Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hundespørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 07:59

Man siger jo, at hvis heste spiser hestepærer, så mangler de et eller andet! Er der samme "regel" med hunde? Så lige min hund spise en HEL hømhøm af sin egen i går

Venlig hilsen

Jannie Nielsen

Distance-/skovtursryttere - Løsdrift vallakker. Store folde. Græs hele året. Ridebane. Ridehus tæt på. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1400.

0
0
Svar på denne tråd

Ja.......
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 08:06

I princippet er det det samme som med heste. Der kan dog være flere grunde til det. Maveproblemer, sur opstød eller som du selv nævner at den mangler nogle vitaminer.

Du kan evt. få taget en blodprøve og få analyseret denne for at se om den mangler noget

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

hundens historie
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 14:11

Hunde er født som affaldsdyr - det er den funktion der ligger bag hele domisticeringen af hunde, hvor de sammen med hønsene var nogle af de første dyr, der lod sig domisticerer af menneskerne. Menneskerne var på det tidspunkt for godt 14.000 år siden så småt begyndt at gruppere sig i små landsbyer i stedet for små flokke, og affaldsmængderne steg som følge heraf. Den chancede øjnede nogle ulve og høns til at få 'gratis' mad - og ulven blev til hunden og hønsene blev til tamhøns. Og begge dyr elsker stadig at snaske i affald, afføring m.m.

Hestepærer er en særlig delikatesse for hunde, og jeg tror ikek der findes den hund der ikke elsker dem. Mine får lov til at spise dem alt det de vil - fordi det er i mine øjne hundens natur. jeg synes så faktisk heller ikke hestepærer er særlig ulækre - menneskeekskrementer er 100 mio værre der går min grænse.

Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hundespørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 15:39

SØS1 - det er ikke hestepærer, det er hans egne hømhømmer

Distance-/skovtursryttere - Løsdrift vallakker. Store folde. Græs hele året. Ridebane. Ridehus tæt på. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1400.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 15:46

kommer også an på hvor gl hunden er.. nogle hvalpe gør det, men stopper når de bliver ældre..

kan også være et adfærds problem, er hunden stresset, mangler den aktivering osv :D

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Hundespørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 15:57

Han er lab. og bliver 6 år om lidt. Helt stille og rolig og går frit på gården, næsten altid nogen hjemme, cykler hver dag med i børnehave gennem skoven osv., så tror ikke det er manglende aktivering Normalt gør han "stort" på marken, men denne morgen var vi i haven og han gjorde det så på græsplænen og åd det lige efter. Kan det være fordi "det ikke skal være i haven" eller er det for meget tankevirksomhed at putte på en hund

Nå, vil se om det fortsætter, det er indtil videre et

enkeltstående tilfælde.

Venlig hilsen

Jannie Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

hunde der spiser @!#$
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 15:58

Det er i bund og grund en rigtig dårlig vane, som hundens skal vænnes af med. Det er både hvad jeg har erfaret, hvad min tidligere dyrlæge sagde og hvad min nuværende sigr og hvad jeg har læst i diverse brevkasser.

Særligt labrador er slemme til at æde deres egen @!#$, eller andres.

Det er rigtig rigtig ulækkert og farligt med bakerier hvis hunden derefter slikker på jer.

Min hund har HELDIGVIS aldrig spist andres hundelorte, men han elsker at rulle sig i det, samt i døde fugle, og andet klamt. Det er lidt i perioder han gør det og så snart jeg ser det røber jeg FØJ OG NEJ, og han plejer at lade være, men som unghund var han så slem til det. Der var en periode hvor han nærmest var i bad efter hver gå tur. Selv i snor , kastede han sig ned i et eller andet klamt.

Så jg tror hverken det er stress, understimulering, overstimulering, at den mangler noget i kroppen osv. Jeg ville gætte på at det med 99 % sikkerhed er en dårlig vane, og at det ligger til hunden. Hvordan man så vender den fra med det, se dt kan jeg ikke svare dig på.

0
0
Svar på denne tråd

hov....
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 16:01

Tænkte nok at det var en lab. Så først dit svar om at han var labrador efter jeg havde skrevt mit. Alle de labrador jeg kender har gjort det eller gør det.

I øvrigt, billigt hundefoder med meget salt og farvestoffer i, kan give større trang for hunde til at æde @!#$, da den type hundefoder " går lige igennem " og selv når lorten er lagt, dufter den af farvestoffer og er meres spændene at æde for hunden.

0
0
Svar på denne tråd

Hundespørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 16:09

Han er ellers ikke typisk lab., sådan en har jeg haft Han spiser ikke alt muligt, som min gamle gjorde. Hun kunne finde på at skrabe et udtrådt tyggegummi af et fortov med tænderne

Det var godt nok tæt efter morgenmaden, så måske den har "duftet" godt

Håber i hvert fald det slutter, for kunne ikke holde ud at have ham i huset, han lugtede fælt ud af munden.

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

ups - det var
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 16:16

NÅÅÅÅÅ for pokker - der var jeg da HEEEELT galt afmarcheret med mit lange foredrag :-) Min hund gjorde det som hvalp, jeg undlod at gøre noget ved det, og det gik over af sig selv.

Ellers ja så ved ingen vist med sikkerhed hvorfor nogle hunde gør det, men her er hvad der står på netdyrlægen:

Når hunden spiser afføring

Koprofagi

Hvorfor spiser hunden afføring?

At hunde spiser afføring er i et vist omfang normalt. Det gælder tæven, der spiser hvalpenes afføring for at holde reden ren. Dette er dog en adfærd, der hører op, når hvalpene er nogle uger gamle, og selv kan komme ud af reden. Når andre hunde spiser afføring enten fra sig selv eller fra andre, er det en god idé at undersøge, om der ligger en sygdom bag opførslen. Blod i afføringen, bugspytkirtel insufficiens eller bakteriel overvækst i tarmen kan få en hund til at interessere sig for sin egen eller andres afføring. Det er dog ofte et adfærdsproblem, der ligger bag. Der kan være mange årsager, blandt disse kan nævnes:

• Hunden har observeret en tæve, der gør rent efter sine hvalpe
  • Normal undersøgende adfærd
  • Sult
  • Hunden er understimuleret og har let adgang til afføring såsom i en løbegård

Mangler hunden noget i sin kost?

Det er en almindelig misforståelse, at hunden mangler noget i sin kost, når den begynder at spise noget "mærkeligt". Hvis man giver sin hund et fuldfoder af god kvalitet, er der ingen grund til at bekymre sig om, at hunden nu får alle de næringsstoffer, den skal bruge.

Hvordan stopper man adfærden?

Hvis unoden skyldes en underliggende sygdom, skal denne naturligvis behandles. Er det derimod et adfærdsproblem, er det vigtigt at være konsekvent. Man kan prøve en eller flere af følgende ting:

• Aktivering af hunden, så energien henledes på andet end at spise afføring. Man kan for eksempel lade hunden finde gemt foder.
  • Begræns adgangen til afføring. .
  • Opdel hundens daglige madration i flere. Dette øger mæthedsfornemmelsen og kan måske mindske hundens lyst til at æde andre ting. Et fiberrigt (light) foder øger ligeledes mæthedsfornemmelsen.

Der findes desuden piller, Kaprotabs, og de mindsker hundens lyst til at æde sin egen afføring. Man giver dem dagligt i forbindelse med et måltid i 14 dage. En bedring vil som regel indtræde efter 3-4 dage.

Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hunde...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 22:25

Jeg vil bare lige sige at det altså ikke er ALLE hunde der elsker hestepærer. Min gør ikke, han har faktisk aldrig spist afføring fra hverken katten, andre hunde, heste eller andet. Han lugter til det, men rør det ikke. Og nej, han ruller sig heller ikke i møg, og når det regner, går han uden om vandpytterne eller springer over.

Han er vist lidt sippet

Lene

- With respect and kindness we could change the world -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider