Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

melde en for socialt bedrageri?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:25

Hejza :)

Jeg går her og tænker lidt.

Har en veninde som en "enlig" mor. Hun er på kontanthjælp og flyttede PÅ kontanthjælp i et nyt hus til 6900 kr om måneden. Det vil så sige hun jo får rigtig mange penge i boligstøtte + højre børnepenge.

Problemet er så at hun nu er gået tilbage til en tidligere kæreste som hun ar været sammen med i 3 år. De var væk fra hinanden i et år hvor hun så blev gravid og ja nu har baby.

Han har jo sin egen lejlighed men har lige siden de blev venner boet hos hende. Hans kat er hos hende og alt hans tøj. Han er kun hjemme efter post. De siger også hjem til os,m vores have osv osv.

Jeg syntes simpelthen ikke det er okay hun får så mange penge foræret af kommunen når hun jo bor med sin kæreste som også hedder Far Navn til den lille ...

Har snakket med hende om det flere gange hun altså skal gøre noget ved et for hun bor i et boligkvarter hvor de jo ved hun er "enlig" mor. Hun siger bare; jaa ved det godt, men ved altså ikke om han skal flytte ind.

Det er nu 5 måneder siden han flyttede ind.

Har snakket lidt med min mor om det. Hun mener at hvis jeg melder hende får hun et brev og en chance for at bringe tingene i orden fordi det ikk er længere tid de har svindlet. Så hvis hun skal meldes burde det jo faktisk gøres nu og ikke om 6 måneder.

Hva mener I er man en dårlig veninde? Det føler jeg selv, men syntes heller ikke folk skal ha lov at nasse på samfundet uden gyldig grund.

Er spændt på at høre hvad i har at sige, sikker på der er delte meninger om dette

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Svært valg
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:37

Du bør gøre det, din samvittighed byder dig at gøre. Andres meninger kan alligevel i den sidste ende ikke træffe afgørelsen for dig.

Kommunrerne har vidt forskellige grænser for, hvornår noget er socialt bedrageri. Der er ikke en tabel der kan slås op i og give et resultat, om det er socialt bedrageri eller ej. Hver kommune tolker reglerne på området forskelligt, og nogle kommuner har en større tolerencetærskel end andre.

Salvia

Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.

Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:40

Nej ved godt det er mig selv i sidste ende der skal beslutte det. Men kunne godt tænke mig at høre hvad folk ville ha gjort hvis det var dem :)

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Jeg - en
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:43

sladderhan!

Altså - jeg kunne godt finde på at melde for socialt bedrageri i større omfang. Det er trods alt MINE skattekroner der blandt andet går til at finansiere den slags - penge som helt sikkert kunne anvendes meget bedre til fx. pleje af de ældre

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt!

PB for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:43

min mening er at man selvfølgelig ikke skal snyde, men på den anden side, hvis din veninde ikke er sikker på er varigt, og at de derfor gerne vil beholde hans lejlighed i tilfælde af at det ikke går, ja så syntes jeg du skulle blande dig uden om, og lade andre om at melde hende.. da jeg ellers syntes du er en dårlig veninde, men er det helt bevidst bedrageri fra deres side for at få flere penge, syntes jeg du skal gøre det, i det det går dig på.. håber du kunne bruge mit svar til noget C

sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hrmn ......
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:55

Altså nu er jeg også enlig mor, og får støtte til bolig og sådan. Og bor ret dyrt, da det er dyrt at bo her.

Og har en kæreste der har et hus skal jeg så også meldes ?

Jeg har ikke lyst til at flytte sammen med ham, ikke fordi at jeg mister penge ved det, Fordi det han giver for hans hus og med hans udgifter vil gå op med det jeg fik ind og en sparet husleje og jeg ved ikke hvad.

Men der er andre aspekter der spiller ind som at JEG ikke er klar til at rykke mine børn sammen med en "ny".

Jeg kender et par der snød så det drev .. fordi han havde bare adresse hos en. men betalte ikke en rød øre for at "bo" der, Så konen fik alt det hjælp hun kunne selv om manden også boede hos hende. DET mener jeg er svindel. Men når man reel ikke får ekstra penge ud af det, som jeg ikke er sikker på dit vennerpar gør da de har dobbelt udgifter ved to huslejer og varme forbrug og så videre ja så ved jeg ikke .. så ville jeg nok ikke ...

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

jeg vi mene
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:57

er hun din venninde og du gør alvor af anmeldelsen så giv hende en tidsfrist inden hvor du forbereder hende på hvad du har tænkt dig at gøre i denne sag

er i øvrigt enig med mikelszen

tag en skan med hende istedet for hn

Hilsner Henriette

Hingsteføl sælges

Hundehvalpe sælges

maincoon killinger sælges

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Bedækning tilbydes

ved

Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008

1250,- pluds papir og op ...

0
0
Svar på denne tråd

Ville jeg ikke gøre
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:08

Jeg kunne aldrig finde på at melde min veninde, den slags hører i min verden ikke sammen med et venindeforhold.

Men når det er sagt, så synes jeg også det er for tidligt.

Hvis hun skal opgive at være "enlig forsørger" så er han nødt til at bidrage til huslejen, og må dermed opgive sin lejlighed.

Måske er 5 måneder ikke tilstrækkeligt til at være sikker på at man kan holde ud at bo sammen permanent.

Måske har de stadig brug for at vide at de kan gå til hver deres sted hvis det bliver nødvendigt.

Det ville jo også være synd for barnet, hvis det slet ikke gik og de sled hinanden op inden han kunne nå at få en ny bolig der var til at betale.

Bare min mening.

0
0
Svar på denne tråd

De har BARN sammen!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:08

Så bliver det vist ikke meget mere fast...

£isbeth & Baloo

Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts

0
0
Svar på denne tråd

flytte sammen
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:10

Jeg kan fortælle jeg har været sammen med min kæreste i 15 mdr og er IKKE klar til at flytte sammen .... og det er fordi der er børn med i det.

Synes folk skulle finde ud af baggrunden før de får ondt i røven.

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Man kan godt nemlig
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:13

Lisbeth>> et havde jeg også med min eks, da han gik fra mig første gang, men jeg ville da ikke lade ham flytte direkte tilbage.

Vi blev faktisk meldt nu jeg tænker over det, men kommunen kunne godt se at det var ikke svindel da det jeg fik i boligsikring og ekstrebørnepenge var meget mindre end det han gik og brugte på en lejlighed og kørsel til job, Og vi snød ikke ... jeg skulle bare være sikker .. ( som så endte galt alligevel nok derfor jeg er mere eller mindre paranoid idag)

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:26

Jannie : nej umiddelbart vil jeg sige nej. kender jo ikke til jeres forhold osv.

Men nu har de jo boet sammen i 3år. Og så været væk og nu sammen igen fordi de jo ikke kunne undværre hinanden.

HVIS jeg skulle syntes det var okay, så skulle han være hjemme noget mere .. ikke kun for at hente post. Det syntes jeg er forkert. han har sit hjem og de har deres. Hun har ikke sit, for han er der altid. Og jo beskriver det som deres hjem. Derfor syntes jeg de burde finde ud af hvad de vil.

Enten flytte sammen, eller han opholdte sig hjemme hos sig selv.

Og jeg har snakket med hende om det op til flere gange. Selvfølgelig skal hun have en chance om at ordne det.

men de har ikke barn sammen, det fik hun med en anden.Hun var kærste med i det år de var fra hinanden. men ham her har været der fra starten. og der har kørt en sag for hun var ikke sikker på hvem der var faren.

hun vidste ikke med sikkerhed hvem men ønskede det var am hun var sammen med nu

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Seriøst
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:37

Ok hvis du bliver enlig mor og fik en kæreste og han var ved dig en del, som de fleste kæreste jo er .. Ville du så synes det var fedt hvis din veninde kom og sagde , . flyt sammen, eller gå fra hinanden ellers melder jeg jer ????

Hvem snyder de ?? Hvis han betaler for lejlighed med forbrug så tjener de da ikke noget ved det, og så kan jeg ikke se det er snyd, men et par der er ved at finde ud af om det skal være dem.

Og ikke alle ved hva de vil hurtigt .. som sagt jeg kører på 15 mdr. med min kæreste og ved ik om jeg vil bo med ham. ... Og ingen skal presse mig til noget og slet ikke en eller anden veninde der ikke har sat sig ind i sagerne .

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:50

Læs nu hvad jeg skriver.

Forholdet er jo ikke nyt. De har 3 år mindst bag sig. Så de kender jo hinanden.

OG hvis de så stadig er i tvivl syntes JEG at de skulle ha vært sit hjem. HANS hjem og HENDES hjem. Sådan han ikke bor hos hende. Men er hos hende og overnatter ind imellem, men slet ikke at han er permanent, som nu. Han er som sagt KUN hjemme efter post og har gjort det i min. 5 måneder

Nu betegner de det jo som DERES hjem, ikke hendes. Så mener jeg jo at man er flyttet sammen.

Det skal være enten eller. Mener jeg..

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 18:56

De har ihvertfald boet sammen i 3 år,....

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

så meld dem
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 19:01

Op til dig ....

Jeg blev meldt for præcis det samme, også med en mand som jeg havde haft et længer varende forhold til (3 år) Jeg sagde da også vores hjem om mit hjem, da det var der vi oprinderig boede .. men JEG var ikke klar til han kunne sige hans lejlighed op og flytte ind. PGA nogle ting han havde gjort. MEN de kunne godt se at vi ikke tjene en dyt ved at gøre det .. faktisk havde vi "underskud" på grund af dobbelt huslejer og hva ved jeg. Så sagen blev lukket.

Jeg mente også jeg havde rent mel i posen, og kommunen mente det samme.

Og læser skam hvad du læser ..... Men har svært ved at se hva der er alt blive harm over ? Som det lyder .. "tjener" de ikke ved det ... og hva så hvis de ikke vil haste sig ind i sagene .. ikke alle er ens.... heldigvis

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 19:27

så kommer jeg lige på banen med et spørgsmål i samme stil... jeg kender en der driver salgsstald med momsnr i kærestens navn, men søger pension da hun pga psykiske bealstninger ikke kan holde til at arbejde.... fair nok men, hun kan godt muge og ride 10+ heste... jeg går selv med tanker om jeg burde skirve til hendes kommune??

Little Arabians

Passion for Polish

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 19:29

Jo det er jeg ret sikker på de gør.

Hun får bestemt nok i støtte til at kunne betale hans lejlighed. Det er bare en billig billig lejlighed han har..

Det er alligevel 3100 kr om måneden og 2ooo kr i ekstra børnepenge

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

forstår det ikke..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 21:12

Ej det kan jeg slet ikke forstå.. er du ikke hendes veninde? Du kan da ikke være dommer for om hun skal flytte sammen med ham, der var vel en grund til det gik i stykker første gang, måske er hun usikker på grund af det. Det er da ikke være svindel når de nu har to huslejer.. meget mærkeligt du ligefrem vil melde hende for ikke at være sikker på ham.. der må være noget mere til historien jeg ikke læser mellem linjerne, det bedste må da være de tager sig tiden til at finde sammen igen i deres tempo, så kan det jo også være det holder længere og så sparer os andre for en masse penge .

Altså jeg er helt for, at man skal melde socialt bedrageri. Men når det er en veninde, ville jeg godt nok være sikker på det rent faktisk faldt i den kategori og som flere skriver herinde, så vil kommunen sikkert godkende forholdet. tag en snak med hende, hun har jo nok en god grund til at han ikke skal flytte ind endnu. Hvis du stadig vil være veninder med hende, skal du nok advare hende og give hende en chance for at bringe tingene i orden inden du melder noget.

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 21:14

Jeg syntes det er lidt svært at læse hvad du skriver, så hjælp mig lige: De var væk fra hinanden i et år hvor hun så blev gravid og ja nu har baby.

Har HUN en baby eller har DE en baby?

Jeg syntes det er op til dig selv om du vil melde dem eller ej. Og hvad du vil gøre, hvis du anmelder, og sagen bliver afvist af kommunen?

VH Pernille

Charles Baudelaire sagde engang: "Man kan ikke være forsigtig nok i valget af sine forældre"

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 21:53

Fem måneder - De har kendt hinanden før.
So what - Hun vil gerne se tiden an - Det er da ikke snyd?

Og at de så er meget sammen, tjaeee...

Bare fordi jeg har brugt meget tid i min xkærestes lejlighed, betyder det vel ikke at jeg skal sige min egen op.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 22:17

Ja hun ar en baby, men en anden mand. Hun var dog sammen med hendes kæreste nu ca. på samme tid hun blev gravid. Utro.

Han har så taget hendes baby til sig og er nu far **** ...

Hvis sagen ville blive afvist er det jo bare godt så. Men hvis det ret faktisk er bedragerri, syntes jeg ikke det er okay.

Kan godt forstå der er en overgang osv med opsigelse af lejemål osv osv.

Men syntes altså ikke det er en undskyldning ikke at vide hvad man vil med en mand hun har været sammen med så mange år. JO hvis han boede i sin egen lejlighed. Han bor jo 100% i hendes lejlighed og betaler til husholdning, baby, hund og el, vand og varme.

Et eller andet sted er det da også at holde ham for nar. At hun ikke ved noget. Så SKAL hun da til at finde ud af om det skal være ham eller ikke. Også for den lille, inden ham bliver alt for glad for ham.

Men syntes I det er helt okay at folk bare får og får af kommunen og så lever i sus og dus bare fordi man kalder sig enlig?

Jeg havde da også en tur med min mand for 2 år siden, er det så en undskyldning for at bede ham finde en lejlighed så jeg kan scorre en masse penge et ½ år til 1 år. Fordi vi liige vil se om det går??

Hun er jo IKKE enlig. Langt fra. Hun ville ikke på nogen måde kunne bo derude selv, men fordi han hjælper med det hele kan hun blive der. Det var vel også noget andet hvis hun nu boede i en ganske almindelig lejlighed for en normal husleje, som hun egentlig kunne betale på kontanthjælp istedet for at vælge en husleje på 6900 + forbrug.. Hva får man i kontanthjælp 11000??

Men ved det virkelig ikke, bryder mig bare ikke om at have kendskab til at man lever af kommunens penge. Der er langt flere mennesker der kunne bruge dem. Man skal jo heller ikke udnytte man kan, for lige pludselig bliver de taget fra alle fordi folk snyder. Ville aldrig selv have samvittighed til det..

Men det er slet ikke for at dømme andre. Slet ikke dig Jannie. Kender jo ingenting til hverken dit liv, økonomi eller andet så vil slet ikke udtale mig om noget som helst. Tænker KUN på denne situation, fordi jeg kender det i bund.

Jeg ville heller ikke havde tænkt på om der var noget galt i det hvis det nu var en ny kæreste, men ved jo bare at de har været sammen før, og planlage baby, ægteskab og alt muligt dengang.
Den eneste grund til at hun først er sammen med ham igen nu, er at hun gerne ville ha haft forholdet med faren til at fungere, men hun savnede ham for meget og gik tilbage...

Hun blev gravid med den anden indefor 2 måneder, så der var ikke megen tænketid til at se man dummede sig...

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Melde veninden...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 22:57

jeg kunne aldrig finde på at melde min veninde, jeg ville ytre min mening om sagen, men jeg ville aldrig melde personen.

Så skulle man jo gå og være dommer overfor alle i sin omgangskreds og det er en stilling jeg nødig ville bestride.

Børnemodeller søges

Tryk B for børnemodel

0
0
Svar på denne tråd

come on..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 23:06

hvad "tjener" de på at hun er alene?? du skriver 3100 + 2000(som hun i øvrigt stadig ville få) i bb, det så 5200kr, han betaler en lejlighed og div udgifter til den og betaler så oveni købet mad bleer osv til din veninde og barn??

for mig lyder det som om du er jaloux!

hun ville jo stadig væk leve af kommunens penge selvom de flytter sammen for hun ville stadig modtage kontant hjælp og børne penge og fader bidrag

og om hvorvidt hun holder ham for nar eller barnet bliver for glad for ham osv, mon ikke det netop er derfor hun venter lidt og prøver at "bo" med ham, de har boet sammen i 3 år førhen ja, men imellem tiden har de haft krise,utroskab og hun har så nået at få barn med en anden!! øh så kræver det nok lige at man "føler" sig lidt ind på hinanden igen og virkelig finder ud af om det kan bære eller ej.

syntes godt nok du lyder som en tarvelig veninde, undskyld men det syntes jeg

det jo ikke kun hendes økonomi du bitcher over men hendes valg af mand, måden at leve med ham på osv når du siger hun skal vælge enten eller.. og at det synd for barnet at knytte sig til ham,

:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig

Dejlig frederiksborg hoppe sælges/søger part, står i skårup på sydfyn, se på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Boliger...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 23:09

Der er en regel om, hvis man er enlig forsørger og har en kæreste, så må han overnatte x-antal gange (kan ikke huske om det er 200) om året UDEN det betragtes som de er samboende.

Og det gælder uanset om kæresten er far til ens barn eller ej.

Jeg har også en veninde som snød med noget boligsikring, men det var også pga noget gældsernæring, hendes kæreste havde adresse på et meget billigt værelse, han havde vist aldrig været indenfor, havde bare fået nøglen + kontrakt.

Jeg meldte dem altså aldrig, jeg ved også at hvis man regnede deres indkomster sammen, og hun mistede boligsikring (der var ikke børn indblandet, hun var førtidspensionist) så ville de ikke have råd til at bo der, da hun samtidig ville skulle afdrage på noget gældsernæring.

(det var hun fritaget for gr hun var alene, og den var nu også ret høj).

Billige brogede ponyer (hingste) sælges.

1 og 2 år, forventet stg 110 cm.

Til godt blivende hjem.

Pris 1.000 kr stk.

28 25 06 72.

0
0
Svar på denne tråd

er veninden..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 23:15

mon den samme som brændte dig af da du skulle bruge hunde passer i dit tidligere indlæg er der en veninde med baby som brændte dig af og tænke om det er den samme veninde??

:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig

Dejlig frederiksborg hoppe sælges/søger part, står i skårup på sydfyn, se på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

det er da helt hen
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 23:35

i vejret overhovedet at ha sådanne tanker om en veninde...

i mine øjne er det et meget dårligt venskab at blande sig så meget...

jeg har selv været enlig os i mange år, og seriøst, så tjener man ikke lige guldnæsen på det lidt man får ekstra..

selvfølgelig skal man ikke snyde sig til sine ting, det er vi da helt sikkert enig om, men ligefrem som veninde at stille krav til hvad veninden må og ikke???

men enhver gør jo som man selv har samvittighed til!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 00:13

Hurra for alle de nidkære personer der ynder at knalde andre.

Få dig et liv.

Er misundelsens brød er svær at tygge.

Men meld du hende og få det godt med dig selv, men regn ikke med du får venner på den bekostning.

I guder nogle går i små sko. Ja undskyld mig, men veninde er du godt nok ikke i dette tilfælde.

Så er der sommer igen

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 02:40

godt jeg ikke er veninde med dig.... sikke en måde at behandle sine veninder på.

Det er trist at man efterhånden melder alle for alt ikke engang sine veninder kan man åbenbart stole på mere.

0
0
Svar på denne tråd

Meld....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 06:12

Ja det mener jeg faktisk du har pligt til,når du ved der forgår noget ulovligt.

Loven er bare sådan at overnatter kærsten mere end 4 gange om ugen,bliver man i kommunen betragtet som sammenlevende,og trunten får immervæk næsten 50.000 kr om året hun bestemt ikke er berettige til.

Jeg synes bestemt ikke man er en dårlig venine,fordi man først gør trunten opmærksom på ulovligheden,og hvis hun lukker øjnene,går videre med det,der sidder så mange mennesker i klemme i systemet,hvor pengene kunne være brugt meget bedre,og efter 3 år sammen,så er det vist på tide,at blive voksen,og beslutte hvad pokker man vil med sit liv.

Det er sgu heller ikke svæere for hende,at få sin boligsikring og ekstra børnepenge igen,hvis forholdet ikke skulle holde.

Nu med en lille prinsesse i maven

0
0
Svar på denne tråd

snyderi
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 08:30

Jeg må nok sige, at jeg også ville overveje kraftigt at melde personen.

Du skal jo regne med at det nok ikke bliver ved med at være en veninde... men helt ærligt kan bedragere være gode venner... undskyld mig, men det mener jeg sgu ikke!

Jer som farer i kridthuset og skriger op om misundelse.... I mener da virkeligt virkeligt ikke, at trunten er Berettiget til bare at grave sine poter ned i vores fælles kasse og rage til sig??? helt ærligt!?!?!

Hvis hun gik ned i Brugsen og betalte for en kvart mælk, men tog 3 liter med sig... Ville i så heller ikke sige noget?

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Nu også med titlen Mor!

列弗

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes at
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 08:36

Hej

Jeg synes ikke du skal gøre det for hvis det var min veninde der var sådan ja så ville jeg bestemt ikke være veninde med vedkommene bagefter.

Du skriver hvad hun giver i husleje og hvor mange penge hun få, men hvad giver han i husleje der hvor han (bor) og hvad få han om mdr det oplyser du ikke...

Jeg kender MANGE der lever på den måde uden at melde dem jeg siger dog de skal passe på.

Min mand og jeg har selv levet sådan i et år, men det var kun en udgift for os, men da en veninde blev bedet om af en kommune om at få orden på hendes ardesse ja så kom hun her og spurte om min mand ikke skulle have ardesse her som jeg havde meldt hende der sagde jeg at hans ardesse havde stået her i over et år hvilket den også havde nej hvor blev hun sur.

Man skal passe på med hvad man gør..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 08:59

Kan godt høre der er delte meninger Det regnede jeg også med :)

Men som en skriver må en kæreste KUN overnatte et vis antal gange om året Men han er der jo som sagt HVER dag. Han er jo rent faktisk flyttet ind bare uden adresse.

Mener ikke det var et problem hvis han også var hjemme, men det er hen 100 % ALDRIG, og som jeg skriver HANS kat er også flyttet derud.

Der hvor jeg skriver hvad hun får i boligstøtte er jo EKSTRA for at være enlig. Så får hun jo alt det hun jo rent faktisk har "krav" på.

Men nej det er ikke den samme veninde som skulle have været hundepasser :D

Jalousi nej det er det ikke. Ville ALDRIG have samvittighed til selv at leve på den måde. Jeg vil ikke kræve penge af samfundet som ikke burde være mine. Ja tager gerne det jeg kan få, men IKKE med snyd Aldrig i livet.

Vil gerne have ren mel i posen .....

Syntes jeg har hørt at hans husleje var på 2300 + forbrug. Så det er da lige omkring 3500 om måneden han lægger dernede.

Til jer der mener man er en dårlig veninde: Kan godt følge jeres tankegang. Men var det så okay at melde hvis det IKKE var en veninde? Eller vil I aldrig melde folk for bedrageri?

Så bare acepkter at folk bedrager for vores skattepenge? Eller vil I kun gøre det hvis det var erhvervs bedrageri, men aldrig hos private? Hvis det er sådan hvad gør forskellen for jer?

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Tyveri fra fælleskassen,....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 09:03

... er det der er stærkt medvirkende til at der må spares alle mulige steder - f.eks. at hjemmeplejerne må rende livet af sig (og at der stadig ikke er god nok tid til de gamle), at børnehavebørnene bliver stuvet sammen som burhøns og meget andet der er besparelsesramt.

Hvis folk lod være med at rage til sig hvor de ikke er berettigede (og med at arbejde sort og dermed også at unddrage fælleskassen for penge) ville tingene hænge væsentligt bedre sammen i samfundet!

Vi andre - der ikke er under offentlig forsørgelse - må sætte tæring efter næring. Og har man ikke råd til sin husleje selv, må man bo i noget mindre dyrt! At VÆLGE at bo i et så dyrt hus, hænger simpelthen ikke sammen med at være "enlig" forsørger og uden egen indtjening.

Misundelig? Nej, jeg misunder ingen, og er glad for at kunne forsørge mig selv uden offentlig støtte. Men jeg er godt gammeldags forarget over at man kan skrabe mange mange 1000 kr om året op ad fælleskassen under falske forudsætninger!

Jeg kan GODT forstå at man lige er lidt forsigtig i begyndelsen af et forhold før man lader en flytte ind hos sig - men nu står der at han har boet der 5 måneder og bidrager til husholdningen. Så er hun ikke enlig forsørger længere!

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Hvor har
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 09:49

du alle de oplysninger fra?

Har hun fortalt dig det?

Hvor ved du fra at han er der hver evige eneste dag?

En glad hest er en naturhest!!!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 09:53

Fordi jeg snakker dagligt med hende....

Og jo har snakket med hende flere gange om at hun skulle tage at få orden på det hele. Enten ved at han flytter ud eller ind.

Hun ved nøjagtig det samme om mig...

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

bland dig udenom
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 09:55

... efter min bedste overbevisnings snyder din veninde ikke, og kommunen er da fuldt ud klar over, hvad hendes bolig koster, hvis det i virkeligheden er det, du er fornærmet over.

Boligsikring kan hun da vel i øvrigt stadig få, også selvom de er samboende.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 10:51

Jeg har også engang haft en kæreste som var her meget af tiden. Han boede før hjemme hos sine forældre, så han havde ingen udgifter til husleje. Men på den anden side betalte han heller ikke en DYT for at opholde sig her hos mig. Så jeg havde de samme om ikke flere udgifter da han var her. Han gik jo i bad her osv.

Jeg fik også boligsikring og forhøjede børnepenge hver 3. mdr. Og delvis friplads til ungerne i SFO.

Hvis han skulle flytte sin adresse hen til mig ville jeg miste ca. 5000kr NETTO om mdr. Og så ville jeg på INGEN måde kunne opretholde økonomien.

Så jeg skulle bede ham om at betale mig de 5000kr + at han samtidig skulle forsørge sig selv. Jeg ved godt at det er den slags valg man må tage når der er børn indblandet.

Jeg vil mene at de snyder hvis han bidrager til det økonomiske. Ellers ikke!

Og så kunne jeg aldrig drømme om at melde en veninde. Med sådanne venner hvad skal man så med fjender!?

Og så er det sagt!

(Med forbehold for ændringer)

0
0
Svar på denne tråd

Men Linda...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 11:02

.. hvis han boede hos dig mere end som GÆST et par dage om ugen, var det vel fair nok at han skulle bidrage til husholdningsøkonomien.

Og det kan da heller ikke være rigtigt at den offentlige kasse skal betale for noget som man ikek er reelt berettiget til.

(og i øvrigt er jeg rystet over de enorme beløb folk er "berettigede" til - der er noget rivende galt hvis man ud over sin normale indkomst skal have 5000 kr om måneden fra det offentlige for at få tingene til at fungere)

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår det ikke
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 11:18

Jeg forstår SIMPELTHEN ikke at man ikke i stedet for at blve så forarget over 5000 kr. kaster sin forargelse over Stein bagger, bankernes ansvar for finanskrisen, de firmaer, der ikke betaler skat i DK, rige danskere der flytter til udlandet trods de har fået skolegang, uddannelse m.m. gratis i DK, men så snart de får penge på kistebunden ikke vil give noget tilbage til det danske samfund, rige pensionister med flere mio på kontoen, der får folkepension, velhavenede børnesfamilier der får børnepenge pr. automatik men rent faktisk ikke har brug for det osv. osv.

Tænk det synes jeg er meget, meget mere forargeligt end at folk får 5000 kr. for at få deres liv til hænge sammen. Jeg betaler GERNE for det. Jeg har en god indtægt og modtager ingen ydelser ud over læge, hospital m.m. og jeg betaler gerne til dem i samfundet der giver noget andet end bare lige penge og til andre der i perioder af deres liv har det svært.

Og FY for fanden da hvis jeg havde en 'veninde' der meldte mig for et eller andet, der sandsynligvis overhovedet ikek er hold i.

Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)

0
0
Svar på denne tråd

søs 1..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 11:34

for en gangs skyld er vi to enige - selvom jeg dog lige ser bort fra de sidste to linier af dit indlæg

Hvornår det defineres som snyd vil jeg dog ikke udtale mig om da jeg ikke har synderligt viden herom - det er noget med X antal dage og man skal ditten og datten...

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

Men Søs...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 11:43

... hvem siger at de af os der forarges over småbedreagere, "jegvilha' mentalitet" og den generelle opfattelse at man er berettiget til kontinuerligt offentligt tilskud for at få hverdagen til at hænge sammen, ikke OGSÅ er dybt forarget over nogen af de ting du nævner?

Stein Bagger er et halvdårligt eksempel - han er jo heldigvis endt hvor han hører til - i fængsel!

At alle børnefamilier får børnepenge uanset indtægt synes jeg også er grotesk!

Pensionister kan jeg ikke se skal differentieres på folkepensionen, bare fordi de har haft omtanke til at spinke og spare - men selvfølgelig skal de velhavende ikke have ekstra tilskud til det ene eller andet (briller, medicin mm) og det får de heller ikke.

Der bør absolut ses på hvorfor nogle firmaer kan slippe for at betale skat - men også på om værdien ved at få dem til det overstiger den værdi de i forvejen tilfører samfundet (arbejdspladser m.m.) og om man er villig til at miste dem til at de flytter til udlandet, hvis det bliver for dyrt at være i DK

Der er MANGE der snyder samfundet for penge.

Men hvorfor skal småsnyderne fredes?

Og hvorfor må man ikke tage op til debat om det kan være rigtigt at samfundet skal forsørge folk kontinuerligt (her ses bort fra folk der på grund af sygdom er pensioneret)

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Jeg , en social bedrager
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 11:52

jeg er nok firkantet og mener stadig hvis de tjener på det snyder de

Men hun får 3100 i boligsikring og han giver 2600 plus forbrug som nok ender over de 3100 i husleje

Hun får højere børnepenge som er ca 3000 pr kvartal. så ergo 1000 kr pr mdr, han har nok stadig i mine øjene nogle udgifter ved den lejlighed der gør at de Ikke tjener -.. ved ikke hvor hun ellers skulle få flere penge fra... gik hun ikke på barsel så får hun ikke friplads.

og ærligt da jeg flyttede sammen med min eks "mistede" jeg min bolisikring, muligheden for dobbelt su, fripladsen de ekstra børnepenge ... men ... jeg gjorde det gerne igen for den rette, det er bare penge.

Og nej jeg ville ikke melde en , hverken veninde eller bare en bekendt for sådan noget misbrug, mishandling misrøgt og ligende .. så ville jeg på sekundet-

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

jamen faktisk tit
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 12:59

Stute - jeg synes faktisk TIT vi er enige - bare ikke lige om katte ;-) Men i mange andre ting ligger vi tememlig meget på linie :-)

Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)

0
0
Svar på denne tråd

Søs 1...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 13:18

Hi hi det tænkte jeg egentlig ikk lige på - men jeg er heller ikk den mest vågne i dag hehe

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider