Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ugens afstemning. Aflivning
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:20

Ja dagens afstemning fik sat et par tanker igang. Og jeg syntes den er nærmest umulig at svare på!

Spørgsmålet, for dem som ikke har set er:

Ville du aflive din hest lige hurtigt, uanset om du fik udbetalt forsikringssum eller ej?

Det kommer vel an på hvorfor den skal aflives?

Står den med smerter eller risikere at gøre skade på sig selv (fx slinger), så aflivede jeg personligt nok så hurtigt som muligt.

Er den relativ glad og tilfreds på fold, så kan jeg godt vente på forsikring.

Hvad mener i?

Mvh. Tine

Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,-

Campingvogn søges til leje for sommeren. Skal ligge fast i privat have (Lidt udenfor Køge). Skal kun bruges som "gæsteværelse".

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har sagt ja...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:23

... men vil altid lade det komme an på situationen.

Spørgsmålet ser jeg som dækkende for hvis hesten led. Så ville jeg ikke lade den lide for at vente på forsikringen.

Kan den gå i en periode og ikke lide, kunne jeg godt vente.

£isbeth & Baloo

Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har svaret nej
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:33

fordi der jo ofte ligger længere tids udredning til grunde for en aflivning pga uanvendelighed - og selvom hesten måske går rundt på sin mark og er halt, så kan den godt ( for det meste ) vente med at blive slået ned indtil forsikringen har set på sagen.

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ha
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:35

Jeg har ikke mine forsikret...

Og de bliver aflivet lige netop når JEG ikke mener deres liv er godt længere.

Mvh
Jackpot

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har svaret ja,
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:53

men dybest set er spørgsmålet ikke møntet på mig, da jeg ikke har mine forsikret, så jeg bestemmer helt selv hvornår, med hvad og hvor længe der behandles... -og alt dette kommer kun an på den enkelte situation, det skal være i hestens bedste interesse.

Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 12:14

Jeg har svaret nej, da jeg mener at i en situation hvor hesten har stærke smerter uden mulighed for bedring, vil den alligevel blive aflivet hurtigst muligt grundet dyreværnsloven. Og så udbetales forsikringen.

Er det mindre kritisk og forsikringen først skal vurdere, ja så synes jeg det i de fleste situationer også er forsvarligt at strække aflivningen lidt.

Dog har jeg i min besvarelse ikke taget højde for de frygtelige historier man somme tider hører om forsikringsselskaber der kører sagen i langdrag i håb om at slippe for udbetalingen.

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 12:17

Spørgsmålet er simpelthen ikke ordentlig formuleret, når det kan tolkes på forskellige måder...

Min første tanke var, at når først forsikringen siger okay - skal hesten aflives indenfor 14 dage, så det kan vist ikke gå så meget hurtigere...

Jeg har ikke svaret...

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste

BH sælges: Freya Millie, str. 34 G (75 G). Hvid med blonder. Aldrig brugt. 300 kr. incl. forsendelse - eller 275 kr. afhentet i Slagelse

0
0
Svar på denne tråd

Aflivning
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 13:12

Jeg har også svaret nej.

Har hesten kroniske smerter og kan ikke gå på en fold uden at have ondt, så vil jeg selvfølgelig aflive, uanset forsikring. Men som en anden også har nævnt, så aflives den i så fald i overensstemmelse med dyreværnsloven, og så dækker forsikringen jo i hvert fald.

Kan hesten godt gå og hygge sig uden smerter, så ville jeg vente på forsikringen. Var tilfældet dog at hesten ikke var forsikret, eller vidste jeg på forhånd, at forsikringen ikke ville dække, så ville jeg bare få en aflivning overstået hurtigst muligt.

Jeg kender en, der har en hest, der går med en uhelbredelig skade. Hesten går pt. på græs og er tydeligt halt, bare den lige har taget en lille løbetur. Smertestillende er forsøgt uden succes. Ejeren vil køre retssag, og dette kan i værste fald tage op til to år. Her synes jeg personligt det er meget forkert at lade hesten gå med smerter i så lang tid - selvom det drejer sig om et beløb over 100.000. Hun mener selv, at "den kan jo bare lade være med at løbe rundt, hvis den har så ondt!"

Det er et svært spørgsmål, og folk har jo forskellige grænser for, hvad de mener er etisk forsvarligt.

...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer

Brune dressurstøvler købes str. 5(38) 38 46 el. mål meget tæt derpå!

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også svaret ja....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 13:22

og tænker nøjagtig det samme som Lisbeth Baloo.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 19:47

uanvendlighed, netop fordi jeg bare vil aflive uanset hvad, hvis hesten lider.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider