Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Findes der en lille hyrdehund?
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 18:24

Findes der en lille hyrdehund som har et medium/lille aktiverings behov og som kan trives med en times gåtur samt lidt mental træning i hverdagen samt fri adgang til en dejlig indhegnet have hvor der trods alt sker en masse?

Den må helst heller ikke have for meget pels.

Jeg vil gerne have en hund som er nem at træne, nem at tage med og som ikke vil give de store udfordringer i forhold til dominans og andre hunde. Og som har det godt med andre dyr!

Findes sådan en hund?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Dumt spørgsmål her fra
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 18:26

nu spørger jeg måske dumt, men har hyrdehunde generelt ikke et højt aktivitets niveau ?

mine forældre har en mini collie .. lækker hund, men hun skal aktiveres, og hun hyrder rundt med os og den anden tæve, selv om hun er lang pelset er det ikke det vilde pels pleje de ligger i hende.

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 18:28

Se på min præs - vi har 3 tibetanske terrier - som altsår er hyrdehunde trods navnet

De er langpelset fra naturens side, dog tror jeg mere eller mindre alle klipper dem, når de ikke bruges til udstillinger.

KH Christina :)

- Nu som sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

Mangler du ryttermærke 5/mærket for hesteejere? Se mere her : www.hesselrod-rideklub.dk/Akt10/ ryttermærke%205.html

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil gerne
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 18:36

Jeg vil gerne have en hyrdehund fordi den gerne må være fokuseret på mig og "willing to please", en hund som kan løbe løs, komme når man kalder osv. men som sagt så skal den også have et realistisk aktiverings behov.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Bella ...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 18:40

ud over at "vores" har et højere aktivitets niveau end f.eks min dovne hund. Ja så er Bella ( mini collien) sådan hun er meget fokuseret på at please sin herre, og lidt en sladder hank hvis den anden tæve mosler med os "unger" så står hun og skælder ud, hun vil have ro i rækkerne.

jeg er vild med hende, og hun fylder jo ik meget i landskabet, ikke når man sætter hende i mod min mors anden tæve eller min store klods af en hund

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

flere...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 20:18

Islandske fårhunde fås i ret små størrelser. Det samme gør australian cattle dogs.. Mht. energiniveau, så svinger det vist fra hund til hund :) Men det er klart, hyrdehunde generalt er avlet til at kunne arbejde i højt tempo dagen lang, så at bede om en med lavt energiniveau er lidt....off... :)

Mvh.

L Nielsen.

Heste tages i tilridning/ridning/kommision

Rytter/groom søges til international springstald.

-se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 20:22

Islandsk Fårehund =)

www.falkastjornu.dk/23869884

Vi har en tæve på 6 år og dejligere hund findes ikke. Den er rigtig god til at tilpasse sig familiens aktivitets niveau, den er med på den værste men så snart der er ro ligger den sig ved ens fødder.

De fås med både kort og lang pels (personligt foretrækker jeg de langhårede men hver til sit) og er en meget ren og "lækker" hund som ikke lugter eller savler eller bliver klam i pelsen.

Den er utrolig kærlig og hengiven, både over for sin familie og fremmede og så er de perfekte til børn.

Eneste minus ved racen er at de gør en del, men det kan trænes væk.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 20:55

Jeg har nogle venner der har en Swedish Vallhund. Det er en lille hyrdehund, men som også har mange andre egenskaber. Den knytter sig meget til sit menneske, og er en super familiehund, som også er meget beskyttende overfor sin familie. Den er ligeledes rigtig god sammen med børn. Den har pels, men det passer stort set sig selv. Det er en lille sød hund som er ufattelig lærenem, og man kan lære den alverdens kunster på kort tid.

Fordi den knytter sig så meget som den gør, er det vigtigt at man sørge for at socialesere den fra starten af, men sådan er det med rigtig mange hyrdehunde. Eneste hage er, at den vidst nok er temmelig svær at finde til salg, og der er vidst ikke avl af dem herhjemme, mine venner købte i hvert fald deres i Sverige.

Neapolitano Allegra

Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

OPSTALDNING TILBYDES NÆR ROSKILDE, SE PRÆSENTATION.

0
0
Svar på denne tråd

hyrdehund
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 21:27

Det behøver ikke være en hyrdehund for at være "willing to please"

Der findes et utal af masser andre hundracer der også har de kvalifikationer.

Når du skriver lille hund hvad tænker du så på??

Jeg tænker lidt springer spaniel??

De er vildt aktive - men er der behov for de lige en enkel da skal ligge hjemme i sengen så det det de gør uden at lave ballade, men du kan også lade den gå og gå og arbjede og arbejde - det er en hund der ikke kan kører træt.

Og dem af dem som jeg kender er i hvert fald "willing to please"

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

0
0
Svar på denne tråd

jahdaskj
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 23:37

Min drøm er ca. den samme som din - og hedder en schipperke (tror det staves sådan).

En lille sort fætter, ligner en mine brugs schæfer lidt både af udseende og sind.

Ingen pelspleje, god med børn og andre dyr - elsker sin ejer og er en sej lille vovehals ud fra hvad jeg har kunne finde ud af :)

Den vejer 6-8 kg mener jeg - så den er endda til at have med på cykel.

Jeg synes de er gude smukke.

De kan trænes som man træner politihunde, men også "bare" være selskabshunde uden de helt store krav (kræver ca. den aktivering du har dagligt).

0
0
Svar på denne tråd

hunderacer
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 08:15

Som en anden skriver, behøver du absolut ikke kun at gå efter en hyrdehund, for at få en hund der er "willing to please". Jeg har labrador med det største "pleasing-gen", som altid går løs, ALTID kommer når jeg kalder, altid er 150% fokuseret på mig og hvad jeg laver, og som er på når jeg beder om det.

Det meste handler om opdragelse eller snarere mangel på samme

Synes hunden du er sjov at være sammen med, får du også en hund der er pleasende . . . selvfølgelig er der visse hunderacer, som kan være sværere at opnå et godt samarbejde med, tag eks. chowchow, Maremma eller andre kausiske hyrdehunde, som man har avlet for at skabe en hunderace der kan arbejde selvstændigt uden føreren er tilstede. Disse har ikke det samme behov for at være sociale/pleasende.

Så med mindre du decideret ønsker at arbejde med hyrdning er udvalget for en mindre hund med "willing to please" genet efter min mening rimelig stort!

Held og lykke med valget af din fremtidige kammerat

mvh. Julie

DOA/DV rideheste, plage og føl

Avl af oldenborg

www.stutterilacour.dk

Marstall og Equifirst i Nordsjælland

TRM produkter, Myoplast (muskelopbyggende), olie hoofmaker etc.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 08:31

Du skal da ha en puddel.

Den vil opfylde alle dine behov.

Den er intelligent, kvik, lærenem, fokuseret, en pleaser, fælder ikke og når pelsen bliver lang - klipper du den af.

De bedste hilsner

Pony-mor

Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.

Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd

Cavalier King Charles
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 09:23

Er godt nok ikke en hyrdehund, men ellers opfylder den alle behov.

Forstår i øvrigt ikke hvorfor du vil have en hyrdehund hvis du ikke skal bruge den, men det er nok bare mig.

Du skal i hvertfald IKKE købe en Islansk Fårehund, alle de hundebøger jeg har set, står der klart og tydeligt at det ikk er en hund for de "dovne".

Og jeg har selv haft en, han var rigtig dejlig, når han bare fik sine 8 km. efter hesten 5 x om ugen

Karin

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 09:31

Cardigan, opfylder dine krav,- eller en Welsh Corgi Pembroke.

google: www.kennelfaarup de er førende indenfor Cardigan´s og har en super kvalitet/pris.

Mvh. Helle

0
0
Svar på denne tråd

HelleNielsen
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 09:55

Jeg vil ikke mene at en cardigan opfylder hendes krav.

De 2 jeg har, er MEGET aktive og kan ikke nøjes med en times tur om dagen.

Jeg ved ikke om det er anderledes med pembroke, dem kender jeg ikke. Men jeg vil bestemt ikke mene at en cardigan er noget for trådstarter.

Desuden har cardigan godt nok en pels der passe sig selv, men den fælder meget.

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

lalalalala..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:29

En hyrdehund finder du nok ikke..

Den eneste hund jeg kan se, opfylder dine krav, er mopsen.

Super dejlig hund - har selv en. ;)

Rie . <3

Stutteri Kurreholm.
Islænderhoppe & Islændervallak + Fellponyvallak tilsalg!
Fellpony vallak udlånes!
Part søges til Islænderhoppe & Fellpony vallak!

kun døde fisk, følger strømmen.

0
0
Svar på denne tråd

västgötaspids
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:16

de-nero <3dolly<3 : du kan tro der findes avl af Västgötaspids i danmark :)

jeg har 2 af slagsen og er rigtig rigtig glade for dem :)

Västgötaspidsen er avlet til at drive køer, og blev brugt af vikingerne i Sverige. racen har været ved at uddø, men en svensk greve fandt nogle få stykker i nordsverige,

og begyndte, at avle dem omkring 1945 så vidst jeg husker.

den svenske götaklub har gjordt et kæmpe arbejde, for at bevare disse hunde, og især deres driverindstinkt.

De afholder store drivertests, for, at finde de götaer med mest driverindstinkt så det kan bevares.

götaen bruges stadig til at drive køer i sverige.

götaen er avlet små, så når køerne sparker bagud, sparker de kun sparke i en højde, hend over hovedet på hundene og derved undgåt hunde at blive ramt.

götaen bliver tit sammenlignet med en welsh corgi, men de er meget anderledes.

(mine to er og¨så blevet sammenlignet med en grønlandshund, shæffher, og seberian husky- folk har troet de var hvalpe af de overstående racer fordi de er små)

de er altid glade, og er MEGET "willing to please"

du kan gøre alt med dem, du kan gå til lydighed, agility, rally-ja alt. jeg bruger mine to til laaange gåture i skoven og har dem altid med på mine løbeture i skoven :)

eneste hage er, at de gør meget, men dette er en del af deres fordele fordi, de i gamle dage skulle advare om fremmede, og om rovdyr.

og da jeg bor på en gård er det rart, at de gør så meget, da vi derfor ved om der kommer nogen eller om der er problemer, et sted på gården.

götaen følger dig hvor som helst, og vil gå igennem ild og vand for at behage dig.

dog skal du være opmærksom på at deres driverindstinkt kan være så kraftigt, at de kan finde på at drive på dig, hvilket godt kan gøre ondt i haserne

de har en pels der paser sig selv, de sviner ikke. og fælder to gange om året.

du får virkelig en ven for livet i en göta.

jeg kan kraftigt anbefale dem, de er bare så dejlige :)

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 14:02

Rosenborg: Tak for oplysningen, jeg var ikke helt sikker på hvordan det var med dem, da hende mine venner har er det første eksemplar jeg har set. Men det er stensikkert en vidunderlig lille hund med en meget stor personlighed Jeg er vildt forelsket i Border Collien, og har aldrig været i tvivl om, at jeg skal have sådan en hund en dag, men jeg må sige at den lille kvikke Västgötaspids har vundet mit hjerte næsten lige så meget

Neapolitano Allegra

Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

OPSTALDNING TILBYDES NÆR ROSKILDE, SE PRÆSENTATION.

0
0
Svar på denne tråd

australsk kelpie
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 07:07

Ikke så store, meget lærenemme, rigtig godt temperament.

Mvh Maria

PART PÅ HEST NÆR TØLLØSE SØGES!!!

GRÆSNING TILBYDES VED VIPPERØD

0
0
Svar på denne tråd

Sheltie - eller "mini colli" dog med
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 07:39

meget pels

Jack D. pintohingst u.reg. stg. 158, harmonisk bygning og temperament ud over det sædvanlige - tilbyder naturlig bedækning, Sjælland.

Se foto på præsentation.

NU SOM WESTERN HEST :-)

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Tror ikke welsh corgi cardigan...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 10:00

En welsh corgi cardigan, som der bliver foreslået tidligere, er en ret aktiv hund - og de udfordrer helt sikkert også i forhold til dominans (også tæverne)...

Du kan sagtens få en "pleacer" uden at det behøves være en hyrdehund... Min bernersennen/kleiner munsterlander blanding er en rigtig pleacer... Og meget nemmere at træne end min lille frække, kloge, aktive hyrdehund

Bedre hund end hende skal man vist lede længe efter - også selv om hun stadig er "unghunde-fræk"...

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma )

Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider