Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mobiltelefon og ferie.
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:03

Hej ænder.

Da der i radioen lige har været debat om hvor vidt telefonen skal med på ferie eller ej tænkte jeg hvordan det nu ser ud herinde :-)

Jeg kan starte med mig selv og kæresten. Når vi er på ferie er telefonen med, men den er slukket. Vi har, på nuværene tidspunkt, ikke dyr, derfor er der ikke nogen grund til at telefonen er tændt og på os hele tiden. Vi tænder telefonen (hvis vi husker det) mellem 20.00 og 21.00, og det ved forældre, og andre "vigtige" der kunne have brug for at komme i kontakt med os.

Når vi en dag får dyr igen, ja så har jeg nok min telefon på mig, men så skal det være så det er dem der passer dyr kan komme i kontakt med mig, hvis der sker niget alvorligt... Men jeg håber på at jeg kan få kompetente dyrepassere så de selv kan vurdere om der skal dyrlæge til. Jeg har bare selv måtte stå med en hest som skulle aflives pga. brækket ben hvor jeg ikke kunne komme i kontakt med ejeren - det var ikke sjovt, men eg fik meget ros af ejeren for at have taget beslutningen sammen med dyrlægen - hun var helt enig...

Hvad med jer??? Skal mobilen med? Tændt eller slukket? Hvem skal i tale med under ferien??

Hilsen Helle.

Dejligt hus i Slagelse sælges.

Jeg søger frugt til plukning - skriv PB.

0
0
Svar på denne tråd

Mobil på ferie
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:07

Nu bor jeg stadig hjemme ved mine forældre, men fortæller alligevel :)

Når vi er på ferie tager vi det ikke særlig tungt det med mobiler. Min og min fars er tændt ligesom normalt, og min mors er også tændt som normalt - hun tænder den kun hvis hun skal bruge den.

Selvom vi har dyr osv., så tror jeg stadig det vil være sådan, hvis vi ikke havde dyr.

Som sagt, vi går ikke særlig meget op i det :) men selvfølgelig skal man ikke sidde og snakke eller skrive hele tiden, men det gør vi heller ikke normalt.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

altid tændt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:11

Min er med og tændt hele tiden , med 25 dyr på vores gård tør jeg ikke slukke den, så andre står med beslutningen hvis noget sker..

Diana Tornbjerg Hansen

Sommergræs tilbydes i Jerlev(7100 vejle)
tornbjerg.dk/mark

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:28

Jeg har også min med, den er tændt men har den ikke altid på mig. Selvfølgelig tjekker jeg den ind i mellem.

Har dog en aftale med dem der bor på min ejendom og passer dyr imens,at skulle der ske noget, og de er i tvivl om evt behandling.

Så kan de tilkalde dyrlægen og lade ham tage en beslutning.

0
0
Svar på denne tråd

Udlandstelefoni
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 10:39

Vi har lige været to uger i Island.

Der havde vi tre tændte telefoner:

Min pga så kunne vores kattepassere få fat i os.

Michaels så evt jobtilbud ikke gik tabt.

En tlf med islandsk simkort så vi kunne kommunikere med den islandske befolkning uden at blive ruineret :)

sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 11:29

Når vi tager til Bali og Malaysia her til August, så har vi også min. 1 mobil tændt, så min familie kan få fat i os, hvis der skulle være noget med feriebarnet (hunden) :-)

Men ellers så skal der absolut ikke ringes, på Bali koster det 24 kr i minuttet at ringe og modtage fra DK, så det er ganske udelukket medmindre det er en nød situation. SMS'er koster 2,50 pr stk, så dem ryger der jo nok lidt af, men det bliver begrænset.

˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 12:20

Jeg har min på mig/tændt i ca samme omfang som hvis jeg var hjemme. Telefon og internet er ikke en stressfaktor i mit liv, så jeg ser ingen grund til lukke ned bare fordi det er ferie.

Men nu er jeg også studerende, så jeg har selvfølgelig ingen arbejdsgiver der ringer/sender mails i min ferie.. Så hvis jeg taler med nogen i ferien er det familie eller venner, og det er jo meget hyggeligt.

Hvis jeg er i udlandet tænker jeg dog lidt over min forbrug af hensyn til økonomien

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 16:52

Sidst da jeg var på Ferie havde jeg 2 tlf'er med forde jeg iik var sikker på hvilken en af dem der virkede i udlandet. Men det viste sig ingen af dem gjorde. Så jeg havde iik tlf med. Lånte min venindes tlf hvis jeg skulle ringe hjem og de kunne ringe til hendes. :)

Men her i august når jeg rejser til Cypern har jeg min med og den er tændt.

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

telefoni
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 16:56

De gange jeg har været i Ghana har jeg haft mobilen med - og generelt tændt 24 timer i døgnet.

Vi har bl.a. en masse dyr hvor vi gerne vil vide hvis der sker noget og så er det da meget rart med en hilsen hjemmefra en gang i mellem når man er så langt væk i så lang tid.

Vi havde frabedt os opkald, medmindre det var akut, men sagt at folk kunne sende en sms hvis de bare ville vide hvordan det stod til.

Mandens telefon kom der et ghanesisk sim-kort i, så vi kunne holde kontakten med vores venner dernede og bl.a. fortælle hvad dag vi var hvor (transporten dernede er ikke altid tiptop, så til tider er afgangene udskudt i op til 12 timer).

Så jo, for mit vedkommende er mobilen med på ferie.

Den fungerer i øvrigt også som ur og vækkeur. :D

0
0
Svar på denne tråd

ikke....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 20:58

Jeg kan ikke leve uden mobilen og har 2 stk (arbejde og personlig) begge kom med mig da jeg i starten af juni rejste 2 uger til Sicilien. -Til dem der tror forbrugskontrol virker i udlandet -DET GOER DET IKKE!!!!

Kom hjem til en regning der hed 2000 kr. lidt overraskende naar kontoen plejer at lukke naar man naar 500 kr... hmf.

Det var sidste gang jeg havde mobilen med paa ferie.

Mvh.

L Nielsen.

Heste tages i tilridning/ridning/kommision

Rytter/groom søges til international springstald.

-se profil.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 21:24

Min mobil er tændt uafbrudt og ville også være det hvis jeg skulle på ferie.

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

! R.I.P Dear Tana C *In my heart* !

Efterlyning af Skimmel/Hvid Ponyhoppe 130-136 i stg. ca. 21 år!

&

Nordbagge blanding 150-155 stg. Hoppe ca. 24 år.

0
0
Svar på denne tråd

altid mobil
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 21:52

Jeg er 10 gange mere obs på min mobil på ferier end til daglig, for dér bliver dyrene jo passet, og jeg har én gang oplevet at der opstod sygdom mens jeg var væk, og så er det altså en stor fordel at være til at få fat i ret hurtigt! :-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 11:53

Jeg har ikke mobil med på ferie. Min kæreste har altid tændt mobil med. Han er selvstændig landmand, og især pga. malkerobotterne har han den med, det vil blive meget dyrt hvis afløserne ringer efter hjælt hos De Laval i stedet for at fikse det over telefonen med min kæreste..

Venlig hilsen

Maia

0
0
Svar på denne tråd

Har telefonen med
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 17:29

men den er kun tændt en time hver aften hvor familien ved de kan kontakte os. Min ferie og partner er (meget) mere værd end at hænge i telefonen eller hele tiden være obs på den. Jeg har fuldstændig tiltro til, at de mennesker der passer dyrene sagtens selv klare enhver nødsituation - eller ville de aldrig være blevet valgt. Jeg har ikke noget behov for at vide alting der sker hjemme mens jeg er væk. (det er jo derfor man tager væk på ferie fra dagligdagen) Ville ikke kunne holde ud at være på ferie sammen med nogen der hele tiden liiiige skulle tjekke sms osv.

Puffy

0
0
Svar på denne tråd

Hos mig.....!
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 17:48

Privattelefonen er altid med og tændt. Mine venner og familie ringer dog aldrig, så det er kun sms´er der tikker ind. Dem er der til gengæld også mange af, men man kan jo lade være med at kigge på telefonen hele tiden, og så stresser det mig heller ikke at besvare sms. Det er bare hyggeligt :-)

Min arbejdsmobil har jeg IKKE med på ferie. Jeg har fået ferie idag, men er her kl. 15 idag blevet en meget vigtig person, som ikke kan undværes de næste uger ;-)

Så jeg skal være tilgængelig på e-mail.

Jeg har dog givet de udvalgte personer mit private mobilnr. så de kan sende en sms, hvis jeg skal tjekke mail og reagere. Så slipper jeg for både at have arbejdsmobil med, og at skulle tjekke min e-mail uden at vide om det er nødvendigt. Ikke helt optimalt - men OK efter omstændighederne :-)

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg rejser...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 17:55

... bliver telefonen slukket ved gate i lufthavnen, og først tændt igen mens jeg står og venter på bagagen ved hjemkomst.

Jeg har 100% tiltro til dem der passer mine dyr, og uanset hvad, kan jeg ikke selv gøre nogen forskel på flere 1000 kilometers afstand.

Jeg er dog på min mail indimellem, men kun når det lige passer mig.

Har jeg fri og tusser bare rundt herhjemme er det som normalt - telefonen er tændt og muligvis opladet og sommetider hører jeg endda hvis den ringer...

£isbeth & Baloo

Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts

0
0
Svar på denne tråd

Feriemobil
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 20:06

Jeg har min tlf med på ferie, og den er også tændt hele tiden.

MHT mine dyr, så skal mine passere være kompetente nok til at tage beslutningen om dyrlæge mm.

Dog vil jeg da gerne kunne sige selv, hvis det skulle være så gralt at vi snakker om aflivning.

Venligst

Vickie

Creline sælges

Info på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider