|
|
| Rejse til Egypten 25 km udenfor Hurghada |
| Forfatter:  |
hammel1980 |
| Dato:  |
23-06-2010 16:10 |
|
Hej allesammen... Ville høre om nogen har været i Egypten 25 km udenfor Hurghada på et hotel, som hedder Hotel Old Palace...? har bestilt en rejse derned sidst i november med all incl. i 14 dage.. ville høre, om nogen af Jer kan anbefale steder man burde se, når man nu endelig var dernede...? Feks pyramider, andet. mm...? Og gode råd med på rejsen...?  Og er folk virkeligt så påtrængende, som nogen siger de er...? Tak... Kh kvinde på 30 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egypten... |
|
|
Har også været på et hotel cirka 35 km udenfor Hurghada, det er fint nok. Meget rart at være et stykke fra byen.. Men foretrækker helt klart Sharm El Sheik..  Hvis du vil se noget er Hurghada nok ikke stedet.. Pyramider og det store museum er i Cairo, og de helt store flotte koralrev er i Sharm... Hvis du vil se andet historie ting vil jeg nok anbefale et nilecruise til Luxor og Aswan.. Det er helt fantastik  Folk er nok lidt påtrængende, men man skal tænke på at det har været nogle hårde år for turismen dernede, og de derfor er ret vilde efter at tjene nogle penge Man skal bare ignorere dem og ikke skabe øjenkontakt, dermed gør man det klart at man ikke er interesseret 
Dalia uden Ultimo Skovmosegaard.. - Hvil i fred lillehesten <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Da jeg var i Egypten boede vi ca. 10-15 km fra Hurghada. Hotellerne er MEGET flotte og områderne ligeledes. Men, jeg synes ikke, der er så meget at se i Hurghada. De snyder, bliver sure hvis man ikke vil ind i deres butikker, kalder en grimme ting mv. Havet er dog skønt og vejret er lækkert. Det kan man ikke tage fra dem  Man kan også nemt få dårlig mave dernede, så husk desinficerende servietter/sæbe eller andet til at vaske hænder i, og noget imodium plus til maven. Det tager vidst omkring 2 dage at komme til pyramiderne fra Hurghada, så det er kræver lidt planlægning og tid.
Sascha
Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:
www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid til Egypten. |
|
|
Elsker at holde ferie i Egypten. Vi plejer at være i Sharm men i år skal vi bo i El gouna. Det eneste sted vi har oplevet påtrængende folk er hvis vi har været på marked dernede ellers har vi aldrig oplevet det. Det er en stor oplevelse at dykke i det smukke koral rev. En kamel tur i ørkenén kan også anbefales. Go ferie når du kommer dertil. ( Nu tager jeg snart afsted 
Sælger min passier & sohn hannover dressursadel. mellembom / str 17. meget velholdt' SØGES: Fuldblodsaraber Avlshingst min 3 år Kvalitets hø af udsøgt heste urte blanding sælges. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
tjah jeg har godt nok aldrig været i egypten, men drømmer om at komme afsted til næste år  Steder som bare SKAL ses (hvis du spørger mig)  Pyramiderne i (Cairo) - planen er at ride der ud på araberheste eller kameler Det store museum i (Cairo) Biblioteket i (Alexandria) Kongernes dal i (Luxor) Oasen i (Sharm El Sheik) Koralrevet i (Sharm El Sheik) Krydstogt (på nilen) Især pyramiderne og besøget i kongernes dal er vigtigt for mig.. der er også flere steder jeg gerne vil se, men har ikke lige listen hos mig lige nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres svar |
hammel1980 |
24-06-2010 07:11 |
|
Hej med jer Tak for jeres svar... Ærgeligt jeg har valgt at rejse til en by, som ikke er så attraktiv - men det er næsten for sent at skifte da rejsen er bestilt. Tak for alle jeres råd og vejledning  Hvis I kommer i tanke om noget andet så skriv endelig... Til Christina: Også god ferie til dig !!  Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tur til egypten |
|
|
Nu har jeg ikke lige været der hvor du skal hen.. Men har været i Cairo, Luxor og Aswan... Pyramiderner er et most see, ( det er jo varemærket for egypten) og så er det egyptiske museum i Cairo også noget der er en oplevelse..Og kongernes og dronnings dal er også et besøg værd.. Vi var også på nilecruise fra Aswan til Luxor, og sikke en service vi fik.. Med hensyn til befolkning, så er der jo som i så mange andre fattige lande, folk der tigger eller halvvejs hiver dig med ind i butikker, eller prøve at sælge noget skrammel til en.. Men det er bare at sige "Nej" det forstår de.... Det sørgelige er dog at nogle steder er det små børn, der er som gribbe.. Vil ikke sige deres påtrængethed med hensyn til vare man skulle købe var så galt at man ikke bare, som en anden siger kiggede væk.... Men skal advare dig hvis du eller dem du skal med er lyshåret og pige (uanset alder).. Så pas/blive passet godt på.. For selv politiet fløjter efter en, og kommer med bemærkninger.. ikke at det er onde bemærkninger, men i længende bliver det for meget at man ikke kan gå nogle steder uden mænd råber "You are beautiful" og vores guide var reaelt mange for at de ville stjæle mig (og det var en egyptisk guide vi havde).. Ikke for at skramme, man skal bare lige tage sine forholds regler, og helst ikke være den der går sidst i flokken, eller "lige skal se noget selv".. Men ellers er egypten jo et skønt land, med rigtige mange ting man kan se, og de er helt klart værd at rejse et stykke for..:-) God tur når du når til november..:) Hilsen Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egypten |
jeanette-cora ♥Keystone♥ |
24-06-2010 19:21 |
|
Hej  jeg vil da mene jeg kan fortælle dig nogen ting eftersom jeg bor i egypten ( el gouna) Hvis du spørger mig skal du se El gouna, det ligger cirka 20 kilometer fra Hurghada. Der er den smukkeste by. alt er kunstig opbygget, og hele byen er ejet af en mand. I el gouna er der også mange gode spise muligheder. Jeg ville også sige du burde se pyramiderne, men de ligger godt 450 kilometer fra hurghada, men du kan altid tage en tur, med guide. Det vil du som regelt finde på dit hotel. Når du færdes i Hurghada skal du altid huske at prutte om prisen for guds skyld! hvis de siger 200, skal du sige 100 ! altid træk halvanden af deres pris af.. Det skal du enlig overalt i egypten, men mindre der står 'faste priser' Jeg vil råde dig til at gå på et apotek og købe nogen piller der hedder antinal. De koster ikke mere end 10 egyptiske pund. De vil holde din mave ren, og forhindre diarre. Lad vær med at drikke deres is terninger, og tænk over hvad du spiser  Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har flere spg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Trine |
hammel1980 |
25-06-2010 04:36 |
|
Til Trine : tak for dine råd... jeg vil helt klart gerne på nilecruise og se pyramider samt kongernes dal...  ang det med at være lyshåret, nu er jeg brunette med grønne øjne så tror ikke jeg får nogen problemer  jeg har overvejet at ændre min rejse fra 14 dage til 1 uge da jeg skal rejse alene (kender ikke ret mange mennesker her i dk som jeg kan rejse med) ... er bange for at 14 dage bliver for længe på egen hånd... du må have en rigtig dejlig sommer og endnu en gang tak for hjælpen Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tile Jeanette og Keystone |
hammel1980 |
25-06-2010 04:47 |
|
Til Jeanette og Keystone: Hej med Jer, tak for Jeres råd...  Hvad har fået dig til at flytte til Egypten? Du behøver ikke at svare hvis det er personligt, synes bare det lyder spænende.. har en kusine som har været meget i Egypten fordi hendes mand er egypter synes det er spændende... Jeg skal nok huske at prutte om prisen er ikke så god til det men skal gøre mig bedste... Har overvejet at ændre min rejse fra 14 dage til 1 uge, skal nemlig rejse alene da jeg ikke kender ret mange mennesker i dk som kan rejse med mig... og jeg ved ikke om 14 dage bliver for længe på egen håmd.. hvad mener I? Er generelt en meget imødekommende, venlig og åben person Er det nemt at falde i snak med folk i Egypten? Jeg rejser til polen næsten hvert år da mine forældre er polakkere, og det er 100 gange nemmere at komme i kontakt med en polak end folk herhjemme i dk. Er det også sådan i Egypten? Endnu en gang, tak for Jeres råd og hjælp  Kh Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egypten |
|
|
Jeg har været i Egypten første, eneste og sidste gang..! Hotellet var fedt, og omgivelserne var lækre... Men, jeg følte mig slet ikke tilpas dernede. Folk var særdeles påtrængende. Min lillebror måtte holde mig i hånden og spille min kæreste, fordi jeg ikke kunne gå i fred.
Vi boede i Hurgada området, og oplevede faktisk ingenting andet end solbadning. Ville nu gerne have oplevet pyramider, men så skal man være afsted i mere end en uge, for det er en udflugt på 2 dage..!
Men, hvis man er til at blive standset på gaden konstant, blive antastet af fyrerne mv, så er det et fedt sted.
Men.. Been there, done that!
Stutteri Vica - Avl og salg af welsh sec. D v/ Vicky Stolberg og Camilla Alring http://stutterivica.dk En gang Welsh, altid Welsh..... Nu med en lille guldklump i maven, der har meldt sin ankomst d. 23/08-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egypten |
25-06-2010 15:10 |
|
Hej igen  Mig og min familie valgte og flytte til egypten, for at prøve noget nyt. Min søster boede der i forvejen, så det var også lidt for at bo med hende da vi savnede hende meget. Så mig og min mor tog chancen og tog afsted, og vi har stadig ikke fortrudt det. Ligenu er vi på ferie i dk, og vi savner vores hjem hehe. vi vil hjem til egypten.  Min søster er faktisk også gift med en egypter. Generelt er mennesker meget meget søde og imødekommende. men du kan jo ogsa rende ind i nogen tumper. men sådan er det jo overalt. Ang. at rejse alene, syntes min familie ikke det er et problem. Bare vær' afvisende, og gør det klart for folk der vil prøve på noget at du har en mand! Og sig aldrig det er første gang du er i egypten, så snyder de dig mere.  Du vil altså også rende ind i mange mænd som er søde og bare vil hjælpe dig. Hvis du får nok Kan du sige BAS. ( udtales ligesom instrumentet bas ) hehe. Hvis du siger det vil De stoppe med det samme. Så vil ikke sige det er et problem at rejse alene, det du er afvisende, og tænker på hvad for noget tøj du har på. Helst ikke for nedringet og for korte shorts  knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres svar |
hammel1980 |
01-07-2010 06:22 |
|
Hej Camilla, er da ked af du har haft sådan en dårlig oplevelse i egypten... håber ikke du mister lysten til at rejse helt til andre lande. Hej Jeanette og K, lyder da fedt sådan bare at flytte til et andet land.... lyder vildt spændende, er glad for du/I trives i egypten... jeg tror heller ikke det ville blive et problem for mig at rejse alene da jeg er meget åben og imødekommende selv, har det nok fra mine polske forældre snakker og forstår 4 sprog, så skal nok kunne finde ud af det på den ene el den anden måde.... hvad betyder det der jeg skulle sige til mændene "bas" ? ja klart en der sikkert mange mænd som også bare vil hjælpe, kunne ikke forestille mig det var ALLE der havde bagtanker med én... Tak for dit råd... god ferie i danmark  sommer hilsner fra heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mosreya |
28-07-2010 14:41 |
|
Hej igen  jeg starter lige med at sige undskyld, have slet ikke set du havde svaret.. Bas betyder stop. og hvis du siger det vil de også stoppe! Jeg håber du får en rigtig dejlig ferie hernede, og håber ikke du fortryder du tog herned. Egypten er et skønt land, men selvfølgelig har alle ikke samme mening. forresten hvis du skal kører i taxa så sæt dig ikke på forsædet ved siden af personen der kører. altid sæt dig i modsatte hjørne af hvor han sidder. just to be safe  Glæder mig til at hører om din ferie. knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hurghada |
Marlene (Lea) |
25-08-2010 16:20 |
|
Hej.. Vi skal til Hurghada 14 dage her i september.. Vi har to børn med på hhv 6 og 11 år.. Noget i kan anbefale vi skal se med børn??? Er der nogle forlystelser i nærheden. Vi vil vildt gerne til pyramiderne, men har valgt at det må blive en anden gang, da det er for langt for ungerne.. Er der ellers noget vi skal vide/tænke over... Vi skal bo på et 5 stjernet hotel med All inclusive.. Mvh Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kobler mig på tråden |
|
|
da min datter, hendes veninde (begge 13 år) og min mand rejser samme sted hen i efterårsferien.... Det kunne være dejligt at bibevare min dronningstatus på en 2.000 km's distance og fortælle dem hvad de skal se og opleve  KH:)Annette der desværre er nødt til at gi' den gas på jobbet indtil februar og derfor ikke kan tillade sig at rejse nogle steder....
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|