|
|
| Kan det virkelig passe? (Kæmpe regning) |
|
|
Jeg sidder her - i et kæmpe chok - med en dyrlægeregning i hånden som er LANGT over den pris jeg blev vejledt med som ca. pris. Sagen er som følger: Surprise er til undersøgelse for ømhed i nakken. Under den undersøgelse konstaterer dyrlægen, at han også har en ømhed i lænden, og den får han lokaliseret til kastrationen (Som blev udført for ca. 6 år siden). Den er ikke blevet udført ordenligt og derfor er der en sædstrengsadherence som hesten er tydeligt generet over. Dyrlægen anbefaler mig at få det lavet om, og siger jeg kan tænke over det til næste gang vi skal til tjek med nakken. Dette kræver en fuld narkose, og jeg spørger om han kan give mig en ca. pris på hvad det vil koste at få lavet. Her siger han ca. 3-4000 kr. Jeg tænker over det, snakker med forsikringen som IKKE dækker da det er en komplikation i forbindelse med kastration, og beslutter alligevel at få det lavet da jeg skønner at prisen så vil blive ca. 5000 alt i alt, hvis han også skal have smertestillende med hjem osv. Afleverer Surprise til klinikken i to dage hvor det bliver lavet- dette forløber helt uden komplikationer og de har ikke engang haft behov for at give ham smertestillende efterfølgende da det er gået så godt. Idag har jeg modtaget regning, og hold nu fast, den lyder på: 8442,83 kr!!!! Nu er det så at mit formål med indlægget kommer: Hvad POKKER gør jeg her? Er der overhovedet nogen muligheder for at "klage" over det her? Er der nogen der har prøvet at få nedsat en regning på den baggrund? Og næsten vigtigst: Er der nogen der har fået lavet samme operation på sin hest og hvad gav i i så fald for det? Jeg er blevet angivet en ca. pris på 3-4000 kr, og modtager en regning der er over dobbelt så dyr?! Det værste er næsten, at der efterfølgende går infektion i, så jeg må have både det ene og det andet medicin jeg skal give ham, og den regning er så vidt jeg kan se IKKE incl. i denne her regning ovenfor- så den kommer nok senere hen. Jeg er HELT chokeret over det her, det kommer i den grad bag på mig..
Mvh Mie -Med supermulen Surprise
Deltag i debatten og konkurrencen om månedens hest på http://www.ridemagasinet.dk - Det nye debatforum for alle heste-interesserede!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Når du har fået et ca beløb på en operation, skal regningen ikke være på det dobbelte... Ring og tal med dem på mandag, forklar at du jo valgte at få lavet operationen, da den pris de havde givet dig var på x antal kr og ikke over 8.000... Jeg ville bestemt ikke betale den, men tal med dem og hør om der er sket en fejl??
Mercedes 2.3 -rust,velholdt stationcar sælges,god hestebil  Lykkelig ejet af 2 Bøffer, Muffedisen og 3 herlige hunde  Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er derfor |
|
|
man altid skal have den slags på skrift, selvom de ofte siger at de ikke kan give en præcis pris.
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
mullepigen ♥Aconto♥ |
| Dato:  |
17-07-2010 22:32 |
|
Enig med Jeanette. plus minus skal man altid påregne... men ikke SÅ meget plus. Medmindre dyrlægen finder noget helt nyr ved besøget, som i ikke har påregnet i forvejen. Jeg er sgu ked af det på dine vejne... jeg ved hvordan det er! -OG DERFOR: Skiftede jeg dyrlæge  Det var der også et par andre grunde til dog... Men jeg synes det er S vigtigt at stole på sin dyrlæge og dennes sekretær og jeg VED med sikkerhed at hvis sådan en lille "misforståelse" opstod ved min nuværende dyrlæge, så kunne jeg sagtens snakke mig frem til en løsning. Jeg laver også altid på forhånd en aftale om afbetaling. Jeg KUNNE godt betale det hele på en gang, hvis det var det jeg skulle. Men det er rart at lave en afbetaling på de størreregninger... så mærker jeg dem ikke på samme måde. Så mit råd- snak med dem og hvis de ikke kan rokke sig, så få en god afbetalingsordning 
???????Hilsen Lærke??????? Jeg er faktisk ret så interlektigent !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sædstengsfistel |
|
|
Min hest er opereret for sædstrengsfistel. Det kostede mig alt i alt ca 12000, så vidt jeg husker. Jeg synes det lyder billigt, den pris du har fået, men jeg forstår godt at du er skuffet, når du havde regnet med en mindre pris. Jeg tror ikke der er noget at gøre for dig, desværre - andet end at glæde dig over at det ikke gør ondt på din hest mere... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest |
|
|
som blev aflivet sidste år pga kissingspines. Jeg blev ringet op af dyrlægen en dag han havde været ude og vaccinere den at han altså syns vi skulle tage nogle billeder af dens ryg den den var tydeligt øm (længere histiorie og den var tjekket af en anden dyrlæge og kiropraktor) Hvad koster det siger jeg så. Jo det kunne han vel gære for et par tusind og forsikringen vil helt sikkert betalt en del af det. Okay siger jeg så og hesten bliver kørt ud til dyrehospitalet. en mdr efter da hesten er aflivet får jeg så en på 11000 og så ringede jeg derind og hørte hvad det nu var for noget. men der var ikke ngoet at gøre. men han kunne sterilisere min hund på samme regning hvis det var (det havde vi talt om) fint med mig. Men da tiden kom til det var han ikke på det dyrehospital længere så HAHA lene, der fik du den. Øv bøv
Mvh Lene
"Life is what happens to you while you'er busy making other plans" John Lennon
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her... |
|
|
Det har jeg også prøvet... Da jeg i telefonen spurgte til prisen sagde dyrlægen at jeg nok skulle regne med 5-6000 kr (mener jeg det var) og at min forsikring nok ville dække. Heldivis snakkede jeg med forsikringen inden, så jeg vidste at de ikke dækkede alligevel. Da jeg så står på klinikken og har skrevet under på div. papire spørger dyrlægen (en anden end ham i telefonen) om jeg har fået prisen. Han fortæller så, at det beløb jeg har fået i telefonen nærmest kun dækker nakosen, så jeg skal regne med noget mere. Regningen endte vist på små 10.000 kr... (snart 2 år siden og der var også andre undersøgelser på regningen)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke noget |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
18-07-2010 11:27 |
|
Jg har lige fået regningen for Michels brok, da det var følge af neutralisationen- har de trukket 50 %. Deudover var jg inde med 4 små, der + medicin (også til Michel) endte i en regning på 1337 kr. Billigt! Jeg spurte ikke til regningen for Michel, men dyrlægen oplyste selv, at det ikke regnedes som ny opration, men som følge- og dermed rabat. Jeg regnede ellers med at skulle slippe 2000 kr. (mindst). Men hun er en dyr kat! På den anden side kostr ormekur til hele banden 100 kr pr to piller- altså 5-1000 kr. I kvartalet! 
Med væmlig hilsen
xtiny "Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange penge |
|
|
jeg fik nervesnittet min hest og fik at vide det ville koste ca mellem 6-8000.. okay det var fint nok- men havde jeg tænkt på momsen-not! så den blev på ca. 11.000... 
sæt dine dyrs behov før dine egne!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regning |
|
|
hej nej jeg synes heller ikke det kan passe, men vi har oplevet stort set det samme. Vi fik udført nøjagtig samme operation 2 gange med 2 måneders mellemrum på samme hospital. Første operation kostede 5000 kr. mens anden gang kostede 8500 kr. Da vi ringede til dem fik vi at vide at nummer 2 op. var ekstra dyr, fordi den første var udført for billigt! 5000 er ellers den pris de oplyser som standard, når man spørger... Og angående det at oplyse priser, så skal momsen altså være med i prisen når man oplyser priser til privatpersoner, hvilket de fleste hestefolk jo er. mvh Louise
voksen rytter søges til sød og velopdragen hoppe. Kontakt for mere info mlelh@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brok dig! |
|
|
Brok dig! -det betaler sig! Jeg havde engang min pony på dyrehospital, hvor han var der en uge i stedet for en dag, og fik en behandling som jeg på forhånd havde sagt, med sikkerhed ikke ville gavne. Jeg fik ret, og var ret sur da de endelig fik forklaret hvad det var, de havde foretaget sig. Det var penge direkte ud af vinduet, og jeg var rigtig gal og brokkede mig meget. Jeg endte med at få 50% rabat på det hele, men stod alligevel med en regning på 4200 kr. for ingenting. Til en anden gang har jeg lært at man skal spørge meget grundigt ind til, hvad det helt præcist er de gør, i stedet for bare at stole på det, når dyrlægen siger at "jeg tror virkelig det her er en god løsning". Men, regningen kommer man desværre ikke udenom. Husk at alt koster når man skal til dyrlæge - du har muligvis også betalt for konsultation før selve indgrebet. Sørg også altid for at få en pris INK. moms 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klage........... |
|
|
Du skal med det samme skrive en skriftlige klage til dyrlægen hvor du udpensler din opfattelse af forløbet, hvordan du har fået oplyst pris osv. osv. den sender du inden 14 dage efter at have modtaget regningen. Samtidig kontakter du forbrugerklagenævnet, som vejleder dig - der er et dyrlægeklagenævn som vi forbrugere/ejere skal lære at bruge. Det er bestemt ikke en ordentlig behandling du har fået og vi er rigtig mange der kan nikke genkendene til problematikken, men hvis vi ikke klager bliver det bare ved god vind jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad dækker beløbet over? |
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg ringe og få en mere detaljeret forklaring på beløbet (hvis det altså ikke allerede står på regningen). Om ikke andet - så kan du måske på den måde blive klogere på hvad der er der har gjort beløbet større... Det kan jo være at "opholdet" ikke er medregnet i de 3-4000 som er oplyst før-pris? Ja jeg ved det ikke, men i det hele taget er det da rart at vide hvilke ydelser der har kostet hvad - altså dét kan jeg i hvet fald godt lide at vide, ved en specificeret regning kan jeg se hvad pengene er gået til - om man så må sige. Så kan jeg også bedre "forhandle" mig til bedre pris næste gang jeg skal have lavet noget (når jeg ved hvad jeg gav for hver enkelt ting sidst, kan jeg bedre overskue det:-)) Om det er rimeligt eller ej, vil jeg ikke forholde mig til, da det vel afhænger af hvad beløbet indeholder? Jeg synes altid det er svært det dér med at få oplyst en pris - ligesom det er svært at give en pris over telefonen, man skal saft susme sørge for at få i detaljer hvad beløbet så dækker - og meget meget gerne få det på skrift - og som minimum "huske" dem på hvad man har aftalt af pris når man kommer og afleverer dyret.. Håber du får klarhed og finder en løsning:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak for svar, bliv endelig ved  Ang. at have det på skrift fra dyrlægen, ved både han og jeg plus min veninde og hendes mor hvad der er blevet sagt, og da klinikken er en temmelig anerkendt og populær klinik i Nordsjælland ville det mildest talt være at skyde sig selv i foden, hvis de pludselig nægtede at have angivet en ca. pris på det. Jeg spurgte hvor meget det ville koste tilsammen, og han siger 3-4000 hvilket jeg synes lød billigt, men det var grundlaget for at jeg valgte at lave operationen da det ikke var en livsnødvendig ting, og Surprise kunne godt have levet videre som ridehest uden operationen, det har han gjort de sidste 6 år uden at nogen dyrlæger har opdaget problemet.. Jeg er godt klar over at de kan fyre den med momsen af, men de har angivet selve operationen som 2500 kr på regningen, og det er altså meget moms hvis jeg skal betale over 6000 kr i moms! Dvs, at der er mellem 4-6000 kr, der er gået til en masse andet, blandt andet klargøring til operation osv- hvilket jeg jo vil mene hører under operationsregi! Igen- han har ikke fået smertestillende deroppe, og det er forløbet uden nogen former for komplikationer, så jeg vil gerne have en redegørelse for, hvordan de kan ramme 6000 kr. ved siden af.. Ang. ophold har han været der 2 dage a. 200 kr, og der er også skrevet noget "miljøafgift klinik" på, men det er jo ikke det der burde vælte budgettet  Vi har modtaget regningen mellem tirsdag og fredag i sidste uge, og den skal betales IMORGEN! Dvs. vi har under 7 dage til at fiske over 8000 kr. op af lommeforet.. Derfor ringer jeg idag og snakker med deres kontor, og hører hvordan og hvorledes de tager min utilfredshed. Hvis vi ikke finder frem til noget konstruktivt stiler jeg ihvertfald efter at få udsat betalingsfristen så vi kan nå at skrive en skriftlig "klage" til dem, hvilket jeg ville være rigtig ked af da vi er rigtig glade for klinikken og har været gode kunder hos dem med mit skvat af en hest. Men jeg mener at man normalt har 20 dages betalingsfrist hos dem, så jeg synes at under 1 uges frist er lige i overkanten kort frist for så forholdsvis stort et beløb 
Deltag i debatten og konkurrencen om månedens hest på http://www.ridemagasinet.dk - Det nye debatforum for alle heste-interesserede!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Hold da op Mie, dét skal du ikke finde dig i :S SYnes godt nok det en lille betalingsfrist du har fået? Ved min dyrlæge plejer jeg blot at ringe og få udskydt betalingsfristen en måned hvis jeg ved jeg så kan betale den næste måned og det plejer de glædeligt at gøre. Men når man regner med det bliver et beløb og det bliver mere, det for dårligt. Især så mange 1000 kr over :s Har du ringet til dem?
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er dælme spændt på hvad de sagde til dig Mie 
Mercedes 2.3 -rust,velholdt stationcar sælges,god hestebil  Lykkelig ejet af 2 Bøffer, Muffedisen og 3 herlige hunde  Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tjaaa- ikke noget særlig spændende nyt endnu.. Ringede op til dem igår og fik fat i deres kontor, hvilket også var meningen da jeg jo skulle høre ang. betalingsfristen osv på regningen.. Først spurgte jeg om det virkelig kunne passe at den skulle betales under 7 dage efter man havde modtaget den.. Ja det passede, hun kunne se at jeg havde modtaget regningen i fredags (!!) altså under to arbejdsdage til at lave en overførsel på 8400 kr.. Så spurgte jeg til hvordan det kunne være, hvortil hun svarede at normalt afregnede man med det samme man hentede hesten (Ikke noget jeg er bekendt med eller blevet oplyst om) ellers havde man 8 dages frist, hvilket jeg jo så kunne konstatere ikke var gældende i det her tilfælde.. Men ihvertfald blev det til at vi godt kunne trække betalingen et par dage over tid, for de sendte jo ikke en rykker lige med det samme.. Så spurgte jeg om hun kunne fortælle mig hvor stor en regning jeg stadig manglede at få, og hun oplyste mig en på 1100 kr- men den står allerede på den regning jeg har modtaget, og det er ikke for deres besøg ude ved mig, da jeg ved at de tager omkring 600 kr i kørsel+konsultation oveni- så er vi godt over de 1000 kr allerede, og han har fået en masse medicin, så den regning kan ikke kun ligge på 1100 kr. Så det blev jeg ikke klogere på. Til sidst forklarede jeg det med den store prisforskel, men det nåede jeg ikke langt med før hun fejede den af bordet og sagde jeg skulle ringe mellem 8 og 9 om morgenen for at tale med pågældende dyrlæge (Og det er jo også fair for hun ved jo ikke hvad jeg har fået af vide osv) Så nu prøver jeg igen at ringe derop imorgen for at få fat i den dyrlæge, og snakke med ham om situationen, så skal jeg nok opdatere igen imorgen aften 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvad sagde dyrlægen så????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Operation |
|
|
Det var da en rigtig træls situation! Jeg har været igennem mere eller mindre præcis det samme. I mit tilfælde fik jeg oplyst at prisen formentlig ville være 5-6000 kr, alt efter om der opstod komplikationer osv - den endelige regning var på lidt over 8000 kr, ligesom din, på trods af at alt gik perfekt. I mit tilfælde tror jeg ikke de havde oplyst momsen, hvilket helt klart ikke er fair. Jeg valgte dog ikke at klage. Men det ser da ud til at jeg skal være glad for mit forsikringsselskab! Dyrlægen opfordrede mig til at søge om dispensation til dækning af operationen, hvorefter forsikringsselskabet bad om en skriftlig udtalelse fra dyrlægen, og inden for få dage fik jeg besked om at de undtagelsesvist ville dække 50%, dog max 2500 kr (så kan man ligesom få et vink med en vognstang om at ens dyrlæger tager overpris ). Men ikke desto mindre betalte de 2500 kr til operationen  Noget helt andet - jeg havde tilfældigvis en kiropraktor tid til Calle få uger efter operationen (hos Rikke A) og hun var MEGET glad for timingen, da hun ofte ser at nakken bliver skæv efter de har været i fuld narkose fordi de står og "slasker" sådan under opvågningen og har været nede og ligge på ryggen. Så det er måske en god ting at være obs på! Håber hyppen er fit for fight igen, og held og lykke med regningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Noget nyt.... |
|
|
Er der noget nyt? Tror vi er flere der følger med.......det er jo en træls situatiom at stå i for alle hesteejere. Mvh Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er på vej hjem fra 1 uges ferie uden netadgang, har kun min iPhone som skifter IP adresse når jeg har skrevet lange indlæg, så jeg lover at jeg kommer med en Update når jeg lander hjemme i aften 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så, nu er jeg tilbage med netadgang  Nå, men 2 dage efter jeg havde snakket med deres kontor ringede jeg og fik fat på min egen dyrlæge. Han tog det meget pænt og roligt da jeg præsenterede ham for at jeg var ret utilfreds med beløbet. Han gav mig helt ret i, at prisen var en del ved siden af det vi snakkede om inden operationen blev foretaget, og derfor havde han allerede inden jeg ringede, besluttet at annullere den regning for besøget ude ved mig hvor der var gået infektion i det. Så derfor havde han annulleret den sidste regning, hvilket jeg synes er meget flot at gøre helt automatisk allerede inden jeg har brokket mig Det var også derfor at kontordamen ikke kunne se den regning, men kun den anden. Så spurgte han mig flere gange om det var en aftale jeg ville være tilfreds med, og det sagde jeg ja til, da jeg er meget glad for den klinik og meget gerne vil fortsætte med at bruge dem. Jeg kunne med stor sandsynlighed have trukket et større nedslag ud af dem, men det var jeg ikke umiddelbart interesseret i da jeg gerne vil kunne komme deroppe uden at der er noget mellemstående hvor hverken de eller jeg er tilfredse. Så jeg har takket ja til en annullering af den sidste regning, og ædt den store på 8400 kr. Set i bakspejlet ægrer jeg mig over at jeg ikke har mailet til forsikringen og spurgt om en undtagelsesvis dækning, for det har jeg læst at andre har haft succes med. Jeg synes det er lidt uklart, at mene at dette er en "komplikation i forbindelse med kastration" da "komplikationen" er ride- og trivselsmæssig og det er 6 år siden han er blevet kastreret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billigt... |
|
|
jeg synes det lyder billigt nok, jeg har haft min hest afsted til 2 timers undersøgelse pga. bihulebetændelse - undersøgelse med endoskopi og røntgen af hoved - 5500,- for 2 timer og jeg fik det ud af det at der ikke var noget at se.... så nu skal jeg nok have lavet yderligere undersøgelse med allergitest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456t |
|
|
Så endte det jo nogenlunde  Jeg har prøvet det stik modsatte, da min kære lille hest trådte på et søm og skulle have en kikkertoperation, der sagde dyrlægen det ville koste 32.000-40.000kr, men det viste sig så at det "kun" blev 25.000kr - Det skal lige siges det skulle vi selv betale.. Men det var også noget af en prisforskel, på den gode måde 
-Simone & Wald Staff EWADAN, importør af vinduer, døre og fliser, af kanon kvalitet.
KURUS VED RIDEFYS. CLAUS TOFTGAARD, KLIK HER FOR MERE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|