Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp uddannelses ideer?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 10:02

hey HN

jeg er simpelthen så fortvivlet.. jeg har altid vidst hva jeg gerne ville her i livet, og det var at blive dyrlæge, men med de nye fantastiske regler for kvote 2 har jeg ikke en chance for at kunne søge ind

nåem man ska jo videre i livet.. og jeg har altid haft politi i baghovedet som en uddannelse jeg gerne ville..

men men men.. min far syntes jo det var en god ide til at starte med, men siger så idag at hva så med hunden når jeg har en 12 timers vagt.. og ja den del havde jeg så ikke lige tænkt over..

jeg er den type der ikke går på kompromi med mine dyr.. forstået på den måde at de kommer først, men ka jeg finde en god fornuftig løsning på tingene hvor jeg går på kompromi med mig selv så gør jeg gerne det..

men hva har jeg ellers af uddannelses muligheder? ka i komme på nogle gode uddannelser til mig..

har en hf, fysik B og bestod desværre ikke mit mat A i skriftligt men er villig til at tage det igen for at kunne søge ind på en uddannelse..

men vil gerne have en uddannelse hvor en dag ikke er ens, da jeg har brug variation og udfordring

håber i ka hjælpe mig, for er dødtræt af at jeg ikke ved hva jeg skal lave med mit liv, og elsker at læse og vil rigtig gerne have en uddannelse

<3-hilsen diana venbjerg

Min elskede Lukas døde d.1 sep. 2006 -du er savnet.

Mit nye lys er Kenzo McCloud se præsentation.

Også ejer af en ædel pølsehund, Trille.

Lukas & Trille
og Kenzo

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes nu
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 10:16

alligevel du skal gå efter politiet.

En ting er jeg faktisk tror du ville være rigtig god til det, men det er også det du egentlig gerne vil.

Mht hunden skal du nok finde løsninger.

Jeg har en god ven, som næsten er færdig som politimand, han er kommet i en kreds laaangt væk, samt havde de mest sindsyge vagter under klimamødet.

Hans kat og hund blev under mødet passet af naboen, og til daglig, har han en pige fra bebyggelsen han bor i, der kommer og gåtur med hunden og leger med den i en times tid.

Pt er han så heldig han kun har natvagter (heldig og heldig...) men så passer det med, han stort set selv kan passe alle dyrene.

Så lad dig ikke stoppe af det.

Hvis du var blevet dyrlæge kan der jo også sagtens være laaaange vagter. Jeg har flere dyrlæge veninder, og det er langt fra altid de ved hvornår de har fri.

Mvh. Tine

Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,-

Campingvogn søges til leje for sommeren. Skal ligge fast i privat have (Lidt udenfor Køge). Skal kun bruges som "gæsteværelse".

0
0
Svar på denne tråd

Øh....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 10:21

Jeg er lidt i tvivl om hvorfor du mener du ikke kan komme ind på dyrlægestudiet? Lige præcis veterinær medicin gør jo rigtig meget ud af deres kvote 2, og de optager faktisk 50% af alle dem som søger udfra kvote 2. Så hvad er det der får dig til at tro, at du ikke kan komme ind?

sagde Cecilie

- med den dejligste araberdulle Filou <3

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 13:32

Jeg kender et par stykker der efter at have opgivet at komme ind som på dyrlæge studiet er startet på naturressourcer, også på KU-LIFE: www.life.ku.dk/uddannelse/ bacheloruddannelse/ naturressourcer.aspx

Hvad studiet præcis går ud på har jeg ikke helt styr på, men der skulle være nogen vejledere på LIFE som gerne fortæller om studiet, og hvad du skal vælge for at komme i nærheden af de muligheder du ville have haft som dyrlæge.

Se mere om vejledning her:

www.life.ku.dk/uddannelse/ studerende/studievejledning.aspx

0
0
Svar på denne tråd

Hvis ikke dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 19:41

Så måske veterinærsygeplejerske? Ja, det er noget med spidse albuer for at få praktikplads osv. men det er vel muligt at give det et forsøg. Det sker der jo ikke noget slemt ved.

Jeg har en god veninde, som måtte droppe veterinærstudiet, hun tog istedet en uddannelse som kvægkonsulent, hvilket for hende var et virkelig tilfredsstillende 2. valg. Der findes vist en hestelinie på samme uddannelse (som hun tog i Århus i øvrigt), som fokuserer på foderplaner, marketing vedr. husdyrhold osv.

Ellers er der jo også dyrepasser/fodermester eller lignende, hvis det skal være en dyrerelateret uddannelse.

Men først og fremmest, send dog en ansøgning til KU Life! Men kan jo godt søge ind på flere uddannelser på en gang, så hvis det ikke går det ene sted, gør det måske det andet sted :)

Mvh Louise

Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres gode
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 18:11

svar :)

og tusind tak tine det var det jeg lidt havde brug for at høre at det kunne lykkes andre inden for politiet at få en hverdag til at fungere

med hensyn til dyrlæge uddannelsen, så er der kommet nye regler for kvote 2 som hedder at man nu skal have et gennemsnit på 6,00 for at kunne søge igennem kvote 2 og jeg har 5,7..

så tæt på men alligevel så langt fra

men tusind tak for jeres svar jeg vil kigge lidt på de nævnte

<3-hilsen diana venbjerg

Lukas & Trille
og Kenzo

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 18:19

Jeg har egentlig også altid brændt for et arbejde med dyr, men det er bare ikke så nemt. Jeg har så nu fundet en anden mulig, nemlig en uddannelse med sprog, som jeg er god til. Jeg har så valgt, jeg vil på uni næste sommer, hvor jeg vil tage en bachelor der hedder: International virksomhedskommuikation, IT, engelsk og webkommunikation.

Men, hvis du mere er matematisk, så dur det jo nok ikke

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

ha ha :D
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 18:55

nej det er jo det

og jeg er mere matematisk

tror måske jeg tager en snak med studievejlederen imorgen

men hvordan fandt du frem til den uddannelse?

syntes bare der er så mange og det er svært at finde noget hvor man tænker hey det er bare lige mig

<3-hilsen diana venbjerg

Lukas & Trille
og Kenzo

0
0
Svar på denne tråd

Ahhr...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 21:08

Nå OK, jamen det er da også rigtigt - det havde jeg slet ikke tænkt på. Det problem har jeg heldigvis ikke. Søgte ind i år, men kom desværre ikke ind... Så på den igen næste år.

Jeg synes da du skal satse på veterinærsygeplejerske. Der får du lov til en helt masse ting, og så er det lidt mere "hyggeligt" end dyrlægearbejdet, tror jeg. Mere samvær med dyrene osv.

sagde Cecilie

- med den dejligste araberdulle Filou <3

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

uhaa din heldige
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 23:18

kartofel eller det er du jo ikke det er jo hårdt arbejde at nå dertil.. er død missundelig.. men er da ked af at du ikke er kommet ind øv

jaaa den har jeg også tænkt på, men puhaa at rive teltpælene op og flytte til jydelandet det ved jeg ikke helt om jeg ka.. men har bestemt overvejet det..

<3-hilsen diana venbjerg

Lukas & Trille
og Kenzo

0
0
Svar på denne tråd

Gennemsnit
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 15:44

Diana, har du husket at gange dit gennemsnit med 1,08? Ved ikke om det også gælder her, men med de nye regler må du gange dit gennemsnit med 1,08 når du starter på uddannelse inden for to år efter afsluttet gymnasial uddannelse. Hvis det virkelig er dyrlæge du vil være er det også muligt, det tror jeg altså helt bestemt.

Du kan fx. gøre som jeg og uddanne dig til landmand. Jeg er færdig her i slutningen af juli og blev student i 2008. Jeg tror at det vil give gode muligheder for at blive dyrlæge.

Dyrlæge droppede jeg dog allerede i 9. klasse. Heldigvis har jeg været flittig i gymnasiet og er blever færdig med fag og karakterer der er til det hele. Og hvor har jeg været glad for det, for det må være rigtigt ærgerligt at stå i din situation.

Arbejdet som landmand har fået mig til at erkende at jeg skal arbejde med menesker. Jeg elsker, elsker, elsker dyrene, men savner at have mennesker omkring mig. Dyr skal derfor fylde min fritid og professionelt skal det være med mennesker omkring. Derfor starter jeg efter ferien på uddannelsen til læge.

Måske skal du gøre dig de samme overvejelser. Hvad er rigtigt for dig? For der er stor forskel på politi og dyrlæge!!

(Hvis du skulle undre dig over springet har landmandsuddannelsen hele tiden været ment som sabbatårsbeskæftigelse, vidste at jeg skulle videre )

Uanset hvad så vil det også tage dig tid at kunne komme ind på politiskolen. Så hvis den med gennemsnittet kan bruges i kvote to, så skal der altså tages et år eller to ud af kalenderen til at kvalificere sig, uanset hvad du måtte vælge.

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 21:49

... om det ville være en mulighed for dig at tage dyrlægeuddannelsen i et andet land? Norge eller Sverige for eksempel.

Jeg kender ikke deres optagelseskrav, og hvordan man rent praktisk gør, men der er jo udveksling af elever mellem de nordiske lande, så det er jo bare at undersøge det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider