Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

stoppet i politirazzia mod trailere
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 07:04

Igår skulle jeg til stævnet i SIV, hvor alle der kom med heste blev stoppet, dvs uanset om man kørte med trailer eller lastbil.

Jeg undrede mig bagefter over den flinke politidames spg.

1) er du her som privatperson eller i erhvervsmæssig øjemed? Privat svarede jeg

2) hvormange heste har du med?

3) hvor er du kørt fra?

4) kl hvad kørte du hjemmefra ?

Mig bekendt er spg 2-4 uinteressante når jeg er privat dvs ikke erhvervsmæssig transport.

Nogen der ved hvorfor disse spg blev stillet?

Iflg loven gælder 65 km reglen kun for økonomisk virksomhed, lige så 8 timers reglen, deraf min undren. Og idet jeg har B/E kørekort og kører med en trailer med totalvægt 2400 efter en bilpå papegøjeplader der må trække 3500 er jeg fuldt køredygtig inden for lovens regler, så jeg var ikke nervøs for denne razzia .

Hvorfor interessere sig for om jeg har 1 el. 2 heste i traileren??

www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Transport%20af%20heste/ Transportforordning

Andre der var til samme stævne og fik samme spg eller evt andre spg???

Karina

0
0
Svar på denne tråd

ikke ved
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 08:18

Det er helt sikkert fordi de faktisk ikke kender reglerne når det kommer til stykket - men er blevet pålagt at SKULLE stille de 4 spørgsmål uagtet at 2-4 er urelevant når man er privat !!!

Var der mange der kørte "ulovligt"

For det må da have været det store samtaleemne på stævnepladsen :-)

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Lækker ruh.gravhunde han standard tilbyder paring til egnede tæver, Reg. DKK

0
0
Svar på denne tråd

oh yes
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 08:28

De stod der også til samme stævne sidste år, der havde de så bare SKAT med der giv livlivt op i gukpladebiler samt køreskiver i lastbilerne.

Iår var SKAT vidst kke med, men mange kører ikke lovligt dvs har for små biler etc.

Så de sagde de havde skrevet mnage bøder ud, også for manglende B/E kort osv.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Politirazzia
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 08:41

Spørgsmålene kan vel også bare være for at have en dialog?

Mht antal heste, så kan det vel være meget relevant, for hvis du f.eks har 2 heste med, er det så dine begge 2, eller kører du for en anden? Hvis du kører for en anden og modtager penge for det, så er det jo økonomisk virksomhed.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

skat og gulpladebil
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 09:55

Hvad sagde SKAT til dem der kørte i gulpladebil og trailer uden køreskive - der er vel fortsat en del der er at regne for "økonomisk virksomhed", idet de er momsregistreret. Jeg kender mere end 2 håndfulde der er at "regne for økonomisk virksomhed", altså stutterier, trænere etc. - ingen af dem er endnu blevet stoppet og har ej heller fået isat køreskiver i deres vogntog - store 4x4 med trailer (alle har BE-kort og kompetencebevis etc., udfylder papirer, men har ikke, grundet prisen på isættelse og indkøb af apparat, fået isat det)

Jeg ved at flere af dem har kontaktet politiet for at høre om konsekvensen, men så længe der ikke er faldet dom i sagen, henviser politiet til domstolene?

Karinae - du skriver at SKAT gik op i at tjekke køreskiver i lastbilerne - men hvad med de alm. biler og deres køreskiver/mangel på samme?

Selv priser jeg mig lykkelig for at min nabos bil har fået installeret ovenstående, så jeg kan låne den, når vi tager ud i det blå :-), men hvad gør I andre?

Samtidig tænker jeg at det vel også rammer eks. hundekenneler, avler etc. der får mere end 2 kuld pr. år - tjekker de mon også køreskiver til hundeudstillinger, prøver, katteudstillinger etc, hvor det er tale om "økonomisk virksomhed"?

Julie

DOA/DV rideheste, plage og føl

Avl af oldenborg

www.stutterilacour.dk

Marstall og Equifirst i Nordsjælland

TRM produkter, Myoplast (muskelopbyggende), olie hoofmaker etc.

0
0
Svar på denne tråd

Køreskive
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 10:33

Men køreskive skal jo kun i ved samlet vogntog over 3500 kg, så uden at vide mig klog på hunde og katteudstillinger, så er det vel ikke der at der er så mange vogntog på over max? Jeg tænker en kat har man vel bare i egen bil?

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Julie....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 10:35

SKAT var der sidste år... og hvad de præcist tjekkede kan de kun selv svare på ikke mig, da jeg er trailerchauffør ikke lastbilchauffør.

Og Politiet kan vel ikke modbevise hvis en der lever af det siger de er private når de kører trailer???? så det er vel derfor folk med 4x4 kan slippe igennem (jeg vidste slet ikke der var krav om dette i biler, kun lastbiler)

Omvendt er det de færreste jeg kender der lever af hestehold/salg der har trailere de har skisme alle store lastbiler med living, der kan rumme 5-8 heste

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Køreskive
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 10:41

Alle gulplader til erhverv, omend det er entreprenøren eller stutteriejeren der har den, skal have køreskive i sin bil hvis det samlede vogntog er over 3500 kg.

Dvs stutteriejeren der betragtes som økonomisk virksomhed, og har købt sin 4x4 i firmaets navn, skal have sådan en monteret, hvis det samlede vogntog overstiger 3500 kg.

Også selv om det er et bierhverv

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Kendskab til regler
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 11:16

Desværre kan man risikere at blive "knaldet" selvom man mener at man har overholdt reglerne.

For lidt over 2 år siden var min mand og min veninde til hingsteparade i Vallensbæk med hendes hingst. Der var det helt store check, hvor mange og store bøder blev uddelt. Min veninde fik i første omgang en bøde, som senere blev annulleret, da de havde kørt under 65 km.

1½ år senere dumpede der en bøde på 3000 kroner ind af døren for denne tur. Det var for manglende opmåling/godkendelse af traileren.

De har lige været i retten, og de vandt første halvleg. Vi havde brugt en del tid på at google loven, og de fremlagde derfor en del dokumentation for:

1) kørsel UNDER 65 km, idet reglerne ikke gælder her selvom man er erhvervsdrivende.

2) typegodkendelse af traileren er nok, hvis den er godkendt til dyretransport.

Det var nok til at en meget skråsikker anklager blev mundlam.

Dommeren var klar til at frikende dem, men anklageren ville gerne indkalde en ekspert, så der er berammet et nyt retsmøde i september.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

Trailer
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 11:41

De har fået skrevet mange bøder ud, og ikke kun til dem med trailer og lastbiler.

Der var skam også mange fodgængere der har fået en, for ikke at gå over fodgængerfeltet.

De Kærligeste Hilsner :)

L i s b e t h

0
0
Svar på denne tråd

fuldstændig vanvittigt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 11:44

Et eller andet sted er der da noget der er fuldstændig galt hvis selv ikke advokater (der bør være vandt til at læse loven) kan finde ud af det, men bliver nødt til at indkalde eksperter! (og hvem er eksperterne? dem der har skrevet loven?)

Hvis de (advokaterne) har problemer, hvordan i alverden skal os almindelige dødelige mennesker så finde ud af hvad vi må og ikke må/skal ikke skal?

Jeg indrømmer blankt at jeg overhovedet ikke har styr på den lov! Det er simpelthen et kæmpe projekt at sætte sig ind i, og jeg håber at det er nok at jeg er privat - men det kan da godt være jeg bør undersøge det hele lidt nærmere...

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

Eksperter
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 16:18

Næh, eksperterne i denne sammenhæng er et par af de betjente der fører loven ud i livet.

Men ja, Line, vi er helt enige. Og jeg har det også sådan at hvis ikke det der står i de officielle tolkninger gælder når det kommer til stykket, så er det da helt håbløst.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider