|
|
|
|
| Løbet bort? |
|
|
Jeg vil tro at de er løbet bort af sig selv. Jeg mener, der er set en trailer? Man kan jo ikke køre 7 heste bort i én trailer uden at det bemærkes at den kører frem og tilbage flere gange.
Mvh. Charlotte
Til salg: 3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis 3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin 2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hidse ned... |
|
|
Jeg kan ikke hidse mig op over noget der skrives på HG. De fleste der færdes der er "små" piger (eller i hvert fald opfører de fleste sig sådan...) som gør hvad de kan for at piske en stemning. F.eks. med varevognen som var set på fyn, hvor en skriver at hun havde kontaktet dem og at de var turister - på HG tror stort set ingen på det og hun får at vide at hun da bare er naiv at tro på at de ikke hestetyve. Roooooolig nu siger jeg bare. Mon ikke disse 7 heste er gået hjemmefra, i hvert fald er det da ikke nogen heste det kan betale sig at stjæle hvis man vil tjene mange penge  Bid i øvrigt mærke i at de er stjålet mellem kl. 8 og 22, dvs. at fra kl. 8 om morgenen har ingen opdaget at der manglede 7 heste??? Anyway, hvis hestene er stjålet er det selvfølgelig forfærdeligt, men, jeg tvivler. Så ingen ophidselse fra mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror atter det er noget |
|
|
tænker også hvorfor skulle man stjæle 7 heste af tvivlsom herkomst, de repræsentere jo en ringe værdi, hvis de skulle sælges videre sådan som jeg lige læser det. Tror nærmere det er noget personlig mellemværende som i så mange andre sager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste "stjålet". |
|
|
Som flere andre herinde, tror jeg heller ikke hestene er stjålet. Hvis man læser tråden på HG, står der at de 7 heste gik sammen med hendes venindes 6 heste. Og det er kun hende der har fået stjålet alle sine 7, alle venindens 6 er IKKE stjålet/væk. Det virker da ret underligt, og i tråden er der også en som skriver at hun har set en del af de 7 har været til slag, det lugter godt nok mystisk syntes jeg.. 
Billige brogede ponyer (hingste) sælges.
1 og 2 år, forventet stg 110 cm. Til godt blivende hjem. Pris 1.000 kr stk. 28 25 06 72.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I disse tider... |
|
|
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange heste der mon bliver stjålet i Danmark om året? Jeg har aldrig personligt hørt om en stjålet hest, men mener jeg engang læste noget her på HN om en avlshingst der var snuppet på sjælland. Så spørgsmålet er, om det overhovedet er relevant at tænke på, at ens heste kan blive stjålet? Det synes jeg er fordelen ved brændemærkningen - den kan du altså aldrig tage af hesten, i hvert fald ikke mig bekendt. Chippen kan opereres ud eller gøres deffekt. En hest hvor benet er skåret af for at man ikke kan identificere den kan ikke have en høj markedsværdi  Via facebook, HN, smser osv. er det utrolig nemt at nå mange mennesker på ingen tid, og derfor kan man advare folk hurtigt. Men hvorfor skræmme livet af nogen, hvis der ikke er grund til det? Jeg har selv været ude for en ret ubehagelig oplevelse, som i løbet af ingen tid skabte hysteri i lokalsamfundet her. Hos min søster, som bor 400 m. fra mig, har de rigtig mange heste, opstaldere og parter. En morgen står heste fra to forskellige folde lukket sammen på et lille aflukke (20x20m) som er en løbegang mellem disse to folde. Ingen vedkender sig, at have rodet med hegnet så dette er sket, så man formoder at "nogen" har været på besøg. Der går lidt panik i det, og to heste har noget der ligner snitsår i ryggen. Ved nærmere eftersyn konstateres det at der er tale om bidmærke, hvilket måske ikke er så mærkeligt når hestene ikke er vant til at gå sammen. Men hestene er jo oprevet og helt fra den! -ja, hvilket også kan tilskrives samme årsag. Anyway, konklusionen blev altså at ingen ved hvorfor hestene var lukket sammen og hegnet sat som det var, men ingen af hestene fejler noget. Og jeg kan tilføje, at de har en nabo som ikke er helt rigtig i bøtten, så der er også en lille mulighed for at hestene har baldret rundt og han så har været på besøg. Ikke at jeg tror det, men det er en mulighed. Anyway, pointen kommer nu Nogle timer senere får min søster en sms fra en dame i lokalområdet, hvor der står at en masse heste på vores vej i nat er blevet mishandlet, og at 5 af dem måtte aflives fordi de var så dårligt tilredt at de ikke kunne reddes. Say what??!! Min søster tog knoglen og forklarede at det altså var hos hende at der, måske, havde været gæster, og at ingen heste fejlede noget - og at damen venligst måtte give besked om dette til alle dem, hun havde "advaret". Der var 5 heste på den lille fold, så meget er der fulgt med den sande historie.... Ikke fordi dette har noget med stjålne heste at gøre, men det er bare for at fortælle at det med, at en fjer bliver til ti høns fungerer overraskende godt, især efter sms osv. blev opfundet, og det skal alle de, som videreformidler advarsler måske også tænke på. Jeg sender i hvert fald ikke noget videre, med mindre det engang skulle ske at der var hold i rygterne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Nordheden |
| Dato:  |
07-07-2010 12:23 |
|
Jeg må også indrømme at det er svært at tro noget af det der står og kommer frem på HG. Men igen.. lad nu være med at nedgør værdien af en blandings pony.! Nej de har måske ingen værdi her hjemme, men i udlandet kan de sælges uden større notits.. og det er nemmere end nogen siden at tage dem ud af DK. Værdien af en blandings-pony, er større i udlandet, end en ren-racet der har et mærke på ballen eller en chip i halsen... come on.. tænk nu.... Hvilken er nemmest at få til at forsvinde?? Og dermed mest værd for tyvene.??
(Mirella) Brun III hoppes fortid søges.. Se billeder på præsentation. Købt på Djursland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stjålet ponyer |
|
|
Nu skriver ejeren jo selv på HG at hun muligvis mistænker en ven for det. En ven hun har et økonomisk mellemværende med, så.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er det sådan |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
08-07-2010 05:01 |
|
At langt de fleste sager om "stjålne heste" viser sig at handl om skilsmisser og/eller gæld. Det er som regel personer, der kender hinanden, hvor der er følelser eller penge indvolveret. Det er også sådan, at der ind i mellem forsvinder hest ud i den blå luft- Bæ9 og den der hest på Lolland, der forsvandt i en skov. Men det er få- med års mellemrum. Jeg synes, det virker som om, der i år er pisket en "frygt hestetyven" stemning op- i andre år har det handlet om skændede heste, afklipped haler/maner etc. Det handler om ganske få tilfælde, der pludselig virker som om "alle" har oplevet det/kender nogen der har. Der er altså 175.000 heste og ponier i Danmark! Heraf er to ponier åbenbart stjålet (fra en rideskole)- og 7 er forsvundet i en speget sag om manglende betaling for brændstof ved lån af bil. Hvis vedkommende i tråden på HG har politianmeldt dt og mistænker sin x-ven for det, så er det heller ikke et gådefuldt tyveri. Men det er da meget ubhageligt, at opleve ens dyr er væk på mystisk vis, man bliver meget frustreret og lettere paranoid. Men der er som regel ikke grund til at sprde sin egen frustration ud med en stor skovl. I det mindste ikke uden at være ærlig omkring omstændighederne.
Med væmlig hilsen
xtiny "Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der bliver af og til stjålet heste, vi har mistet en pony hingst. Han forsvandt om natten mellem kl 24 og kl 6 om morgenen. Han dukkede aldrig op igen. Han var ikke selv rendt væk, da et dobbelt led var åbnet. Så jo nogle kan godt finde på at hapse en hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bæ9.... |
|
|
Når man kender det område (Vesterlyng) Bæ9 forsvandt fra, så tror jeg ikke at han er stjålet, jeg tror at han er død, og det har jeg også tidligere givet udtryk for. Det er et stort område med lyng og buske, hvor en lille pony sagtens kan gemme sig. Det er ikke så længe siden der var en historie om en Islænderhoppe + nyfødt føl der var forsvundet. Det viste sig at de bare var gået en tur.
Mvh. Charlotte
Til salg: 3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis 3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin 2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene ER stjålet/taget |
|
|
Jeg kan oplyse jer om at hestene er stjålet/taget, en af de personer der har taget dem har meldt sig selv, men vil ikke oplyse hvor hestene er. Så ejeren leder stadig efter sine heste!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de er da heller ingen |
|
|
jeg tror da heller ikke at nogle ikke tror de er stjålet MEN vi snakker om hvem der kunne have taget dem .. er det mystiske hollændere eller er det nogen hun faktisk "kender" eller kender til ... fra et andet site var der snak om hun skyldte nogle penge . og det kunne jo godt være et motiv ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ytjtkk |
|
|
Det er en hun kender der har taget dem, og personen hun kender har meldt sig selv, men vil ikke oplyse hvor hestene er. Snakkede med hende i dag, og hun ville blive meget gald hvis folk ville kigge efter dem, da hun slet ikke ved hvor hun skal starte eller slutte med at lede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skrækkeligt |
|
|
Puha, jeg ville være ved at gå til af bekymring. Kunne man ikke få nogle billeder og beskrivelser, så man kan holde øje med hestene ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| undre mig |
|
|
Hmm, jeg har læst hele denne tråd nu, hele tråden på hg, og artiklen fra nord nyhederne. Hestene ER jo stjålet, de er taget fra folden uden tilladelse. Så lige meget om hun selv er skyld i at det sker eller ej, så er det tyveri. Når det er sagt, tænker jeg på, hvordan jeg selv havde reageret, hvis det var mine heste der pludselig ikke stod på marken mere..... Min vrede, frustration og bekymring, ville godt kunne få mig til at gå helt i selvsving.... Så selv om jeg egentlig ikke helt bryder mig om, måden hun håndtere siturationen på, kan jeg faktisk godt forstå hende.... Det er utrolig nemt at dømme folk man ikke kender....... Hun fortæller historien som hun oplever det.... "vennen" har nok en anden opfattelse af det, og bekende skal nok også have deres mening om sagen. Og når vi nu ikke kender nogen af parterne, sys jeg faktisk ikke vi er kvalificeret til at bedømme skyld og uskyld i denne sag..
-----Knuzer fra Line----- K-jack. Frederiksborghesten. Det er dansk og det er godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt indlæg |
|
|
Super godt indlæg Line - jeg vil give dig fuldstændig ret.
VH Heidi
Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg, men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.
Lækker ruh.gravhunde han standard tilbyder paring til egnede tæver, Reg. DKK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|