Diana, har du husket at gange dit gennemsnit med 1,08? Ved ikke om det også gælder her, men med de nye regler må du gange dit gennemsnit med 1,08 når du starter på uddannelse inden for to år efter afsluttet gymnasial uddannelse. Hvis det virkelig er dyrlæge du vil være er det også muligt, det tror jeg altså helt bestemt. 
Du kan fx. gøre som jeg og uddanne dig til landmand. Jeg er færdig her i slutningen af juli og blev student i 2008. Jeg tror at det vil give gode muligheder for at blive dyrlæge.
Dyrlæge droppede jeg dog allerede i 9. klasse.
Heldigvis har jeg været flittig i gymnasiet og er blever færdig med fag og karakterer der er til det hele. Og hvor har jeg været glad for det, for det må være rigtigt ærgerligt at stå i din situation.
Arbejdet som landmand har fået mig til at erkende at jeg skal arbejde med menesker. Jeg elsker, elsker, elsker dyrene, men savner at have mennesker omkring mig. Dyr skal derfor fylde min fritid og professionelt skal det være med mennesker omkring. Derfor starter jeg efter ferien på uddannelsen til læge.
Måske skal du gøre dig de samme overvejelser. Hvad er rigtigt for dig? For der er stor forskel på politi og dyrlæge!!
(Hvis du skulle undre dig over springet har landmandsuddannelsen hele tiden været ment som sabbatårsbeskæftigelse, vidste at jeg skulle videre
)
Uanset hvad så vil det også tage dig tid at kunne komme ind på politiskolen. Så hvis den med gennemsnittet kan bruges i kvote to, så skal der altså tages et år eller to ud af kalenderen til at kvalificere sig, uanset hvad du måtte vælge.
Held og lykke med det!