Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så tog jeg det tunge skridt :-(
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 13:19

Efter mange tårer, tanker og tilløb fik jeg endelig sat mig ned og lavet en salgsannonce på min elskede Ryan.

Det bliver ikke nemt, men det er en bydende nødvendighed for både Ryans ve og vel og mit liv i forhold til at have tid og råd til det hele.

Jeg har aldrig nogensinde prøvet at skulle lave en salgsannonce på en hest før, og jeg fandt det også meget svært at lave denne her. Så hvis der er venlige sjæle der ude som vil kigge på min annoce og komme med noget konstruktiv kritik så jeg kan gøre den bedre, så tager jeg gerne imod.

Jeg er ikke selv tilfreds med min tekst, da den slet ikke yder Ryan retfærdighed. Den fortæller ikke godt nok hvilken unik og skøn hest han er, men jeg kan ikke få det til at lyde rigtigt.

Mange snøft fra Gitte

Link til annoncen www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/271241/

Opdræt af skønne familiehunde

af racen basset hound

http://www.kenneljerriks.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 13:56

Fantastisk annonce, havde jeg haft pengene var han lige sådan en jeg godt kunne bruge :)

Det er altid sindsygt hårdt at sælge sine heste, det noget rigtig øv når man er nødt til at sælge for at å økonomien til at hænge sammen.

Håber du finder et rigtig godt hjem til ham, for han er da godtnok en dejlig basse :)

0
0
Svar på denne tråd

annonce
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 15:23

Ej det er da en super god annoncetekst du har skrevet

Han lyder bestemt som en dejlig hest, og skøn ser han jo ud!! Det er vildt at han kun er 155 cm, han ser meget større ud på billederne, nok pga hans fylde?!

Held og lykke med salget, det må være svært at skulle sælge et "hjertens barn"!

Mor til 2 bulderbasser

Mads 20-05-06 og Lasse 10-07-09

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror at
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 15:35

jeg synes der er lidt for mange superlativer på....

Jeg foretrækker klart annoncer der nøgternt og konkret beskriver hesten - og herefter overlader til køber at afgøre om herlighederne lever op til ens forventninger....

Dejlig hest :)

KH:)

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

jahskdjhasjk
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 18:48

Annoncen er fin, gode beskrivelser (måske en smule for meget ligesom Aidan er inde på).

Til gengæld er jeg ikke sikker på prisen - synes den er temmelig høj i forhold til, hvad man ellers kan få for de penge...

Han er en lækker hest med en god annonce, men ville ikke være den første jeg tog ud og så - pga. prisen, man kan få nærmest det samme til den ½ pris, hvis du kigger de andre annoncer igennem (okay måske er de ikke helt så godt tilredet/uden udstyr).

Det er bare min sølle mening :)

0
0
Svar på denne tråd

Anne-s
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 20:05

mine tanker også omkring prisen.....

Men det er jo ikke det der bliver spurgt til.

Men enig med dig.

KH:)

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 21:14

Ærgeligt jeg iik har pengene. Han er virkelig en flot hest.

Og lige den race jeg har drømt om i mange år.

Synes annoncen er rigtig godt. :)

Held og lykke med salget. :)

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

Hest...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 10:41

Han er bare en rigtig skøn hest. Trist at du bliver nød til at sælge ham..

Jeg syntes annoncen er fin.. Og det er nogle skønne billeder du har lagt ind af ham..

Held og lykke med det hele!

Linda

www.123hjemmeside.dk/Galleri-LRO

- En verden af kunst -

Nu med 2½ berner sennenhund i huset igen!

* Smuk tinker hoppeføl med splach sælges *

ÈN TINKER ER IKKE NOK.!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 11:18

Tak for at i giver noget feedback.

Det med superlativerne skal jeg lige have uddybet, for jeg er ikke helt sikker på at jeg ved hvad det betyder .

Prisen er bevidst sat højt, for jeg mener at han er det værd, og er af mange jeg har rådspurgt blevet rådet til at holde ham i det leje da han er en hest i den klasse. Udstyret alene som følger med ham repræsenterer en værdi på mere end 7000 kr.

Takker for de flotte ord om min hest, for ja han er en helt unik dreng.

Mvh Gitte

af racen basset hound

0
0
Svar på denne tråd

superlativer
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 13:55

Det der menes er (tror jeg) at annoncen er lidt for "lyserød" ved at du skriver f.eks. "bedste ven" i stedet for f.eks. "en god ven" I netop dette eksempel er ordet "bedste" superlativet.

Håber at forklaringen kunne bruges

Men ja, for pokker for en flot fyr. Og ellers synes jeg det er en ganske fornuftig annonce. Problemet med superlativerne er, efter min mening, at vi vel alle synes at vores egne heste er de bedste, smukkeste, dejligste osv. På den måde kan det komme til at virke en smule utroværdigt, for selvfølgelig synes du det

0
0
Svar på denne tråd

Men det ved man jo
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 16:48

godt som køber - og selvfølgelig graduerer man.. For mig viser det dog at hesten har været i et hjem hvor der blev taget sig af den, at den har været højtelsket og at det derfor sikkert også er en hest der er vant til kontakt - jeg vil i hvert fald gerne have et nussehoved når jeg igen skal have hest engang.. For mig vil det virke langt mere tiltalende end en hest fra en salgsstald hvor ingen rigtig kender dens personlighed..

Synes at du har skrevet en virkelig god annonce, både fordi den siger en masse om hesten og hvad man kan forvente men også fordi den er i orden rent sprogligt.. HADER simpelthen annoncer der flyder med stave og grammatikfejl, virker useriøst og utroværdigt på mig..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Ryans ejer
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 14:24

Jette Christensen:

Takker for forklaringen, og jeg anede nok at det var noget i den retning :-)

Jeg har nu fået lagt en video ind på annoncen med Ryan, men den gamle computer jeg sidder ved kan ikke selv afspille den. Men jeg håber at det virker, og at man IKKE kan høre mig som speaker på filmen

Med solskinssmil fra Gitte

af racen basset hound

0
0
Svar på denne tråd

Video..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 14:45

Jeg har lige set videoen, og jo, man kan godt høre dig... tydeligt... min hund kunne ikke forstå hvem der sagde "kom så" og gik noget rundt..

Jeg vil så sige at det er godt at der er lyd på så man kan se at det er dig der får ham til at løbe, ellers ville jeg tro at han var "skør" på folden (jeg kender ikke Ryan) - forstå mig ret

Alt mulig held og lykke med salget.

De bedste hilsner

Tina ;)

Lidt skør er man vel altid....

- - - - - - - NY PRIS - - - - - - -

Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr. 774.500,-

(hvis link ikke fungerer --> www.danbolig.dk sag nr. 490704)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider