Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jer der sidder på kontor...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 13:30

... ja, jer der arbejder på kontor: Hvad gør I, når I er ved at falde ned ad stolen af træthed? .. og der er flere timer, til I har fri? Det er jeg af og til og lige nu sidder jeg og glipper med øjnene og døser hele tiden hen. Kan ikke arbejde på denne her måde

Hvad gør I for at holde jer vågne? Jeg har bl.a. drukket jeg ved ikke hvor meget kaffe og siddet ti minutter ude på toilettet for at samle mig / hvile mig. Men lige lidt hjælper det.

Jeg ved ikke hvorfor jeg af og til er så træt. Jeg er ikke gravid og jeg sover ok om natten...

Jeg sidder i åbent kontor sammen med 3 andre, så jeg kan ikke lige lægge hovedet ned i tastaturet og tage en morfar.

Kom gerne med gode råd, som kan holde mig vågen!

TAK!

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Mor til Oscar - født 1. juni 2008

... og nu med part på skøn lille hest

0
0
Svar på denne tråd

Bom bom!!
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 13:40

Jeg tager og løber en rask lille tur rundt om huset, og smider frisk vand i hovedet. Så spiser jeg lidt slik!

En ide er også og stå op og arbjede, danse lidt, sæt noget festligt musik på!!

Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd

BLODSUKKER...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 13:42

du har et problem med dit blodsukker - hvad spiser du til morgenmad? Hvad spiser du til frokost? Springer du morgenmad/frokosten over? Er du slikken?

Der kan være mange årsager, men typisk styrtdyk pga. "forkert" kost.

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 13:53

lægesekretær - og der er heldigvis en masse lange gange og trapper på sådan et sygehus... så når jeg er ved at falde sammen oven i tastaturet, så rejser jeg mig og tager en frisk travetur. 2-3 min. så har jeg energi til en stak journaler mere ;-)

Træk vejret nu, venter du til om lidt....

- så dør du!

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

Jeg går på HN...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 13:59

... for at holde en lille pause og komme væk fra trummerummet.

Er der vildt travlt sidder jeg ikke og bliver træt - men er der dage hvor der ikke er så meget at lave - så tager jeg mig en HN pause :-)

£isbeth & Baloo

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

jeg går væk fra HN ..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 14:13

Jeg gør så det modsatte af £isbeth (Baloo), jeg går væk fra HN

Er det helt tosset, så stiller jeg min firma tlf om til min mobil tlf og går lidt i stalden til hestene, eller en tur i engen, hvis hestene er derude, måske lige smider en hest i loncen eller tager en tur på ryggen af en af dem

Saam-a-li er klar til bedækning igen i foråret 2010

0
0
Svar på denne tråd

iben - hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 14:23

Hej Iben, og jeg som troede at det kun var mig...

Jeg har også bare altid krise ved en 13.00-13.30 tiden og så er der bare lang tid til kl. 15.30 hvor jeg tidligst kan gå hjem...

Idag er det helt slemt... jeg var allerede træt 09.30!!! Så det har været en laaaaaaaaaaaaaaang dag. Jeg har godt nok heller ikke sovet ret meget i nat - så det er jo nok det.

Men jeg har normalt en eftermiddagskrise...

Hvad gør jeg - jeg sidder på eget kontor så har heldigvis min radio der spiller - det hjælper lidt.

Den med toilettet bruger jeg også hvis jeg er ved at dratte i søvn. Og så en lille gåtur og noget friskt koldt vand.

Sidder meget foran computerskærmen, så jeg forsøger at se om jeg ikke kan lave noget oprydning på bordet, sætte noget i mapper eller lign - bare lige for at komme fra skærmen.

Cacao bliver trukket i automaten for at få lidt sukker.

Har lidt bolsjer eller lakridser i skuffen - for at få lidt sukker.

Bordet bliver hævet op - så hvis jeg falder i søvn falder jeg på gulvet så måske lidt HN læsning eller lidt netaviser....

Og ikke mindst nedtælling til kl. 15.30....

----

Jeg spiser nok desværre også forkert, burde have lidt frugt eller lignende med. Men det husker jeg kun lige en uges tid og så går det fløjten.

Men kigger nysgerrigt med her for at få lidt tips.

Hilsner fra Dianna :)

~~~~~~~~Med shetmulerne Mini, Liv, Lucca og Mikki ~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 14:23

Alt for godt Jeg er simpelthen en skovl til at bevare energien, hvis man ikke lige har det helt vildt spændende at rive i.

Nogle gange sidder jeg fx med rent tastearbejde, og tilsidst føles det simpelthen som om jeg bare ikke kan mere!

Det med at spise slik hjælper en smule, men når man nu gerne vil smide nogle kg så er det heller ikke det bedste.

Tilgengæld har jeg nogle hjemmebagte grov knækbrød som jeg sidder og guffer i mig.

Så prøver jeg at søger for at varriere mine arbejdsopgaver. Fx når tastearbejdet bare bliver for meget så går jeg i gang med at arkivere eller rydde op på bordet og på computeren.

Når man sidder på kontor med flere (jeg sidder med 5 andre - deriblandt min chef) så er det altså svært lige at skrue op for musikken, løbe en tur rundt om bygningen eller give sig til at danse.

Nogle gange ville man næsten ønske man var ryger så man havde en "undskyldning" for lige at gå ud i 5 min. Problemet på min arbejdsplads er så bare at jeg sidder højt oppe så inden jeg er kommet ned og ud, så er de 5 min. gået

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 14:27

Spangbo... ja det ku være kanon, men er desværre slet ikke en mulighed for mig. Jeg arbejder i Kbh og slet ikke i nærheden af hesten og desuden skal jeg sidde ved mit skrivebord (sidder og fakturerer, bogfører, rykker debitorer mm.) så det går altså ikke lige over mobilen ude i stalden.

Har dog lige haft ½ times møde, som også kvikker lidt op. Men jeg må nok ud og løbe på trapper eller lign.

Det er jo netop i de dage, hvor her ikke er så travlt at den er gal... og jeg synes ikke det hjælper at gå på hn.... så øhhh.. her sidder jeg .. ...

Hilsen Iben
...

..............

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 14:32

Åhh.. helt befriende at høre at det ikke kun er mig.... det skal lige siges at vi sidder mine tre chefer - og så mig på kontoret! Så jeg kan ikke sidde og falde af på den.

Jeg plejer at have et par æbler liggende, men glemte dem idag. Jeg er snart ved at kaste op af al den kaffe synes ikke rigtig det hjælper. Har også prøvet espresso og kakao uden held.

Jeg må se at købe et forråd af lakridser mm. som jeg må fortære i stilhed...

Pyha, synes altid her blir stille fra midt juni til midt august.... det er 10 gange værre end når her er møgtravlt..

God arbejdslyst derude!

Hilsen Iben
...

..............

0
0
Svar på denne tråd

kontor folk
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 15:12

ja altså jeg ved godt at det overhovede intet har md emnet a gøre, men hvordan fik i jeres ansøgninger til at virke seriøse.... jeg er også kontor uddannet, men jeg kan simpelthen ikke finde job ine for den verden...

Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd

fordelen ved at arbjede hjemmefra
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 15:42

Iben *Francescas part*: Nu er jeg så heldig at jeg arbejder hjemmefra OG har alle mine heste hjemme

Ulempen er så at der en gang i mellem ville være skønt med en mere på kontoret.

Saam-a-li er klar til bedækning igen i foråret 2010

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du falder i søvn
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 22:29

Hvis du falder i søvn på kontoret, så vil jeg vove at påstå at du har det forkerte arbejde eller at du har alt for lidt at lave! :-)

Jeg har aldrig kunnet holde mig vågen i skolen og ved projektarbejde på universitetet, men på min nuværende arbejdsplads - som er på et kontor - der er det ingen problemer, for arbejdet er spændende, der er travlt og vi har det sjovt!

...studiet interesserede mig ikke, og det afspejlede sig i aktivitetsniveauet!!

Hilsen fra Lise & Umarla

Bruger din rideklub DRF Live og Infosport?
Det er gratis hvis I har abonnement på Stævnesystemet :-)

www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ IT-systemer

0
0
Svar på denne tråd

forkert job?
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 08:27

Måske har jeg det forkerte job det vil jeg ikke afvise....

Er faktisk ved at søge væk - men som Christina Lady også skriver så er det ikke nemt at få job andre steder.

For mit vedkommende er det nok også alderen på mine kolleger der spiller en del ind. Jeg er 28 og de øvrige ligger mellem 55-60. Yeaha! Vi deler bare ikke humor. Det er de mest latterlige ting de synes er hyleskægge.... så på det punkt står jeg alstå af.

Jeg har været samme sted (dog med skiftende opgaver) i 6 år nu, og jeg er også udlært her i biksen - så jeg trænger virkelig til at der skal ske noget nyt.

Lige nu er der ved at være "sommer-stille", derfor virker dagene endnu længere..

Men selvfølgelig hvis man har gang i en spændende opgave og har travlt så flyver dagen også afsted.

Men jeg tror helt bestemt at kollegerne har en del at sige....Lige for tiden føler jeg mig virkelig meget langt væk fra dem.... nok også fordi jeg har besluttet mig for at søge væk. Men det er bare ikke så nemt, da jobsene ikke hænger på træerne...

Christina Lady - sjovt du netop spørger til det. Jeg føler også lidt at mine ansøgninger virker for useriøs. De job jeg har søgt passer på mig og det jeg kan - men jeg er ikke kaldt til samtale noget sted - jeg ved godt at mange får 200-300 ansøgninger, det hjælper selvfølgelig heller ikke på det.

Hilsner fra Dianna :)

~~~~~~~~Med shetmulerne Mini, Liv, Lucca og Mikki ~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider