Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Aflivning af hest.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:20

Hvis du havde haft en hest fra den var et år gammel, lånt den ud da den var 7år og fant den 2år efter hvor den var blevet mishandlet. Trent op hesten igen så den kunne rides og omgås mennesker men den havde det problemet at den stod og sparket inde i stallen så den fik ondt i ryg og ben. Hvis det kunne ordnes med kiropraktorbehandlinger samt at det blev sat op en madrass i boksen. Ville du så gøre det eller ville du aflive hesten på 13år?

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:27

måske prøve løsdrift først og se om det gjorde den godt. Det er jo meget svært at sige hvad man ville gøre når man ikke kender hesten. Det kommer jo også an på dens sind, og om den har ondt osv.

heste sælges

http://www.stald-lgo.dk/

0
0
Svar på denne tråd

ang hyp
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:30

give hesten chancen.hvis man kunne så får den sat i så rolige omgivelser som muligt evt i privat stald med få heste så den kan få noget ro..

0
0
Svar på denne tråd

1 chance
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:45

1 chance til!!!

Det har alle levende væsner fortjent...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 16:03

.. give den en chance mere og forsøge at hjælpe hesten med kiropraktorbehandlingerne.

Helt klart.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer hesten og

gør den mere samarbejdsvillig

&

Samtaleterapi, hvor du kommer helt tæt

på dig selv og dine behov

0
0
Svar på denne tråd

mener som de andre
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 16:16

at løsdrift el mange timer på fold kunne være en løsning, så den ikke står i boksen for mange timer,evt. flytte den til roligere staldomgivelser og kiropraktorbehandlinger, hvis det var nødvendigt...

Jeg ville ikke selv aflive en 13 årig hest uden at have prøvet at afhjælpe "problemet" først ..og hvis ingen af delene havde nogen virkning, så må jeg jo erfarer at hesten nok er blevet så skadet af mishandlingen at det bedste for den ville være en aflivning..

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej.....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 16:35

Har du tænkt dig at beholde den - så få den behandlet. Og løsdrift ville være en rigtig god ide at afprøve om det også hjalp.

Vil du af med den - sælge eller låne ud - så afliv den, så den ikke skal igennem en "mishandling" i flere år igen.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

det er nærmest umuligt at svare på....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 16:55

... for det handler jo om en situation som vi umuligt kan sætte os ind i.

jeg ville da som udgangspunkt altid forsøge at finde løsninger og give hesten chancen, men det kommer jo an på hvordan hesten har det. En hest der har ondt har bedre af at blive aflivet.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

Svigtet.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 22:53

Hesten vi snakker om havde jeg på helfoder i fjor. Ejeren af hesten blev meget glad for mig fordi jeg tog mig så godt af ham at hun en aften ringet til mig og sa hun ville gi ham til mig. Jeg blev jo så dæsverre nødt til at sige som sant var at jeg ikke havde råd til at have ham fordi vi var ramt af krisen. Hun sa så at de vidste hun godt og hun ville tage sig af det økonomiske frem til vi kom på fode igen. Jeg var overlykkelig og troede jeg drømte. Nogle dage senere gik hun rundt i stalden og fortalte de andre at nu havde hun git han til mig så han var min hest nu. Aftenen efter ringet hun mig og fortalte at hun alikevel ikke havde råd til hans behandlinger så hvis jeg ikke kunne tage han, måtte hun aflive han. Hele min verden falt i grus og jeg havde ingen mulighed til at betale for han, hvis jeg bare havde haft det. Men så sa jeg så til hende at så må du jo bare aflive han for jeg har ikke pengene men du må love mig at jeg skal få sige farvel til han og være der hans sidste stund. Selvfølgelig, han skulle jo ikke aflives i morgen. Jeg ringet på arbejdet og melde mig syg og lå hele dagen og græd. Så fik jeg en besked af en af pigerne i stalden at de var meget kede af det på mine vegne men at de håbet at se mig i stalden alikevel. Selvfølgelig skrev jeg tilbage. Jeg skal jo ikke svigte han i hans sidste dage. Så blev tlf stille. 20 min efter sendte hans ejer mig en besked om at nu sat hun hos lægen og hesten var blevet aflivet!! Ikke fik jeg engang sige farvel og tak for en fantastisk tid sammen Og han havde ingen der i hans sidte tid. En mnd efter købte hun sig hund og to mnd efter ny hest. Ønsket bare at vide hvad I her inde ville ha gjort. Han var en rigtig sød hest som jeg elsket rigtig højt. Og han var blevet meget knyttet til mig. Jeg kunne trygt gå ind under hans mave og mine børn fik trækture på han.

8/6-09.R.I.P. Felix. Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg forstår ret...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 04:41

Så har du haft lånt hesten... Og blevet tilbudt at få den, men takket nej...

Nu er hesten aflivet af ejer, og du er naturligvis ked af at den hest du har knyttet dig til er blevet aflivet uden din medvirken...

Men... Her må jeg sige at jeg ikke mener du har retigheder i den retning... Du har klart meldt ud at du ikke kunne have hesten længere, og derved går hele ansvaret tilbage til ejer, og er hendes alene.

Hvorfor hun vælger at aflive, købe hund, købe ny hest er dig uvedkommende. Det er hendes hest og hendes valg.

Du havde ikke råd til hesten, og hun ønskede ikke af en eller anden gurnd ikke at beholde eller sælge hestn.

Synd for dig at du ikke fik mulighed for at sige farvel, og det kan jeg godt forstå at du er ked af, men i har åbenbart ikke haft kommunikeret godt nok omkring aflivningen af hesten, eller ønskede ejer ganske enkelt ikke at du var der samtidig med aflivningen.

Mvh
Jackpot

0
0
Svar på denne tråd

Tråden!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 08:50

VEL DET VAR SÅDAN SÆT IKKE DET MIT SPØRSMÅL HANDLET OM. Jeg stillede spørsmålet for at høre om hvor mange af jer her inde som bare ville ha taget den nemmeste løsning og samtidig svigtet sin hest ved at selv ikke engang være tilstæde ved aflivningen! Jeg er af den opfatning at når man vælger at anskaffe sig et dyr så er man ansvarlig for at sørge for at dyret har det bedst mulig og får man et "problem" så er man pliktet til at løse det problemet. Hvis ikke fortjener man ikke at have et dyr. Det er rigtig godt at se så mange her inde prøve at løse problemet og ikke bare tage den nemmeste løsning!!!!!!

8/6-09.R.I.P. Felix. Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 10:38

Jackpot

Selvfølgelig, skal man være sit ansvar bevist, når man anskaffer sig et dyr..

Men hvis hestens fremtid ville bestå af gentagne behandlinger og den måske aldrig komme til at fungerer 100%, ville jeg helt klart også lade hesten aflive.. Den blev passet til ug og du gjorde alt for at give den et værdigt liv til sidst.

Det at leve er at ville,

det at ville er at elske;

som vi elske dag for dag,

så er livets vingeslag.

0
0
Svar på denne tråd

Ejeren har gjort det rigtige.....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 12:59

Ejeren af hesten, som jo ikke er dig, har efter min mening gjort det helt rigtige.

Hun har set, at hun økonomisk ikke har råd til at holde og behandle en syg hest, som måske aldrig kommer sig pga tidligere udlån og mishandling.

Hun ser sig om efter en udvej - mener du har taget dig godt af hesten, så skulle hun forærer den væk, så skulle det være til dig specicifikt. Hun er megt fornuftig ikke at vælge bare at give den væk - men udvælger dig fordi hun kender dig, go du kender hesten og dens skavanker og mulige fremtid.

Da du VÆLGER at sige nej tak, fordi DU heller ikke har råd til behandlingen - ja så har ejeren efter min mening gjort det absolut bedste for sin syge hest = aflivning !

Ejeren har efetr min mening ikke valgt den "nemme udvej" - den "nemme udvej" er nemlig at sælge sådan en syg hest til en uvidenende køber eller en hestehandler som er ligeglad om hesten har det godt.

Se DET er nemt, og på den måde tjener man rent faktisk nogle penge på hesten, fordi man lige kan klemme lidt penge ud af en køber. At hesten så skal lide og pines lidt mere - tjjaaaa mange lever godt med "ude af øje ude af sind"

Men at aflive hesten hjemme i stalden = koster penge til dyrlæge og DAKA.

til en seriøs og ansvarlig ejer.

At det så er synd for dig at du ikke fik lov til at sige farvel - tjaaa var han min hest, så havde jeg også valgt selv at gå vejen alene med hesten. Især fordi du lyder til at være en lidt følsom pige - og i forbindelse med aflivning af hesten ahvde ejeren måske ikke overskud til at skulle tage sig af dig og den sorg du havde.

Men som sagt - dejligt at hører at der stadig findes ansvarsfulde og hestevelfærdstænkende ejere med syge heste - som vælger den "rigtige løsning" og ikke den "nemme løsning"

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 15:14

så ikke nødvendigvis at en aflivning af en syg hest, er at svigtet dyret. Tvært imod.

Jeg er ked af på dine vegne at du ikke fik mulighed for at sige farvel, men du fravalgte jo selv at komme i stalden den dag.

Men ellers kan jeg altså slet ikke se at der er taget uansvarlige beslutninger, eller svigtet nogen heste i dette forløb.

Mvh
Jackpot

0
0
Svar på denne tråd

en chance til
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 16:07

Jeg ville give hesten en chance til. Personligt ville jeg forsøge at hjælpe den af med problemet ved hjælp af en af de såkaldte "hestehviskere". Fx Klaus Hempfling, og hvis det skal være en dansker kender jeg en, Mia Nielsen, som er super god. De ville nok kunne hjælpe hesten, men det kræver også at du som ejer har mod på at prøve, og tror på at det kan virke.
Det er mit forslag :)

When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd

en chance til
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 16:08

Jeg ville give hesten en chance til. Personligt ville jeg forsøge at hjælpe den af med problemet ved hjælp af en af de såkaldte "hestehviskere". Fx Klaus Hempfling (han bor i Danmark, men er ikke dansker), og hvis det skal være en dansker kender jeg en, Mia Nielsen, som er super god. De ville nok kunne hjælpe hesten, men det kræver også at du som ejer har mod på at prøve, og tror på at det kan virke.
Det er mit forslag :)

When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd

Svimse ♥Arabians 4-ever♥
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 16:10

Lidt for sent eftersom hesten er aflivet

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ups!....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 18:29

Ups! :$ Sorry .. :)

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:27

Nu kender jeg godt trådstarter, ejer af hesten, og hesten inden den blev aflivet..

Det trådstarter ikke nævner, er at hun fik en gratis halvpart på hesten.. Og ejer gjorde hva hun kunne rent økonomisk at efterkomme trådstarters ønsker omkring hesten.. Dvs udstyr, grimer o.m.a. Ejers eneste ønske, var at hesten ville blive passet og redet op igen efter flere års pause.. Det startede rigtigt godt og trådstarter havde modet, tiden, energi og en masse tålmodighed..(Det krævede hesten, da han var en herre med egen mening)

Men efter kort tid, brækkede hesten ned og kom sig aldrig igen efter flere pauser på dyrlægens anbefalinger..

Det blev for dyrt for ejer og fordi hun vidste at trådstarter holdt meget af hesten, fik hun tilbudet om at overtage, netop fordi hun stolede på trådstarter.

Ejer, gjorde sig mange overvejelser omkring hestens fremtid og hvad der var værdigt for hesten, besluttede hun for at den skulle aflives. Hesten var IKKE forsikret så økonomisk, fik hun ikke noget ud af det.

Det skal også lige nævnes at hesten havde så mange smerter i kroppen at den konstant angreb de andre heste, hvis de kom for tæt på, på folden den sidste måned den levede..

Det at leve er at ville,

det at ville er at elske;

som vi elske dag for dag,

så er livets vingeslag.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider