Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad giver man beslagsmeden?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 18:13

Jeg har i næsten 5 år haft den samme smed og ALT har bare fungeret til UG. Har været utrolig glad for at have den pågældende beslagsmed. P.g.a uddannelse (specielt mødertider) har jeg efter lang betænkningstid gået med til en smedordning, der hvor min hest står. Jeg skal ikke tænke på om jeg nu kan komme til at ringe til smeden eller om jeg nu kan komme til at ringe til stedet hvor min hest står og informere om smedebesøget. Jeg skal bare skrive det på tavlen, da den smed der er tilknyttet stedet kommer hver uge.

Det ligger meget fjernt i min verden bare at lade være med at ringe. Nej, jeg vil gerne takke min beslagsmed (og de øvrige medarbejdere, der har været og sko min hest) for et godt samarbejde, men hvad giver man lige???

Gode ideer modtages med kyshånd.

Hilsen

Solveig

0
0
Svar på denne tråd

ved godt det
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 18:25

ikke er det du spørger om - men - jeg havde aldrig givet slip på en god beslagsmed.

Hvis du nu skal skrive på tavlen til den nye smed, kan du så ikke bare gøre det samme om hvad dag/tid din nuværende smed kommer? Så hesten ikke lukkes ud, da jeg går ud fra det er det der er problemet?

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 18:43

Smeden får vel sin betaling, så jeg kan ikke at du skal give ham noget.

Du kan skrive en tak på tavlen efter du har set hans arbejde.

Så er der sommer igen

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Beslagsmed
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 19:13

stella 2: Det er heller ikke med min gode vilje jeg sådan giver "slip". I 4 uger har jeg ikke haft mulighed for at ringe efter smeden. Af den kommende vagtplan kan jeg se, at jeg heller ikke kan komme til det i de kommende 5 uger.

Pjevs 1: Jo da, jeg betaler skam for hans arbejde, men jeg vil gerne vise, at jeg har påskønnet et godt arbejde såvel som samarbejde. Nåh ja, jeg kunne selvfølgelig bare skrive "tak fordi du gad at komme i 5 år - farvel" Nej, sådan påskønner jeg ikke et godt stykke arbejde og et godt samarbejde.

Hilsen

Solveig

0
0
Svar på denne tråd

tak.....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 19:14

Hvis det skal være noget der kan sendes, så måske en god æske chokolade, evt. sammen med et billede af pågældende hest og en beskrivelse af din tilfredshed med deres arbejde.

Hvis det skal overdrages personligt, så måske en flaske vin eller to istedet for chokoladen ;-)

Synes helt bestemt det er en smuk tanke som jeg er sikker på vil vække glæde, det er altid dejligt at få påskønnelse for sit arbejde :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ps telefon
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 19:19

Ps. bortset fra det undrer det mig da lidt hvilket arbejde du har, hvis du ikke engang lige kan ringe til smeden, altså medmindre det er rigtig svært at komme igennem til ham (har selv et problem med dyrlægen der ofte ikke er der i telefontiden og han vil så "ringe tilbage", jo tak, og det er så ikke altid så nemt at have sin telefon åben hele dagen, mange steder skal den jo være på lydløs).

Men en kort samtale må man da kunne foretage på alle arbejdspladser, ligesom man også kan få brug for at gå ud på det lille hus i 2 minutter ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Lidt godt til ganen....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 19:30

Havde det været min smed, så havde jeg stukket ham to flasker vin og en æske lækker kvalitets chokolade sammen med et kort med billeder af hestene og en lille tak skrevet ned.

Det varmer utrolig meget at vide at ens arbejde er påskønnet.

Eller hvis det er et større firma hvor de holder frokost sammen, kan du sende dem en kasse med smørrebrød eller en stor kage eller lignende til frokostpausen.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

pjevs.....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 19:49

Jeg tror du misforstår.... det er den gamle smed hun ønsker at takke, eftersom han har været trofast og enormt god. Sådan en "tak for godt samarbejde - gave"

I øvrigt er det vel meget normalt at man ønsker at påskønne andres arbejde. Jeg ved fra mig selv at det varme enormt når man får en lille ekstra tak eller nogen udtrykker at de er glade for ens arbejde, selvom man både har fået løn for det OG egentlig godt ved at de er tilfredse med en.

Vi er her i DK fakisk ret dårlige til at påskønne andre, så jeg synes da det er fedt at Solveig gider gøre sig umage for at vise sin smed at hans arbejde har været værdsat.

Det er også lidt det samme som at man ved et lille smil og en sjov bemærkning kan gøre en kassedames arbejdsdag lidt mere sjov. Eller hvis man i Netto støder ind i en eller anden så giver en undskyldning og sjov bemærkning frem for bare at kigge ondt på vedkommende.

Når min smed kommer på besøg, så får han jo naturligvis sin løn, men derudover sørger jeg da altid for at have en kold cola og en god kop kaffe til ham.

Colaen bliver indtages mens han arbejder, så han ikke smelter væk og kaffen bliver indtaget inden han kører, hvor han lige sidder og nyder kaffen i vores gårdsplads mens hestene bliver sat på fold igen.

Det er luksus og ikke nødvendigt, men det er jo lige det ekstra der gør, at han gider komme hos os selvom himmel og hav står i et og hvis der er krise så kommer han styrtende. Det er vel "bare" at sørger godt for sin smed, men det gør virkelig meget i sidste ende.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 20:13

med Miki...

Og påskønner også min smed for god behandling... og dyrlæge.

Jeg holder da selv meget af at få en gestus eller ros, for mit arbejde i plejesektoren

Fellponyer tilsalg

kik ind på min hjemmeside eller ring 22380462

Hilsen Malena
www.fellhingsten.dk

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk

0
0
Svar på denne tråd

Beslagsmed
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 20:31

Makebaa: Normalt har jeg haft en ugentlig hverdags fridag og der har jeg brugt fastnettelefonen. Af en eller anden underlig grund er der nogle steder, hvor jeg ikke kan bruge min mobil. Selvom det angives, at der er net kan jeg ikke komme igennem. Og de næste 5 uger er der ingen weekendvagt så jeg har mulighed for en hverdags fridag. Hvordan skemat ser ud derefter ved jeg ikke - vil helst ikke pjække.

PrettyFancy: Hvor har du dog ret i, at folk er dårlige til at påskønne. Da jeg fik min hest for 5 år siden havde jeg de største kvaler med at finde en stabil smed. Der var én smed tilbage i området jeg ikke havde prøvet at ringe til. Til trods for at jeg fik at vide at han ikke tog flere heste ind kom jeg med i en ordning alligevel. Jeg synes bare det er unikt at have kunnet stole på at en aftale er en aftale i næsten 5 år!. Sådanne mennesker vil jeg gerne gøre lidt ekstra for.

Skal lige have fundet ud af om de holder frokost samlet for det med smørrebrødet synes jeg er en fin idé.

Hilsen

Solveig

0
0
Svar på denne tråd

Ok sådan
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 20:38

Ok - ja så kan jeg jo godt se du er rimeligt afhængig af at være hjemme når du ringer.

Held og lykke med at finde den rigtige gave-påskønnelse, kan godt forstå du ønsker at sige tak for det gode samarbejde :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mulighed..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 20:51

Har du ikke mulighed for at maile med din gamle smed,

og få besked dagen før han kommer?

Det er sååå ærgeligt at miste en god smed,

de hænger ikke på træerne.

Fed trense med rødt sælges. Ny. Pony.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 21:02

Kan du ikke sms med smeden? Eller maile?

Jeg har altid sendt en sms, om at nu er det tid - Så modtager jeg indenfor 1 eller 2 dage en sms med tidspunkt. Det fungerer super!

Du kan vel lige smutte ud og ringe i 2 min. selvom du er på job. Hvad når du skal have tid hos lægen/tandlægen&dyrlægen?? På mit job er det ikke tilladt at have mobil med, så enten smutter man lige ud og ringer eller bruger firmaets tlf.

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 21:31

Jo jeg misforstod det første indlæg, jeg troede du ville give gaver til en ny smed.

Så er der sommer igen

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

lidt afhængig
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 21:32

hvad han virker som en type.. Eller ville jeg give ham enten et par gode flasker rødvin eller en ok flaske whiskey , eller for den sags skyld en flaske rom. Eldorado (mener den koster omkring 150 kr i alm mørk udgave) kan i den grad anbefales og den kan bruges både som alm. mørk rom, evt med cola til eller som en alternativ "irish coffé" med Rom i stedet for whiskeyen.

Jeg syntes det er en KANON ide. og man kan jo godt skrive et kort til ham hvor man skriver at man desværre af nemheds årsager er nødt til at skifte smed men at du har været meget glad for hans arbejde og håber at du en dag må vende tilbage..

En helt anden mulighed er at ringe til ham og planlægge smede besøg fesk. 6 md. frem. Så er du ikke afhængig af tlf. i den tid..

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

Billig kombi kiefer sælges. Transporter sælges. Se hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Ska.l også
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 08:13

skifte smed desværre, men det er nu pga flytning til jylland.

Fredag er sidste gang han kommer til hestene, og der får han et par flasker vin og lidt chokolade, for han har bare været guld værd til min unghest. Ville rigtig gerne slæbe ham med til jylland hvis jeg kunne :)

Så det synes jeg sagtens at du også kan.

vh Vipse

Bøgeflis sælges, 150 kr pr m3 plus levering. Ring til Flemming på 40253499

Hestebokse lejes ud. Postnr 4360

0
0
Svar på denne tråd

Ikke om jeg
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 09:43

Ikke om jeg ville skifte min gode smed ud! Hvis smeden er så god, som du siger, så må du da også kunne finde en løsning så du kan kontakte ham på en passende måde! Som andre skriver; mail, eller hvad med sms efter arbejdstid - så svarer smeden når det passer ham.

0
0
Svar på denne tråd

Ny aftale
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 20:42

Jeg havde også holdt ved den gamle smed, hvis jeg var dig.

Hver gang min smed kommer, får jeg ALTID en ny tid til næste gang. Det passer ca med 7 ugers mellemrum, når de går uden sko. Det fungerer perfekt! Hvis jeg eller en veninde ikke kan være der, sørger jeg for at hestene er inde og tørre. Så ordner han dem selv. Jeg stoler på ham og han kender mine heste.

Var det ikke en løsning? Så skal du aldrig ringe og aftale ny tid. det kører bare af sig selv, med mindre den taber en sko eller lign.

Mvh

Britt/

Er blevet mor til den skønneste datter den 25 Februar 2009

Nu med 2 dejlige araber heste:

(Aswad Al Walad ox og hans søn Sharif Omar bin Aswad ox))

0
0
Svar på denne tråd

beslagssmed
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 20:54

Min smed får hver jul en flaske vin og noget godt til ganen.

Han er simpelthen den bedste til at håndtere min hest.. og mig selv for den sags skyld.

N A N O U

Fyyy skamme sig..

0
0
Svar på denne tråd

super at du gør
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 17:49

Jeg synes det er rigtig dejligt at høre der er nogen der værdsætter andres arbejde. håndværkere der kommer her, får kaffe eller en sodavand med til senere. (Har faktisk også givet gartnerne en sodavand hver, synes det er synd de ikke får noget for de kommer jo aldrig hjem til folk. De blev så glade ) og ekspedienter af alle typer får da da et pænt, "hav en rigtig god dag" de knokler jo også.

Men kan man gå for langt? Jeg har en veninde, hendes datter plejer de at hente ved 15-tiden i dagplejen. Et par gange er min veninde blevet lidt forsinket, dog inden for "åbningstid", (og hun har meldt ud at hun er forsinket). Hvad siger i til det? Er det ikke luksus for dagplejemoren at hun bliver hentet tidligt og så har hun hende lidt længere en gang imellem? Det er jo stadig inden for hendes arbejdstid.

Jeg synes det er lige i overkanten at give hende vin hver gang de er lidt senere end normalt.

Men det er bare min mening

B-King

Hundens luftetur er ligesom vores medier, tv-radio-avis.

Tænk på dette næste gang hunden sendes i haven istedet for en tur...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider