Hvad sagde SKAT til dem der kørte i gulpladebil og trailer uden køreskive - der er vel fortsat en del der er at regne for "økonomisk virksomhed", idet de er momsregistreret. Jeg kender mere end 2 håndfulde der er at "regne for økonomisk virksomhed", altså stutterier, trænere etc. - ingen af dem er endnu blevet stoppet og har ej heller fået isat køreskiver i deres vogntog - store 4x4 med trailer (alle har BE-kort og kompetencebevis etc., udfylder papirer, men har ikke, grundet prisen på isættelse og indkøb af apparat, fået isat det)
Jeg ved at flere af dem har kontaktet politiet for at høre om konsekvensen, men så længe der ikke er faldet dom i sagen, henviser politiet til domstolene?
Karinae - du skriver at SKAT gik op i at tjekke køreskiver i lastbilerne - men hvad med de alm. biler og deres køreskiver/mangel på samme?
Selv priser jeg mig lykkelig for at min nabos bil har fået installeret ovenstående, så jeg kan låne den, når vi tager ud i det blå
, men hvad gør I andre?
Samtidig tænker jeg at det vel også rammer eks. hundekenneler, avler etc. der får mere end 2 kuld pr. år - tjekker de mon også køreskiver til hundeudstillinger, prøver, katteudstillinger etc, hvor det er tale om "økonomisk virksomhed"?
Julie