|
|
| Eksamensangst |
|
|
Hej HN. Ja, tiden er jo ved at være slut for eksaminerne, jeg har min sidste i morgen mandag kl. 09. Jeg er begyndt at lide utrolig meget af eksamensangst, hvilket ødelægger rigtig meget for mig. Jeg forbereder mig altid til UG til eksaminerne, og jeg KAN det. Det ved jeg. Men ligeså snart jeg står inde i eksaminastionslokalet, og skal forklare mig overfor lærer og censor, så glemmer jeg alt. Klappen går ned. Det er sort. Og det er en meget ubehagelig oplevelse, som er sket et par gange. I morgen er det kemi B der er på programmet, og jeg kan allerede nu mærke nervøsiteten boble. Min mave trækker sig sammen, jeg kan ikke spise, tårerne presser sig på, min hals bliver tør. Jeg tror at det primært er pga. de dårlige oplevelser jeg har haft, som gør at jeg ikke tror på mig selv. Jeg har på fornemmelsen, at der er en del mennesker herinde som har lidt med "coaching" at gøre. Jeg har lidt brug for at blive beroliget, måske der findes nogle redskaber jeg kan bruge, så jeg kan dæmpe min angst? Hilsen en meget nervøs eksamensgænger
sagde Cecilie - med den dejligste araberdulle Filou <3
The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Kimus.. |
|
|
Her dagen før er det bedste råd, at ligge alle bøgerne til side, finde et roligt sted, og visualisere den gode afslappede eksamenssituation for dit indre øje.. Forestil dig hvordan du roligt og afslappet, og overskudsagtigt får vendt situationen til din fordel.. Tænk kun positive tanker.. Forestil dig at censor har rare og venlige øjne. At lokalet er lyst og venligt, at din lærer kun ønsker det bedste for dig osv osv.. Det gør du resten af dagen, så er det det der sker imorgen  De dårlige erfaringer du måtte have er fortid. Du er i en helt ny situation nu, et nyt her-og-nu, så nyd at du har læst og forberedt dig til UG  Du kan også starte med at sige til eksamen, at du lider alvorligt af eksamensangst, så har du allerede taget toppen af forventningerne fra.. Held og lykke med det  .
The mind is like a parachute - it only works when it's open! Reality is that part of the imagination we all agree on
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksamensangst :/ |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
20-06-2010 11:41 |
|
Kære Cecilie ! Jeg lider også af eksamensangst. Og har i år været oppe til tre eksamener, ikke på så højt niveau som dig, (d niveau) - men jeg var stort set ikke nervøs til de to første - Dansk og Matematik. Fordi jeg følte mig rimelig sikker på de to. - Men da jeg i torsdags skulle op til engelsk var jeg ved af dø - Flere dage op til, var jeg et stort nervevrag - og det var meget ubehageligt. Men jeg kender jo følelsen fra før. Jeg fik til et angst kursus at vide at jeg skulle prøve at købe nogle baldrian piller - det er urtepiller, der beroligere. Og tager det øverste af nervøsiteten af. Og det hjalp på min engelsk eksamen. Fordi jeg var så nervøs. Så jeg klarede den, og fik et 4-tal, hvilket var mere end forventet. Jeg fik 10 i både dansk og matematik. Men jeg kan personligt ikke bruge at gå og sige til mig selv, ''det skal nok gå, der sker ingenting'' .. Det hjælper ikke her. Jeg har dog fundet de der piller der hjælper. For jeg har nemlig været og er stadig meget præget af præstationsangst. Og jeg bliver desværre syg af det, så jeg kaster op, får feber, for rødt udslæt osv. Jeg er heldigvis færdig med mine eksamener for i år  Så held og lykke til din sidste .. Selvfølgelig klare du den 
.. Sagde LilleChelle 
^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksamensangst |
|
|
Tak for svar begge to  Jeg er desværre ikke 100% færdig med læsningen (bliver man nogensinde det?), men har alligevel taget det til mig du skrev, med at jeg skulle prøve at lægge det lidt væk i dag. Kigger på det engang imellem, men ikke så intenst som de andre dage. Chelle: Tak for tippet om pillerne. Kan man købe dem i håndkøb? For så vil jeg lige suse ned på apoteket nu her og købe dem inden de lukker. Hvad koster de?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
20-06-2010 11:51 |
|
Ja, du kan sagtens købe dem i håndkøb. - Alt efter hvad de har på apoteket, så kan man vidst få dem i forskellige størrelses pakker. Så køb bare den mindste. Tror den koster omkring 60 kr. - også kan du tage 2 idag, for at slappe af - Og tre imorgen en halv til en hel time inden du skal ind. Det hjalp mig rigtig meget.
.. Sagde LilleChelle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Baldrian.. |
|
|
Lige et spørgsmål.. Jeg synes jeg kan læse mig frem til at Baldrian-piller bliver brugt mod søvnløshed. Nu er det ikke sådan at jeg falder i søvn inde til eksamen vel? Og hvor lang tid før skal man tage dem?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
20-06-2010 11:59 |
|
Cecilie: Netop, de bliver brugt til at slappe af. - Og det er det man skal for at kunne falde i søvn.
Nej da .. - Så længe du ikke vil sove, og ligger dig i sengen eller på sofaen. Så falder du skam ikke i søvn. Jeg har kun haft en følelse af at kroppen slapper bedre af, og tager det øverste af nervøsiteten. Jeg brugte det til at slappe af da jeg havde haft indbrud, og ikke kunne finde ro i min gamle lejlighed. - men jeg har også brugt det til eksamen i engelsk, fordi jeg var ved at gå til i angst. Så nej, du vil ikke falde i søvn. Så længe du ikke vil sove og ligger dig ned for at falde i søvn :p
.. Sagde LilleChelle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så distræt er jeg |
|
|
Jeg er åbenbart så meget ved siden af mig selv, at jeg tror det er lørdag i dag. Selvom jeg godt ved jeg skal op i MORGEN, mandag. Var ellers kørt ned til Børkop for at gå på apoteket - da jeg parkerede bilen, tænkte jeg "det her passer da ikke". Flot, Cecilie. ARGH så kan jeg ikke nå at købe Baldrian!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
20-06-2010 12:41 |
|
Cecilie: Jeg skal til Vejle senere idag, hvis det er, kan du komme derind, når jeg kommer - så kan du købe en blisterpakke af mig.
.. Sagde LilleChelle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chelle... |
|
|
Hvad tid skal du derind? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
20-06-2010 13:11 |
|
Jeg er i daugård fra om en time ca. - også runder jeg vejle om 3 kvarter.
.. Sagde LilleChelle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chelle... |
|
|
Det er rigtig sødt af dig, men jeg tror ikke jeg kan nå det desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Denne tråd er jo som lavet til mig Jeg skal også til min sidste mundtlige eksamen på tirsdag. Jeg har ikke kunne mærke det på min krop endnu, men selvfølgelig tænker jeg på det konstant. Jeg bliver også bare sådan én, der fra jeg vågner tirsdag, til jeg skal op, render på toilet konstant. Jeg skal åbenbart tisse hele tiden når eksamenerne kommer for tæt på. Det er virkelig træls, og svært at tackle. Mit værste mareridt er, at jeg får et såkaldt blackout inde ved "det grønne bord".. Det er endnu ikke sket, men alligevel lever jeg med angsten Fjollet.. Jeg går på læreruddannelsens første år, så jeg har stadig 7 mundtlige eksamener på min uddannelse før jeg er færdig! (Ja, og man kan endda sige, at jeg slipper ret let, idet der kun er to mundtlige pr. år, på nær fjerde år, hvor det er 3...) Det hjælper at tænke en masse over, hvordan man forestiller sig, at eksamenen skal foregå. Det er trods alt dig, der styrer slagets gang inde ved bordet! og derud over sætningen jeg altid siger til mig selv, inden jeg går ind: "Censor er også bare et menneske, og dumper du Mie, så går livet videre.." Jeg er heldigvis ikke dumpet endnu, og satser heller ikke på, at dumpe på tirsdag, det skal nok gå 
Bates Maestro dressursadel sælges m/sikkerhedsbøjler og stigeremme. 17", sort, mellem bom, pæn og velholdt. PRIS 3000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Et black out varer 3 sek. Det hjælper mig, at tænke på det hvis man er bange for, at det sker. Hør beroligende musik og masser af det op til eksamen. Musik skaber stemninger af forskellig art og kan få dig lidt ned i din stress. Lav en en plan over hvordan du vil gøre når du kommer ind. Hils og giv ALTID!! hånd, se dem smilende i øjnene, så har du gjort et godt førstehåndsindtryk, det betyder meget!! Tænk over hvordan du vil side på stolen osv, så har du NOGET du er sikker ved. Lydder måske dumt i nogens ører , men så har man lidt fokus på sin krop i stedet for angsten. Den forsvinder naturligvis ikke helt. Vid hvad din første sætning er og gør den lidt klog, det er igen førstehåndsindtrykket det er vigtigt. Alt derefter må du lade komme, som det gør og svare så godt som du kan og det er godt nok!! Du gør jo hvad du i det øjeblik kan!! Du behøver ikke at vide alt og svare perfekt. Tal til læreren OG til søde censor. Se det bedste i de to og overbevis dig selv om, at de er to søde mennesker, hvilket også ville være underligt hvis de ikke var, stik dem et smil. Nej let er det ikke, men det er da lidt tips du måske kan bruge 
Damgaard Med den firbenede skygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksamensangst |
|
|
Tak for svaret begge to! Mie: jeg kender det alt for godt - jeg har allerede dårlig mave i dag, og i morgen tidligt bliver det endnu værre! Du har ret - livet går videre. Også selvom man dumper. Det mærkeligste er, at jeg ikke som sådan er bange for at jeg dumper. Mere... At jeg ikke kan svare på noget, at klappen går ned. Det er den ubehagelige oplevelse det medfører jeg er panisk angst for. Damgaard: Jeg vil lytte til musik i aften, som du sagde. Det har jeg ikke rigtig prøvet før, fordi jeg tænker på 117 andre ting dagene før eksamen. Jeg har lige investeret i en lydbog som forhåbentlig kan hjælpe mig lidt med min angst inden i morgen. Det skal bare overstås, så har jeg ferie. Det glæder jeg mig så meget til. Det hjælper også at tænke på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej hej eksamen angst |
|
|
jeg lider desvære også af eksamens angst,jeg ender med at kaste op 3-4 timer inden jeg skal op, dette skete dog ikke i år (har været op til en mundlig eksamen), men jeg blev da nervøs i det da censor havde dumpet 5 elever inden mig, jeg går ind, kigger sødt på censor og hilser, men allerede havde censor set ondt på mig, men min lære hjalp mig igennem og var virkelig sød og sørgede for at jeg bestod ellers havde hun dumpet mig... hvis klappen går ned så slap af, det hele skal nok gå, din lære vil aldrig trække dig ned, og vil altid sørge for at få snakket godt i gennem med censor så då får en passende karakter... men i aften hvis du ikke er gået i seng, så slap af, hør musik der styrker din selvtillid for mig er det en sang der hedder empire state of mind, og hør musik der beroliger dig, sørg for at få en god søvn. om morgen spis noget godt og mættende morgenmad, og for mig hjalp det helt sikkert at jeg tog ud til hesten om morgnen og fodrede, men tænk ikke mere på alle dine ting du skal kunne, det går nu engang som det skal gå, og går det dårligt ja som censor sagde til mig (dog i en andel sammenhæng) så har alle ting en mening... og knæk og bræk i morgen
Stine nu med Frontiers Chico ridning skal ikke være en pligt, men noget begge parter synes om, ridning skal være et samarbejde mellem hest og rytter, derfor spørger jeg min hest! horses4you.skysite.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nervøs |
|
|
Har samme problem. Det plejede bare at være ved mundtlige eksamener hvor jeg hyperventilerede i forberedelseslokalet mv men nu er det også ved de skriftlige. Det værste jeg har prøvet var at det sortnede for mig til en skriftlig eksamen og jeg nær var drattet ned ad stolen. Så sad i 10 min bare og klamrede mig til bordet.. Gæt selv hvordan den eksamen gik... På fredag skal jeg så op til den første mundtlige eksamen i 4 år - bachelorforsvaret! Til en prøvefremlæggelse for et par måneder siden var jeg så svimmel at jeg stod og svajede så meget at mine makkere tvang mig til at sætte mig ned - og i mere end 1½ uge har jeg nu været rundt på gulvet, forvirret, glemt mine ting og ikke kunnet sove - det lover rigtig godt  Men jeg er også begyndt at lytte til musik om aftenen, det hjælper med at jeg ikke stresser og tænker på alt det jeg skal nå - men kunne da være at jeg skulle forsøge baldrian..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksamen... |
|
|
Hej allesammen! Chelle og jeg fik desværre ikke udvekslet piller, så jeg fandt på noget andet. Jeg googlede "eksamensangst" (ved egentlig ikke hvorfor) hvorved jeg kom ind på en side som omhandlede det. Her købte jeg et lydbånd - 149 kr., og derefter kunne jeg hente lydbåndet online. Har lyttet til det her til aften, og det har faktisk hjulpet mig meget indtil videre. Jeg er ikke nervøs på samme måde nu, som jeg plejer at være. Jeg er faktisk nærmest rolig. Hvilket ikke plejer at være tilfældet. Selvfølgelig tænker jeg på eksamen, men jeg tænker på det på en god måde. Siden hedder www.eksamensangst.mind-set.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Den her tråd er jo som lavet til mig - jeg har også en eksamensangst - også i en grad så det påvirker min præstation. Har jeg faktisk altid haft. Jeg har her senere i livet fundet årsagen til det, men jeg frygter eksamen allerede fra august - og jeg kan ikke læse dagen før. Det kan jeg ligeså godt glemme ALT om - allerede 2 dage før har jeg sådan en del nerver på, men dagen før skal jeg bare HELT væk og ikke så meget som overveje, jeg har eksamen dagen efter. Ellers så løber mine nerver løbsk for mig - og min angst for lov til at overskygge al anden adfærd jeg foretager mig. Kan i øvrigt komme med personlige erfaringer fra en fornylig overstået kemi B eksamen, som jeg faktisk frygtede mere end alt andet på trods af kemi er mit bedste fag - overhovedet. Jeg læste ikke op til - jeg skrev mine dispositioner ud fra mine rapporter og sørgede for jeg havde styr på den basale navngivning af molekyler og så satsede jeg ellers stærkt på min lærers hjælp. Jeg har fra starten - og særligt overfor min kemilærer, der er af flere årsager, kender mig rigtig godt, spillet med åbne kort. Jeg er ikke bleg for at sige til lærer i god tid før vi har eksamen - at jeg lider af eksamensangst - og at de skal vide den kendsgerning, at de IKKE skal presse mig, så går jeg i sort. Diverse kurser og anden form for terapi har jeg prøvet kræfter men det eneste, der har båret frugt for mig indtil nu, har været åbenheden. Som sagt så gik alting i total sort for mig til kemi - jeg var faktisk parat til at tage mine ting og gå ud af lokalet igen, hvilket jeg heldigvis ikke gjorde. Jeg kunne intet sige og anede ikke hvor jeg skulle ende og hvor jeg skulle begynde på trods af jeg til forberedelsen 5 minutter tidligere havde haft fuldstændig kontrol. Den forsvand som dug for solen. Jeg græd og alting gik helt i sort - jeg vil faktisk karakterisere det som et mildere angstanfald - det trickede bare lige alting. Jeg er pga. min bagage stærkt disponeret for angst og det lever jeg med i hverdagen og kæmper med - til tider dagligt. Jeg kom dog i gang - med lidt hjælp fra vores lærer, og så kørte det hele på skinner, men indtil jeg kom i gang var jeg meget overbevist om, at det her ikke skulle gå. Det gik heldigvis godt - og trods omstændighederne fik jeg faktisk 12, hvilket jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig, men jeg giver min lærer den cadeu, at hun har evnerne til at hjælpe en når man kommer i den situation, at man går helt i sort. Udover den bog der som jeg så opdager for sent, så kan du også gøre flere ting, hvis nerverne alligevel skulle spille dig et puds i morgen. - Lad være med at lade dig påvirke af de andre kurister der skal op - hvis du er nervøs så find ro ved at søge helt ind i dig selv og få ro på nerverne - Tænk ikke på eksamenskarakteren - det er ikke den der skal tælle. Det er oplevelsen. Det kan være død ubehageligt, at stå i en eksamenssituation, hvor det er gået godt, men man føler eksamensopvelsen har været elendig (fx min kemi eksamen). - Mød op i god tid. Det hjælper intet at stresse. - Sørg for at du ikke har noget hvor du tænker "Det her vil jeg ikke trække" - for så går man først i panik. - Vær åben. Du skal turde sige, hvis du er nervøs. De kan som regel se det, hvis du går helt i panik som jeg gør, men ellers kan det faktisk være svært at se for lærer og censor, at du er meget nervøs. Især det sidste har hjulpet mig. Jeg har ganske vidst fået tårnhøje karakterer til de her eksamener, men for mig, så har karakterne været fuldstændig ligegyldige, selvom alle er dybt imponerede over det jeg laver. Det nytter bare ikke noget, når jeg 9 ud af 10 gange føler jeg har haft en dårlig eksamensopvelse, fordi jeg er så nervøs, at det bliver til direkte angst/en fobi. Sidst men mindst så held og lykke i morgen. Jeg krydser fingre for dig samtidig med jeg krydser for mit kemihold der skal op i morgen. (Fik flyttet en eksamen, da min kalender ikke kunne gå op ellers, da de havde lagt 2 eksamener samme dag). Jeg er overbevist om at du nok skal klare dig. Og så lad være med at læse mere - det nytte intet. Du husker ikke ret meget af det du har læst de sidste 24 timer, hvilket er en af hovedårsagerne til jeg altid holder fri den sidste aften/dag.
Carpe Diem - sieze the day: "Gather thy rosebuds while ye may
Old times is stil flying
And the same flower that smiles today
tomorrow will be dying"
www.epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Husk på at, eksamen er en festdag for de vel forberedte.  Jeg lider af angst ved alle mulige lejligheder. Ved kassekøen i supermarked, i bus og tog og når jeg bare skal udenfor min dør, for at tømme postkassen. Så jeg kender godt til symtomerne med at besvime og kaste op, samt sidde på tønden i halve og hele timer inden at man skal ud af døren. Hvis du var lidt tidligere ude, kunne du have kontaktet en psykolog med eksamensangst som speciale. Eller du kunne have fået noget beroligende af lægen. Held og lykke trods alt Husk at skrive hvordan det gik.
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 475.000 kr i 4894 Øster Ulslev _________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, vi venter alle spændte på at høre, om du nu havde en god oplevelse inde ved eksamenen Jeg skal op i morgen kl. 10.25, og kvalmen er ved at melde sig plus jeg begynder at fryse helt vildt! Nøj, så ved man bare, at det er eksamenstid. Jeg skal op og "forsvare" en synopse jeg har afleveret helt tilbage til d. 3 juni. Jeg er egentlig rigtig godt inde i det jeg har skrevet, men spørger de til noget udover det, ja sååh er jeg seriøst på sk*deren.. Jeg har også forsøgt at tage diverse eksamesangst kurser, og det eneste gode råd, jeg har fået med derfra er, at man altid skal sidde med fødderne på gulvet. Det vil sige ikke noget med at side skæv på stolen, den "jordforbindelse" har altså hjulpet mig. Derudover har jeg altid en kuglepen med ind som jeg sidder og "leger" med - jeg ved ikke hvorfor, men det dulmer virkelig mine nerver, når jeg nu alligevel ikke kan holde mine hænder i ro, giver det mig en ro at sidde og køre den rundt... VI KRYDSER FINGRE FOR DIG!!!
Bates Maestro dressursadel sælges m/sikkerhedsbøjler og stigeremme. 17", sort, mellem bom, pæn og velholdt. PRIS 3000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg ved godt det desværre er for sent jeg skriver, men hvis du en anden gang skal op til eksamen, kan du måske bruge det. Har læst det meste i tråden, dog ikke alt.. Og har forstået det sådan at det er hvis læreren(e) begynder at spørge at du er bange for at du ikke kan svare? Hvis det er tilfældet, så bare tænk på at det sekund dine lærer begynder at spørge ind til det du har lavet, der har de allerede "givet" dig din karakter (altså - de har allerede bestemt sig for hvad du skal have) og prøver kun på at se om de kan rykke dig en karakter, eller mere op  Det hjælper for mig. For klappen er også altid gået ned her når lærerene er begyndt at spørge ind, fordi jeg troede det var fordi jeg var helt galt på den..
CeliaHag&Ganti<33 © KyljaDuErBareLækker © -HrinaJegElskerDigForEvigt<33 Stvaespasernee V.I.P !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÅÅÅÅÅH |
|
|
I er simpelthen allesammen så skide søde! Jeg havde slet ikke regnet med at så mange havde skrevet, da jeg åbnede tråden i dag. Jeg vil lige starte med at sige, at eksamen gik rigtig godt for mit vedkommende. Jeg fik et stort 7-tal, og jeg kunne ikke være lykkeligere!  Jeg trak et rigtig godt emne, og vha mit lydbånd lærte jeg at gå derind med en helt anden indstilling end jeg plejer. Helt sikkert én af de mere positive eksamensoplevelser jeg har haft, på trods af at det var et virkelig frygtet fag. Horsemanshipfan: Jeg kan godt se hvad du mener - men hold da op, jeg synes dæleme det er flot klaret at du trods alt kommer ind på sporet igen! De gange "klappen" har gået ned for mig, har jeg ikke kunne kæmpe mig tilbage, heller ikke selvom min lærer nærmest serverede det for mig. Jeg vil helt sikkert bruge det du skriver mht at være åben... I god tid. Hanne: Du har ret, jeg var ude i liiige lovlig dårlig tid. Jeg har tænkt tanken med at jeg skulle have enten en psykolog eller en coach med indover. Jeg synes dog jeg tøjlede min nervøsitet ret godt i dag. MA1988: Hihihi, hvor er du sød :') det giver faktisk meget god mening det du skriver med at have jordforbindelsen hele tiden. Din eksamen skal nok gå godt! Det er jeg sikker på. Er det AT du skal op i? Sicca: Er det rigtigt? Det var jeg faktisk ikke klar over. Men det har du da egentlig ret i, det giver da faktisk en meget beroligende følelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, jeg går på læreruddannelsen og skal op i et fag der hedder KLM (kristendom/livsoplysning/ medborgerskab) Jeg har trukker myndighed og demokratisk dannelse =  Jeg ved, at jeg har skrevet en god opgave, men derfor er det stadig vigtigst, at jeg kan forsvare den ordentligt. Jeg er heldigvis ikke den aller første der skal ind, så kan jeg lige høre de andre om, hvordan censor er osv... PUHA jeg har det ikke for godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha... |
|
|
KLM har jeg godt hørt meget (dårligt) om. Har en veninde som også går på læreruddannelsen, hun har også været oppe i år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, det er nok også cirka jordens mærkeligste og dårligste fag! ØV, jeg håber bare jeg består i morgen, så er det ligesom overstået..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|