Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er der regler om indhegnings tilstand??
Forfatter: 
Dato:  19-06-2010 19:04

Jeg var på Rømø og besøge noget familie forleden.

De har nogen heste, som vi var uge og gå lidt med (Jeg kan ikke ride på grund af min størrelse)

Mellem deres fold og en nabos fold ligger der heldigvis en mark. For naboens hestefold er ved at falde fra hinanden.

"Stolperne" er brædder og halve stolper. Med 2 rækker rusten tråd.

Nederste tråd hænger og 2 af brædderne var væltet, så de næsten lå helt nede på jorden.

Der går 3 heste og et føl på folden. Og folden ligger lige ud til een af de mest befærdede veje på Rømø.

De ser dog ikke ud som om de har lyst til at løbe væk, men.....

Er der ingen regler for hvordan en indhegning ser ud? Hvis hesten bryder ud/ går ud, og bliver indvolveret i en færdselsudheld, vil heste-ejeren så få skylden?

VH Pernille

Charles Baudelaire sagde engang: "Man kan ikke være forsigtig nok i valget af siden forældre"

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2010 20:02

Jeg er ret sikker på, at forsikringen ikke længere dækker, hvis hestene løber ud af en fold der ikke har været i ordentlig stand.

Tidligere skulle f.eks. bilisten jo automatisk dække skaderne, selvom det jo ikke var deres skyld og efter flere heste nærmest ugentlig løb ud af deres folde for noget tid siden, blev forskringerne da ihvertfald lavet om for nogle år siden.

Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider