Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Grønt til grill
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 18:31

Vi griller i øjeblikket næsten hver aften, men jeg er ved at køre sur i grøn salat med tomat, agurk, ærter osv.

Derfor kunne vil jeg blive rigtig glad for forslag til grønt tilbehør.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

grønt er godt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 18:34

Grill det grønne? :)

Asparges, løg, squash, fennikel, svampe, tomater mm egner sig fortræffeligt til at blive grillet.

Men på Weberklubben er der rigtig mange gode forslag til tilbehør.

sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 18:35

Grillspyd med forskellige grøntsager, f.eks. cherrytomater, peberfrugt, champignon, squash.

Peberfrugter skåret i halve og evt. med ost og krydderier over.

Squash eller aubergine i skiver

Store halve tomater evt. med ost og krydderier.

Det var lige de ting, jeg kunne komme på :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

her hjemme
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 18:41

Jeg er stor fan af hele grillede pebberfrugter, der grilles med skræl til de er sorte, så puttet i en plastik pose et øjeblik så er skrællen nemmer at få af. Det smager himmelsk.

Men normalt laver jeg en bakke med kartofler og det grønt jeg lige har skåret ud ( de små nye kartofler hele) og så lidt olie og masser af friske kryderurter. Og så bare på grillen.

Det smager rigtig godt.

Hele majs er også gode på grillen.

I aften prøver vi for første gang at ryge et ande bryst på grillen. Håber det bliver godt.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Spidskål
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 19:00

Et hel spidskål, hvor stokken er skåret af, og kålen er skåret i alm. store stykker - ind i noget staniol, sammen med smør og evt. krydderi.

Det smager rigtigt godt.

Eller en foliebakke med små nye kartofler i smør med pinjekerner ud over ..

/mette,

og de to dejlige drenge:

...---***Quinar's Lovespot***---...

...---***Sartor's Simply the Best ***---...

RIP min dejlige Prinsesse:

...---***Cappucino***---...

...---***01.06.03-17.06.10***---...

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 19:23

Vandmelon med feta.... MUMS

0
0
Svar på denne tråd

grøntsagspakker....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:08

Herhjemme laver vi tit en "ryd op i køleskabet" når vi griller. Alle de grøntsager der lige ligger i køleskabet bliver skåret i tern eller stænger og fordelt i nogle sølvpapirspakker og så ellers på grillen med lidt olie og salt ved.

Man kan også lave dem i en stor foliebakke, så kan man vende lidt i det undervejs.

Vi bruger gerne: gulerødder, spidskål, de rodfrugter som stadig kan fåes, sukkerærter osv osv... der er ingen grænser hvad du kan komme i sådan en gang "rodsammen".

Men derudover så behøver salat jo ikke være så ensformig. Når vi laver salater, så er der mange forskellige varianter. Eksempelvis:

Blandede salatblade, ristede pinjekerner, fetaost og nybælgede ærter.

Først moser man fetaosten, så den bliver til smulder. Så ristes pinjekerner og afkøles og kommes i. Så bælger man en masse lækre ærter og smider dem i og derefter blandes det hele sammen med nogle lækre spæde salatblade.

Eller du kan købe et kålhoved (eksempelvis rødkål) lige blanchere det let og skære det ud i strimler. Det giver en god salat sammen med lidt friske appelsinstykker, lidt appelsin saft og nogle honningmarinerede valnøddekerner.

En anden salat som jeg ynder at lave er jordbærsalat.

Tag en masse jordbær, skær dem ud i tern og kom ganske lidt salt og pebber på dem. En fersken eller nektarin skæres i tern og frugterne blandes med salatblade og lidt rå rødløg. Der hældes en lille smule neutralolie hen over for at skabe lidt spil i farverne.

Kartoffelsalat er jo også altid et hit. Kartofler koges, afkøles og skæres i skiver. Tilsæt løg, ærter, radisser, purløg. Der laves en dressing af a38, ravigottesovs, salt og pebber og det hele blandes sammen. Det giver en rigtig let og lækker kartoffelsalat.

Evt kan man også nøjes med en ærtesalat. Ærter ned i en skål og a38 hen over. Tilsæt salt og pebber samt løg og hvidløg efter behov. Det er en skøn "sovs" til kartofler og kød på grillen.

Så der er virkelig mange muligheder, det er bare at gå i gang. min favorit er helt klart jordbærsalaten og ærtesalaten

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:48

Bagte kartofler hører vel også lidt ind under grønt.

Bagte kartofler og majskolber får vi tit til uhm det så godt.

Kolberne grilles bare med skræl på og skrællen bliver helt sort, men når den pilles af er der de fineste bedste majs indenunder.

0
0
Svar på denne tråd

hov, glemte lige.....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:52

Asparges er lægges i en foliebakke med pinjekerner og limeskiver. På grillen ganske kort, så der stadig er lidt bid i dem, Det er guf.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:55

Ta et hel bundt hvidløg med 1o/15 fed i. ( altså ligesom et løg)

Skær den midt over, pesto på hver sin halvdel og så på grillen smager herligt og man kan lige sidde med en lille gaffel og piller hvert fed hvidløg ud af skallen...

Jeg elsker det.....

0
0
Svar på denne tråd

Majskolber
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 23:32

Grillede hele majskolber er også rigtig godt:-)

De grilles med bladene på og spises med smør og salt.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 12:09

Sidst vi var til "gadefest" der havde naboen kogte gulerødder sat på spid/spyd og grillede dem så - det så rigtig lækkert ud.. Det samme med små kartofler, hvor hun havde en 3stykker på hver pind.. :)

Ellers er jeg særligt fan af grillede majskolber om sommeren..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

spidskål ver. 2
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 13:25

Jeg supplerere lige Stelmachs forslag med spidskål med min søsters metode: Rul en skive bacon (eller to) rundt om spidskålstykket inden det grilles -mums filibaba!

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

Tak.......
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 14:38

Tusind tak for alle jeres forslag - der er helt sikkert nogle af dem som skal afprøves.

Kom endelig med flere

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider