Min første hest var en total soulmate, jeg elskede Legant over alt, og det var absolut gengældt. Nok fordi hun havde været mishandlet, og jeg reddede hende. Desværre blev hun kun 7 år. Legant var frederiksborg blanding. Efter hende købte jeg vidunderlige Holger. Han var 100% oldenborg, og han blev meget hurtigt min soulmate også. Han havde et vidunderligt sind, og var så skøn. Desværre fik han slem spat da han var 5 år, og jeg havde ham kun 1½ år, for det var så slemt at han måtte aflives. Det var ufatteligt hårdt. Derefter kom flere heste, Sonny boy, Lady og Tara. Alle indkøbt fordi det sagde bang da jeg så dem, og jeg var glad for dem, men de var ikke Legant eller Holger. Lady havde jeg kort tid, for hun faldt ned ad en rampe til en falck dyretransport og ødelagde krydset, så hun måtte aflives, men sødere hest har jeg aldrig haft, hun var så bare lidt kedelig også, fordi hun kun gjorde hvad man bad hende om. Hun var meget smuk. Sonny og Tara var store personligheder, men jeg legede nogle gange med tanken at sælge dem, fordi der lige var en ting eller to der gjorde mig utryg eller irriterede mig, så som for meget temperament nogle steder osv.
Annabel så jeg, og købte på stedet, men hun blev købt til min datter, og så tur ridning til mig, jeg vidste jeg gik efter en godt kåret fjordhoppe, der var trafiksikker og det var det. Men sådan ville Annabel det ikke. Hun kom simpelthen snigende, så efter 1 mdr. blev Tara sat til salg, for jeg tog altid Annabel når jeg skulle ride (min datter har kun redet hende 1 gang)
Annabel er bare mit et og alt af heste, ingen af de andre har gjort helt så stort indtryk på mig, også fordi hun har en kæmpe personlighed, faktisk vil jeg sige at hun har humor.
Havde nogle fortalt mig for 5 år siden at jeg i dag ville have fjordhest og endda 3 af slagsen, ville jeg have fortalt dem at de havde jord i hovedet, men det er helt klart det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv.
Held og lykke med at finde lige netop din nye soulmate, og husk, nogen gange tror man, man køber den, og andre gange kommer den uden man ved det.