Ida sov lidt over 11 timer i nat, så hun har haft brug for det..

Hendes pupiler er noget mindre i dag, men IKKE helt normale.

de er nok "halvejs" til at blive normale, men hun ser stadig prikker.

Så jeg ser lige tiden lidt an nu, kan se nogen skriver det kan tage over et døgn...

0
0
Svar på denne tråd

BARE ROLIG
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 09:13

Et døgn er slet ikke unormalt !! Og det kan godt knibe med at fukusere på noget tæt på, endnu længere tid.

Hun skal nok blive helt fin igen :-))

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider